در سومین قسمت از دور چهاردهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال نوبت به گروه کراساوورهای متوسط لوکس رسیده است. در دوئل قبلی این گروه دو کراساوور الکتریکی یعنی تسلا مدل X و جگوار I-Pace به مصاف یکدیگر رفتند. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۱۲۷ رأی به ثبت رسیده است که تسلا موفق شد ۵۹۷ عدد از آنها را به خود اختصاص داده و با کسب ۵۳ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالیکه جگوار موفق به دریافت ۵۳۰ رأی شده و بدین ترتیب با اختلافی جزئی شکست خورد. حال امروز در هفتمین دوئل گروه کراساوورهای متوسط لوکس، بامو X5 و اینفینیتی QX70 پای به میدان رقابت گذاشتهاند.
مازراتی لوانته | رنجروور اسپرت | پورشه کاین | مرسدس بنز GLE کوپه |
رنجروور اسپرت | پورشه کاین | ||
رنجروور ولار | بامو X6 | مرسدس بنز GLE | لکسس RX |
رنجروور ولار | مرسدس بنز GLE | ||
کادیلاک XT5 | لینکلن MKX | بامو X5 | اینفینیتی QX70 |
کادیلاک XT5 | ؟ | ||
لینکلن ناتیلوس | فولکسواگن توآرگ | جگوار I-Pace | تسلا مدل X |
؟ | تسلا مدل X |
اینفینیتی QX70
اینفینیتی برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ با معرفی مدل QX4 به بخش شاسیبلندها وارد شد؛ اما این خودرو که تا سال ۲۰۰۴ به تولید رسید، در اصل نسل دوم نیسان پثفایندر بود که با تغییراتی جزئی بهعنوان یک اسیووی متوسط لوکس توسط اینفینیتی به بازار عرضه شد؛ بنابراین QX4 را نمیشد یک اینفینیتی واقعی دانست؛ اما در سال ۲۰۰۲، این برند متعلق به نیسان، کراساوور متوسط لوکسی بنام FX را معرفی کرد که بهنوعی جایگزین QX4 محسوب میشد؛ اما FX برخلاف سلفش، کراساوور مستقلی از سوی اینفینیتی بود و به همین دلیل میتوان آنرا نخستین شاسیبلند واقعی این شرکت دانست. اینفینیتی FX روی پلتفرم دیفرانسیل عقب FM نیسان ساخته شده بود که با مدل اسپرت نیسان 350Z مشترک بود. تولید نسل اول این کراساوور لوکس ژاپنی تا سال ۲۰۰۸ ادامه داشت تا اینکه در نمایشگاه ژنو همین سال، نسل دوم آن معرفی شده و با مدل ۲۰۰۹ به بازار آمد. این نسل هم مانند قبل روی پلتفرم FM نیسان ساخته شده و در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک به بازار عرضه میشود؛ اما پس از تغییر شیوهٔ نامگذاری اینفینیتی، از آوریل سال ۲۰۱۳، نام FX به QX70 تغییر پیدا کرد. بااینحال بهتازگی نیسان اعلام کرده است که به خاطر تمرکز بیشتر بر روی نسل جدید کراساوور کوچکتر QX50، تولید QX70 را رسماً پایان داده است. البته طبق گزارشاتی گفته شده که احتمالاً در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ نسل سوم آن بر پایهٔ پلتفرم مشترکی با نیسان مورانو ساخته خواهد شد. QX70 با سه پیشرانهٔ V6 و یک نمونهٔ V8 به بازار عرضه میشود که ما برای این دوئل موتور ۳.۷ لیتری V6 بنزینی تنفس طبیعی آنرا انتخاب کردهایم. این موتور ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. اینفینیتی QX70 سال گذشته در ایالاتمتحده نزدیک به ۷ هزار دستگاه فروش داشته است.
