اینفینیتی تصمیم گرفته کانسپت پرقدرتی را بر مبنای خودروی زیبای Q60 توسعه دهد. این خودرو که با کمکهای تیم فرمول ۱ رنو توسعه یافته قوای محرکهی هیبریدی خواهد داشت و اینفینیتی آن را به ژنو سوئیس خواهد آورد تا میزان محبوبیت آن را سنجیده و بر مبنای بازخوردهای صورت گرفته احتمال تولید آن وجود خواهد داشت.
ما تا این لحظه تیزری از خودرو را داریم که در آن شاهد نمای جلوی بسیار اصلاح شدهای هستیم که دارای سپر گیرا با ورودیهای هوای بزرگ است. اینفینیتی قول داده که این خودروی مفهومی طراحی برجسته و آئرودینامیکی خواهد داشت.
در زمان توسعهی این خودروی مفهومی، مهندسان با مهارت تیم فرمول ۱ رنو با توجه به سیستم ریکاوری انرژی برگرفته شده از خودروی مسابقهای خود اقدام به کمک کردهاند. اینفینیتی میگوید پروژهی Black S قادر خواهد بود به لطف سیستم هیبریدیای که هماکنون در خودروی تولیدی در دسترس نیست انرژی یاد شده را جمعآوری کند تا قدرت و گشتاور خروجی افزایش یابد.
اتوموتیونیوز از رئیس اینفینیتی رولند کروگر شنیده که این تکنولوژی برگرفته از فرمول ۱ بیش از آنکه روی مصرف سوخت تمرکز کند بیشتر دربارهی عملکرد خواهد بود. این کانسپت حالت تمام الکتریکی نخواهد داشت.
اگر این کانسپت در سوئیس بازخورد مناسبی دریافت کند اینفینیتی جنبههای مختلف تبدیل پروژهی Black S به مدل تولیدی را بررسی و تحلیل خواهد کرد.
اطلاعات تکمیلی: این کانسپت بر پایهی Q60 Red Sport 400 ساخته شده و از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری بای توربو با قدرت ۴۰۰ اسب بخار استفاده میکند. البته استفاده از واحدی الکتریکی باعث افزایش قدرت خودرو به ۵۰۰ اسب بخار شده است.
این نیروی الکتریکی توسط واحدهای ژنراتور جداگانهای که قادر به ذخیره کردن انرژی از ترمز و گازهای داغ اگزوز هستند تولید شده و در مجموعه باتری لیتیوم-یونی ذخیره میشود. سپس نیروی یاد شده به میللنگ و همچنین کمپرسور توربو منتقل میشود تا این کانسپت زیبا شتاب بیشتری داشته باشد.
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۷ اسفند ۱۳۹۵خیلی قشنگ و اصیله.
اینفینیتی نسبت به لکسوس خیلی جاها مسیر رو اشتباه رفت و تاوانش رو هم با عقب افتادن از لکسوس داد.
امیدوارم از اشتباهات گرذشته درس گرفته باشن.
اینفینیتی و اکورا پتانسیل پیشرفت بالایی دارن.
رامتین
۱۷ اسفند ۱۳۹۵پتانسیل را دارند ولی یه پله عقبتر از لکسوس هستند. همونطور که هوندا و نیسان در کل پایینتر از تویوتا هستند.
سامان اذری
۱۷ اسفند ۱۳۹۵اینفینیتی اکثرا رو اسپورت بودن تاکید داره
ولی لکسوس رو لوکس بودن
فقط تنها چیزی که اینفینیتی از لکسوس عقبتره قابل اعتماد بودنه که چند پله لکسوس جلوتره
Madjid
۱۷ اسفند ۱۳۹۵.
یکی از بزرگترین اشتباهات نیسان همین عدم عرضه ی یک نسخه ی قوی تر و تا حدی لوکس تر از نیسان GT-R با برند اینفینیتی بود.
ببین رفیق منظورم این نبود که ایفینیتی در لوکس بودن به لکسوس برسه. منظورم در زمینه ی فروش و مطرح شدن در سطح بازار جهانیه.
اینفینیتی چند سال پیش به دلیل موفق نبودن دفتر مرکزی خودش رو به هنگ کنگ منتقل مرد در حالی که در همون زمان لکسوس در بازار امریکا پر فروش ترین برند لوکس بود. این یعنی عقب افتادن از لکسوس
در ضمن سامان جان ، دنیای واقعی یکم با آمار JD power و Consumer report فرق داره .
به نظر من در زمینه ی قابل اعتماد بودن اینفینی از لکسوس عقب نیست.
سامان اذری
۱۷ اسفند ۱۳۹۵چرا
مجید یکم عقب تره
همونطور که از نظر قابل اعتماد بودن نیسان از تویوتا یکم عقبتره
اینفینیتی هم از لکسوس عقبتره
Madjid
۱۷ اسفند ۱۳۹۵به نظر من در زندگی روزمره این موارد اصلا به چشم نمیان.
گوشه چشمی به جی دی پاور و … دارم ولی اونقدر برام مهم نیست.
Haigle
۱۷ اسفند ۱۳۹۵دوستان سلام بی ربطه می دونم ولی مهمه مرسدسGT 4 concept همین الان در ژنو رونمایی شد دیتر زیچه ماشین رو آورد داخل … یه کلام فوق العادس
Mercede kaviani
۱۷ اسفند ۱۳۹۵با درود
ایا سیستم هایبرید ان از نوع سری است یا موازی
با سپاس دوستدار شما
مرسده کاویانی
Reventon
۱۷ اسفند ۱۳۹۵به علت اسپرت بودن Q60 از نوع سری
مجتبی مشهدی??
amirhosein
۱۷ اسفند ۱۳۹۵انصافا پیشرانه های نیسان و گیربکس هاش صد برابر از تویوتا بهتره من کالا نیسان رو بیشتر میپسندم نیسان انصافا عالی کار میکنه به خصوص در بخش پیشرانه وگیربکس و طراحی شاسی هم با رنو مشترک هست CMF
نیسان هم توی کیفیت و قابل اعتماد بودن دست کمی از تویوتا نداره البته بزارید یه چیزی رو بگم هر چی پرفومنس موتور و کاراییش بهتر و بیشتر بشه استهلاک و هزینه نگه داریش بیشتر میشه تویوتا چون اصلا به فکر پرفورمنس و کارایی و مصرف سوخت نیست به مراتب استهلاک و هزینه نگه داریش کم تره
نیسان و مزدا و هوندا طراحی موتورشون سمت اروپایی ها هست وامریکایی ها و ژاپنی ها مثل هم هستن روی کیفیت تمرکز دارن تا پرفورمنس
amirhosein
۱۷ اسفند ۱۳۹۵نمونه بارزش همین نیسان ماکسیما که با موتور 3.5 لیتری 300 اسب بخاری و با گیربکس cvt دف جلو عضو سریع ترین خودرو های سدان دفرانسیل جلو هست با شتاب صفر تا صد 6 ثانیه ای
اگه کسی این ماشینو نشناسه یا مشخصات فنی رو خوب ندونه با دیدن گیربکس cvt به یاد یه ماشین کند میفتن در صورتی اگه کیلیپ شتاب گیری نیسان ماکسیما رو دیده باشید عین گیربکس دوکلاچه دنده عوض میکنه
احمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۵جلو پنجره هیوندایی طراحی چراغ جلو عقب سوناتای 2011 q50 ;اینفینیتی که اصلا مو نمیزنه