قبلاً اینفینیتی در مدلهایی چون G35 کوپه مدل ۲۰۰۳، چهرهای زیبا از یک خودرو با ابعاد متناسب را به نمایش گذاشته است، ولی آیا همین موضوع برای خودروی آینده اینفینیتی Q60 کوپه مدل ۲۰۱۷ نیز صدق میکند؟ مجله Motortrend در گفتگویی با آلفونسو آلبیسا (Alfonso Albaisa)، جزئیاتی دقیقتر از کانسپت Q60 و ویژگیهای کوپه تولیدی ارائه کرده است. «آلبیسا» کسی است که قبلاً با طراحی Q60 کانورتیبل، در سال تقویمی ۲۰۱۴ توانست در زمینه فروش از Q70 سدان، QX50 و QX70 کراساور پیشی بگیرد.
خودروی تولیدی Q60، از ابتدا طراحی شده است.اینفینیتی پایه طراحی کانسپت Q60 را برای مدل تولیدی Q60 کوپه قرار داده است؛ خودرویی که زمان ورود آن به نمایندگیها برای پاییز سال ۲۰۱۶ میلادی درنظر گرفته شده است. ۴۰۰ طرح اولیه تبدیل به یک کانسپت شدهاند.
طراحان این پروژه در اینفینیتی با تولید حدود ۴۰۰ طرح اولیه از فرم احتمالی خودرو، کار خود را آغاز کردهاند. از این مرحله به بعد، ۶ مدل با مقیاس یکچهارم انتخاب شدند و از این تعداد، ۳ مدل در ابعاد واقعی ساخته شدند که هر کدام هویت طراحی برند را به طور مشخص در خود داشتند. در نهایت یکی از آنها به عنوان کانسپت نهایی انتخاب شده است.
سؤال اینجاست که چهچیز در میان ۳ طرح نهایی مشترک بوده است؟ خط شانه قدرتمند
«آلبیسا» در این زمینه میگوید:
پاشنه درهاهمه این طراحیها، شانههای بسیار قدرتمندی در خود داشتند. چیزی که که در آن زمان میخواستیم در این مدل از اینفینیتی نشان دهید، شانههای فوققدرتمندی بود که کابین را در بر میگرفت. حسّ دستان یک هنرمند بر روی بدنه این خودرو، بسیار دوستداشتنی است.
«آلبیسا» نسبت به طراحی پیچیده سطوح پنل درها که تداخلی با باز شدن مناسب و ترکیب خطوط بدنه ندارند، افتخار میکند. با این حال، این پرسش پیش میآید که طراحی درهای کانسپت Q60 تا چه حد به مدل تولیدی نزدیک است. اینفینیتی Q60 مدل ۲۰۱۷ در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۶ معرفی میشود.
زمان معرفی Q60 مدل ۲۰۱۷ در ماه ژانویه سال جدید میلادی در دیترویت درنظر گرفته شده است. پس از رونمایی از این مدل، توجه زیادی به طراحی درها و خط مرزی بین درها و یکچهارم جلوی بدنه خواهیم داشت؛ چرا که به گفته «آلبیسا» مدل تولیدی دقیقاً همین طراحی را در این قسمت دارد. همچنین در دیترویت قرار است جزئیات بیشتری از مدل تجدیدنظر شده Q50 برای ۲۰۱۶ و همینطور QX60 کراساور ۷ سرنشینه در دسترس قرار گیرد. تغییرات در مجرای گلگیرها
به گفته «آلبیسا»، خودروی تولید Q60 مدل ۲۰۱۷ دارای مجرای گلگیر خواهد بود، ولی این مجراها دقیقاً آنهایی نیستند که در این کانسپت، به سمت چرخهای جلو امتداد یافتهاند. این در حالی است که مدل جدید مرسدسبنز کلاس C مدل ۲۰۱۷ بدون مجرای گلگیرها ارائه شده و در بامو سری ۴ کوپه، یک جفت مجرای گلگیر کاربردی استفاده شده است. یک جلوپنجره قدرتمندتر برای یک خودروی قدرتمندتر
در کانسپت Q60 از یک جلوپنجره بزرگ در جلو استفاده شده که با نشانههایی از Q50 و QX70، قابلشناسایی است. با این حال، هنوز هم بزرگتر از آن چیزی است که انتظارش را دارید؛ این چیزی است که به گفته «آلبیسا»، به قدرت بشتر موتور خودرو ارتباط پیدا میکند. Q60 مدل ۲۰۱۷ با یک موتور دو توربوشارژر ۳ لیتری V-6 معرفی میشود که حداقل قدرتی برابر ۳۵۰ اسببخار خواهد داشت و با گشتاور حداکثری بین ۳۶۶ تا ۳۷۴ نیوتنمتر، فاصله زیادی با مدل قبلی دارد. با این حال، این همه داستان مرتبط با پیشرانه Q60 مدل ۲۰۱۷ نیست … نسل بعدی Q60 احتمالاً بیش از یک گزینه برای پیشرانه در اختیار خواهد داشت.
همانند اینفینیتی Q50 که بالاخره یک آپشن موتور دیگر برای مدل ۲۰۱۶ دریافت کرد، انتظار میرود که برای Q60 نیز آپشنهای بیشتری درنظر گرفته شود. برخی از مشتریان خودروهای لوکس با این موضوع که قدرتی حدود ۳۰۰ اسببخار در اختیار داشته باشند، مشکلی ندارند و بنابراین، یک موتور توربوی چهار سیلندر مشابه مدل ۲۰۱۶ از Q50، میتواند هم برای کاهش قیمت سطح نخست Q60 مدل ۲۰۱۷ و هم مصرف بهینهتر سوخت مورد استفاده قرار گیرد.
در یک افق طولانیمدت، اینفینیتی همچنان به ارائه طراحیهای جدید در سالهای آینده ادامه خواهد داد. «آلبیسا» در این رابطه، اشاره میکند که طراحیهای آینده این برند «عمیقتر» و «برجستهتر» از رقبا خواهند بود. وی همچنین یک خودروی پرمیوم واقعی را صرفاً یک خودرو با تجهیزات بیشتر نمیداند. کسانی که به دنبال سطح نخست خودروهای لوکس میروند، بیشتر علاقه دارند که با پرداخت پول زیاد، آخرین سطح اتومبیلسازی مدرن را در برخی زمینهها مانند طراحی یا تکنولوژی دریافت کنند.
یک خط کاراکتر کوچک از لبه کاپوت Q60 شروع شده و به بالای جلوپنجره کرومی منتهی میشود. این خط که نگاهها را مستقیماً به نشان «اینفینیتی» معطوف میکند، در مدل تولیدی نیز دیده خواهد شد. دوخت صندلیها
در کانسپت Q60، صندلیها با قسمتهای چرمی دوختهشده دیده میشوند و گفته میشود که این سبک از جزئیات طراحی، در آینده در محصولات بیشتری از اینفینیتی دیده خواهد شد. البته این یک ویژگی منحصر به فرد در میان خودروهای لوکس و یا حتی غیر لوکس محسوب نمیشود، ولی در همین حال، میتواند نظر تعداد بیشتری از مشتریان را به سمت کابین اینفینیتی جلب کند. حرف I به مقدار زیاد!
تا حالا دقت کردهاید که چقدر حرف I در اینفینیتی (Infiniti) وجود دارد؟ این موضوعی است که «آلبیسا» به آن اشاره میکند و به ما یادآوری میکند که چه اسم جذابی برای برند انتخاب شده است. استراتژی ردهبندی مدلها ممکن است تغییر کند.
در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۶ در ماه ژانویه، این احتمال وجود دارد که استراتژی ردهبندی اینفینیتی برای این مدل تغییر کند؛ چیزی که از صحبتهای «آلبیسا» و کایل بیزمور (Kyle Bazemore)، مدیریت ارشد ارتباطات محصولات اینفینیتی در امریکا، دریافت میشود. «بیزمور» در این رابطه میگوید:
برخی تغییرات در مورد سطح عملکرد و همینطور نحوه تعریف آن برای مشتریان، اهمیت خواهند داشت.
اینفینیتی Q60 مدل ۲۰۱۷ قرار است در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ رونمایی شود.
منبع: موتورترند
Rouzbeh
۱۶ آذر ۱۳۹۴رخش واقعا خیلی خفنه.
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ آذر ۱۳۹۴اینفینیتی و نیسان میدارم دوست
امیدوارم بتونن پیشرفت کنن و از هموطنشون لکسس بیشتر ازین جا نمونن
shahab
۱۸ آذر ۱۳۹۴با اینکه اینفینیتی خیلی عالیه ولی به لکسوس نمیرسه
king 918
۱۶ آذر ۱۳۹۴داشبردش تو اندامک سانتریول سلول هام ………..
بین چقدر قشنگه این داشبرد وای وای وای ……….
mohammad_boss429
۱۶ آذر ۱۳۹۴داداش تو ساخت میکروتوبول ها و تقسیمات میوزت به مشکل بر میخوری ها
alireza1989
۱۶ آذر ۱۳۹۴پدال جان خواهش میکنیم کلیک راست رو برگردون آخه اینجوری خیلی ناجوره وقتی بعد از یکی دو روز میام نمیتونم چند مقاله رو باهم باز کنم و هی باید رفت صفحه ی اول آخه این چه کاریه حتی بزرگترین و پربازدیدترین سایتای دنیا هم کلیک راست فعاله
حسن
۱۶ آذر ۱۳۹۴نمیدونم چرا این کار رو کردن ولی این روش های جلوگیری از راست کلیک اصلا مفید نیستن، چون به هر حال کل صفحات سایت همراه با محتوی سایت توسط مرورگر در داخل هیستوری ثبت میشن و کلی روش دیگه هست واسه کپی کردن مطلب و هرکاری هم بکنید کسی که بخواد کپی بکنه اینکارو انجام میده. پس بهتر اینه که let it go…!
و تنها عایدش اینه که یوزر یا کاربر سایت خودتون را ناراضی میکنید.
من که اصلا خوشم نیومد ازین کار و به قول دوستمون تصاویر رو حداقل ادم میخواد بگیره نمیتونه.
شما که خودتون از netcarshow و autoevolution و …. میگیرید عکسهارو ، ولی اونجا مانعی نذاشتن واستون …
در نهایت مگه اینکه دلیل دیگه ای مثل حفظ امنیت و … سایت داشته باشید که بازم نمیدونم چرا توضیحی نمیدید پس!
سامان اذری
۱۶ آذر ۱۳۹۴من باگوشی میام سیو میشه
ALL CARS
۱۶ آذر ۱۳۹۴سلام آقا سامان عزیز
سه تا لینک مختص شما ودوستان ماسل باز تو مقالهء بعدی بنام (ترلیر وکاروان های فورد برای مسافران) گذاشتم برین ببینینو لذت ببرین
البت برای دوستان دیگه هم چند لینک گذاشتم
پسر خسته
۱۸ آذر ۱۳۹۴لا اقل اسم سایتهاشون و منابع هم گفته میشه آخر پست ها اینجا ،
بعدشم همینجوری که کپی نمیکنن مطالب اونارو اینجا ! زحمت ترجمه و چیدمان تصاویر و اصلاح کردن اشتباهات نویسنده ی اون سایت رو هم میکشن !
اما این کار برای جلوگیری از هم وطن های آماده خوریست که مطالب این سایت رو بدون ذکر نام منبع ترجمه کننده در سایتشون بکار میبرن،
یعنی منتظر میشینن تا پدال ترجمه کنه و بعد با کمال…. در سایت خودشون کپی میکنن.
در رابطه با تصاویر هم میتونید خیلی شیک و مجلسی عکس مورد نظر رو با موس گرفته و به خارج از مرورگر هدایت فرمایید !
یا اگر میخواهید از کل مطالب عکس بگیرید میتونید از افزونه های کپچر کردن و عکس برداری از صفحه نمایش در مرورگر خود استفاده نمایید.
در کل انتخاب کردن تکس ها و فعال کردن کلیک راست هم راه داره اما گفتنی نیست d
رامتین
۱۶ آذر ۱۳۹۴اگه موس داری و با لپتاپ کار میکنی، کلید کنترل (ctrl) را نگه دار و روی متن دلخواه کلید اینتر را بزن. هر چقدر بخوای این کارو کن که همه بصورت new tab بالای مرورگر اضافه میشند.
h112
۱۶ آذر ۱۳۹۴یعنی ساده تر از این نمیشه…دوست عزیزموس رو روی عکس مورد نظر نگه دار و با اون دکمه غلطکی وسط موس کلیک کن….اگه رو مطلب و نوشته باشه…که توی صفحه جدید باز میشه و اگه عکس باشه میره تو صفحه جدید و از اونجا ذخیرش کن…
پسر خسته
۱۸ آذر ۱۳۹۴چرا لقمه رو دور سرش میچرخونی ؟!
عکس مورد نظر رو با کلیک چپ موس گرفته و به هرجایی که تمایل دارید هدایت کرده سپس ول بفرمایید !
مرد خسته
۱۸ آذر ۱۳۹۴واسه جلوگیری از کپی برداریه ، اما راه حل زیاد داره واسه کسایی که میخوان کپی کنن ! مثه افزونه ای که من روی کروم نصب کردم و کلیک راست و سلکتینگ رو برگردونده.
بهتره برگرده مثه قبل تا بقیه اذیت نشن ،
تو مطلب “تغیر لوگوی سایت” این پیشنهاد رو دادم اما فکر نمیکردم به این سرعت اجرا بشه! شایدم تصمیم داشتین از قبل همین کارو کنین ، اما کپی کردن این هم آسونه.،
به نظر من اگه قراره کپی راست غیر فعال بشه پس بهتره کلا به صورت تصاویر گذاشته شه مطالب تا افرادی مثل من هم نتونن کپی کنن تکس هارو !
اینجوری مجبور میشن عکس بگیرن از مطالب که اگه هم بگیرن مجبورن لوگوی بزرگ و کمرنگ پدال که بک گرند مطالب قرار میدید رو هم تحمل کنن !
alireza1989
۱۶ آذر ۱۳۹۴حتی عکس ها رو هم نمیتونیم سیو کنیم و هزار مشکل دیگه بخاطر حذف کلیک راست این واقعآ ضدحاله
ali ayat
۱۶ آذر ۱۳۹۴خیلی زیباست این یک طرح قوی و کامله
C.a
۱۶ آذر ۱۳۹۴موندم چرا اینفینیتی از موتور گیربکس بنز رو ماشینش استفاده می کنه.
mehran72
۱۷ آذر ۱۳۹۴چون با بنز همکاری مستقیم داره،برای صرفه جویی تو هزینه های تحقیق و سابقه بنز تو طراحی ماشین لوکس این کار رو می کنه
C.a
۱۷ آذر ۱۳۹۴,ولی به نظرم باید برعکس باشه.
بنز باید ازموتور گیربکس نیسان استفاده کنه.
مرد خسته
۱۸ آذر ۱۳۹۴مراقب خط قرمزا باشید.
مصطفی
۱۶ آذر ۱۳۹۴آقا مسخره ام نکنید
ولی اون پدال سوم برا چیه؟ چرا ماشین های لوکس هم مثل پیکان سه تا پدال دارن؟
KING 918
۱۶ آذر ۱۳۹۴عزیز اون سومی که پدال نیست اون جایی که اگه پا خسته شد روی اون گذاشته میشه حتی در ماشین های دنده دستی هم وجود داره اگه دقت کنی …………
دوست گلم سوال کردن که جرم نیس مسخره کردن هم نداره در کل فداتم ..
ارادت …..
مهدی
۱۶ آذر ۱۳۹۴یعنی آخر طراحیه……خدایش باید لکسس یاد بگیره…طرح های نیسان واینفینتی حر ف نداره..مثل لکسس از خودش طرح های عج وجق نمیده..واقعا دارم از لکسس نا امید میشم.دیگه لنگ انداخته برای بنز و بی ام دبیلیو….راستی اقای c.a نیسان تو یک مدل از موتور بنز استفاده کرده فکر کنم Q50 بود.واگرنه نیسان اینقدر شرکت مدرنی هست که نخواد از موتور کسی استفاده کنه.
1A1
۱۶ آذر ۱۳۹۴اخه چیکار کردی اینفینیتی جان باز تو کار دل مایی…
خیلی خیلی زیباست.من عکسای پرو تو تایپشو دارم. با رنگ نارنجی تستش میکنن.اووووووووو
مهرداد
۱۶ آذر ۱۳۹۴تلفیق قدرت ،،،زیبایی ،،،،کیفیت ،،،،تکنولوژی
luis
۱۶ آذر ۱۳۹۴انقلاب طراحی اینفینیتی و لکسوس در خودروهای خودشون ستودنیه کاری که باید اکورا حتما انجام بده تا دیر نشده.
علی
۱۷ آذر ۱۳۹۴خدایش نمای جلویش چقدرقشنگه
احمد باقری
۱۷ آذر ۱۳۹۴خیلی نمای قشنگی داره. مرحبا.
saeed ranjkesh
۲۴ آذر ۱۳۹۴پلاک جلو رو چطوری باید نصب کرد؟ کجا ؟
جلال
۲۴ دی ۱۳۹۴آخرش متوجه نشدم هیوندا از روی نیسان اینیفینیتی اقتباس میکنه یا بر عکس یک مثال میزنم براتون خودروی اینیغینیتی ال ای با سونتا 2011 خیلی شبیه به هم هستند حالا کدامشون از رقیب اقتباس کرده جوابش رو شما بدید