بامو X5
X5 اولین شاسیبلند بامو محسوب میشود که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد. در اصل این خودرو آغازگر خانوادهٔ سری X بامو بود که بعدها گسترش پیدا کرد؛ بنابراین وجه اشتراکی که بین دو خودروی این دوئل وجود دارد این است که هردو نخستین کراساوورهای برند خود هستند. نسل نخست X5 در زمانی توسعه پیدا کرد که لندروور تحت مالکیت بامو بود و به همین دلیل اشتراکاتی زیادی با نسل سوم رنجروور داشت. X5 هماکنون در نسل سوم خودرو قرار دارد که در می ۲۰۱۳ رونمایی شد و همچنان عنوان پرچمدار کراساوورهای بامو یا همان خانوادهٔ X را در اختیار دارد اما بهزودی این عنوان را به برادر بزرگترش X7 واگذار خواهد کرد. همچنین نسخهٔ کوپهٔ X5 هم با نام X6 تولید میشود. X6 برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ و همزمان با معرفی نسل دوم X5 رونمایی شد. دو مدل X5 و X6 در تمامی قسمتها مثل پلتفرم، پیشرانهها، گیربکسها، طراحی بیرونی جلو و… با یکدیگر یکسان هستند. نسل کنونی این کراساوور لوکس آلمانی توسط مارک جانسون طراحی شده و مشابه اکثر محصولات بامو، از چراغهای جلوی متصل به جلوپنجره سود میبرد. سازندهٔ آلمانی برای این ماشین طیف گستردهای از پیشرانهها را ارائه میکند که بیشتر آنها از نوع دیزلی هستند. قویترین نسخهٔ آن نیز مدل اسپرت و عملکردی X5 M است که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 با ۵۷۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند؛ ولی ما برای این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی، مدل X5 35i را انتخاب کردهایم که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی مجهز است. این موتور که از یک توربوشارژر توئین اسکرول استفاده میکند، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۷ نیوتن متر گشتاور دارد که آنرا از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF و سامانهٔ XDrive به هر چهارچرخ انتقال میدهد. بامو X5 سال گذشته در ایالاتمتحده نزدیک به ۵۱ هزار دستگاه فروش داشته است.
بامو X5 X35i | اینفینیتی QX70 | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 | ۳.۷ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژر | طبیعی |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۳۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۷ نیوتن متر | ۳۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۰ ثانیه | ۶.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۶ ثانیه | ۱۴.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) | ۱۲.۳ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۲۳۸ کیلوگرم | ۱۹۸۴ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۸ متر | ۴.۸۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۳ متر | ۲.۸۸ متر |
حجم صندوق بار | ۶۵۰ لیتر | ۴۱۰ لیتر |
قیمت پایه | ۵۸,۱۹۵ دلار | ۴۶,۸۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9998363]
تیاگو
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷گرد پیری روی اینفینیتی نشسته
علیx76
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷من ۶سال پیش همین اتاقو گذرموقت تو قم دیدم
اون موقع بنظر پیر میومد
الان ک دیگه هیچی
حیف ک توی جدول فقط قدرت و گشتاور میشه اورد
وگرنه محصول ۲۰۱۰با ۲۰۱۸ از نظر کیفیت و مهندسی اصلا قابل مقایسع نیس
سامان اذری
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷والله علی جان محصول 2010با 2018 که میفرمایید از نظر مهندسی قابل مقایسه نیست
میشه تفاوت هاشونو بفرمایید تا من و دوستا از معلومات مهندسی شما فیض ببریم ؟؟؟
مثلا شتابش 5 ثانیه اختلاف داره ؟؟
یا مصلا مصرف سوختشون 6-7 لیتری فاصله داره یا
مثلا اینفینیتی خیلی زشت تره ؟؟؟
من این مدل اینفینیتی رو خیلی از نزدیک خیلی دیدم
خیلی شاهکاره
مخصوصا قوس کاپوت و گلگیرش رو وقتی از نمای جانبی میبینی خیلی رخ جذابی داره
من خودم تو این اختلافچندانی بین این دو مدل ماشین نمیبینم
کیفیت و استهلک اینفینیتی هم خیلی خوبه
محمدرضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷از اون حرفا بود.والا تو اینجا به تکنولوژی موتور باشه بازم بی ام و با وجود توربو و اختلاف کم حجم موتور تو شتاب ثانویه بازم کمتره.نمیدونم شماها تکنولوژی به چی میگین مثلا.جوری حزف میزنین انگار دارین درباره پراید نظر میدین.این بی ام و هم تکنولوژیش برا چندین سال قبل هست و فقط فیس لیفت شده.ایم کابین هم از چندین سال قبل رو میشه تو ایکس۵ دید
#ali.m#
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷http://uupload.ir/files/l653_img_20180508_234443.png
از سردبیر خواهش میکنم این عکسو حذف نکنه تا همه شخصیت خانوادگی کاربر. “سیاوش “رو متوجه بشن .
net
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷تیاگو گرد پیری خخخخخ چطور دلت میاد ماشین به این زیبایی خخخخ
امیرمحمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷Qx70 خیلی پیره…
حسین دهمرد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷موتور 6 سیلندر خطی…
…و دیگر هیچ
Amin
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷شکوه کابین بی ام و به تنهایی کافیه برای رأی دادن،حالا بقیه موارد بماند
Sina
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷خخخخخ
همه چی داره جز شکوه
مزخرف ترین کابین مال بی ام وها هست
Saman
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷نمای خارجی هر دو قدیمی هست بخصوص ب ام و که از 1999 تا بحال تقریبن به همین شکل بوده و فقط فیس جزئی شده و نمای داخل اینفینیتی جذابتر و به روزتره :-) ب ام و همان طرح داخلی کسل کننده و تکراری همیشگیو داره از نظر کیفیت و استهلاک و قابلیت اطمینان که 100% برتری با اینفینیتی هستش. ب ام و مشهور به استهلاک بالا و بیخودی و سرطان گونه هست به خصوص که توربو هم باشه :D
امیرمحمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷نمای خارجی بی ام و قدیمیه؟؟!!😐😐رفیق یکم مطالعه داشته باش به خدا ضرر نداره!!!این اتاق x5 با کد F15 اول اگوست ۲۰۱۳ معرفی شده و یه پلتفرم کاملا جدید و متفاوت با دو نسل قبلی داره اون وقت رفیق ژاپنی بازمون میگه از اینفینیتی قدیمی تره!!!حالا به جذابیت کاری ندارم چون جذابیت سلیقه ایه ولی خدایی چجوری روت میشه بگی کابین اینفینیتی بروز تره؟؟!!!کاش بجای این که با تعصب بیجا باعث بشی چشمات واقعیتو نبینه حداقل به خودت زحمت میدادی دوکلمه مطالعه کنی که نیای تو یه سایت تخصصی بگی این اتاق بی ام و از سال ۱۹۹۹ در حال تولیده😐😐😐رفیق روزی ده دقیقه مطالعه کنی میشه ۳۶۵۰ دقیقه در سال باور کن نه تنها ضرر نداره که حسابی به نفعته حداقل راه نمیفتی تو سایتایی مثل پدال این***ها بگی!!!
Stern des südens
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷عزیزم
این ***ها چیه که داری میگی؟!!
محمدرضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷اصلا هیچ منطقی تو رای دادن های پدال نیست.هرجا خودروی المانی باشه دیگه طرف مقابلش مهم نیست.وقتی از نظر پرفورمنس عقب باشه میگن که طراحی خودرو ایراد داره.وقتی از نظر پرفورمنس جلو باشه میگن هیچ ماشینی نمیتونه بهش برسه.کلا یه خدا ساختیم برا خودمون از ماشین المانی و کلا دوئل ها نظرات متعصبانه میدن.اینجا از نظر پرفورمنس اینفینیتی بهتره با وحود اینکه فقط ۰.۷ لیتر موتورش بزرگتره و تنفس طبیعی هم هست و قطعا استهلاک کمتری داره و اختلاف قیمت هگ واقعا زیاده.حالا طراحی سلیقه ای هست اما این کابین بی ام و نزدیک ۱۰ ساله تکرار میشه و جذابیت خودشو از دست داده ولی درکل ارادت خاصی به ماشین المانیا وجود داره و هرجا باشه در چیزی کم بیاره از طرف دیگه مایه میزاریم براش?
Nissan...japan
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷اره والا اینجا هم مشخصاتو خوندم هم طراحیو دیدم هیچ دلیلی برای رای دادن به bmw وجود نداره جز تعصب!!!
امیرمحمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷اتفاقا برعکس گفتی تنها دلیلی که یه نفر میتونه با استناد به اون به این اینفینیتی پیر و رو به موت رای بده یکی بی سوادیه دومی تعصب بیش از حد بیجا!!! نمونشم همون رفیق جاپنی بازمون که در نطق پرمایشون فرمودن ایکس۵ از ۱۹۹۹ بدون تغییر روی خط تولیده و از اینفینیتی قدیمی تره!!!😐😐😐
سياوش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷یعنی بی سوادی تو نظرات موج میزنه اونایی که خیلی دارن رو مشخصات فنی زوم میکنن هنوز نفهمیدن پرفورمنس فقط قدرت موتور نیست بلکه گشتاورم خیلی مهمه که بیمر گشتاورش خیلی بیشتراز اینفینیتیه بعدش شما اینم درنظر بگیرکه بیمر باوجود وزن خیلی بیشتر شتابش با اینفینیتی چه صفرتاصد چه ۴۰۰متر یکیه این یعنی چی؟ یعنی اوج هماهنگی انجین و گیربکس بیمر یعنی اتلاف انرژی زیر کاپوت اینفینیتی
یکم مطالعه بد نیست
خواهشن دیگه این لفظ چیپ و خزوخیل ب ام و یعنی سرطانو بکارنبرید به سوادنداشتتون همه شک میکنن
#ali.m#
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷سیاوش
من با دوستان بالا زیاد موافق نیستم ولی شما هم زیاده روی نکن .
