نسل جدید اینفینیتی QX80 با کابین بسیار لوکستر، پیشرانهٔ V6 توئین توربوی جدید با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و قیمت پایهٔ ۸۲ هزار دلار راهی بازار خواهد شد.
اینفینیتی با معرفی نسل جدید QX80 رنسانس محصولات خود را آغاز میکند. این شاسیبلند بزرگ که پرچمدار برند لوکس نیسان محسوب میشود، پنجرهای به سمت مسیر آیندهٔ اینفینیتی خواهد بود. نسل کنونی QX80 که در سال ۲۰۱۰ معرفی و دو بار در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ فیسلیفت شد، هماکنون کاملاً سالخورده شده و ژاپنیها برای رقابت با رقبای سرسختی مثل کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور به شاسیبلند جدیدی نیاز داشتند.
هرچند نسل جدید QX80 بهوضوح دنبالهروی پیشینیان خود است اما از زبان طراحی «هنر در حرکت» اینفینیتی استفاده میکند که پیشنمایش آن با کانسپت QX مونوگراف ارائه شد. ازاینرو، شاهد ظاهر چشمگیری هستیم که هم تازه و هم آشنا به نظر میرسد. در جلوی خودرو نسخهٔ جدیدی از جلوپنجرهٔ دو قوسی اینفینیتی را میبینیم که الگوی داخلی آن از اشکال جنگل بامبو الهام گرفته و لوگوی چراغدار اینفینیتی در میانهٔ آن خودنمایی میکند. این جلوپنجره همچنین توسط چراغهای دوقسمتی و ورودیهای هوای عمودی احاطه شده است.
در پروفیل جانبی شاهد طراحی تکاملی هستیم اما طراحان با مشکی کردن ستونها و تعبیهٔ عنصری موج مانند در انتهای خط کمر خودرو سعی در ایجاد نمای متفاوت و بروزتری داشتهاند. در عقب نیز ژاپنیها سراغ چراغهای سراسری رفتهاند. این چراغها از ۳۰۰ لامپ LED تشکیل شده و بهگونهای طراحی شده است که یادآور انعکاس آرام نور روی سطح آب باشد. علاوه بر این، هنگامیکه مالک به خودرو نزدیک میشود، دستگیرهٔ مخفی درها بهطور خودکار باز و لوگوی اینفینیتی روشن میشود و سپس سیستمی بنام Light Path یک طرح بال را روی زمین میاندازد.
کابین همیشه نقطهضعف QX80 بوده و به همین دلیل حالا اینفینیتی در اینجا سنگ تمام گذاشته است. درنتیجه، خریداران از دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی به همراه یک نمایشگر ۹ اینچی جدید در پایین بهرهمند خواهند شد که امکان دسترسی به انتخابگر حالات رانندگی، تنظیمات سیستم تهویه و تنظیمات صندلیهای جلو را فراهم میکند. غیر از نمایشگرها، QX80 همچنین از ترکیب لوکسی از چرم، چوب و فلز هم بهره میبرد. یکی دیگر از ویژگیهای برجستهٔ داخل این ماشین هم سیستم نورپردازی ۶۴ رنگ است.
اینفینیتی برای QX80 جدید گرمکن و تهویهٔ صندلیهای ردیف اول و دوم و گرمکن صندلیهای ردیف سوم را در نظر گرفته است و برای اولین بار ماساژور هم برای صندلیهای ردیف اول و دوم ارائه میشود. علاوه بر این، یک سیستم خنککنندهٔ بیومتریک جدید هم برای این خودرو طراحی شده است که از یک سنسور مادونقرمز در آستر سقف برای تشخیص گرمای بدن سرنشینان ردیف دوم استفاده میکند و اگر گرمای بالا را تشخیص دهد بهطور خودکار سیستم تهویه را فعال میکند تا سرنشین سریع خنک شود.
