اینفینیتی

پیمان کارگر رئیس اینفینیتی ژاپن از سمت خود کناره گیری کرد

پیمان کارگر رئیس جهانی برند ژاپنی و در حال تقلای اینفینیتی تا چند روز دیگر از سمت خود بازنشسته خواهد شد و جای خود را به رئیس موقت خواهد داد.

کارگر که از ژوئن ۲۰۲۰ تاکنون مسئولیت هدایت اینفینیتی را بر عهده داشت و آماده بازنگری اساسی در محصولات برند لوکس نیسان می‌شد اما از ۳۰ مارس و پایان سال مالی نیسان جای خود را به فرد دیگری خواهد داد. یکی از منابع نزدیک به کمپانی اظهار داشته است کارگر دوباره به فرانسه بازخواهد گشت. پیمان کارگر ۵۵ ساله حدود ۲۰ سال در رنو به عنوان یکی از متحدان نیسان حضور داشت اما در سال ۲۰۱۷ به این خودروساز ژاپنی نقل‌مکان کرد. او مدیریت بخش آفریقا، خاورمیانه و هند نیسان را بر عهده داشت و پس از آن به اینفینیتی پیوست. کارگر در صنعت خودروی کشورمان نیز فردی شناخته شده به حساب می‌آید.

اولگا فیلیپووا مدیر فروش و بازاریابی اینفینیتی جایگزین کارگر خواهد بود. او از سال ۲۰۱۸ در اینفینیتی حضور دارد و در سال ۲۰۲۰ با حضور کارگر به سمت فعلی خود رسید. رئیس اینفینیتی سال پیش برنامه‌های خود برای ورود بازوی لوکس نیسان به عصر جدید و تولید محصولات برقی را اعلام کرد. نقشه راه این کمپانی شامل بازنگری در ساختار نمایندگی‌ها، ارائه زبان طراحی جدید برای خودروها به منظور تحت تأثیر قرار دادن مشتریان و… بود. اعلام برنامه‌های بازسازی اینفینیتی با ارائه شاسی‌بلند پرچم‌دار QX80 مصادف شد. همچنین قرار است پروتوتایپ مونوگراف نزدیک به خط تولید نیز سال جاری میلادی معرفی شد. کارگر جای مایک کولران را گرفت، فردی که فقط سه ماه عهده‌دار سمت ریاست اینفینیتی بود. کولران در سال ۲۰۱۹ و پس از خروج کریستین مونیر از این برند به عنوان رئیس موقت انتخاب شد و مونیر نیز به جیپ پیوست تا هدایت آن را بر عهده گیرد. قبل از مونیر هم رولند کروگر در این سمت انجام‌وظیفه می‌کرد.

فروش جهانی اینفینیتی در سال ۲۰۲۱ با افت ۵۵ درصدی به ۸۴,۸۳۰ دستگاه رسید درحالی‌که شرکت یاد شده در سال ۲۰۱۹ و قبل از همه‌گیری کرونا تعداد ۱۸۸,۹۹۰ دستگاه خودرو را به فروش رسانده بود. فروش اینفینیتی در آمریکا نیز با افت ۲۰ درصدی در سال ۲۰۲۲ به ۴۶,۶۱۹ دستگاه رسیده است. کارلوس گوسن رئیس اسبق نیسان هدف کسب سهم ۱۰ درصدی از بازار خودروهای لوکس دنیا برای اینفینیتی را ترسیم کرده بود و به دنبال فروش سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو توسط این برند لوکس بود اما وضعیت کنونی شرکت اصلاً شباهتی به برنامه‌های گذشته ندارد. گوسن حتی در مقطعی گفته بود اینفینیتی پیشتاز تولید خودروهای برقی و لوکس خواهد بود هرچند چنین چیزی هرگز رخ نداد. تولید جدیدترین محصول شرکت یعنی QX60 میان سایز چندین ماه به تعویق افتاد و نهایتاً اواخر سال ۲۰۲۱ راهی بازار شد. اینفینیتی هنوز یک خودروی برقی عرضه نکرده است اما قرار است از سال ۲۰۲۵ به بعد دو محصول بدون آلایندگی در کارخانه نیسان تولید شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Ehsan

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نیسان بعد از کارلوس گوسن به آخر خط رسید.ژاپنی ها اشتباه محاسباتی خیلی بدی انجام دادن سر حذف گوسن
    فروش اینفینیتی با این همه سال سابقه و این همه سال بازاریابی الان از فروش جنسیس که توی خیلی از کشورهای دنیا هنوز نمایندگی هم نداره کمتره

    موافقم 46
    مخالفم 37
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      ژاپنی‌ها چوب شراکت کثیفشون رو میخورند !
      اروپایی جماعت جایی نمیخوابه که آب زیرش جمع شود !
      معامله با اروپایی‌ها یعنی چوبِ دو سر باخت !
      فرانسوی‌ها ، پیشتازِ نیرنگ در سطح جهانی هستند که حتی در تجارت مالی هم فساد در کشورهای دیگر به راه می‌اندازند و از آب گلالود ماهی میگیرند !

      نمونه‌اَش حیاط خلوت ایران که اگر هزار بار هم برجام شود می‌آیند و مثل آب خوردن به یکباره شانه خالی میکنند و میروند که دیدیم و دیدید !

      نیسان یک اشتباه بزرگ هم کرد و آن گیربکس مضخرف CVT هستش که خودش هم پی برده و داره یواش یواش از این گیربکس میکشه بیرون !

      آه گوسن ، نیسان را نگرفته !
      بلکه سوءظن‌ها و شک‌ها در این شرکت همه را دو قطبی کرده و این مختص اروپایی‌ها و به جان هم انداختنشان هست !

      اگر قرار بود روزگاری با یک کشور اروپایی تجارت کنم ، اون آلمان هست و لاغیر !

      موافقم 69
      مخالفم 37
      1. آرش وان

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (316 ديدگاه)

        بلومبرگ سال 2020 :

        وکلای مدافع ژاپنی به بلومبرگ گفته اند که کارلوس گون معتقد بوده است که عملکرد کنونی مدیران کنونی نیسان باعث می شود تا در ۲ تا ۳ سال آینده و درحوالی سال ۲۰۲۲/۲۰۲۳ ؛ نیسان ورشکست شود.

        موافقم 34
        مخالفم 4
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          آمار فروش خراب نیسان شهادت میده به حرف کارلوس گون و با شما موافقم !

          البته دوستان میگن به جز پاترول بقیه فروش خوبی داشتند که ارجاعشون میدم به آمار فروش اقتصادی‌های معروف و مقایسشون با رقبای ژاپنی خودش !

          موافقم 14
          مخالفم 14
        2. مهرانیان

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (58 ديدگاه)

          آرش وان عزیز. آقای بلومبرگ و رسانه اش و نظام فرانسه در دست یهودیان هستند. عادت دارند که پیشاپیش نیتهاشون رو فاش کنند. شراکت فرانسه با زیرساختهای کشورهای جهان، برای وابسته کردن و نابودکردن آنهاست.

          موافقم 8
          مخالفم 7
      2. Ferrari

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        Navid0098
        استاد لطفا قبل از اظهار نظر یکم فکر کنید که کامنتت ارزش خوندن داشته باشه. اروپاییها برای سود بیشتر دست دراز میکنن یه شرکت ورشکست شده یا زیان ده به چه دردی میخوره؟
        رنو وقتی سهام نیسان رو خرید، نیسان در شرف ورشکستگی بود، رنو نیسان رو سرپا کرد. الان هم دارید مدیریت ژاپنی رو در نیسان میبینید که به چه روزی افتادن
        نیسان در یکی دو قدمی ورشگستگی قرارداره

        موافقم 29
        مخالفم 17
        1. MC20

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          Ferrari جان … از شما بعیده … رنو با انجین ها و پلت فرم های نیسان خودشو بالا کشید … فرانسوی ها ی ح . زاده رو فقط کسی می شناسه که صابونشون به تنش خورده باشه … از رنوی لاگونا بگیر تا رنوی کولیوس ، رنو دست به دامان پلت فرم ها و انجین های نیسان شد تا از شر هزینه های گزاف ساخت انجین و پلت فرم خلاص بشه … رنو دنبال خر مرده می گشت نعلش کنه اما از سادگی ژاپنی ها یه اسب مسابقه ای نژاد اصیل اما سرماخورده به تورش افتاد … شندر قاز خرج دوا درمونش رو داد و یه اسب مسابقه ای سرحال نصیبش شد … استاد شما هم لطفا با تحقیق کامنت بنویس که کامنت شما ارزش خوندن داشته باشه … فرانسوی ها هرگز محض رضای خدا موش نمی گیرند …

          موافقم 30
          مخالفم 11
        2. RENAULT5

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          دقیقا
          یه عده فکر میکنن رنو نیسان رو خراب کرده
          درحالی که نیسان خودش خوب منفعتشو میدونه

          موافقم 4
          مخالفم 15
        3. کیانوش

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (826 ديدگاه)

          نیسان قبل شراکت با رنو مگه ورشکست بوده عقل کل ،رنو تا قبل از اون فقط بلد بود هاچ بک بسازه و سدان هایی با پلتفرم هاچ بک واسه امریکای جنوبی دیگه چی میساخت مگه رنو خودشو فن های فرانسوی همه گنده کوزن تو مستند نت فلیکس مدر تیم رنو میگفت ما بیشتر از همه تیم نای دیگه پول داریم و چ قراره دوباره واسه قهرمانی بجنگم که جفت حرفاش دروغ بود اگه معیار بودجه تیمها باشه همونموقع که مرسدس پشت سر هم قهرمان میشد هم بار ردبول بیشترین بودجه رو داشت اگر منظور شرکت مادر تیم ها باشه که مرسدس بنز بین شرکت هایی حاضر تو فرمول یک از همه بیشتر سرمایه داشت رنو نیسان رو با هم جمع بزنی با میتسوبیشی ه اندازه دایملر مرسدس دارای یندارن

        4. کیانوش

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (826 ديدگاه)

          بزگگوار مدیریت ژاپنی همونیه که این همه سال تویوتا و هوندا رو پیش میبره پس مشکل از مدیریت ژاپنی نیست مشکل از ترکیب کردنش با مدیریت فرانسویه ،اون همه کراهبردیر کرد تو ژاپن تهشم الفرار اون شخصی بود که رنو مدیرعاملش کرده بود

      3. مشتاقی

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (173 ديدگاه)

        نوید جان، ژاپنی ها پیر شدن پیر
        جمعیت پیر تأثیر روی افکار و تصمیم گیری هاشون گذاشته و مثل سابق نمیتونن تو اقتصاد جهان عرض اندام کنن.
        چند سال آینده اکثر ماشین سازهای ژاپنی نمیتونن خودشون رو آپدیت کنن و از لیست 40 برند اول خودروسازی خارج میشن.

        موافقم 19
        مخالفم 14
      4. سلام

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (20 ديدگاه)

        آلمان از همه بی شرف تره
        اروپا فقط هلند

        موافقم 10
        مخالفم 25
      5. محمد

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        آه گوسن افرادی که نفر اول را بیخود ریپلای میکند بگیرد

        موافقم 11
        مخالفم 6
      6. آریا منش

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (227 ديدگاه)

        . گمان می کنید آلمان بهتر است ؟ برعکس در واقع آلمان بدتر از تمام کشورهای اروپایی نباشد بهتر هم نیست به هر حال کشوری مثل آلمان که مادرخرج اتحادیه اروپا است و قدرت اقتصادی و تجاری بالقوه ای در جهان دارد خود تعیین کننده سیاست های اقتصادی اشتراکی اروپا هم هست

    2. HR3

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (241 ديدگاه)

      اتفاقاً عملکرد نیسان به جز مدل پاترول تو بقیه نسخه ها عالی بوده این اینفینیتیه که از 2012 به بعد داره درجا میزنه

      موافقم 14
      مخالفم 17
      1. Ehsan

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (627 ديدگاه)

        HR3
        خدایی مگه سرچ کردن قبل نظر دادن چقدر سخته؟
        خوبه همین دیروز پدال خبرشو کار کرد که رتبه نیسان نزدیک به ورشکستگیه و ۳ ساله سود نداشته و تا چند سال آینده هم همینه.کاهش فروش زیادی هم داشته.مگر اینکه به این وضعیت بگی عالی
        دفعه دیگه سرچ کن قبلش

        موافقم 20
        مخالفم 8
    3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2849 ديدگاه)

      کارلوس گون
      تلفظ درست هست

      موافقم 3
      مخالفم 2
    4. کیانوش

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      گوسن همونی بود که نیسان رو به اینجا کشوند بزرگوار نکنه باورت شده که مدیرعامل این شراکت هیچ نقشی تو تصمیمات نیسان نداشته و مدیرای نیسان سرخود کار میکردن

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    اگر در داخل ایران یک سیستم فاسد و تبانی‌کار نداشتیم ، امروز جایگاه این آقا در ایران‌خودرو و سایپا میبود مثل تمام مغز‌هایی که رفتند و ما فقط به اختلاس‌ها چشم بستیم در حالی که نگاه کل ایران باید به فرار مغزها باشد نه تنها پول‌های دزدیده‌ شده‌ی بیت‌المال به کانادا و اروپا !

    روزگاری که فرانسه و اروپایی‌ها با پشتوانه‌ی آمریکا سال ۵۷ از ایران سیاه کردند ، یزید با حسین نکرد ، هیتلر با فرانسه هم نکرد 😖 !

    با اینکه از پوتین خوشم نمیاد ولی از ته دل امیدوارم اروپای غربی را وارد تنشی کنه که تاوانش را مردم اروپا پس بدهند و تمام مفت‌خوری‌هایی که به سبب ضعیف بودن جهان سوم انجام داده‌اند را پس بدهند !

    این باغ سبز حصار کشیده باید جوابگوی کثافت‌کاری‌های ۱۰۰ساله‌ی اخیرش باشد و به جنگل تبدیل شود !

    موافقم 52
    مخالفم 33
    1. کیان

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      علی رغم اینکه جنگ چیز خوبی نیست، ولی یه چیزی رو دوست دارم هرچند بیرحتمانه غیر انسانی و … باشه، ایران به زوردی بمب … بسازه و در قاره سبز جایی رو بزنه
      تا این مکارهای چشم رنگی بخاطر سالها خیانتشون در حق مردم جواب پس داده باشن بخاطر مماشاتی ک داشتن و چپاولگریاشون، بالاخره یه جایی یه چیزی پس بدن از این همه مماشات و …
      هرچند مماشات نیست باجگیری بی انتها هست

      موافقم 16
      مخالفم 55
      1. سینا

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (350 ديدگاه)

        وات د…

        موافقم 14
        مخالفم 6
        1. کیان

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1491 ديدگاه)

          وات د فاز یا …
          شما ببین مردم وسط خیابون دارن جون می‌دن بعدش گروسی میاد برای مذاکره و بررسی و …

          اکراینی میمیره جونش مهم هست، سوری میمیره اصلا کسی خبردار نمیشه

          غربیا بنظرم یه زندگی به کل غیر غربیا بدهکار هستن، نه فقط بخاطر حماقت غیر غربیا بلکه بخاطر سواستفاده از هزاران انسان بیگناه در خیلی جاها صرفا برای در رفاه نگه داشتن خودشون
          همینها همون هایی هستن ک در نشست گوادلوب ماهارو بیچاره کردن و …
          اینکه ما مدیران بی کفایت داریم یا … اصلا بحثی نیست ولی عوضی بودن اونها هم دیگه توجیه پذیر نیست در این حد منفعت طلبی

          موافقم 18
          مخالفم 17
      2. آریا منش

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (227 ديدگاه)

        داداش داری اشتب میزنی ، خشونت ، خشونت میاره.

        موافقم 4
        مخالفم 1
      3. دانیال

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (606 ديدگاه)

        درود جناب کیان
        ما سالها داریم میگیم بزرگترهای ما سال ۵۷ اشتباهی کردن و این عادلانه نیست که نسل ما تاوانش رو پس بده ، بمبی که فرمایش میکنین بنده مطمئن نیستم دقیقا می افته روی سر همون نسل چشم رنگی هایی که روزگار ایران رو سیاه کردن
        به نظر من با توجه به اینکه در سال 2023 زندگی میکنیم بهتره به اقتضای زمان خودمون به کاستی هامون اعتراض کنیم

        موافقم 5
        مخالفم 2
      4. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2849 ديدگاه)

        هر چه سریعتر به روانپزشک مراجعه کنید

        موافقم 4
        مخالفم 7
    2. سلام

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      اینم گند زد ک حسرت چیشو بخوریم

  3. علی

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    رنو خودروساز دولتی فرانسه هست یه خودروساز درجه ۲ ، شراکت با رنو بدترین اشتباه نیسان بود . البته ما از فشارهای سیاسی و پشت پرده که باعث این شراکت مزخرف شد خبر نداریم و صدالبته این شراکت بنفع رنو تموم شد و نیسان لطمه دید . این آقا هم یه مدیر تو رنو بوده که با فشار سیاسی اومد تو اینفینیتی که گندبزنه به اون و موفق هم شد ، گاهی اوقات از صاف وسادگی ژاپنی ها عصبانی میشم و با خودم میگم اونا فکرمی‌کنن که توی کار و بیزنس همه مثل خودشون صداقت دارند!!

    موافقم 44
    مخالفم 17
    1. حسین

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (404 ديدگاه)

      نیسان دقیقا چطور از این شراکت صدمه دید؟! رنو نیسان در حال ورشکستگی رو خرید و سرپاش کرد، بعد نیسان مدیر فرانسویش رو بیرون انداخت و حالا دوباره رو به سقوطه.

      موافقم 8
      مخالفم 8
  4. ممد ژانگولر

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4147 ديدگاه)

    تیپش ما بین فرانسوی ایتالیایی ایرانیه به نوبه خودش جالبه

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. مهرانیان

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      اشتباه میکنی ممد. یارو یهودیه

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. آریا منش

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (227 ديدگاه)

        خب چه ربطی داشت مگه ما یهودی ایرانی نداریم .

  5. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بهترین کار این بود که همون سالها نیسان مثل دیگر شرکتها(ساب، دوو و ..) ورشکسته میشد تا الان تقصیر شرکت و دولت دیگه نیفته!

    موافقم 3
    مخالفم 8
  6. پویا

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (487 ديدگاه)

    بعد تعجب هم میکنن چرا وضع سردمداران و ممکلت به این شکله

    موافقم 12
    مخالفم 5
  7. reza-a

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    بد موقعی سمت مدیریت اینفینیتی رو گرفت هم کرونا و هم حمله روسیه به اکراین که تاثیر روی صنعت خودرو داشتن به دوران مدیریتش خورد به نظرم نمیشه گفت مدیریت خوبی نداشته.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  8. افشین

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    شما که بیمار روانی نیستید لطفا نظر خودتون رو بگید. ما رو توجیه کنید!

  9. کیانوش

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (826 ديدگاه)

    دلیل اصلی زمین خوردن این برند شراکت نیسان با رنو بوده به نظرم اگه فقط نسخه لوکس پاترول رو تو کشور های عربی میفروخت میتنست بیشتر لز صد هزار تا بفروشه الن هستاد تا فروخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا