اینفینیتی

معرفی اینفینیتی QX55 و بازگشت به دنیای کراس‌اوورهای کوپه

اینفینیتی نزدیک به دو دهه پیش وقتی مدل FX را معرفی کرد، به دنیای کراس‌اوورهای کوپه وارد شد و حالا با مدل جدید QX55 این میراث را ادامه داده است. هرچند این خودرو بر اساس مدل QX50 ساخته شده اما از طراحی اسپرت‌تری بهره می‌برد. چشمگیرترین ویژگی در قسمت جلویی QX55 یک جلوپنجرهٔ برجسته و بزرگ است که با چراغ‌های باریک LED و ورودی‌های هوای اسپرت با تریم مشکی براق احاطه شده است.

در پروفیل جانبی خودرو شیشهٔ جلو با شیب زیاد به سقف شیب‌دار متصل شده و نمای اسپرتی را ایجاد کرده است. رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی و روکش‌های پلاستیکی اندک هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند. قسمت عقبی این کراس‌اوور کوپه هم شباهت‌هایی به QX50 دارد اما درب صندوق با شیشهٔ زاویه‌دار و اسپویلر منحصربه‌فرد، جدید است. QX55 همچنین به چراغ‌های عقب شیک با طرحی موسوم به کلیدهای پیانوی دیجیتالی مجهز شده که هرکدام ۴۵ چراغ LED مجزا دارند. دو سر اگزوز افقی و لوگوی اینفینیتی که دکمهٔ درب صندوق برقی است هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بخش عقبی این کراس‌اوور کوپهٔ ژاپنی هستند.

هرچند نمای بیرونی QX55 منحصربه‌فرد است اما کابین آن تا حد زیادی با QX50 اشتراک دارد که این کمی ناامیدکننده خواهد بود زیرا خریداران با صفحه آمپر آنالوگ، دکمه‌های ارزان‌قیمت و صفحه‌نمایش لمسی دوتایی با ابعاد ۷ و ۸ اینچی مواجه خواهند شد. البته این خودرو اولین محصول اینفینیتی خواهد بود که به اپل کارپلی بی‌سیم مجهز است.

از لحاظ فضای داخلی، سرنشینان عقب از فضای پایی تا ۹۸۳ میلی‌متر برخوردار خواهند بود که از تعدادی از رقبا بیشتر است. همچنین به گفتهٔ اینفینیتی، صندلی‌های عقب QX55 می‌توانند به‌صورت کشویی تا ۱۵۲ میلی‌متر به جلو یا عقب کشیده شوند تا فضای بار یا فضای سرنشینان عقب بیشتر شود. خریداران از ۷۶۲ لیتر فضای بار هم در صندوق‌عقب خودرو سود خواهند برد که از ب‌ام‌و X4 و مرسدس بنز GLC کوپه بیشتر است.

QX55 در سه تیپ مختلف شامل لوکس، اسنشال و سنسوری به بازار عرضه خواهد شد که نسخهٔ پایه از تودوزی چرمی، تریم آلومینیومی، سانروف و گرم‌کن صندلی‌های جلو برخوردار خواهد بود. تیپ‌های بالاتر نیز با مواردی مثل تزئینات چوبی و سیستم صوتی Bose با ۱۶ بلندگو ارائه می‌شوند. این خودرو همچنین از مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، نمایشگر سربالا و تکنولوژی تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی هم سود می‌برد. علاوه بر این، امکان سفارش سیستم رانندگی نیمه‌خودکار ProPilot Assist هم برای آن وجود خواهد داشت.

QX55 با همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ QX50 ارائه می‌شود که از تکنولوژی ضریب تراکم متغیر برخوردار است و ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس CVT متصل می‌شود که به‌صورت استاندارد در همهٔ تیپ‌ها نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک تحویل می‌دهد. این سیستم روی محور جلو تمرکز دارد اما برای کشش و شتاب بهتر می‌تواند تا ۵۰ درصد از قدرت را به چرخ‌های عقب ارسال کند.

قرار است اینفینیتی QX55 از بهار سال آینده به بازار عرضه شود. قیمت این کراس‌اوور کوپه فعلاً اعلام نشده ولی انتظار می‌رود کمی گران‌تر از QX50 باشد که قیمت آن در تیپ لوکس با سامانهٔ چهارچرخ محرک از ۴۳ هزار دلار شروع می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. اصفهانی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اینطور کراس اوورها دیگه شبیه سدان هستن !!