QX80 جدید در تیپهای پایه بنام پیور و لوکس با سیستم صوتی ۶۰۰ وات Klipsch با ۱۴ بلندگو ارائه میشود اما تیپهای سنسوری و اتوگراف از سیستم ۲۴ بلندگویی با سابووفر و آمپلیفایر بهره میبرند. تیپ پرچمدار اتوگراف همچنین به لطف برخورداری از صندلیهای چرمی نیمه آنیلین، تریم چوبی خاکستری و نمایشگر لمسی عقب برای کنترل سیستم تهویه و تنظیمات صندلی، کابین فوقالعاده لوکسی دارد. علاوه بر تجهیزات بیشتر، نسل جدید QX80 حالا جادارتر شده و ۳۰ درصد فضای بار بیشتری را پشت صندلیهای ردیف سوم ارائه میکند.
زیر کاپوت، موتور ۵.۶ لیتری V8 قدیمی جای خود را به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید داده است. این موتور ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۵۰ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن متر بیشتر از قبل است. علاوه بر این، گیربکس هفت سرعته هم حالا با یک نمونهٔ ۹ سرعتهٔ اتوماتیک جدید جایگزین شده است. تیپهای پیور و لوکس بهصورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب ارائه میشوند درحالیکه تیپهای سنسوری و اتوگراف از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرند. QX80 همچنین به سیستم تعلیق بادی هم مجهز است که میتواند ارتفاع را تا ۷۰ میلیمتر کاهش یا برای آفرود ۶۰ میلیمتر افزایش دهد.
نسل جدید اینفینیتی QX80 در تابستان پیش رو راهی بازار خواهد شد. قیمت این شاسیبلند لوکس ژاپنی از ۸۲,۴۵۰ دلار آغاز میشود که جهش قابلتوجهی را نسبت به قیمت پایهٔ ۷۴,۱۵۰ دلاری نسل قبلی نشان میدهد و حالا همسطح رقبایی مثل کادیلاک اسکالید با قیمت پایهٔ ۸۱,۹۰۰ دلار شده است. قیمت گرانترین تیپ QX80 یعنی اتوگراف هم ۱۱۰,۵۹۵ دلار خواهد بود.
yaghoub
۲ فروردین ۱۴۰۳از روبرو یاد لکسوس افتادم .
Arshia m3csl
۲ فروردین ۱۴۰۳عقبش هم خود lx600 هست اینفینیتی qx80 جدید کپی لکسوسه انگار😑
شهروند ایرانی
۲ فروردین ۱۴۰۳کلن لقبش کرگدن زشت برعکس لندکروز که همیشه شکیل بوده و لکسوس ال ایکس قیمت خیلی بالاس من باشم قطعا لندکروز ترجیح میدم حتی پاترول رخش بهتر از این از قسمت عقب و داشبوردش هم به نسبت قیمت چنگی به دل نمیزنه
net
۲ فروردین ۱۴۰۳کرگدن زشت
net
۲ فروردین ۱۴۰۳نسبت به کرگدن زشت qx80 نسل قبلی طراحی داخلی و بیرونی این گرگدن کمی بهتر شده
ممد ژانگولر
۲ فروردین ۱۴۰۳بهترین لقب براش اوران گوتان دوست داشتنیه . من که خیلی حال کردم . ولی نمای عقبش قابل تغییره
net
۲ فروردین ۱۴۰۳اینفینیتی qx80 و نیسان پاترول ۲۰۲۰ ملقب به کرگدن زشت هستند
AMANTE
۲ فروردین ۱۴۰۳نمیشه گفت زیباست ولی میشه گفت جذاب تر شده و زرق و برق بیشتری داره.
اما برای من سخته که کادیلاک اسکلید رو بیخیال بشم و اینفینتی QX80 رو انتخاب کنم.
