اینفینیتی بهزودی در بهار آینده کراساوور کوپهٔ QX55 را به بازار عرضه خواهد کرد و به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به کوپههای گذشتهٔ این برند لوکس ژاپنی نگاهی داشته باشیم. داستان کوپههای اینفینیتی از سال ۱۹۸۹ با معرفی مدل M30 در کنار سدان Q45 آغاز شد. M30 که بر اساس نیسان لئوپارد ساخته شده بود، یک کوپهٔ لوکس با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بود که ۱۶۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. این موتور به یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده بود که نیرو را به چرخهای عقب میفرستاد.
ازآنجاییکه M30 کوپهٔ لوکسی بود، اینفینیتی آنرا به صندلیهای چرمی، سانروف و سیستم صوتی Bose مجهز کرده بود. علاوه بر این، امکان سفارش سیستم تعلیق سونار هم برای این خودرو وجود داشت که جادههای پردستانداز را هموار میکرد. اندکی پس از عرضهٔ M30، نسخهٔ کانورتیبل آنهم به بازار آمد اما این نسخه اساساً همان کوپه بوده که توسط شرکت «آمریکن سانروف» به کانورتیبل تبدیل شده بود. M30 اما عمر کوتاهی داشت زیرا تولید آن در سال ۱۹۹۲ خاتمه یافت.
کوپهٔ بعدی اینفینیتی مدل G35 بود که در نوامبر سال ۲۰۰۲ به بازار عرضه شد. این مدل که بر اساس پلتفرم محرک عقب FM ساخته شده بود، از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۶ نیوتن متر گشتاور استفاده میکرد. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا پنج سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب بود.
G کوپه نیز نهایتاً جای خود را به Q60 داد که در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد. این مدل از طراحی چشمگیر و مجموعهای از پیشرانههای متنوع برخوردار است که از ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۸ اسب بخار قدرت تا ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور را شامل میشود. این کوپهٔ ژاپنی از زمان معرفی تاکنون تغییر چندانی نداشته اما بهتازگی پیشرانهٔ ۲ لیتری آن حذف شده که این یعنی Q60 مدل ۲۰۲۱ بهصورت استاندارد با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میشود.
اما دلیل اصلی اینفینیتی برای مرور کوپههای گذشتهاش تبلیغ کراساوور کوپهٔ جدید خود است که پیشینهٔ آن به مدل FX سال ۲۰۰۳ بازمیگردد. این مدل به لطف طراحی اسپرت خود، پیشروی کراساوورهای کوپهٔ مدرن محسوب میشود زیرا چندین سال قبل از بامو X6 به بازار آمد. خوشبختانه تِم اسپرتی FX صرفاً به ظاهر آن محدود نمیشد زیرا ازآنجاییکه روی پلتفرم FM ساخته شده بود، امکان تجهیز آن به پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۴۶ نیوتن متر گشتاور وجود داشت.
حال میراث کوپههای اینفینیتی به مدل جدید QX55 رسیده که در پاییز گذشته معرفی شد. این مدل که بر اساس کراساوور کامپکت QX50 ساخته شده است، استایل کوپه مانندتری دارد؛ اما بااینحال، در این کراساوور کوپهٔ جدید خبری از پیشرانهٔ V8 و یا حتی V6 نیست و زیر کاپوت آن صرفاً یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد.
فرشاد
۲۶ دی ۱۳۹۹g35 عجب چیزی بود
datsun
۲۶ دی ۱۳۹۹جی کوپه ها نیسان z های در پوست اینفینیتی بودن.
Hadi
۲۶ دی ۱۳۹۹یکی از یکی بهترن ?
ولی اینفینیتی باید یه فکری به حال کابین و طراحی داخلی محصولاتش بکنه…
از Q60 خیلی خوشم میاد……
محمد رستمی نژاد
۲۶ دی ۱۳۹۹از لحاظ کار کردن و خراب شدن خوب ماشین های ژاپنی خیلی خوب هستند و در صدر قرار میگیرند ولی اگر بخواهیم از دید کلکسیونی و و ارزش نگهداری نگاه کنیم میبینیم که آلمانی ها و ایتالیایی ها علی الخصوص ایتالیایی ها و ایتالیایی ها در صدر جدول کلکسیونی و ارزشی قرار دارند
محمد رستمی نژاد
۲۶ دی ۱۳۹۹خراب نشدن
ツSAMURAIツ
۲۶ دی ۱۳۹۹اون FX چقدر خفنه ?
امیدوارم اینفینیتی برای QX55 موتور ۶ سیلندر هم بزاره . میتونه همون موتور ۶ سیلندر سه لیتری Q60 رو بزاره روش
چون رقبای قَدَری داره که همشون موتور ۶ سیلندر دارن
Amirreza
۲۷ دی ۱۳۹۹ظاهر اینفینیتی ها خیلی قشنگه مخصوصا این جدیدا ولی به نظر من باید یکم بیشتر روی طراحی داخلیشون کار بشه ، چون یکذره نسبت به ماشین های الان دکمه های فیزیکیش زیادن و اون حس بودن تو سال ۲۰۲۱ رو نمیدن . لطفا به من هی کامنت نزارین که همون چینی ها ر برو سوار شو و اینا من نسبت به چینیا نگفتم ، نسبت به برندایی مثل بنز ، بی ام و و آئودی ، تسلا ، هیوندا و ……. کابینش یکم قدیمیتر به نظر میرسه و اینم بگم من هیوندا رو با اینفینیتی مقایسه نکردم و فقط طراحی داخلیشو مقایسه کردم