    موافقم 19
    مخالفم 11
  2. حسین وی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (463 ديدگاه)

    اما تو پیاده ما سواره اینفینیتی :)

    به X4 ترجیح نمیدم اما قطعا جایگزین قابل احترامی براش خواهد بود

    موافقم 23
    مخالفم 11
    1. Aria

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      چطور روش میشه ۲ لیتری توربو بذاره

      موافقم 9
      مخالفم 11
      1. محمد

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (804 ديدگاه)

        تمام x4 های موجود در ایران ۲لیتریه توربو هستن و قدرتشون هم کم تره
        ۲۷۰ اسب خوبه

        موافقم 18
        مخالفم 3
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      طراحی عقبش ناهمگونه ، چیزی که در bmw شاهدش نیستیم و نمای عقب همه چیزش هماهنگه مثل x4 و x6 .

      میدونید چیه ، اگر به سپر عقب فُرم و برجستگی بیشتری میداد و روی قسمت زیرین سپر و اگزوزها بیشتر کار میکرد و همینطور روی چراغ‌های عقب بیشتر کار میکرد و حجیم‌تر بود و اگر اون برف‌پاک‌کن عقب را پنهان میکرد یا زیبا‌تر کار میکرد ، و همینطور لَچَکیِ شیشه‌های جانبی عقب کمی فُرم و ناهمگون بود ، عالی میشد و طراحی قدرتمند جلو با عقب هماهنگ‌تر میشد !!!

      نمای داخلی هم هنوز قدیمیه و باید به سمت دیجیتال‌شدن و مدرن‌ شدن حرکت کنه .

      در کل خوبه اما فکر نمیکنم موفق بشه در بازار تا وقتی این همه رقیب زیبا و شناخته شده داره ، باید خیلی خیلی روی طراحی و دیزاین کار کنه تا بشه مثل FX35 که با اومدنش ، فَکِ همه دنیا را خوابوند ، هنوز که هنوزه با دیدن FX قلب آدم به تاپ‌تاپ میوفته از بس که زیبا و فریبنده ساخته شده که هنوز هم طراحیش پس از یک دهه قابل رقابت و چشمگیره .

      موافقم 8
      مخالفم 17
    3. Hadi

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      خوب شده…
      این استایل بهش میاد…

      موافقم 10
      مخالفم 2
  3. AMIN

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (118 ديدگاه)

    هنوز طراحی داخلی محصولات نیسان بهتر و زیباتر از برند لوکسش اینفینیتیه
    نمیدونم چرا ول کن این طراحی نمیشه!

    موافقم 16
    مخالفم 8
  4. دیجی70

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (419 ديدگاه)

    همه چی عالی جز جلو پنجرش که شبیه سبیل مصنوعی

    موافقم 8
    مخالفم 14
  5. net

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3392 ديدگاه)

    کراس اورهای کوپه در قسمت درب دوم سقفش که کوتاه میشه بد هست

    موافقم 4
    مخالفم 10
  6. ممد ژانگولر

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    یعنی ی اسکی از روی محصول جدید بهمن موتور دیگنیتی پرایم رفته?

    موافقم 6
    مخالفم 17
    1. Aria

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 5
      مخالفم 10
  7. Ahmadreza2002

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    قیمت مناسب
    کیفیت ساخت قابل احترام (با توجه به سایر محصولات نیسان)
    فنی مناسب
    لیست کامل اپشن
    همه چی اوکیه به نظرم

    فقط دوتا انتقاد
    تو نمای جلو زیادی از کروم استفاده شده و جلو پنکره هم که هیچی نگم بهتره
    دیفوزر و خروجی های اگزوز میتونستن خیلی بهتر طراحی بشن

    موافقم 11
    مخالفم 8
  8. سامورایی از قله فوجی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    طراحی محصولات نیسان از اینفینیتی خوشگل تره

    موافقم 11
    مخالفم 4
  9. net

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3392 ديدگاه)

    اینفینیتی باید این مدل جلوپنجره رو تغییر بده و بد هست و چراغ جلو رو پایینش رو مثل بالای چراغ مسطح کنه تا باریک بشه و داشبورد و ال سی دی داشبورد رو بروزتر و زیباتر کنه

    موافقم 3
    مخالفم 11
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    دوستان هواسشون نیست !
    این مدل جلوپنجره زیباست و بااُبُهت اما نه با این خطوط طراحی !!!

    این جلوپنجره نیاز به طراحی حجیم داره و نه خطوط اُتوکشیده و منظم .

    موافقم 6
    مخالفم 5
  11. (Saeed(peugeot

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    فوق العاده هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا