اینفینیتی

معرفی اینفینیتی QX60 مدل 2025 با پیشرانه چهار سیلندر تراکم متغیر

اینفینیتی در QX60 مدل ۲۰۲۵ پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی را با یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ضریب تراکم متغیر جایگزین کرده است.

اینفینیتی به روند کوچک‌سازی پیشرانه‌های خود ادامه می‌دهد و حالا در QX60 برای مدل ۲۰۲۵، پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی را با یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو جایگزین کرده است. این همان موتور نسبت تراکم متغیری است که در کراس‌اوورهای کوچک‌تر برند لوکس نیسان یعنی QX50 و QX55 استفاده می‌شود. این موتور با ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۸۸ نیوتن متر گشتاور، از موتور V6 قبلی با ۲۹۵ اسب بخار قدرت ضعیف‌تر است اما گشتاور بیشتری نسبت به ۳۶۶ نیوتن متر قبل ارائه می‌کند.

علاوه بر این، مصرف سوخت QX60 هم با این موتور جدید کمتر شده است. این کراس‌اوور لوکس به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۹.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که این عدد در مدل V6 بسته به انتقال قدرت محرک جلو یا چهارچرخ محرک بین ۱۰.۲ تا ۱۰.۷ لیتر بود. علاوه بر پیشرانهٔ چهار سیلندر، اینفینیتی برای QX60 یک پکیج جدید بنام بلک ادیشن را هم ارائه کرده است. این نسخهٔ ویژه رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی و ریل‌های روی سقف مشکی براق را به همراه دارد. قاب مشکی جلوپنجره، نشان‌های مشکی و لوگوی چراغ‌های اینفینیتی در جلو هم از دیگر ویژگی‌های QX60 بلک ادیشن هستند.

در همین حال، اینفینیتی برای تمام نسخه‌های QX60 مدل ۲۰۲۵ سوئیچ جدیدی را ارائه کرده است درحالی‌که تیپ لوکس به‌صورت استاندارد از سیستم صوتی با ۱۷ بلندگو بهره می‌برد. در داخل ابن کراس‌اوور ژاپنی شاهد تکنولوژی‌های بیشتری هستیم و حالا تمام تیپ‌ها به‌صورت استاندارد به نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز هستند. سیستم پایش نمای اطراف با قابلیت تشخیص اجسام متحرک، آینهٔ دید عقب هوشمند و سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی هم از دیگر ویژگی‌های QX60 مدل ۲۰۲۵ هستند که به ترمز اضطراری جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار تصادف، ترمز عقب خودکار، هشدار خروج از خط و نوربالای خودکار اضافه می‌شود.

قیمت QX60 مدل ۲۰۲۵ از ۵۰,۲۰۰ دلار برای تیپ پایهٔ پیور آغاز می‌شود که ۵۰۰ دلار افزایش را نسبت به قبل نشان می‌دهد. کسانی که خواهان پکیج بلک ادیشن باشند نیز باید ۱,۹۰۰ دلار اضافی پرداخت کنند. در صدر خانوادهٔ این کراس‌اوور لوکس هم تیپ اتوگراف با قیمت ۶۶,۱۵۰ دلار قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    خیلی خوشگله.

    طرف 3 میلیارد میده این عروسکو سوار میشه، اونوقت تو ایران 3 میلیارد میدی تیگو 8 میندازن بهت…

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. نانو

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      خنده دارتر پول یه لامبورگینی اورس 2024میده مازراتی 2012سوار میشه

      موافقم 12
      مخالفم 5
      1. froG-driVer

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        خنده دار تر از اون اینه که مازراتی کواتروپورته ۲۰۱۵ چندصد هزار تا کارکرد رو توی ایران به قیمت ۷۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان(هفتاد و پنج میلیارد تومان)به معنی حدودا یک میلیون و دویست و پنجاه هزار دلار به فروش می‌رسونن.و دولت هم انگار نه انگار.فقط بلدن مختلص های دبش رو فراری بدن…🙂

