اینفینیتی درست یک ماه قبل از افتتاحیه نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۶ از QX60 مدل سال آینده پرده برداشت. البته تا قبل از معرفی این خودرو انتظار داشتیم که اینفینیتی Q50 سال ۲۰۱۶ با موتور توربوی دوقلویش خودروی برتر این شرکت در نمایشگاه دیترویت باشد حالا باید پتانسیل بالای QX60 را در جلبتوجه مشتریان را هم مدنظر قرار دهیم.
آشکارترین تغییری که در مدل ۲۰۱۶ QX60 دیده میشود تغییرات ظاهری است. برای مثال طراحی جلو حالا با کمان دوتایی مشبک و چراغهای بی زنون استاندارد شکل گرفته است. بعلاوه اینکه چراغهای ال ای دی روزتاب این خودرو هم با مه شکنهای جدیدی همراه شده است. چراغهای عقب و چراغهای راهنمای دوباره طراحیشده، قسمت پشتیتریم کروم و آنتن بال کوسهای مشابه بامو بر روی سقف نمونههای دیگری از تغییرات ظاهری لحاظ شده در این خودرو هستند. مشتریان این خودرو میتوانند رنگ QX60 سال ۲۰۱۶ خود را از ۷ رنگ موجود انتخاب کنند: مشکی تیره، آبی هرموسا، پلاتینیم، سفید سلطنتی، سایه گرافیتی، سبز یشمی و آبی هاگن. مدل جدید اینفینیتی فراتر از یک خودرو با طراحی بیرونی جدید است. این QX60 جدید با کمکفنرها و فنرهای برند جدید نهتنها راحتی سواری را بالابرده است بلکه تکانها و لغزشهای پیچها را کمتر نشان میدهد. سیستم فرمانپذیری الکتریکی این خودرو هم با بازبینی مهندسان اینفینیتی بهبود پیدا کرده است بهطوری که حالا گردش قفل در قفل یا همان گردش کامل چپ به گردش کامل راست به عدد فوقالعادهٔ ۲.۹ گردش رسیده است. اینفینیتی همچنین سیستم کنترل دینامیک خودرو را با رابط سیستم کنترل ردیابی فعال بهروزرسانی کرده است. این سیستم با اعمال ترمز در زمانهای لازم و میزان کردن گشتاور در موتور باعث میشود هندلینگ خودرو بهبود پیدا کند. حال که صحبت از موتور خودرو شد باید اعلام کنیم که این خودرو زیر کاپوت از پیشرانهای شش سیلندر و ۳.۵ لیتری بهره میبرد. این موتور بهصورت استاندارد در ۶۴۰۰ دور بر دقیقه ۲۶۵ اسب بخار نیرو و در ۴۴۰۰ دور بر دقیقه ۳۳۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. راحتی QX60 سال ۲۰۱۶ به لطف موتور مناسب و بازبینیشدهاش بسیار بهتر از قبل شده است. پیشرانه دیگری که برای این خودرو در نظر گرفته شده است یک پیشرانه هیبریدی است. این پیشرانه سوپرشارژ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر در کنار یک موتور الکتریکی و پکیج باتریهای لیتیوم یونی ۲۵۰ اسب بخار نیرو و ۳۲۹ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از لحاظ تکنولوژی، QX60 سال ۲۰۱۶ مجهز به محافظ شخصی اینفینیتی شده است. این سیستم که Personal Assistant یا دستیار شخصی نامیده میشود شامل سیستمهای ترمز اضطراری جلو، تشخیص عابر پیاده و چهار دوربین با زاویه گسترده میشود. سیستم ترمز اضطراری QX60 با اعمال ترمز در مواقع ضروری از برخوردهای احتمالی با خودروی جلویی جلوگیری میکند، دوربینهای زاویه گسترده این خودرو هم با به وجود آوردن دید وسیع و پوشش دادن نقاط کور باعث تسهیل روند پارک خودرو میشوند و درنهایت سیستم تشخیص عابر پیاده هم با هشدار بهموقع اطمینان خاطر شما را از رانندگی امن فراهم میکند.۲۷ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
دانیال
۲۸ آذر ۱۳۹۴چه خوب شده اینفینیتی عالیه ماشیناش
نریمان
۲۸ آذر ۱۳۹۴به نظر من که تو تبریز زندگی میکنم،نیسان و برند لوکسش اینفینیتی خیلی خاص تر از تویوتا و برند لوکسش لکسوسه….چون تا دلت بخواد لندکروزر و لکسوس nx و rx و ….کلا خیلی از مدل های تویوتا اعم از پلاک ملی و ارس پلاک خیلی زیاده….ولی معادل لندکروز که غولی به اسمه پاتروله نیسانه ،اصلا نه ایران پلاک و نه ارس پلاکش وجود نداره….اینفینیتی هم که در مقایسه با لکسوس خیلی کم تره…حتی لکسوس lx که بزرگ ترین شاسی بلنده لکسوسه ارس پلاکش تا جایی که من تو خیابونا دیدم خیلی زیاده…ولی QX80 که بزرگ ترین شاسی بلند اینفینیتی هستش فقط و فقط یدونه به رنگ سیاهش هست….یا مردم زیاد با تویوتا حال میکنن…یا واقعا نیسان و اینفینیتی خاصه…!!!
