سفر اینفینیتی به عنوان برند لوکس نیسان از سال ۱۹۸۹ با معرفی یک سدان لوکس پرچمدار با نام Q45 آغاز شد. خودرویی با موتور ۸ سیلندر و تواناییهای اسپرت برای رقابت با مرسدس و بامو و علیالخصوص لکسس از تویوتا که با همین هدف متولد شده بود.
در زیر کاپوت اینفینیتی Q45، یک موتور ۴.۱ لیتری V8 قرار داشت که ۲۶۶ اسب بخار نیرو و ۳۷۶ نیوتنمتر گشتاور تولید میکرد. این قوا از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب فرستاده میشد. هرچند این اعداد در استانداردهای امروزی و بعد از دو دهه کاملاً معمولی و حتی سطح پایین به نظر میرسند.
به عنوان یک سدان لوکس، این خودرو در زمان خود از بالاترین ویژگیها سود میبرد. صندلیها با پوشش چرمی، صندلی برقی جلو با تنظیم ۸ جهته و گرم شونده، ساعت آنالوگ و مقادیر زیادی تزئینات چوبی در کنار سیستم تهویه مطبوع خودکار، آفتابگیر برقی عقب، سیستم صوتی Bose با ۸ بلندگو با امکان پخش از نوار کاست و CD، کروز کنترل، سانروف، آینه برقی خودکار و سیستم ناوبری اختیاری در آن زمان برای یک خودروی لوکس در این کلاس جلب توجه میکردند.
این خودرو در ابتدا با قیمت ۴۹۸۴۰ دلاری به فروش میرسید. بر اساس محاسبهگر تورم اداره کار ایالاتمتحده، این قیمت معادل ۸۲۰۶۷ دلار امروزی است.
حالا یک نسخه کم کارکرد مدل ۲۰۰۰ از اینفینیتی Q45 برای فروش به حراج bringatrailer رفته است. این نسخه که وضعیت بسیار خوبی دارد، با عمری ۲۱ ساله تنها ۲۷,۵۸۹ کیلومتر رانده شده و نمونهای عالی برای رفتن به اوایل دهه ۹۰ میلادی است. خریدار این خودرو یک سدان لوکس ژاپنی به رنگ مشکی آبسدین، چراغهای HID، تزئینات کرومی، رینگهای ۱۶ اینچی آلیاژی و یک گوشی تاشوی موتورلای قدیمی به عنوان آپشن را با قیمتی ۱۱,۲۵۰ دلاری صاحب خواهد شد.
نظر شما چیست؟ آیا چنین خودرویی با این عمر و البته ویژگیها برای خرید، ارزنده است؟
کوشا
۱۴ دی ۱۴۰۰“در زیر کاپوت اینفینیتی Q45، یک موتور ۴.۱ لیتری V8 قرار داشت که ۲۶۶ اسب بخار نیرو و ۳۷۶ نیوتنمتر گشتاور تولید میکرد. این قوا از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب فرستاده میشد. هرچند این اعداد در استانداردهای امروزی و بعد از دو دهه کاملاً معمولی و حتی سطح پایین به نظر میرسند.”:))))))
این ظلم که به زودی تموم میشه ولی نمیدونم اونهایی که هنوز دارن دفاع میکنن بعدا چطور سرشون رو پیش خدا و مردم بالا نگه می دارند!!!
Hamid
۱۴ دی ۱۴۰۰سگش میارزه به کل خودرو های داخلی (حتی مدل 1400)
حالا اینجا با فقط آوردن اسم گیربکس اتومات 150 تمن میکشن رو قیمت ماشین …
بله ظلم بزودی تموم میشه ولی معلوم نیس بعدش چی میشه … امیدوارم بدتر از وضع موجود نشه …
والا اینا که هر کاری بخوان دارن میکنن (دزدی – اختلاس – تجاوز و …) ، بیگانگان هم که قشنگ ما رو دارن قورت میدن …
گویا فقط ش*اه اضافه بود این وسط!!!
AMIR / ARMI
۱۴ دی ۱۴۰۰همون جور که از نظام قبلی رنگ عوض کردن به این جا رسیدن
باز این آفتاب پرستان با تراشیدن صورت برای چپاول آماده میشن
NAVID۰۰۹۸
۱۴ دی ۱۴۰۰برای آن زمان که صفر کیلومتر بوده ، حقیقتاً گرلن بوده و رقیبهایش ارزش خرید بالاتری داشتند اما برای امروز در نمونههای کارکرده بسیار با ارزش هست و رقیب مستقیم این خودرو لکسوس LS430 هست که امروزه در قیمتهای بالایی در دوبی خرید فروش میشه و به سختی پیدا میشود در نمونههای تمیز و کمکار و حتی در نمونههای ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد حدود ۴۰ هزار دلار قیمت میخورند و اکثراً شیخها در پارکینگ خانههایشان دارند و جزوی از واجبات به حساب میآید اما میدانم در آمریکا با قیمتهای بسیار مناسبی میشود خرید و سوار شد .
محمدرضا
۱۴ دی ۱۴۰۰هزینه مالیات و نگه داریش تو آمریکا خیلی بالاست
محمد مختاری آذر
۱۴ دی ۱۴۰۰من که باشم اصلا نمیخرم با این پول گزینه های بهتری وجود دارد مثلا جگوار XJ سال 1999 با هفت هزار پوند وقدرت 284 اسب بخار
یا مثلا بی ام و M535i سال 1985 با قیمت 7500 پوند 215 اسب بخار دیگه خیلی گزینه هست نمیگم
محمد مختاری آذر
۱۴ دی ۱۴۰۰یک مثال یادم رفت مازراتی کواتروپورته 1995 قیمت 11000پوند موتور 6سیلندر با 306 اسب بخار پورشه 944 S2 موتور 4سیلندر 211اسب بخار با قیمت12824پوند که واقعا هم طراحی بهتر دارند وهم از برند عالی هستند
JaMsHiD
۱۴ آذر ۱۴۰۲هیچوقت جگوار و مازراتی رو با یه برند سرشناس ژاپنی یعنی اینفینی مقایسه نکن !
دلیل بر بد بودن جگوار و مازراتی نیست همه دوستشون دارم ولی همه از خرج و مخارج و کیفیت این ماشین ها خبر دارن
viper
۱۴ دی ۱۴۰۰بله به نظر من کاملا ارزنده هست چون اون شخصی که این رو خریداری کرده یا میکنه برای استفاده نمیخواد برای کلکسیونش میخواد و خودش چندین تا از بهترین و لوکس ترین ماشین ها رو داره برای استفاده و این با این قیمت و با این مشخصات ظاهر خوب کاملا برای کلکسیون منطقی هست ولی اگر بخوام بگم برای استفاده روزانه نه برای استفاده روزانه اصلا منطقی نیست من اگه باشم برای استفاده روزانه بخوام یه ماشین دهه نود لوکس بخرم میرم بنز w140 میخرم
NAVID۰۰۹۸
۱۴ دی ۱۴۰۰نظر شما کاملاً محترم دوست عزیز .
اما به نظر من این خودرو ارزش سوار شدن دارد تا اینکه کلکسیونی باشد ، چرا ؟
چون فکر نمیکنم چیزی باشد که در گذر زمان ارزش پیدا کند و از آنجایی که کیفیت این رده از خودروها بسیار بالاست پس ارزش سواری هم دارند و البته استهلاک بسیار پائینی هم دارند و تا جایی که میدانم تمام لوازمش را میشود در سایتها با قیمتی بسیار مناسب پیدا کرد .
متاسفانه اینجا در ایران حتی اگر پراید یا پژو مدل پایین هم کم استفاده کنند ، جدا از اینکه تورم قیمتش را بالا میبرد ، قیمت کلکسیونی هم پیدا میکند🤦♂️!
viper
۱۴ دی ۱۴۰۰کاملا صحیح ممنونم از شما
NAVID۰۰۹۸
۱۴ دی ۱۴۰۰این که ماشین نیست که عزیزان !
این عشق منِ عزیزان❤
این جون منِ عزیزان❤
به این میگن ماشین ، به این زندگی ، به خدا قسم بوی داخلش را از اینجا میفهمم .
نه فقط این ماشین ، بلکه تمام خودروهای اون دوران دیگر تکرار نشدند !
اون احساسی که از راندن این خودروها به دست میآورید را هیچ کجا در بهترین خودروهای امروزی هم پیدا نخواهید کرد !
به چرم و طرح چوبش دقت کنید ( البته فکر میکنم در این رده خودرویی ، خودِ چوب طبیعی به کار رفته مثل تمام لکسوسها که چوبشان طبیعی هست ) .
خودروهای امروزی چیزی به جزء چهارچرخهی یکبار مصرف پلاستیکی نیستند که هیچ چیزی از احساس و روح در آنها پیدا نمیکنید و همه چیز در دنیای خودرو شده بهترین شتاب و بهترین سرعت ، در حالی که لذت سواری در خودرو از هر زمینهای بالاتره !
میثم
۱۴ دی ۱۴۰۰با یه حساب کتاب ساده میشه فهمید تو آمریکا در 21 سال 64.5% نرخ تورم داشتن که این مقدار برای اقتصاد لازمه
مقایسه بشه با اقتصاد خودمون که این عدد رو در چه تایمی تجربه میکنیم.
این یعنی پرایدی که سال 79 (21 سال پیش ) بفرض حدود 5 میلیون بوده الان باید 8.300 باشه
اگه تورم رو 10 برابر این عدد هم درنظر بگیریم (650%) الان قیمت پراید باید 37.500 باشه
با قیمت 150 میلیونی پراید یعنی ما در 21 سال گذشته 3000% تورم داشتیم
viper
۱۴ دی ۱۴۰۰کاملا موافقم همیشه به خانوادم هم میگم
میگم ماشین جدید پلاستیکیه ماشین باید وقتی درشو میبندی مثل این بیوک (بیوئیک) ها صدای آهن بیاد ماشین کلاسیک و قدیمی روح داره
اما در کل به نظر من هر کلاسیکی هم خوب نیست چون به نظرم هر ماشینی رو باید تو اوج خودش بخریم مثلا چارجر ۶۹ ۶۸ ۷۰ تو اوجش بود باید مدل های ۶۸ ۶۹ ۷۰ اش رو بخریم و …..
charger
۱۴ دی ۱۴۰۰با همین پول میشه یه ماکسیما 6-7 ساله خرید
عاشق پدال
۱۴ دی ۱۴۰۰داخلش چقدر شبیه تویوتا کمریه.
چون پدر گرام داشت میگم. تویوتا انگار از رو این اسکی رفته بوده
دکتر
۱۴ دی ۱۴۰۰پدر ماکسیماهای توی ایرانه