        موافقم 10
        مخالفم 3
      2. سعید مظاهركرماني

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        به قول آقای ظریف، ما انتخاب کردیم اینطور زندگی کنیم. البته منظورش از ما، خود ماست نه خودشون

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. Navid_A.J

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      اینجور درنظر بگیر که اینو میگیری ماهیانه 1000 دلار قسطشو میدی. ولی بعد از 3 سال استفاده قیمتش نصف میشه (نصف پولت سوخت شده رفته)

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2856 ديدگاه)

        شما درست گفتی
        ولی اغلب مردم کشورهای متمول همین طوری زندگی می‌کنند
        ماهی ۸۰۰ دلار تا ۱۵۰۰ دلار می‌پردازن، همیشه ماشین مدرن از برند معتبر سوار می‌شن و بحث سرمایه‌گذاری روی خودرو هیچ اهمیتی براشون نداره

        موافقم 18
        مخالفم 2
        1. Navid_A.J

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3793 ديدگاه)

          دقیقا منظور منم همین بود. ینی این که تو ایران هم باید ماشین تبدیل بشه به کالای مصرفی نه سرمایه ای. یک سوم حقوقت بشه هزینه ش (قسط و سوخت و نگهداری و بیمه) هر از 5 سال هم عوضش کنی.
          ولی از اونطرف هم طرف نتونه دلال بازی کنه و ماشین رو اینقدر گرون ب مشتری بعدی بده.

    3. net

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3393 ديدگاه)

      نوک چراغ جلو جایی که به جلوپنجره متصل شده نازک شده بود هست. ستون عمود شیشه عقب متضاد مشکی هست بد شده و تعجبه چرا اینکار کرده . اگر رینگ خاکستری بود قشنگتر میشد. اگر چراغ عقب نوار متصل وسط نداشت و جدا از هم بود‌ قشنگتر میشد، چراغ متصل عقب برای کراس اور و اس یو وی بد هست و برای سدان قشنگه مثل چراغ عقب متصل آزرا گرنجور نسل پنجم مدل ۲۰۱۷ و ائودی a8 مدل ۲۰۲۴ .طراحی داخلی خوبه و یکپارچه مشکی هست خوبه

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. net

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3393 ديدگاه)

        ویرایش
        نوک نازک شده بد هست

    4. car lover

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1413 ديدگاه)

      البته از لحاظ کلی این ماشین رقیب تیگو 8عه همون موتور همون قدرت همون گشتاور و کلی شباهت دیگه (اصلا کاری به شرکت سازنده و کشور و برند ندارم) ولی این چیزیه که هست. شرکتها به سمت مصرف گرایی رفتن و این چیز بدیه

  2. Mehdi TuRbO

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    به این میگند طراحی داخلی
    وقتی از طراحی داخلی بنز و بی ام و و تسلا و کادیلاک اسکالید و … ایراد میگیریم منظورمون یه همچین طرحی نه سینما خانگی که انگار رفتی سینما مخصوصا اسکالید

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      اسکالید به نظرم یکم زیاده روی کرد تو مانیتور، همون مدل قبلی خوب بود.

      باید رنگ و لعاب کابین رو بیشتر می‌کرد، با جاگذاری درست دکمه ها و چینش اجزا

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. سوشیانت

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3508 ديدگاه)

      مهدی عزیز چه بخوایم چه نخوایم کادیلاک شرکتی بوده که همیشه با مد روز ماشین تولید میکرده الان دوران مانیتور های بزرگه و اکثر شرکت ها روی مانیتور بزرگ مانور میدن

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. froG-driVer

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        مگه قبلیه چش بود؟؟بزرگ و یه تیکه و سینما خانگی ولی به دل می‌نشست.

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3508 ديدگاه)

          این یه برتری مهم نسبت به قبل داره چون سرنشین جلو یه مانیتور اختصاصی داره و میتونه ویدئو ببینه

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. Mehdi TuRbO

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2362 ديدگاه)

          اخه اصلا کیف رانندگی حتی اگه سرنشینم باشی دیدن بیرون و مناظر او یه فیلم میشینی تو خونه میبینی
          چه باور کنین چه نه اینم عین اینستا و اخبار و تلویزیون میشه بعد یه مدتی همه تو ماشین سرشون تو مانیتور تنها جایی که ادما سرشون تو جایی نبود یه ارتباطی بود همین خودرو بود کم کم تو دستشوییم که میشینی یه چیزی جلوت پلی میکنند و اینا هدف داره ها هم این مانیتور ها بسیار برای چشم بد هم به دلیل بلوتوثی و اگه وای فای داشته باشند امواجش مضر هم کم کم هر چقدر تو سرت تو تلویزیون گوشی مانیتور باشه ذهنت ضعیف میشه
          بعدم قبول ولی هر مدی زیبا نیست خدایی صد تا از این کابین به یه دونه از کابین اسکالید و تسلا و … می ارزه

          موافقم 5
          مخالفم 3
  3. HAMID

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (309 ديدگاه)

    زحمت کشیدن داخلش دو نسل قبل بی ام و هست

    موافقم 4
    مخالفم 9
  4. رومانی>مالزی>فرانسه

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    هم گرونه هم طراحیش قدیمیه

    موافقم 1
    مخالفم 12
    1. Taha Ayoobi

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      آها داچیا خوبه

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. رومانی>مالزی>فرانسه

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1197 ديدگاه)

        داچیا عالیه ولی تو این مورد نظرم مزداس

        موافقم 6
        مخالفم 4
  5. NGU

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (120 ديدگاه)

    خوبه
    هم از جلو خوبه هم از عقب

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. car lover

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1413 ديدگاه)

    چرا کار به اینجا کشید؟ اول 8 سیلندر کردن 6 سیلندر بعد 6 سیلندر رو کردن 4 سیلندر و همینطوری به سمت کوچک سازی و در نهایت برقی شدن میرن. منظورم کل ماشین هاست

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. datsun

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3944 ديدگاه)

      قوانین دست و پا گیر

  7. محمد ب

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    دقت کردید برندهای لوکس ژاپنی از آلمانی ها عقب افتادن

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. Eldorado

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      عقب نیفتاد . از اولشم لوکس ژاپنی با اختلاف از آلمانی عقبتر بود
      ژاپن تنها یک برند لوکس موفق داره اونم لکسوس اونم فقط در بازار امریکا . فقط همین یه نمونه ست که پابه‌پای المان حرکت میکنه . بقیه جاها کیلومتری فاصلشونه
      مثلا تو اروپا و چین ، لوکسای المانی مثل بنز و بی‌ام‌و و آئودی رقیب ندارند و کاملا بازار رو در دست گرفتند و هیچ خبری از لوکسای ژاپنی نیست
      در کل ژاپن اصلا لوکس ساز بزرگی به حساب نمیاد . ژاپن قهرمان خودروهای اقتصادی و در بهترین حالت میان‌رده‌ست . مثلا عددی بخوام بگم تا سقف ۶۰ هزار دلار ارزش خوبی دارند . از اون به بعد بازار رو به بقیه مخصوصا المان واگذار میکنند

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. JaMsHiD_R1988

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2759 ديدگاه)

        تو بحث خودروی کاری و آفرودر تنها ژاپن . آمریکا موفق هستن

  8. زیزیگولو

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    همون طراحی داخل و خارج کابین در نسل قبلی رو میبینیم ولی زیر کاپوت داستان متفاوتی وجود داره

  9. رامتین

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    طراحیش خوبه ولی کلا فروش زیادی نداره اینفینیتی.

    1. Mon

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (217 ديدگاه)

      بخاطر سبد محصولات قدیمیشه که اینم ریشه در اوضاع مالی نامناسبِ نیسان و ترکش های حواشی کارلوس و همه‌گیری کرونا داره . یه آپدیت اساسی بده اوضاعش بهتر میشه . قبلا سالی ۲۰۰ هزارتا هم میفروخت …
      من خودم بعضی مدل‌های اینفینتی رو از لکسوس هم بیشتر دوس دارم

  10. علی

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    بلک ادیشن خیلی جذذذذذابه لعنتی

  11. علی منصوری

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (388 ديدگاه)

    ردپایی کمرنگ از ی برند لوکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا