اینفینیتی Q60 پروجکت بلک S کانسپت زمانی که به عنوان طرحی مطالعاتی معرفی شد توجهات زیادی را به خود جلب کرد. این کانسپت که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شده بود منجر به تولید دو نسخه پیشتولیدی شد؛ اما از سال ۲۰۱۹ و زمانی که مدیران این خودروساز ژاپنی گفتند هنوز در حال سبکسنگین کردن امکان تولید این خودرو هستند چیز زیادی از این محصول الهام گرفته از فرمول ۱ به گوش نرسیده است.
هماکنون اتوموتیونیوز گفته که این پروژه بهصورت رسمی متوقف شده است. اگرچه این خبری شوکه کننده نیست اما بیشک باعث سرخوردگی ماشین بازهای سراسر دنیا خواهد شد چراکه چنین خودرویی در صورت تولید میتوانست یکی از محصولات جذاب ژاپنی باشد.
Q60 پروجکت بلک S نتیجه همکاری فنی اینفینیتی و تیم فرمول ۱ رنو اسپورت بوده است. پیشرانه ۶ سیلندر الکتریکی شده این کانسپت قدرت کلی ۵۶۳ اسب بخاری داشته است.
پیشرانه این خودرو دارای سیستم مشابه KERS خودروهای فرمول ۱ بوده که اقدام به جذب انرژی کرده و سپس برای بهبود قدرت و گشتاور خروجی بکار گرفته میشود. ایده بهکارگیری این سیستم ارائه شتاب گیری بدون تأخیر و آنی بوده است. بلک S طبق گفته اینفینیتی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعتی داشته است.
از زمان معرفی اولین پروتوتایپ این خودرو اینفینیتی نه تنها تمامی همکاریهای خود با فرمول ۱ را به حال تعلیق درآورده بلکه تیم رنو اسپورت نیز با نام آلپاین در مسابقات شرکت میکند.
اما همه افراد از مرگ این خودروی اسپورت ناراحت نیستند. اِد لنون که یکی از اعضای شبکه نمایندگیهای اینفینیتی میباشد گفته است:
ما واقعاً در کسبوکار مسابقات نیستیم. من دوست دارم خودرویی شبیه کراس اوور QX60 را ببینیم. این خودرویی با تولید بالاست، چیزی که کمپانی نیاز دارد.
اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی استراتژی جدیدی در پیش گرفته که طی آن هر برند در بازارهای هدف خود فعالیت کرده و از سایر بازارها خارج خواهد شد. این امر منجر به خروج اینفینیتی از بازار اروپای غربی شده تا روی چین و آمریکا تمرکز کند. به نظر میرسد تولید یک خودروی اسپورت و الهامبخش اولویت کمی برای این برند داشته و این امر حتی میتواند باعث حذف کوپهها و سدان های دیفرانسیل عقب شده تا جای آنها را کراس اوورها و شاسی بلندهای پرفروش بگیرند.
اما حذف پروژه Q60 پروجکت بلک S با خروج برخی افراد از این شرکت سریعاً عملی شده است. یکی از نفرات اصلی تیم توسعه این خودرو رولند کروگر رئیس اسبق اینفینیتی بوده است. گفته شده وقتی او اینفینیتی را ترک کرد مدیریت شرکت حمایت چندانی از تولید این خودروی اسپورت نکرد.
یکی از سخنگوهای اینفینیتی گفته است:
پروجکت بلک S برنامهای آنی برای اینفینیتی نیست اما واکنشهای صورت گرفته به کانسپت ما هنوز هم الهامبخش ما خواهد بود.
Malt hill
۱۵ اسفند ۱۳۹۹از آلمانی ها خوشگل تره
تکنولوژی خوبی هم داشته
حیف!!!
ツSAMURAIツ
۱۵ اسفند ۱۳۹۹خیلی حیف شد
این ماشین برای اینفینیتی مثل LFA برای لکسوس می شد و اسم اینفینیتی رو سر زبون ها می انداخت
مهدی موتور
۱۵ اسفند ۱۳۹۹منم هم نظرم
ایفینیتی با این ماشین محبوب تر میشد
hssn
۱۵ اسفند ۱۳۹۹باز هم کشتن یه خودرویی که درصورت عرضه میتونست محبوب باشه ، بخاطر کراس اوور ها:/
کی این روند میخواد تموم شه خدا میدونه
Benz309 1974
۱۵ اسفند ۱۳۹۹مرگ بر به هرچی کراس اووره که همچین گلی رو تو جنین کشتن اگه میومد الان چقدر سود میکردن ولی اون کراس اووره آشغالو بهش ترجیح دادن .
Gatsby
۱۵ اسفند ۱۳۹۹Ooowww اینو بزار کنار گودزیلا دوتایییی سم خالص میشه
Aryan kia
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ای خاک بر سرت اینفینیتی الان اتفاقا بهترین موقع برای عرضه این ماشین بود چون طرفدار های بی ام و از این جلوپنجره نا امید شدن و ممکن بود خیلی ها به این ماشین رو بیارن اتفاقا تنها ماشین از اینفینیتی که خیلی خوشگل بود همین بود
Aryan kia
۱۵ اسفند ۱۳۹۹البته اینفینیتی باید روی کابین خودروهاش کار کنه
رامتین
۱۵ اسفند ۱۳۹۹درسته خوشگله ولی نمیتونه با m4 رقابت کنه. همین m4 با کیت آوانته بسیار عالی شده.
علی
۱۵ اسفند ۱۳۹۹درسته زیباست اما نه به اندازه نسل قبلی m4و یا همون تیون دیروز روی m4.
RezaRs
۱۶ اسفند ۱۳۹۹شاید ار دو دوتای مالی درست رفتند اما ۱۰۰ درصد یه خطا تو محاسباتشون داشتند ارزش برندشون با این ماشین خیلی بیشتر میشد و سر زبون ها می افتادند
شما از من بپرسید لکسس lfa سود ده بود یا ضرر دهه میگم هر دوش
اگه به صرف فقط به lfa نگاه کنی خب اره دو دوتاش ۴ تا نیست اما قطعا تاثیرش رو برند لکسس خیلی بیشتر از اون چیزی هست که ما فکر می کنیم
PN
۱۶ اسفند ۱۳۹۹خییییییییییلیییییییییی خشنگه
ولی حیف که لغو شد از نظرم میتونست از بی ام و بهتر باشه
پرهام و رهام
۱۶ اسفند ۱۳۹۹تا حالا کی این این ماشین میشناخت که الان تو میای میگی از بی ام و بهتره تا حالا ۲ کامنت گذاشتی بعد میگی از بی ام و بهتره