اینفینیتی

معرفی فیس‌لیفت اینفینیتی QX80 پیش از نمایش در نمایشگاه دوبی

اینفینیتی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ اس‌یووی فول سایز QX80 خود را پیش از نمایش رسمی در نمایشگاه خودروی دوبی معرفی کرده است. پیش‌نمایش این خودرو چندی پیش توسط کانسپت مونوگراف ارائه شده اما حالا آن استایل تهاجمی برای استفاده در خودرویی تولیدی کمی تعدیل شده است. در این فیس‌لیفت، دماغهٔ QX80 به‌طور کامل تغییر کرده است به‌گونه‌ای که در اینجا شاهد چراغ‌های جدید، جلوپنجرهٔ جدید برجسته‌تر و ورودی‌های هوای تجدیدنظر شده هستیم.

در نمای عقبی اما حجم تغییرات کمتر است اما بااین‌حال در اینجا هم چراغ‌های بازطراحی شده و سپر جدید، نمای متفاوت و بروزتری را نسبت به قبل ایجاد کرده‌اند. علاوه بر این، درِ صندوق بار نیز از نو طراحی شده و حالا در قسمت جا پلاک فقط یک خط کرومی کار شده است. برای این اس‌یووی بزرگ در حالت استاندارد رینگ‌های ۲۰ اینچی در نظر گرفته شده است اما امکان سفارش نمونه‌های ۲۲ اینچی هم وجود دارد.

علیرغم تغییرات قابل‌توجه بیرونی، متأسفانه نمای داخلی QX80 جدید تا حد زیادی نسبت به قبل بدون تغییر باقیمانده است و چندان هم با کابین نیسان آرمادا متفاوت نیست. بااین‌حال در اینجا تریم چوبی جدیدی کار شده، نگه‌دارنده‌های لیوان از نوع طراحی شده و نورپردازی صفحه آمپر نیز مورد تجدیدنظر قرار گرفته است. علاوه بر این، اینفینیتی عایق‌ها را افزایش داده، کف‌پوش‌های مشکی‌رنگی را برای خودرو در نظر گرفته و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب آن‌را نیز بروز نموده و با نمایشگرهای بزرگ‌تری ارائه کرده است.

همان‌طور که قبلاً هم گفته شده بود، در بخش پیشرانهٔ QX80 تغییری ایجاد نشده و نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این ماشین همچنان از همان پیشرانهٔ آشنای قبلی استفاده می‌کند. این موتور یک واحد ۵.۶ لیتری V8 است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

نسل دوم QX80 اولین بار در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد و بنابراین هم‌اکنون خودرویی هشت‌ساله محسوب می‌شود که در صنعت خودروسازی کنونی آن‌هم در بخش پررقابت اس‌یووی‌های بزرگ لوکس سن قابل‌توجهی محسوب می‌شود. بااین‌حال اینفینیتی با انجام این فیس‌لیفت و به‌روزرسانی سعی داشته تا این اس‌یووی سالخورده را مدرن‌تر کند تا بتواند از این طریق سهم بیشتری از بازار پرسود اس‌یووی‌های بزرگ لوکس را به خود اختصاص دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    نیاز به خونه نیست میشه راحت تو اینجور خودروها زندگی کرد فقط دستشویی کم دارن.

    1. .....::::LAST VIPER::::.....

      ۲۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      آقا مجتبی اون کانسپت qx80که میگفتن نسل جدیدشه چی شد پس فقط به این فیس لیفت ختم شد؟

      1. مجتبی

        ۲۱ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (151 ديدگاه)

        چی بگم والا منم توش موندم.
        خودم بدجوری خورد تو ذوقم.

        1. .....::::LAST VIPER::::.....

          ۲۱ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (589 ديدگاه)

          اون کانسپتو خیلی بش امید داشتم تا اس یو ویه اینفینیتی رو متحول کنه .
          حیف و افسوس

  2. sajjad

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (120 ديدگاه)

    در فوق العاده بودنش شکی نیست ولی واقعا بنظرم برای رقابت با لینکلن نویگیتور جدید به چیزی بیشتر یه فیس لیفت جزئی نیاز داره

  3. Mohamad

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    عالیه
    ولی کاش طراحی داشبورد و مانیتور هم دستخوش تغییر میشد و یکم از بیحالی و خشکی در میومد.
    بنظرم در طراحی داشبورد و مانیتور کمتر کسی میتونه حریف لکسس بشه. البته از پورشه هم خوشم میاد.

    1. Mehdi TuRbO

      ۲۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      قشنگیه این ماشین به سادگیو مردونه بودنش ک تو بقیه خودروها نیس حتی لکسوس.ابهتی فرق داره خیلی مردونس.

      1. Mohamad

        ۲۱ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (812 ديدگاه)

        اگه پاترول بود حرف شما صحیح
        اما اینفینیتی باید حس متفاوت تری بده داخلش و جذابتر باشه

  4. datsun

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    لوکس با ابهت و قلدر مثل پاترول
    موتورش هم همون v8 پرقدرت پاتروله
    یک پاترول مخوف در پوسته اینفینیتی

  5. orangotan

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    واقعآ زیباست و من با دیدنش کیف کردم

  6. #ali.m#

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    خیلی عالی شده طراحیش
    بی نظیره .
    چراغ های جلوش یکم منو یاد نویگیتور انداخت .
    داشبوردش ،جلو پنجره همه چیزش عالی و بدون ایراده.

  7. نت

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    طراحی بیرونی زشتی داره = مثل هیوندای سانتافه اسپرت 2018 زیبا نیست

  8. نت

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    از نیسان پاترول کپی کرده=نیسان پاترول خودش جزو زشترین ماشینها هست

    1. datsun

      ۲۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3942 ديدگاه)

      سانتافه داداش قدش به اینا نمیخوره هنوز مونده
      هم قد اینا بشه فعلا هیوندای هنوز جرعت نکرده نزدیک این کلاس بشه این پاترولی هم که میبینی ۶۵ سال طول کشیده شده پاترول امروزی

  9. Hosein

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    دمش گرم که همون ابهت و جذبه رو حفظ کرده و زیباترش کرده.فیس قبلیش اولین بار دیدم ظاهر عجیبی داشت واسم جلوش دقیقا شبیه کامیون بود.(اسم کامیونرو نمیدونم)فقط کاش پشتشم بیشتر تغییر میداد.

  10. حمیدرضا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر از نسل قبلش بدم میومد اصلا با قیافش حال نمیکردم این خیلی خوش چهره تره و البته بازم اسکالید نمیشه

  11. arman fard

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش خوشم میاد زخمت و قدرتمند نشون میده اما طراحی داخلیش نه کسل کننده و قدیمی به نظر میرسه مخصوصا فرمانش که رقباش در طراحی داخلی خیلی بهتر عمل کردن مثل بنز و لکسوس یا حتی تا حدودی کادیلاک در مورد طراحی بیرون میشه گفت شاید خیلی ها از ظاهر کرگدن خوشون نیاد ولی من این کرگدن دوست دارم موفق باشید

  12. شاهین

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    عقبشو اصلاح کردن خوبه

  13. A.B

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    نیسان کلا دوس نداره زود به زود نسل جدید معرفی کنه هرچی بشه فیس لیفت میکنه دست به موتورم نمیزنه البته با وجود سالخوردگی بعضی محصولات هنوز هم زیبا هستن هم پرقدرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا