همهٔ مواد موردنیاز برای پختن یک غذای لذیذ و خوشمزه وجود دارد اما وقتی غذا آماده میشود هرگز آن طعم خوشمزهای که انتظار دارید را ندارد. این دقیقاً مثالی مناسب است که من بعد از رانندگی با اینفینیتی Q5 Red Sport 400 به آن پی بردم چراکه تمام قطعات موردنیاز برای ساخت یک سدان اسپرت بزرگ وجود دارد اما خودروی نهایی چیزی نیست که من انتظار داشتم.
البته من نمیگویم که اینفینیتی Q50 ماشین جالبی نیست چراکه مدل Red Sport 400 آن برای سال ۲۰۱۶ به یک پیشرانهٔ V6 بایتوربو شده که ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند بعلاوه مهندسان اینفینیتی بهطور خستگیناپذیری تلاش کردهاند تا فرمان مبتنی بر کنترل از طریق سیم آن که اولین بار در سال ۲۰۱۳ برای Q50 ارائه گردید و عملکرد مناسبی نداشت را اصلاح کنند. بااینحال Q50 Red Sport 400 هنوز هم عطروطعم یک سدان اسپرت را ندارد.
محاسن
موتور بایتوربوی جدید این خودرو روان و پرانرژی است و بهراحتی تا سر حد ردلاین دور میگیرد بدون آنکه هیچگونه تأخیری را از توربوها احساس کنیم. موتور بسیار گیرا و پاسخگو است بهطوریکه تکتک ۴۰۰ اسب بخار آنرا احساس میکنید؛ اما نکتهٔ عجیب اینکه موتور کمی قبل از ردلاین ۷۰۰۰ rpm کات آف میکند. بعلاوه گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک آن نیز گاهی اوقات قبل از تعویض دنده کمی فکر میکند!
طراحی خارجی Q50 Red Sport با رنگ قرمز جذاب و خطوط منحنی و محدب بدنه بسیار عالی و جذاب است. هرچند من همیشه مخالف کاربرد بیشازحد کروم در خودروها هستم اما از کروم در این ماشین بهاندازه استفادهشده است. هلال ایجادشده بر روی ستون C و جلوپنجرهای که در دو طرف خود قوس دارد و بر روی تمامی محصولات اینفینیتی دیده میشود، ظاهر Q50 را بسیار قدرتمند و منحصربهفرد نشان میدهند. در کل این ماشین زیبا و دوستداشتنی است و ویژگیهای ظاهری جذابی جهت تطابق با افزایش قدرت و سریعتر حرکت کردن به آن افزودهشده است.
اینفینیتی Q50 Red Sport در حالت استاندارد، سدانی لوکس و راحت است که در جادههای ناهموار نیز عملکردی نرم و روان دارد؛ اما در حالت اسپرت و اسپرت پلاس، خودرو کاملاً تهاجمی و خشن میشود و شما را ملزم میکند که جادهای مناسب و هیجانانگیز جهت استفاده از نهایت تواناییهای آن پیدا کنید.
معایب
بازخورد مناسب فرمان یکی از مهمترین ویژگیهایی است که یک ماشین اسپرت به آن نیاز دارد درحالیکه فرمان Direct Adaptive (در این نوعْ فرمان اتصال مکانیکی و فیزیکی بین فرمان و چرخها برقرار نیست و کنترل فرمان بهصورت الکترونیکی صورت میگیرد) اینفینیتی این ویژگی را نداشته و بزرگترین ضعف Red Sport 400 محسوب میشود. بااینکه تکنولوژی هدایت از طریق سیم بسیار هوشمند است و میتواند ایرادات جاده را فیلتر کند، در هنگام وزش بادهای مخالفِ شدید خودرو را بهتر کنترل کند و بسته به اینکه چگونه رانندگی میکنید میزان سبکی و نسبت فرمان را تغییر دهد اما هیچ ارتباطی میان آن و چرخها برقرار نیست و عملکرد مبهمی دارد.
بدتر از فرمان ضعیف، شاسی Q50 است که با موتور قدرتمند آن تطابق ندارد. به همین دلیل این شاسی بهطور کامل خلاف جهت یک سدان اسپرت عمل میکند بهگونهای که محور عقب هنگامیکه قصد استفاده از تمامی قدرت خودرو را دارید کاملاً گیج بوده و عملکرد خوبی ندارد. همین امر موجب میشود که Q50 Red Sport 400 خودروی سرگرمکنندهای برای رانندگی در جادهها نباشد.
وجود یک صفحهنمایش و سیستم چندرسانهای در یک خودرو ایدهای بسیار عالی به نظر میرسد چراکه میتوان اطلاعات بیشتری را در یک نگاه به دست آورد اما رابط کاربری InTouch اینفینیتی ایرادات زیادی دارد. صفحهنمایش ۸ اینچی فوقانی خودرو در ابتدا تنها اطلاعات مربوط به نقشه را نشان میدهد و وضوح بسیار کمتری نسبت به صفحهنمایش پایینی دارد درحالیکه صفحهنمایش پایینی نیز دارای رابط کاربری آشفته با منوهای پیچیده است که تعداد زیادی منویهای فرعی در منوی اصلی آن وجود دارد؛ بنابراین بهتر است اینفینیتی در این خودرو از یک صفحهنمایش ساده و با وضوح بالا استفاده کند که تمامی اطلاعات موجود در صفحه آمپر مانند کامپیوتر سفری، ناوبری، موج رادیو و… را نمایش دهد. بعلاوه فقدان یک سرعتسنج دیجیتال نیز بسیار عجیب است.
مشخصات فنی
Infiniti Q50 Red Sport 400 2016 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 بایتوربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) |
وزن خالص | ۱۷۴۷ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۳۸۲ لیتر |
قیمت پایه | ۴۹,۹۵۰ دلار |
قیمت مورد آزمایش | ۵۹,۰۴۵ دلار |
رقبا
آئودی S4، مرسدس بنز C63 AMG، بامو M3، کادیلاک ATS-V و شورلت SS
منبع: Motor1
عیسی
۶ مرداد ۱۳۹۵برام سواله که چه دلایل منطقی میتونه وجود داشته باشه که ادم 50 هزار دلار بابت چنین موجودی با این طراحی آسیاییش
بده….نه خیلی لوکس و تجملاتیه و نه اسپرت..برا ماشین خانوادگیم زیادی گرونه و قویه..مارک بنز، بی ام وه و یا ایودیم که رو ویشپنیش نخورده…
کیان
۶ مرداد ۱۳۹۵من واقعا موندم چرا بعضی از دوستان ماشینهای آلمانی رو تو همه موارد خدا میدونن !!!
از اون بدتر اینه که چون المانی هستن پس الزاما بهترین طراحی و دارن و همه بدون هیچ استثنایی باید اونارو بپسندن !!!
من اصلا نقدی به آلمانیها ندارم چون واقعا بهترینها هستن ، اما ایراداتی هم دارن
ماشین آلمانی همونقدر که سواری میده همونقدر هم باید خرجش کنی ، بهترین بنزین و بریزی ، بهترین روغن بهترین سرویس و سر وقت ، در غیر اینصورت دیگه کیفیت سواری افت پیدا میکنه و …
حالا مزایای یه ماشین ژاپنی :
بر فرض من نیسان تویوتا مزدا دوس دارم ، هیچ کسی نمیتونه بگه من بد سلیقه ام یا بگه آلمانی خشکل تره ، تازه در نظر بگیرین امریکاییها هستن و طراحی خودشون و دارن ، پس طراحی سلیق هست
من میخوام ماشین آپشنال لوکس سوار شم ، اما خیلی توانایی پرداخت هزینه سرسام آور آلمانی و ندارم ، بهترین گزینه ها لکسوس و اینفینیتی هستن
در ضمن قیمت ژاپنیها تقریبا ارزونتر هستش
سرویس ارزونتر
قیمت نگهداری و استهلاک پایینتر
و ….
خیلی از دوستان میان بدون تجریه صحبت میکنن و … همه چیز مارک برند و ….
پرداخت اولیه یه قسمته ماجراس نگهداری افت قیمت ماشین و … قسمتهای بدی
PORSCHE:The God of Cars
۶ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز من تجربه ی مرسدس اس کلاس دارم. فقط برای اینکه بدونی رو هوا حرف نمیزنم. همه چیز به نگهداری بستگی داره. لکسوز و اینفینیتی ماشین سرعت و لایی کشیدن و گرد و خاک کردن نیستن. برای من خیلی قابل احترامن. ولی BMW و Benz اگه با ملایمت رونده بشن 10 سال بدون هیچ خرج اضافه و حتی با همین بنزین افتضاح و روغن موتور تقلبی موجود کار میکنن. قیمتشون بالاست ولی هزینه به نگهداری و رفتار با ماشین بستگی داره.
کاوه آهنگر
۶ مرداد ۱۳۹۵پورشه جان لکسس به رانندگی نرم و بی صدا بودن و بادام بودن خودش افتخار میکند با اینحال ماشین های پر هیجان و سرعتی هم دارد مانند سوپر اسپرت شاهکار LFA و LC و rcf و isf و اینفینیتی هم به همین صورت، مثلا همین اینفینیتی Q50 دارای 400 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور است اما شما میگین که ماشین سرعتی و لایی کشیدن نیستند!!!! لکسس سوپر اسپرت داره در حالیکه بی ام و سوپر اسپرت نداره، این نشون میده که شما در مورد لوکس های ژاپنی اشتباه میکنید
amin
۶ مرداد ۱۳۹۵عیسی جان من خودم آلمانی بازم ولی نظر شما (با کمال احترام) خیلی یکجانبه و تعصب گرایانه بود
اینم در نظر داشته باش هیچ وقت نمیشه به طور 100% به یه بررسی اعتماد کرد
رامتین
۶ مرداد ۱۳۹۵معلوم هست چی میگی؟؟؟؟
مهراب
۷ مرداد ۱۳۹۵اینیفینیتی یه ماشین خاصه
کم یابه و با کیفیت این شاید بتونه بعضی هارو بکشونه سمتش
محمدرضا
۶ مرداد ۱۳۹۵من نمیدونم چرا ولی دوسش دارم !! قیافش برام جالب میاد
mehdi
۶ مرداد ۱۳۹۵به نظرم اینفینتی حرف نداره.. درسته کاستی هایی هم داره نسبت به بی ام و… ولی پرقدرت زیبا عالی…..این اینفینتی نه مازراتی یا بی ام دبیلیوm3 یا آلفا جولیونا…من خدایی از لکسوس بیشتر دوسش دارم….پر از کیفیته این ماشین..
maserati
۶ مرداد ۱۳۹۵از نظر من در بین رقبا پیروز کادیلاک است.چون حتی با برادر بزرگتر m3 مقایسه شد و برنده شد.و 250 اسب بخار بیشتر از این دارد
uss zumwalt DDG-1000
۶ مرداد ۱۳۹۵قیمت پایه 49950 دلار: 174825000 تومن
قیمت مورد ازمایش 59045 دلار: 206657500 تومن
قدرتش 400 اسب بخار خیلی خوبه
mehdi
۶ مرداد ۱۳۹۵هر کی می خواد کل بی ام دبیلیو بزنه باید الفا جولیانا بگیره…
عیسی
۶ مرداد ۱۳۹۵من نظر شخصی خودمو گفتم.. نظر دوستان هم کاملا منطقی و قابل احترامه..فکر میکنم در نهایت بهترین شاخص ارزیابی می تونه امار فروش و میزان سود دهی یک کمپانی باشه…اینم چیزیه که فقط با گذشت زمان معلوم میشه…در ضمن فکر میکنم نام و اصالت یک برندم خیلی تعیین کنندست..ساعت ژاپنی ممکنه از سویسی بهتر کار کنه و کمتر خراب شه ولی خوب اخرش ساعت سویسس ساعت سویسیه..
uss zumwalt DDG-1000
۷ مرداد ۱۳۹۵عیسی عزیز شما تاحدودی درست میگی ولی همه چی هم فروش نیست.
اگه اینجوری باشه پس فولکس واگن-تویوتا-جنرال موتورز-هیونداری-فورد بهترین هستن؟؟؟؟؟؟؟
جواد
۶ مرداد ۱۳۹۵آقایussتاحالا تو چندتا پست اومدی قیمت ماشینارو به تومن حساب کردی که همشون هم اشتباه بوده. اگه دقت کنی میبینی که تو متن نوشته رقیب سی کلاس هست و قیمت سی 200 تو بازار دور ور سیصد میلیون هست یعنی قیمت این ماشین180میلیون نیست.و59هزار دلار با احتساب دلار 3500تومن وتعرفه گمرکی260درصدی میشه530میلیون تومن.
حميد
۷ مرداد ۱۳۹۵طراحی خارجی خوبی داره فقط جلوپنجرش زیاد زیبا نیست
یکجورایی طراحی شرقی داره
طراحی داخلی جالبی داره فقط زیاد یکنواخت هست
ارمان
۷ مرداد ۱۳۹۵چرا حس میکنم از بی ام و اتاق ۳ بزرگتره؟ همش حس میکنم اندازه اتاق ۵ باشه . نظر شما پیه؟
احمد باقری
۷ مرداد ۱۳۹۵ویژگی های مثبت زیادی داره.
mohsen
۷ مرداد ۱۳۹۵جا داره مقابل رقیب های به این گردن کلفتی بهتر عمل کنه تا جای بهتری بدست بیاره