اینفینیتی

تجربه رانندگی با اینفینیتی QX80؛ خوب بودن کافی نیست!

تجربه سواری با اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۲۵ نشان می‌دهد این خودرو علیرغم داشتن شایستگی‌های فراوان، در حضور رقبایی همچون اسکالید و نویگیتور کم می‌آورد.


شاسی بلندهای لوکس و سه ردیفه در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند. کادیلاک اسکالید پادشاه این کلاس است و پس از آن نیز خودروهایی همچون لینکلن نویگیتور و لکسوس LX قرار دارند. به این لیست باید رقبای یونی بادی تولید آئودی، مرسدس بنز و بی ام و را نیز افزود. اینفینیتی QX80 معمولاً بین خیل عظیم رقبا گم می‌شود اما این مدل ۲۰۲۵ شاید توجه خریداران را به خود جلب کند. QX80 2025 از طراحی زیبا، کابین لوکس و پیشرانه‌ای قدرتمند سود می‌برد اما برخی فاکتورها باعث شده‌اند این شاسی‌بلند بسیار خوب نتواند جزو بهترین‌ها باشد.

قطعاً طراحی ظاهری جزو مشکل‌های QX80 نیست. بدنه بسیار بلند خودرو همچنان عجیب به نظر می‌رسد اما کلیت خودرو تیز طراحی شده و چراغ‌های LED نازک به همراه جلوپنجره‌ای بزرگ باعث ایجاد چهره‌ای باابهت شده‌اند. چراغ‌های اصلی خودرو در بخش پایین‌تر و طرفین سپر جلو جای گرفته‌اند و در بخش عقب هم نوار نورانی کاملی وجود دارد که بر پهنای خودرو تأکید می‌کند.

کابین اینفینیتی QX80 2025 به ویژه در مدل فول اتوگراف کاملاً لوکس به نظر می‌رسد. پوشش چرم در اکثر بخش‌ها همچون صندلی‌ها، پانل درها، داشبورد و کنسول مرکزی بکار رفته و تریم چوب نیز به همراه عناصر فلزی حس و حال خوبی را به کابین بخشیده‌اند. این شاسی‌بلند ژاپنی از دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند سود می‌برد. نمایشگر اولین که کاملاً قابل پیکربندی است به پشت آمپرها تعلق دارد و نمایشگر مرکزی هم تمامی اطلاعات ضروری را به نمایش گذاشته و کیفیت بالای خود را به رخ می‌کشد. QX80 همچنین هدآپ دیسپلی تمام رنگی و سیستم صوتی سطح بالا با ۲۴ بلندگو را ارائه می‌کند.

از دیگر تجهیزات شاسی‌بلند موردبحث می‌توان به دوربین داشبورد فابریک، گوگل مپس، اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم و… اشاره کرد. نمایشگر سوم ۹ اینچی نیز در کنسول مرکزی نصب و باعث شده کابین بسیار مدرن‌تر به نظر برسد؛ اما همانند هر نمایشگر دیگری که برای کنترل‌های خودرو طراحی می‌شود، استفاده از آن در زمان حرکت بسیار سخت خواهد بود؛ مثلاً برای تنظیم دمای کولر یا بخاری باید به‌طور مداوم به پایین نگاه کنید که خطرناک خواهد بود؛ اما صبر کنید! نمایشگر چهارم هم برای سرنشینان ردیف دوم تدارک دیده شده است. این نمایشگر برای دسترسی به کنترل سیستم تهویه و تنظیمات صندلی‌ها در نظر گرفته شده است.

ردیف دوم صندلی‌ها بسیار راحت است و صندلی‌های چرمی آن از گرم‌کن، سردکن و ماساژور سود می‌برند. دو نفر بزرگ‌سال با جثه نرمال می‌توانند در ردیف سوم بنشینند. دسترسی به این صندلی‌ها نیز به لطف صندلی‌های برقی ردیف دوم راحت خواهد بود. البته نباید انتظار راحتی کامل را داشت. در ردیف سوم فضای سر کمی محدود شده اما از نظر فضای پا اوضاع بهتر است. در مدل اتوگراف صندلی‌های ردیف سوم نیز دارای گرم‌کن و سردکن هستند و دو درگاه شارژ USB نیز در نظر گرفته شده است.

اما از روی صندلی راننده نیز QX80 2025 بد نیست. ژاپنی‌ها پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی را حذف کرده و بجای آن از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربویی که بسیار نرم است سود برده‌اند. با قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر، این پیشرانه هیچ مشکلی در به حرکت درآوردن شاسی‌بلند ۲۵۴۰ کیلوگرمی موردبحث ندارد. استفاده از پیشرانه کم‌حجم‌تر تأثیر منفی روی قابلیت‌های یدک کشی QX80 نگذاشته و از این نظر برتر از کادیلاک ظاهر می‌شود. با اینکه نباید از چنین خودرویی انتظار عملکرد اسپرت در پیچ‌ها را داشت اما اینفینیتی شاسی را ۵۷ درصد سفت‌تر کرده و بنابراین دیگر خبری از تکان‌های زیاد مدل قبلی نیست. فرمان نیز سبک و پاسخگوست هرچند سیستم تعلیق خودرو می‌توانست در مواجهه با دست‌اندازها و ناهمواری‌ها بهتر عمل کند. حتی با وجود سستم تعلیق بادی نیز سواری این خودرو ناهنجار جلوه می‌کند و به اندازه اسکالید یا نویگیتور نرم نیست.