یک دوستدار خودرو
۲۸ آذر ۱۳۹۴داداش من تو تهران پاترول دیدم. چند روز پیش هم قشم بودم. اونجا هم چندتایی دیدم. خداییش منم خیلی دوسش دارم. لندکروز خیلی خوبه، ولی خداییش این پاترول به نظر من ازش بهتره. واقعا ابهتش از لندکروز بیشتره
محسن از تهران
۲۸ آذر ۱۳۹۴داداش فکر نکنم تو تهران پاترول 2015 باشه….ولی شاید تو قشم یا کیش باشه….پاترول 100 درصد بهتر باابهت تر،عظیم جثه تر،قدرتمند تر،خاص تر و….تر از لندکروزه….با تمام احترامی که به حضرت قاعلم ولی باید جلو پاترول سر خم کنه…
luis
۲۸ آذر ۱۳۹۴رو چه حسابی این حرفو میزنی؟؟؟؟؟
تو مقاله پدال نوشت شهرت افرود لندکروز افسانه وار زبان به زبان چرخیده شما خوندی؟؟؟؟
تو مقاله دو روز پیش پدال نوشت سلطان لکسس ال ایکس که برادر لوکس لند کروزه در افرود کادیلاک را شرمنده میسازد و در کیفیت لند روور عظیم را متحیر میکند شما خوندی؟؟؟؟
الان برو یه سر تو باما ببین پاترول 30 سال پیش بالاتر قیمت میخوره یا لندکروز که هنوز مدل 1992 تو ایران بعضا بالای صد میلیون خرید و فروش میشه.
پاترول یه برند ژاپنیه و من دوسش دارم ولی رو چه حسابی لند کروز افسانه ای باید تعظیم کنه ؟؟؟؟؟ رو چه حساب پاترول باید جلو لند کروز تعظیم کنه؟؟؟؟
نیا الان برا من کار درایور بیار مثل بچه ها بگو لند کروز 5 شده پاترول دوم شده هاااا دلیل منطقی تاریخی تحلیلی بده .
luis
۲۸ آذر ۱۳۹۴مسلما که خودش عاشق لندکروزی و از نام حضرت استفاده کردی و من قبولت دارم ولی دوست خوبم اگه پاترول یا هر شاسی دیگه به چشم ادم تو ایران خاص میاد دلیلش اینه که چشمها کمتر باش اخت دارن و کمتر دیدنش در حالی که لندکروز در ایران به وفور زیاده دلیلش ابهت یا برتری هیچ کدوم بر دیگری نیست این کامنتی هم که من گذاشتم برا مسئله قدرت بود شما گفتی قدرتمند تره لندکروزه من میگم پس چرا لند کروز تو جهان شهرتش افرودش افسانه وار پیچیده؟؟؟؟
luis
۲۸ آذر ۱۳۹۴عزیزم این خاصیت تویوتاست پر فروش ترین ماشین جهانه برادر شوخی که نیست شما میتونی بری خاص سوار شی الان یه فولکس بیتل کلکسیونی هم خیلی خاصه پس دلیل میشه بره ادم فولکس بیتل بخره؟؟؟؟
ادم باید شخصیتش افکارش منطقش خاص باشه وگرنه ماشین که یه تیکه اهنه اگرچه تو ایران خیلی با ارزشه ولی جایی که من هستم یک دهم ارزش ایران هم نداره و ماشین همه جور و همه رنگو همه قیمتو همه مدلشو به پات میبندن.
بابک
۲۹ آذر ۱۳۹۴حالا اینقد بهشون نتوپ لوئیس جان
بعضیا اینجورین دیگه ماشین خاص بیشتر دوس دارن
درسته لندکروزر ماشین بهتری شاید باشه ولی خود منم از پاترول خلیل خیلی بیشتر خوشم میاد.پن وقت پیش یکیشو تو شیراز دیدم دهنم وا موند
نریمان
۲۹ آذر ۱۳۹۴لوعیز جان در همان مقاله نوشته که پوشش های چرم تقلبی و پلاستیک سخت زیر فرمان لکسوس براش افت داره…چون با خودرویی مثل لندروور هم قیمته!!!
shahab
۳ دی ۱۳۹۴من خودم تویوتا و نیسان رو خیلی دوس دارم اما هرچی که باشه توی آفرود لندکروز یه چیز دیگس ولی باز هم پاترول خیلی عظیم الجثه اس ولی حریف حضرت نمیشه توی آفرود
محمود
۲۸ آذر ۱۳۹۴همه چیش خوبه فقط قیافش مثل پیرمردهاست.
سیامک
۲۸ آذر ۱۳۹۴ایکاش یه نمایندگی هم برای نیسان میومد توی ایران که اینفینیتی هم می آورد
(البته نه مثل ایرتویا)
امیر
۲۸ آذر ۱۳۹۴خشن با ابهت عضلانی زیبا وجذاب داخلشم زیباست بیاد ایران قطعا میخرمش پونصد میلیونم باشه ازش خوشم اومده
میلاد
۲۸ آذر ۱۳۹۴بده مام به بوق بزنیم.
Rouzbeh
۲۸ آذر ۱۳۹۴خیلی مهم نیست که چه اینفینیتی باشه و چه لکسوس مهم اصل و نصب که ژاپنیه.
luis
۲۸ آذر ۱۳۹۴برادر اکورا رو فراموش کردی امید وارم که اینفینیتی و اکورا هم مثل لکسس شیب پیشرفتشون صعودی تر بشه .
Rouzbeh
۲۸ آذر ۱۳۹۴اینفینیتی واقعا عالیه و با لکسوس شاید فرقی تو کیفیت نداشته باشه ولی من به شخصه عاشق تویوتا و لکسوسم.
luis
۲۸ آذر ۱۳۹۴فرق کمی دارن ولی خب رتبه بندی سایت های کنترل کیفیت هست میتونی مشاهده کنی چند رتبه ای اختلاف کیفیت دارن این دو برند.
Amir Hosein CH
۲۸ آذر ۱۳۹۴مشکی تیره، آبی هرموسا، پلاتینیم، سفید سلطنتی، سایه گرافیتی، سبز یشمی و آبی هاگن.
حتی تصور رنگهاش هم از تصورات خارجه
خیلی خوبه
ali ayat
۲۸ آذر ۱۳۹۴بیرون عالی توش قدیمی و د مده موتور هم فک کنم خیلی خوب باشه نمیدونم
میلاد
۲۸ آذر ۱۳۹۴سلام
یه سوال خدمت نویسنده ی محترم دااشتم ، اقای نیک سیرت شما فارغ التحصیل دانشگاه نفت نیستین؟؟
مهدی نیک سیرت
۳۰ آذر ۱۳۹۴از فارغ التحصیل های اون دانشگاهم اما مسیرم از اونجا فاصله گرفته.لینک های ارتباطی لینکدین و فیسبوک روی اکانتم وجود داره،
احسان
۲۸ آذر ۱۳۹۴به نظر من سایز چرخ ها نسبت به بدنه کوچیکه و مثل ماشین چینیا تو ذوق میزنه
از درب عقب به سمت انتهای خودرو هم یه حالیه و قشنگ نیست اصلا ولی خب اینفینیتی هست و عالیه قطعا و از هم رده های امریکاییش بهتر و قابل اطمینان تره
و یه سوال از دوستان آگاه…
این مدل QX60 در واقع کدوم مدل قبلیه ؟
توی نامگذاری قدیمش کدوم مدل بود ؟
احمد باقری
۲۸ آذر ۱۳۹۴باحال شده.
سیاوش
۲۸ آذر ۱۳۹۴چه هارمونی زیبایی داره چراغ عقب و جلو
AHMADREZA
۲۹ آذر ۱۳۹۴خیلی شیکه
مهدی
۴ دی ۱۳۹۴دوستان برای مقایسه لندکروز و پاترول بروید سایتهای ع ر ب ی فیلمهاشو ببینید.
پاترول 2015 بهتر از لندکروز 2015 عمل میکنه