پرفروشترین مدل اینفینیتی در بازار، برخی تغییرات عمده در مدل ۲۰۱۶ دریافت کرده است. اینفینیتی Q50 مدل ۲۰۱۶ از موتورهای جدید توربو ، یک تریم جدید سطح بالای «رِد اسپورت ۴۰۰» و ارتقای امکانات راحتی بهرهمند شده است.
یک موتور جدید ۲ لیتری توربو به Q50 کمک میکند تا بتواند رقابت مناسبی با دیگر سدانهای کوچک لوکس با موتورهای چهار سیلندر داشته باشد. موتور توربوشارژر چهار سیلندر با انژکتور مستقیم در Q50 قدرتی به میزان ۲۰۸ اسببخار تولید میکند و حداکثر گشتاورش به ۳۵۰ نیوتنمتر میرسد. در همین حال، یک سیستم استاپ-استارت، مطمئناً به بهبود مصرف سوخت در این موتور جدید کمک خواهد کرد. علاوه بر این، اینفینیتی سه نسخه پیشرانه V6 نیز برای این مدل درنظر گرفته است. یک موتور جدید ۳ لیتری دو توربوشارژر V6 با قدرت ۳۰۰ اسببخار و یک پیشرانه هیبرید با موتور ۳/۵ لیتری V-6 از مدل سال گذشته در این مجموعه قرار میگیرند. ضمن اینکه اینفینیتی یک مدل سطح بالای جدید با عنوان «رد اسپورت ۴۰۰» معرفی کرده که از یک نسخه قدرتمندتر موتور توربوشارژر ۳ لیتری V-6 با خروجی ۴۰۰ اسببخار و ۴۷۴ نیوتنمتر استفاده میکند. در مورد مصرف سوخت بهینهتر، باید گفت که مطابق آمار اینفینیتی، تا ۶/۷ درصد مصرف سوخت کاهش یافته است. تمام آپشنهای پیشرانه منحصراً با یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته همراه هستند و در همین حال، میتوان از بین دیفرنسیل عقب یا تمامچرخ متحرک انتخاب کرد. مدل جدید Q50 از یک سیستم فرمان ارتقا یافته «انطباقی مستقیم» بهرهمند شده که به منظور دریافت بازخورد بیشتر از سطح جاده تنظیم شده است. همچنین گفته میشود که یک سیستم جدید تعلیق داینامیک دیجیتالی با کنترل دامپینگ سختتر برای بهبود کیفیت سواری و چابکی خودرو به کار رفته است. در همین حال، رانندگان میتواند از تنظیمات سفارشی موتور، سیستم تعلیق و فرمان استفاده کنند. البته نباید انتظار داشت که آپدیت Q50 از نظر طراحی، فاصله زیادی با مدل قبلی داشته باشد. Q50 مدل ۲۰۱۶ همچنان به استفاده از چراغهای باریک در جلو، کاپوت کشیده و جلوپنجره با پوشش شبکهای ادامه میدهد. این در حالی است که مدل سطح بالای رد اسپورت ۴۰۰ از یک سری چرخهای منحصر به فرد آلیاژی ۱۹ اینچی به همراه لولههای ویژه برای سیستم اگزوز بهره میبرد. در داخل کابین، دو نمایشگر لمسی که دارای ویژگی کنترل از طریق حالت بدنی هستند، بیشتر به چشم میآیند. داشبورد نیز همچنان از همان خطوط منحنی قبلی استفاده میکند که تنها یک نوار وسط قائم، یکنواختی آن را بر هم میزند. برای مدل ۲۰۱۶، اینفینیتی Q50 یک پکیج «پلاتینیوم پلاس» دریافت کرده که شامل یک سری تجهیزات راحتی و تکنولوژی میشود؛ از جمله گرمکن صندلیهای جلو، سیستم راهبری، رادیوی ترافیکی SiriusXM، آینههای بیرونی با مموری و یک غربیلک فرمان با گرمکن و قابلیت تنظیم الکترونیکی. از تکنولوژیهای ایمنی به کار رفته در Q50 جدید نیز میتوان به مواردی چون چراغهای روشنایی انطباقی در جلو، کروز کنترل هوشمند در تمامی بازههای سرعت، ترمز اضطراری جلو، هشدار نقطه کور و مداخله تصادف در عقب با هشدار ترافیک پشتسر اشاره کرد. اینفینیتی Q50 مدل ۲۰۱۶، سال آینده میلادی در نمایندگیها حاضر خواهد بود و رقابت خود را با مدلهایی مانند لکسس IS، آئودی A4، بامو سری ۳ و آکورا TLX در پیش خواهد گرفت.۱۴ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
mehdi
۲۹ آذر ۱۳۹۴بهترین برند ژاپنی از نظر طراحی….فعلا لکسس گند زده با این طراحی عجق وجق و بدون اصالتش…..
محمد
۲۹ آذر ۱۳۹۴اولا اینقدر متعصب نباش دوما کجای طراحی لکسوس بدون اصلات اصلا دوست عزیز مشه اصالت رو برای ما تعریف کنید تا مارو از جهل در بیارید
نوید جهرمی
۲۹ آذر ۱۳۹۴مهدی من تا کمی قبل تر ب نظرم میومد طراحی های لکسس خیلی دمده و ضعیفه. اما خداییش طراحی جدیدشون حرف نداره. حتی مخالفان و متعصبان علیهش هم زبان ب تحسینش باز کردن.
طراحی اینفینیتی هم خیلی خوبه.اما بازخورد بازار نشون داده مردم دنیا لکسس رو بیشتر میپسندن که ایمنی و کیفیت و دوام و… همه در انتخاب لکسس نقش دارن.
محمد
۲۹ آذر ۱۳۹۴چرا تا یه اینفینیتی یا نیسان میبینید سریع از بدی های تویوتا یا لکسوس میگین. تویوتا هرچی هم که باشه پر فروش ترین خودروساز جهانه . ربطی هم به قیمت ماشینا نداره شما اگه برید توی سایتای خارجی نگاه کنین قیمت ماشینای تویوتا با نیسان برابره شاید هم گرونتر. پس لطفا الکی جو ندین
shahab
۳ دی ۱۳۹۴لکسس گند زده؟؟؟!!!! من روی لکسس تعصب ندارم اما حرفت خنده داره
سعید
۲۹ آذر ۱۳۹۴این اینفینیتی چرا نمیاد تو ایران نمایندگی بزنه؟اصن ایرانی ها نیسان رو دوست دارن ماشین ژاپنی رو بیشتر. به نظرم طراحی های اینفینیتی از لکسوس باحال ترن اما از حق نگذریم لکسوس ان ایکس شاهکاره
Usa and japan
۲۹ آذر ۱۳۹۴منم توی همین فکر بودم دقیقا.البته هیچ کدوم از برند های معتبر خارجی نمایندگی رسمی ندارن و فقط وارد کننده هستن.و اسم خودشونورو نمایندگی میزارن.مثلا ایرتویا وارد کننده ی محصولات تویوتا هست نه نمایندگی اون.ولی خب یه وارد کننده برای برند نیسان و اینفینیتی واقعا نیاز هست.برای سوبارو هم خیلی به یه وارد کننده نیاز داریم.همینجور مزدا.فیات کرایسلر(البته اگر اجازه بدن چون نیم ایتالیایی و نیم آمریکایی هست).پژو سیتروءن.(که به دلیل وجود ویران خودروی گاری ساز احتمالش کمه).فولکس واگن و سایر برند های معتبر که اگر نمایندگی بزنن قطعا کار هیوندا و کیا خیلی سخت تر خواهد بود.
نوید جهرمی
۲۹ آذر ۱۳۹۴کلی برند رنگ و وارنگ داریم ک نمایندگی ندارن.
ب نظرم همینام ک نمایندگیشون هست خیلی کم کارن که تمام محصولات کمپانی مادر رو ارائه نمیدن. خدمات هم که ندارن.
اگر بازار آزاد و رقابتی بود چاره ای نداشتن ک یا بهترین عملکرد رو داشته باشن و یا از گردونه خارج شن.
حیفه نیسان و مزدا و فلکس و … توی بازار نباشن اونوقت این چینی های ……….. توی بازار یکه تازی کنن.
مسوولین هم که فقط ب فکر اینن ی وقت خدایی نکرده مردم ماشین لوکس سوار نشن و دچار تجمل گرایی نشن.
احمد باقری
۲۹ آذر ۱۳۹۴اینفینیتی هم داره خیلی خوب کار میکنه. طراحی داخل کابین این مدل هم جالبه.
امیر
۲۹ آذر ۱۳۹۴اینفینیتی داره میترکونه دمش گرم ماشیناش شیک جذاب باابهت عضلانی ولوکسن خدایی 300 میلیونم باشه میخرمش پولی نیست این پولا
mehdi
۲۹ آذر ۱۳۹۴..در جواب اقا محمد….اقا جون من که نمی گم همه میگن طرح های لکسس افتضاح شده..خدایی شما برو نمایشگاه خودرو اگه دلت امد جای بنز و بی ام دبیلو، لکسس بخری!!….اصالت یعنی مازراتی یعنی جگوار یعنی بی ام دبیلو یعنی با اولین نگاه به ماشین متوجه میشی این چه ماشینیه…شما بی ام بیلیو ببین هر وقت شما طرح جلو خودرو ببینی متوجه میشی بی ام دییلیو..در مورد لکسس طرح هاش اغراق و فضایی ولوزی شکله..برادر من اگه هر متفافتی زیبا باشه که طرح های ماشینهای چینی زیبا میشد….طرحی زیباست که هماهنگ و ریتم داشته باشه و اگر هم اصالت نداشتن این ایتم ها که گفتم داشته باشه.مثل محصولات کیا و هیوندای که اصالت نداره اما هماهنگی و جذابیت داره…لکسس متاسفانه از سال 2011 از نظر طرح افتضاح شده…خیلی ها انتقاد کردن برنامه های تلویوزنی تاپ گیر و……من خدایی طرفدار لکسسم اما واقعا نا امید شدم…کاشکی اصلاح کنه طراحیشو……..
Nissan...Japan
۲۹ آذر ۱۳۹۴نه اصلا اینجوری نیس که شما میفرمایین لکسس طراحی تیز و برنده رو پیش گرفته اتفاقا خیلی هم خاصه اگه حتی آرم لکسس نباشه من براحتی تشخیصش میدم هر چند خودم طرفدار نیسان و اینفینیتی هستم ولی خدا شاهده اونروز یه لکسس شاسی بلند احتمالا ۲۰۱۵ دیدم از نزدیک مدلش دقیقا یادم نیس ولی انچنان مبهوتش شدم که اگه هر ماشین دیگه ای مثل بنزو بی ام دبلیو و… میدیدم انقدر نظرمو جلب نمیکرد.
mehdi
۲۹ آذر ۱۳۹۴از نظر شما شاید.ولی از نظر بیشتره متخصص خودرو طراحیش افتضاحه…فقط شاید اس یو های rx350 2015 طرحش خوب باشه و جذاب..ولی nx به نظر خیلی ها خوب نیست از نظر طراحی….
shahin
۸ دی ۱۳۹۴از جلو شبیه فورد موستانگه و از عقب شبیه سوناتا YF
کدومشون کپی زدن از هم!؟