سالار فصل
۲ فروردین ۱۴۰۳باریکلا ، دوباره جایگاهشو قراره پس بگیره
MehdiTurbo
۲ فروردین ۱۴۰۳اینقدر کابین خودروهای اقتصادی لوکس و با کیفیت امکانات شده انتظار از لوکسا بیشتر شده خدایی کابین خودروهای اقتصادی حالا اسم نمیبرم دعوا نشه شده مثل کابین خودروهای لوکس ۳ ۴ سال پیش بعضی هاشون حتی طراحی بهتر و چیدمان بهتری دارن
امیدوارم خودرو ها همینطوری بمونن و کمتر حالت خودران و تسلا طور پیدا کنن این حس خودرو میده اصلا با کابین خلوت که فقط یه مانیتور حال نمیکنن هر چند خیلی برندا رفتن اون سمت ولی این کابین حس خودرو بودن داره
زیزیگولو
۲ فروردین ۱۴۰۳ارتقای کیفت و امکانات رفاهی و همینطور توجه به زیبایی و طراحی داخلیو بیرونی خودرو و حتی کاهش قیمت تمام شده خودرو و ……….. همه و همه فقط بخاطر جلب رضایت مشتری ولی تو ایران برعکس شده!!! کیفیتو امکانات رفاهیو طراحی روز به روز کاهش پیدا میکنه ولی قیمت افزایش پیدا میکنه
MehdiTurbo
۲ فروردین ۱۴۰۳یادم یه زمانی ایران خودرو ۲۰۶ به روز میداد که کیفیتش فوق العاده بالا بود حالت اسپورت داشت رنگای متنوع کیفیت داشبورد فوق العاده بالا خودرویی بود که بقیه جاها عرضه مید پوروتنم بود هم قیمت ۲۰۶ سفاریش بود قیمت جهانی که همه جا عرضه میشد حتی مزدا ۳ اون موقع یه اختلاف جزئی با ۲۰۶ داشت بعد دیگه ۲۰۶ با خودروهای به روز فرانسه به روز نشد و مردم هم چنان میخریدن
چند نسل از نسل جدید ۲۰۶ گذشت و مردم همچنان میخریدن
نسل جدید ۲۰۶ همچنان نیومد کابین به شدت افتضاح شد و مردم همچنان میخریدن
مطمئن باش تو تمام این کشور ها هم اگه مردم همچنان میخریدن دولتشان بهشان میفروخت اونجا مجبورن یبار شیر گرون شد یکم تمام شیرها را مجبور شدن بریزن دور و ضرر زیاد کلا هیچ دولتی طرف مردم نیست کم و زیاد داره فقط و تا جایی که بتونن
دومین مسئله اگه واقعا دولتی باشه دلسوز باشه که حتی اگه زورش برسه نکنه خانواده ای که اون افراد ازش میان بیرون پدر مادرشان شخصیت اون افراد تماما متفاوت من هر روز دارم میبینم یا پلاستیک یا دستمال کاغذی یا فیلتر سیگار از شیشه ماشین پرت میکنن از شیشه بیرون وقتی شعور ادمای یه کشور تو این نقطه است نمیشه نتیجه متفاوت باشه
B
۲ فروردین ۱۴۰۳شما مثل اینکه هنوز نفهمیدید بازار یعنی چه هر جای دنیا انحصار بشه همینطور میشه رفته رفته چون خریدار گزینه دیگه ای نداره
MehdiTurbo
۲ فروردین ۱۴۰۳انحصار از اولش نبود منم تو متن همین توضیح دادم وقتی هی ادامه دادن خریدارم بود بوجود اومد اوایلش ۲۰۶ به روز با قیمت جهانی کنار پروتن و مزدا ۳ بود اون زمان ۲۰۶ سفارشی اتوماتیک که حالت اسپورت داشت ۲۶ تومن بود مزدا ۳ ۳۲ تومن بود
کم کم وضع شد این وقتی میخرن چرا نکنن تو متن کلی توضیح دادم که اینو نگین بازم اخر …
زیزیگولو
۲ فروردین ۱۴۰۳نسل قبلی QX80 یه شاسی بلند فول سایز لوکس بود و یه موتور V8 باحجم ۵.۶ لیتر داشت و یکی از قدرتمندترینای کمپانی بحساب میومد …….. ولی انگار موتورای پرقدرت همه کمپانیا هر سال دارن آب میرن و سال به سال کوچیکو کوچیکتر میشن
مجتبی .
۲ فروردین ۱۴۰۳درسته موتور کوچیک شده ولی هم قدرت وهم گشتاور بیشتر شده. مجبورن قوانین رو رعایت کنن تا اجازه فروش داشته باشن.
mo$tafa
۲ فروردین ۱۴۰۳از بغل شبیه لکسوس و رنجروره
Galant.VR4(JDM)
۲ فروردین ۱۴۰۳چه ابعاد هیولایی داره مشخصات فنی خوب و طراحی بیرونی جذابی داره حتی داخلش هم نسبتا خوبه به جز نمایشگر میتونست بهتر طراحیش کنن، اما این از اون دسته ماشیناس که برد باختش تو بازار مشخص میشه یعنی ایراد خاصی نداره که موفقیتش زیر سوال ببره.
دستخوش اینفینیتی
حسین
۲ فروردین ۱۴۰۳طراحی عقبش به نظرم زشته واقعا مخصوصا گرافیک چراغ عقب. طراحی کابینش هم چندان چنگی به دل نمیزنه
Arshia m3csl
۲ فروردین ۱۴۰۳چقدر عقبش لکسوس lx600 شده خیلی ماشین ها دارن مثل هم میشن فقط پورشه و ائودی و بی ام و و بنتلی و رولزرویس و فراری و مکلارن دیگه طراحی متفاوت دارن
𝐀𝐥𝐢
۲ فروردین ۱۴۰۳نسل قبل خیلی قشنگ تر بود
Amir
۲ فروردین ۱۴۰۳این روزا اینفینیتی داره در جا میزنه و امکان تعطیل شدنش هست با سبد محصولات محدود و نه چندان دلچسب به نظرم نیسان باید دست به کار بشه و یه برند لوکس دیگه تاسیس کنه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲ فروردین ۱۴۰۳چقدر زیبا چقدر هیکلی.حال کردم پقص نداره.فقط طرح کلی چراغ عقب یکم شبیه موهاوی جدیده سده که بد نیست.داخلش چقدر گرم و جذابه.موتورشم که قدرت و گشتاور عالی داره لکسوس رفت دو باقالیل
پاشا
۲ فروردین ۱۴۰۳طراحی حرف نداره و داخلشم عالی شده ،یک شاسی زیبا و بی نقص شده و فنی که حرف نداره ، حالا شاهد یک شاسی لوکس بی نقص از کمپانی نیسان هستیم👌👌🙌
بهنام
۲ فروردین ۱۴۰۳بسیار عالی شده و نمای قلدر و باکیفیتی داره . سیستم صوتی جالبی داره کلیپش . برای من که عاشق سیستم صوتی هستم دیدن این نامها در یک خودروی تولید انبوه واقعا جالبه . بنظرم یونیت ها و امپیلی فایرها ساخت کلیپش و پخش کننده ساخت پاناسونیک باشه.
امیدوارم در بازار فروش موفق باشه با وجود اونهمه رقیب گردن کلفت. اقای کارگر که از این مدل خیلی تعریف و تمجید کرد و گفت که اینفینیتی به موفقیت این مدل امیدواره .
Taha Ayoobi
۲ فروردین ۱۴۰۳بدون لحظه ای شک کادیلاک.
Taha Ayoobi
۲ فروردین ۱۴۰۳فرمونش کامل از روی لینکلن ناتلیوسه
Mind$
۲ فروردین ۱۴۰۳برای شروع دوران جدید اینفینتی خوبه اما کافی نیست . بقیه مدل های کراس و سدان هم امیدوارم به زودی به روز بشن و ارتقا پیدا کنن
تو یکی دو سایت دیدم که از داخل کابین و متریالش خیلی تعریف شده و نسبت به قبلش کاملا جهش کرده .
متاسفانه به علت شرایط مالی نیسان ، این برند محبوب تو گرد و خاک فراموشی رها شده و امیدوارم به روزای خوبش برگرده .
MjM
۳ فروردین ۱۴۰۳ترند طراحی چراغ های جلوی داخل سپر و ابرویی های بالا و چراغ های بهم پیوسته عقب. چیزی که خیلی زود از مد خواهد افتاد و سالها بعد میگن این چی بود مد شده بود!
گات
۳ فروردین ۱۴۰۳کرگدن لوکس و مجلل ژاپنی
عجب هیولای جذابیه این ماشین!!
ناشناس
۲۶ مرداد ۱۴۰۳چه سلطنتی ناز خوشم اومد