اتلاف انرژی زیر کاپوت اینفینیتی دیگه چیه؟
بیمر گشتاور بیشتری داره اما وزنش هم خیلی زیاده .
به خاطر همین شتابش هم اندازه اینفینیتیه .
نتیجه گیری شما اصلا منطقی نبود .
نیسان در مهندسی از بی ام و جلوتر نباشه عقب تر هم نیست .
محمدرضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷جناب اقای با سواد شمایی که خیلی ادعات میشه اینم در مظر بگیر که اختلاف حجم موتور اینا ۰.۷ هست و هردوهم ۶ سیلندر هستن در حالی که بی ام و موتورش توربو هست.یکم لحنتو اول درست کن بی سواد کسی هست که از راه دور بشینه و نظر بده و خود فیلسوف پندار باشه.درد جامعه من ادمیه که میشینیه ۲ صفحه روزنامه میخونه و ادعای با سوادیش گوش فلک رو کر میکنه.اگه به سواد باشه بنده ترم ۸ پزشکی دانشگاه تبریزم و خیلی وقت هست که تو زمینه خودرو مطالعه سطحی هم دارم.شمایی که ادعات میشه باسوادی اتلاف انرژی زیر کاپوت اینقینیتی رو معنی کن.خندت نمیگیره با این حرفت؟تنها چیزی که شما بلدی دوتا مجله خوندی و شاخ و شونه میکشی.گشتاور بی ام و زیاد باشه از اونطرف وزنش هم بالاس شما اینو در نظر نمیگیری که با اینکه موتور اینفینیتی حجیم تر هست ولی وزنش سبک تره و فقط یه چیزی میکی برا خودت.اول یال بگیر با احن درست حرف بزن نه این شرکت مال منه نه مال شما.
سياوش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷خودت داری جواب خودتو میدی دیگه
اینفینیتی سبکتره،قدرتش بیشتره و حجم موتورشم بیشتره پس چرا شتاب ۰تا۱۰۰و یک چهارم مایلش با ب ام و یکیه؟؟؟
جدا ازاینکه گشتاور بیمر بیشتره دوتا دلیل میتونه داشته باشه
۱-بحث آیرو دینامیک
۲-اتلاف انرژی اینفینیتی که اصلانم چیز بدی نیست و اعتبار اینفینیتیو پایین نمیاره فقط نشون میده انجین و گیربکس بیمر بیشتر باهم هماهنگه
***
محمدرضا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷یکی بیاد به ایشون بگه که بیمر موتورش توربو هست تا متوجه بشن.واقعا برای خودم متاسفم تو مملکتی زندگی میکنم یه وسیله افتاده دست همه حور ادم که حتی یه حزف زدن محترمانه رو بلد نیست.ali.m جان جواب شمارو به واضحی دادن و نیازی به توضیح اضافه نیست.امیدوارم بیمر بیشتر بفروشه شما بیشتر سود کنی از فروش اون.
به سطحی از انسانیت رسیدیم که سر یه خودروی خارجی که حتی لمسشم واسمون ارزوئه به هموطن خودمون توهین میکنیم و ادعای فرهنگ غنی داریم.مهم نیست چقدر اطلاعات دارین طرز بیان شما مهمه که متاسفم واسه حضرت عالی.جواب شمارو از نظر فنی میتونم توجیح کنم اما ادامه نمیدم تا نه بحث به حاشیه کشیده بشه نه شما بیشتر صحبت کنی تا ار فرهنگ زیباتون بیشتر بهره مند شیم
Nissan...japan
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷از همین طرز جواب دادنتون مشخص شد بیسواد و باسواد کیه دیگه نیازی به توضیح و بحث بیشتر نمیبینم.
سید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا درست میگی…اینفینیتیو عششششقست
احمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷جالبه اینجا به بیمر رای بدی میشه تعصب
پس میشه بفرمایید تو دویل بین آسترا و کرولا بر چه اساس رفتید به تویوتا رای دادید؟؟؟
شتاب، قدرت، مصرف سوخت، قیمت، همه چیز آسترا به طرز واضحی سرتر بود، اونجا دقیقا با چه منطقی به تویوتا رای دادید؟؟؟؟
کلا ژاپنی بازای سایت خیلی جالبن
حمیدرضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلی سخته اینفینیتی یکم قدیمی شده ولی بی ام دبلیو به روز تر هست با این حال قیمتش خیلی بیشتره هست ولی خوب هر دو خودرو از نظر کیفیت و متریال و همچنین قابلیت اطمینان از تو عکسشون هم دارن میگن ما خوبیم
انتخاب من اینفینیتی چون نیسان در ساخت شاسی بلند ها مطرح تر هست
Kian70
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷پدال محترم
من تو رای دادن نمیتونم شرکت کنم چرا؟؟!
سردبیر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷سلام. ظاهرا در ف.ی.ل.ت.ر فله ای سرویس ها، سرویس نظرسنجی ما هم لحاظ شده و توسط تعدادی از اپراتورها فیلتر شده است.
کیوان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷اینفینیتی فرم چراغهای جلو و عقب و همچنین داشبورد زیباتر داره قدرت موتور بالاتری هو داره پس بهتره اما ایرانیهای متعصب به BMV و BENZ به bmv رای میدن راستی به TOYOTA هم تعصب دارند
سياوش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷پسرم bmv نه bmw
#ali.m#
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷بدون تعصب به بی ام و رای دادم .
اینفینیتی خیلی قدیمیه باید ب روز بشه .
البته هنوز هم برتری های خودشو داره .
اما فقط به خاطر ظاهر ،به x5رای دادم.
net
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷زیباترین ماشین اینفینیتی که طراحی بیرونی جذابی داره همینxq70هست و جزو زیباترین کراس اورها است .واقعا طراحی بیرونی زیبا و جذابی داره
net
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷حیف که تولیدxq70 متوقف شد .اینفینیتی باید فقط طراحی داخلیxq70 رو تغییر میداد
محمدامین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷حسی که بنز و بی ام دبلیو و پورشه و آئودی میدن
توی این رده قیمتی هیچ ماشین دیگه ای نمیده!
اینفینیتی و لکسوس و جنسیس و اینا رو باید با توجه به گشتاور و قدرت موتور و شتاب و چیزای مربوط به جدول انتخاب کنی!
ولی وقتی سوار آلمانی بشی،تمام معادلات به هم میخوره
به جرعت میگم!!!!
امیرمحمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷هیچ خودرویی نمیتونه مثل یه المانی نهایت لوکس بودنو در عین بیشترین توانایی فنی به خریدار اراعه بده خودروی المانی یعنی نهایت تکنولوژی و مهندسی
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷صد در صد اشتباهه.
مانی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷چرا اشتباه؟؟؟
رلزریس و بنتلی رو ببین یه رقیب واسشون بیار
مانی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷اینفینیتی خیلی خوشگل
من عکس ۱ رو دیدم گفتم چه زشته
بعد عکس ۲ رو دیدم خیلی خوشم اومد
هر چند به BMW رأی دادم اما اینفینیتی خوشگل تره و خیلی هم ارزونتره
اما از اونجأی که BMW بیشتر میفروشه احتمالا یه چیزأیی وجود داره
مثل پرستیژ بیشتر،متریال با کیفیت تر و تجهیزات بیشتر
البته اینا فقط حدسِ شخصیه چون تو این بازار رقابتی بار بدتر رو نمیتونی گرونتر بفروشی
اون سری از کاربرهای پدال هم که به نتیجه اعتراض دارن و میگن غیر منطقیه
اتفاقا خیلی عادی هست،چون همه جای دنیا BMW پر طرفدارتر از اینفینیتی هست
Archi KHAN
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷QX 70 انصافا طراحی منحصربفردی داره
کسایی که به این سبک سلیقه باشن ، حتما عاشقش هستن
خیلی خاصه …
حیف که توقف تولید شد
javad
۱ خرداد ۱۳۹۷انتخاب من x5 هست
درضمن سردبیر گرامی فکر کنم جای qx60 هم تو همین سگمنت هست
امیر
۳۰ مرداد ۱۳۹۸هیچ کراس آوری در ظاهر به جذابیت ax70نمیرسه.منحصربفرد ترین ماشین در ظاهر.من که عاشقش هستم