برای خرید اینفینیتی QX80 2025 باید حداقل ۱۱۱,۸۹۵ دلار هزینه کرد درحالی‌که قیمت مدل پایه از رقم معقولانه‌تر ۸۴,۴۴۵ دلار شروع می‌شود. البته خبر خوب اینکه مدل اتوگراف یک شاسی‌بلند سه ردیفه بسیار خوب است و خبر بد اینکه رقبای این خودرو به همان اندازه خوب بوده و یا اینکه بهتر هستند. اسکالید و نویگیتور از نظر کیفیت سواری و راحتی بی‌رقیب خواهند بود و لکسوس LX نیز اخیراً به‌روز شده و از پلتفرم و قوای محرکه عالی تویوتا استفاده می‌کند؛ و زمانی که جانشین‌های یونی بادی برجسته‌ای همچون بی ام و X7 و مرسدس بنز GLS وجود دارند، QX80 نمی‌تواند خود را متمایز سازد.

مشخصات اینفینیتی QX80 اتوگراف ۲۰۲۵
پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۴۵۰/۷۰۰
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
وزن (کیلوگرم) – تخمینی ۲۵۴۰
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) ۱۴.۷/۱۱.۷/۱۳.۸
ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) ۳۸۵۵
قیمت پایه (دلار) ۸۴,۴۴۵
قیمت مدل تست شده (دلار) ۱۱۲,۵۹۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    بهتر از پاتروله اما کادیلاک اسکالید یا لینکلن نویگیتور ازینم بهترن

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. ممد ژانگولر

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      پادشاه این سگمنت شک نکنید حضرت دنعلیه زیباترین و با ابهت ترینه . طراحیش جاودانه
      اگه ی روز از نزدیک دیدینش تازه میفهمید مکان لوکس متحرک یعنی چی

      موافقم 9
      مخالفم 8
    2. Daniel

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      واسه جمله دوم کامنتت لایکت کردم

      موافقم 4
      مخالفم 3
    3. Kato

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (469 ديدگاه)

      این بیاد ایران قیمتش میشه حوالی ۳۵ تا ۴۰ میلیارد نا قابل ..

      فرمول قیمت خودرو در ایران :

      قیمت دلاری × قیمت دلار بازار × 5

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4401 ديدگاه)

        الان لکسوس LX570 قدیمی 50 میلیارد.
        این بیاد میشه 100 میلیارد.

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. Kato

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (469 ديدگاه)

          ن دیگه…

  2. hosen

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (719 ديدگاه)

    یه suv ژاپنی دوست داشتنی
    نسبت به نسل های قبل پیشرفته تر شده
    ولی حس میکنم چهره با ابهتی نداره حداقل در قیاس با lx600 و رقبای امریکایی که اینطور بنظر میاد.

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. froG-driVer

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      زیاد چهره جذابی نداره آره.یجورایی شبیه بقیه ژاپنی‌ها نیست…

      موافقم 4
      مخالفم 3
  3. car lover

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    پادشاه این سگمنت کادیلاک اسکالید این لقبیه که توی همه جای دنیا بهش میدن بهش میگن King of the SUVs

    موافقم 16
    مخالفم 5
  4. car lover

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    این ماشین رقیب مستقیم لینکلن نویگیتور هست

    موافقم 6
    مخالفم 4
  5. هراکلیوس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (285 ديدگاه)

    رنج روور پدربزرگ همه ایناست اون موقعی که داشت شاسی بلند تولید می‌کرد بقیه برندا داشتن خاله بازی میکردن

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. سوشیانت

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3530 ديدگاه)

      اولین شاسی بلند لوکس جهان جیپ واگنییر هست

      موافقم 5
      مخالفم 13
    2. car lover

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      نگید اینجوری سوشی ناراحت میشه بهش بر میخوره

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3530 ديدگاه)

        میدونم کار لاور بعضی وقت ها حقیقت ف.ش.ار میاره

        موافقم 1
        مخالفم 5
    3. datsun

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      انصافا دیگه جلو نیسان حرف از قدمت شاسی بلند نزن

      موافقم 10
      مخالفم 2
    4. حسین

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      😂😂😂 باشه.
      عمر لندکروز از سن برند رنج روور بیشتره

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. گاس فرینگ

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (356 ديدگاه)

        خود لندکروزر که توی ایران به‌ اشتباه بهش میگن لندکروز اسمش از لندروور گرفته شده

        موافقم 3
        مخالفم 8
    5. دیجی

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (420 ديدگاه)

      شورلت سابربن که در سال ۱۹۳۵ معرفی شد، اولین شاسی‌بلند جهان محسوب می‌شود و قدیمی‌ترین نام در حال تولید در دنیای خودروسازی به‌حساب می‌آید

      موافقم 7
      مخالفم 2
  6. همایون

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (792 ديدگاه)

    در حد آمریکایی ها نیست ولی به نظرم بهتر از لکسوس هستش مخصوصا طراحی فضای داخلیش

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. froG-driVer

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      ولی من لکسوس رو به این ترجیح میدم کلا زیاد ازش خوشم نیومد باید به تنهایی به کارش ادامه بده که بتونه کاری رو از پیش ببره.وگرنه در مقایسه با بقیه و با این قیمت نسبتا بالا(در مقابل چیزی که تحویل میگیری)،اصلا نمیتونه چنگی به دل بزنه.برا من که حداقل اینطوریه و اسکالید رو به این ترجیح میدم…

      موافقم 7
      مخالفم 3
  7. يوسف

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    کلا خواسته ادای….. رو در بیاره نتونسته….

    موافقم 6
    مخالفم 11
  8. گات

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    این بهتره یا لکسوس ال ایکس ۶۰۰
    یا کادیلاک اسکلید یا لینکلن نویگیتور؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4401 ديدگاه)

      آمریکایی ها که جدا، من LX رو به این ترجیح میدم.

      موافقم 6
      مخالفم 1
  9. car lover

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    تویوتا سکویا= جیپ گرند واگنیر
    لینکلن نویگیتور= اینفینیتی qx80
    لکسس LX600= اسکالید
    این ها خفن های این سگمنت هستن اما امریکایی ها پادشاهی میکنن هرچند ژاپنی ها هم عالی هستن👌

    موافقم 5
    مخالفم 3
  10. Aref

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (298 ديدگاه)

    کادیلاک اسکالید گرونه.
    این قیمتش خیلی مناسب تره

    موافقم 1
    مخالفم 2
  11. Taha Ayoobi

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4401 ديدگاه)

    انتخابم تو این سگمنت اول آمریکایی ها بعد ژاپنی ها.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. Amiiir

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    شما هم چراغ جلوی نازک و چراغ بهم پیوسته عقب رو دوس ندارین ؟ یا فقط من اینجوری ام؟ 🤔

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. Dark Knight

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (580 ديدگاه)

    تو این کلاس انتخاب های زیادی مثل اسکالید ، نویگیتور یا واگنیر هستن که از نظر من کلا به نسبت اینفینیتی و لکسوس ، توی یک کلاس بالاتر و لوکس تری هستن در صورتی که اختلاف قیمتی چندانی ولی واقعا گنده تر و با ابهت تر هستن هر چند که lx600 یا این qx80 هم خوب هستن ولی در مقابل قدیمی های این کلاس شانسی ندارن

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. امید

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      عزیز جان یه نگاه به آمار فروش بخصوص در آمریکای شمالی بنداز بعد بگو مالی نیست . بدون شک آمریکایی بهتر از من و تو می‌دونه کدوم بهتره استهلاک کمتری داره و…

  14. علی

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    اول آئودی.
    دوم کادیلاک
    سوم اینفینی
    چهارم لینکلن
    لکسوس هم که عددی نیست

    موافقم 1
    مخالفم 7
  15. علی

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    اینفینی همیشه از لکسوس بهتر و باکیفیت تر و خاص تر بوده
    لکسوس واسه تازه به دوران رسیده های که هنوز اینفینی رو ندیدن هست

    موافقم 2
    مخالفم 5
  16. امید

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان زیاد جو گیر نشید !!!! نه تنها این ماشین رو ندیدیم حتی شاید تا آخر عمر هم در ایران نبینیم . بهترین قسمت ماجرا واسه خوب بودن یا بد بودن یه ماشین میزان فروش اون در آمریکای شمالی هست . یعنی آمریکا و کانادا . خوب وقتی به میزان فروش یه نگاهی کنید متوجه میشوید همین مدل در قلب آمریکاهم از لکسوس ۵۷۰ و هم از لینکلن نویگیتور و هماز لندکروز بیشتر فروش داشته . پس زیادی به گفته های مقاله اعتماد نداشته باشید . نیسان ماکسیما هم بهترین سدان سال در آمریکا بود و میبینیم که هنوز دارند رفت و آمد می‌کنند در حالیکه خبری از اون همه آزرا و اپتیما و سوناتا های هم نسل نیست .

  17. شهروند ایرونی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز
    مهندسی ژاپنی = کیفیت بالا+هزینه پایین + رضایت مشتری
    اینا شعار نیستن، فرهنگ و تفکر کشوری مثل ژاپن هستش
    که ایران ما خیلی وقته ازش فاصله گرفته🙌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا