تجربه سواری با اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۲۵ نشان میدهد این خودرو علیرغم داشتن شایستگیهای فراوان، در حضور رقبایی همچون اسکالید و نویگیتور کم میآورد.
شاسی بلندهای لوکس و سه ردیفه در سالهای اخیر محبوبیت زیادی کسب کردهاند. کادیلاک اسکالید پادشاه این کلاس است و پس از آن نیز خودروهایی همچون لینکلن نویگیتور و لکسوس LX قرار دارند. به این لیست باید رقبای یونی بادی تولید آئودی، مرسدس بنز و بی ام و را نیز افزود. اینفینیتی QX80 معمولاً بین خیل عظیم رقبا گم میشود اما این مدل ۲۰۲۵ شاید توجه خریداران را به خود جلب کند. QX80 2025 از طراحی زیبا، کابین لوکس و پیشرانهای قدرتمند سود میبرد اما برخی فاکتورها باعث شدهاند این شاسیبلند بسیار خوب نتواند جزو بهترینها باشد.
قطعاً طراحی ظاهری جزو مشکلهای QX80 نیست. بدنه بسیار بلند خودرو همچنان عجیب به نظر میرسد اما کلیت خودرو تیز طراحی شده و چراغهای LED نازک به همراه جلوپنجرهای بزرگ باعث ایجاد چهرهای باابهت شدهاند. چراغهای اصلی خودرو در بخش پایینتر و طرفین سپر جلو جای گرفتهاند و در بخش عقب هم نوار نورانی کاملی وجود دارد که بر پهنای خودرو تأکید میکند.
کابین اینفینیتی QX80 2025 به ویژه در مدل فول اتوگراف کاملاً لوکس به نظر میرسد. پوشش چرم در اکثر بخشها همچون صندلیها، پانل درها، داشبورد و کنسول مرکزی بکار رفته و تریم چوب نیز به همراه عناصر فلزی حس و حال خوبی را به کابین بخشیدهاند. این شاسیبلند ژاپنی از دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی که در کنار یکدیگر قرار گرفتهاند سود میبرد. نمایشگر اولین که کاملاً قابل پیکربندی است به پشت آمپرها تعلق دارد و نمایشگر مرکزی هم تمامی اطلاعات ضروری را به نمایش گذاشته و کیفیت بالای خود را به رخ میکشد. QX80 همچنین هدآپ دیسپلی تمام رنگی و سیستم صوتی سطح بالا با ۲۴ بلندگو را ارائه میکند.
از دیگر تجهیزات شاسیبلند موردبحث میتوان به دوربین داشبورد فابریک، گوگل مپس، اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم و… اشاره کرد. نمایشگر سوم ۹ اینچی نیز در کنسول مرکزی نصب و باعث شده کابین بسیار مدرنتر به نظر برسد؛ اما همانند هر نمایشگر دیگری که برای کنترلهای خودرو طراحی میشود، استفاده از آن در زمان حرکت بسیار سخت خواهد بود؛ مثلاً برای تنظیم دمای کولر یا بخاری باید بهطور مداوم به پایین نگاه کنید که خطرناک خواهد بود؛ اما صبر کنید! نمایشگر چهارم هم برای سرنشینان ردیف دوم تدارک دیده شده است. این نمایشگر برای دسترسی به کنترل سیستم تهویه و تنظیمات صندلیها در نظر گرفته شده است.
ردیف دوم صندلیها بسیار راحت است و صندلیهای چرمی آن از گرمکن، سردکن و ماساژور سود میبرند. دو نفر بزرگسال با جثه نرمال میتوانند در ردیف سوم بنشینند. دسترسی به این صندلیها نیز به لطف صندلیهای برقی ردیف دوم راحت خواهد بود. البته نباید انتظار راحتی کامل را داشت. در ردیف سوم فضای سر کمی محدود شده اما از نظر فضای پا اوضاع بهتر است. در مدل اتوگراف صندلیهای ردیف سوم نیز دارای گرمکن و سردکن هستند و دو درگاه شارژ USB نیز در نظر گرفته شده است.
اما از روی صندلی راننده نیز QX80 2025 بد نیست. ژاپنیها پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی را حذف کرده و بجای آن از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربویی که بسیار نرم است سود بردهاند. با قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر، این پیشرانه هیچ مشکلی در به حرکت درآوردن شاسیبلند ۲۵۴۰ کیلوگرمی موردبحث ندارد. استفاده از پیشرانه کمحجمتر تأثیر منفی روی قابلیتهای یدک کشی QX80 نگذاشته و از این نظر برتر از کادیلاک ظاهر میشود. با اینکه نباید از چنین خودرویی انتظار عملکرد اسپرت در پیچها را داشت اما اینفینیتی شاسی را ۵۷ درصد سفتتر کرده و بنابراین دیگر خبری از تکانهای زیاد مدل قبلی نیست. فرمان نیز سبک و پاسخگوست هرچند سیستم تعلیق خودرو میتوانست در مواجهه با دستاندازها و ناهمواریها بهتر عمل کند. حتی با وجود سستم تعلیق بادی نیز سواری این خودرو ناهنجار جلوه میکند و به اندازه اسکالید یا نویگیتور نرم نیست.
برای خرید اینفینیتی QX80 2025 باید حداقل ۱۱۱,۸۹۵ دلار هزینه کرد درحالیکه قیمت مدل پایه از رقم معقولانهتر ۸۴,۴۴۵ دلار شروع میشود. البته خبر خوب اینکه مدل اتوگراف یک شاسیبلند سه ردیفه بسیار خوب است و خبر بد اینکه رقبای این خودرو به همان اندازه خوب بوده و یا اینکه بهتر هستند. اسکالید و نویگیتور از نظر کیفیت سواری و راحتی بیرقیب خواهند بود و لکسوس LX نیز اخیراً بهروز شده و از پلتفرم و قوای محرکه عالی تویوتا استفاده میکند؛ و زمانی که جانشینهای یونی بادی برجستهای همچون بی ام و X7 و مرسدس بنز GLS وجود دارند، QX80 نمیتواند خود را متمایز سازد.
مشخصات اینفینیتی QX80 اتوگراف ۲۰۲۵ | |
پیشرانه | ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۴۵۰/۷۰۰ |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک |
وزن (کیلوگرم) – تخمینی | ۲۵۴۰ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) | ۱۴.۷/۱۱.۷/۱۳.۸ |
ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) | ۳۸۵۵ |
قیمت پایه (دلار) | ۸۴,۴۴۵ |
قیمت مدل تست شده (دلار) | ۱۱۲,۵۹۰ |
علی جردن
۲۲ مرداد ۱۴۰۳بهتر از پاتروله اما کادیلاک اسکالید یا لینکلن نویگیتور ازینم بهترن
ممد ژانگولر
۲۲ مرداد ۱۴۰۳پادشاه این سگمنت شک نکنید حضرت دنعلیه زیباترین و با ابهت ترینه . طراحیش جاودانه
اگه ی روز از نزدیک دیدینش تازه میفهمید مکان لوکس متحرک یعنی چی
Daniel
۲۲ مرداد ۱۴۰۳واسه جمله دوم کامنتت لایکت کردم
Kato
۲۳ مرداد ۱۴۰۳این بیاد ایران قیمتش میشه حوالی ۳۵ تا ۴۰ میلیارد نا قابل ..
فرمول قیمت خودرو در ایران :
قیمت دلاری × قیمت دلار بازار × 5
Taha Ayoobi
۲۳ مرداد ۱۴۰۳الان لکسوس LX570 قدیمی 50 میلیارد.
این بیاد میشه 100 میلیارد.
Kato
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ن دیگه…
hosen
۲۲ مرداد ۱۴۰۳یه suv ژاپنی دوست داشتنی
نسبت به نسل های قبل پیشرفته تر شده
ولی حس میکنم چهره با ابهتی نداره حداقل در قیاس با lx600 و رقبای امریکایی که اینطور بنظر میاد.
froG-driVer
۲۲ مرداد ۱۴۰۳زیاد چهره جذابی نداره آره.یجورایی شبیه بقیه ژاپنیها نیست…
car lover
۲۲ مرداد ۱۴۰۳پادشاه این سگمنت کادیلاک اسکالید این لقبیه که توی همه جای دنیا بهش میدن بهش میگن King of the SUVs
car lover
۲۲ مرداد ۱۴۰۳این ماشین رقیب مستقیم لینکلن نویگیتور هست
هراکلیوس
۲۲ مرداد ۱۴۰۳رنج روور پدربزرگ همه ایناست اون موقعی که داشت شاسی بلند تولید میکرد بقیه برندا داشتن خاله بازی میکردن
سوشیانت
۲۲ مرداد ۱۴۰۳اولین شاسی بلند لوکس جهان جیپ واگنییر هست
car lover
۲۲ مرداد ۱۴۰۳نگید اینجوری سوشی ناراحت میشه بهش بر میخوره
سوشیانت
۲۲ مرداد ۱۴۰۳میدونم کار لاور بعضی وقت ها حقیقت ف.ش.ار میاره
datsun
۲۲ مرداد ۱۴۰۳انصافا دیگه جلو نیسان حرف از قدمت شاسی بلند نزن
حسین
۲۲ مرداد ۱۴۰۳😂😂😂 باشه.
عمر لندکروز از سن برند رنج روور بیشتره
گاس فرینگ
۲۳ مرداد ۱۴۰۳خود لندکروزر که توی ایران به اشتباه بهش میگن لندکروز اسمش از لندروور گرفته شده
دیجی
۲۳ مرداد ۱۴۰۳شورلت سابربن که در سال ۱۹۳۵ معرفی شد، اولین شاسیبلند جهان محسوب میشود و قدیمیترین نام در حال تولید در دنیای خودروسازی بهحساب میآید
همایون
۲۲ مرداد ۱۴۰۳در حد آمریکایی ها نیست ولی به نظرم بهتر از لکسوس هستش مخصوصا طراحی فضای داخلیش
froG-driVer
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ولی من لکسوس رو به این ترجیح میدم کلا زیاد ازش خوشم نیومد باید به تنهایی به کارش ادامه بده که بتونه کاری رو از پیش ببره.وگرنه در مقایسه با بقیه و با این قیمت نسبتا بالا(در مقابل چیزی که تحویل میگیری)،اصلا نمیتونه چنگی به دل بزنه.برا من که حداقل اینطوریه و اسکالید رو به این ترجیح میدم…
يوسف
۲۲ مرداد ۱۴۰۳کلا خواسته ادای….. رو در بیاره نتونسته….
گات
۲۲ مرداد ۱۴۰۳این بهتره یا لکسوس ال ایکس ۶۰۰
یا کادیلاک اسکلید یا لینکلن نویگیتور؟
Taha Ayoobi
۲۲ مرداد ۱۴۰۳آمریکایی ها که جدا، من LX رو به این ترجیح میدم.
car lover
۲۲ مرداد ۱۴۰۳تویوتا سکویا= جیپ گرند واگنیر
لینکلن نویگیتور= اینفینیتی qx80
لکسس LX600= اسکالید
این ها خفن های این سگمنت هستن اما امریکایی ها پادشاهی میکنن هرچند ژاپنی ها هم عالی هستن👌
Aref
۲۲ مرداد ۱۴۰۳کادیلاک اسکالید گرونه.
این قیمتش خیلی مناسب تره
Taha Ayoobi
۲۲ مرداد ۱۴۰۳انتخابم تو این سگمنت اول آمریکایی ها بعد ژاپنی ها.
Amiiir
۲۳ مرداد ۱۴۰۳شما هم چراغ جلوی نازک و چراغ بهم پیوسته عقب رو دوس ندارین ؟ یا فقط من اینجوری ام؟ 🤔
Dark Knight
۲۳ مرداد ۱۴۰۳تو این کلاس انتخاب های زیادی مثل اسکالید ، نویگیتور یا واگنیر هستن که از نظر من کلا به نسبت اینفینیتی و لکسوس ، توی یک کلاس بالاتر و لوکس تری هستن در صورتی که اختلاف قیمتی چندانی ولی واقعا گنده تر و با ابهت تر هستن هر چند که lx600 یا این qx80 هم خوب هستن ولی در مقابل قدیمی های این کلاس شانسی ندارن
امید
۲۴ مرداد ۱۴۰۳عزیز جان یه نگاه به آمار فروش بخصوص در آمریکای شمالی بنداز بعد بگو مالی نیست . بدون شک آمریکایی بهتر از من و تو میدونه کدوم بهتره استهلاک کمتری داره و…
علی
۲۳ مرداد ۱۴۰۳اول آئودی.
دوم کادیلاک
سوم اینفینی
چهارم لینکلن
لکسوس هم که عددی نیست
علی
۲۳ مرداد ۱۴۰۳اینفینی همیشه از لکسوس بهتر و باکیفیت تر و خاص تر بوده
لکسوس واسه تازه به دوران رسیده های که هنوز اینفینی رو ندیدن هست
امید
۲۴ مرداد ۱۴۰۳دوستان زیاد جو گیر نشید !!!! نه تنها این ماشین رو ندیدیم حتی شاید تا آخر عمر هم در ایران نبینیم . بهترین قسمت ماجرا واسه خوب بودن یا بد بودن یه ماشین میزان فروش اون در آمریکای شمالی هست . یعنی آمریکا و کانادا . خوب وقتی به میزان فروش یه نگاهی کنید متوجه میشوید همین مدل در قلب آمریکاهم از لکسوس ۵۷۰ و هم از لینکلن نویگیتور و هماز لندکروز بیشتر فروش داشته . پس زیادی به گفته های مقاله اعتماد نداشته باشید . نیسان ماکسیما هم بهترین سدان سال در آمریکا بود و میبینیم که هنوز دارند رفت و آمد میکنند در حالیکه خبری از اون همه آزرا و اپتیما و سوناتا های هم نسل نیست .
شهروند ایرونی
۲۵ مرداد ۱۴۰۳سلام به همه دوستان عزیز
مهندسی ژاپنی = کیفیت بالا+هزینه پایین + رضایت مشتری
اینا شعار نیستن، فرهنگ و تفکر کشوری مثل ژاپن هستش
که ایران ما خیلی وقته ازش فاصله گرفته🙌