در این درگ، کیا استینگر GT با ۳۶۸ اسب بخار قدرت پیروز خواهد شد یا اینفینیتی Q50 Red Sport با قدرت بیشتر ۴۰۰ اسب بخاری سریعتر عمل میکند؟
میدانیم که این روزها با محبوبیت شاسیبلندها، سدانها به حاشیه رانده شده و تولید خیلی از آنها خاتمه یافته یا بهزودی خواهد یافت. این موضوع در برخی سدانها مثل کیا استینگر GT که پرفورمنس بسیار خوبی دارد غمانگیزتر خواهد بود. حال این سدان جذاب کرهای برای برگزاری مسابقات درگ در برابر اینفینیتی Q50 قرار گرفته که آنهم احتمالاً بهزودی بدون معرفی جانشین مستقیم کنار خواهد رفت.
استینگر GT به یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو مجهز است که ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ فرستاده میشود. از سوی دیگر، Q50 حاضر در این درگ که از نوع Red Sport Black Opel Edition است، از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی کوچکتر استفاده میکند که قدرت بیشتری برابر با ۴۰۰ اسب بخار دارد اما گشتاور ۴۷۵ نیوتن متری آن از رقیب کرهای کمتر است. گیربکس اینفینیتی هم یک دنده کمتر دارد اما مثل کیا نیرو را به هر چهارچرخ تحویل میدهد.
هرچند کیا قدرت کمتری دارد و با وزن ۱۸۹۵ کیلوگرم از رقیب ۱۸۱۵ کیلوگرمی خود سنگینتر است اما در این رقابت سریعتر عمل میکند. استینگر هم در مسابقات رولینگ و هم درگهای از حالت سکون پیروز شد تا برندهٔ قاطع این رویارویی لقب گیرد. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۱۳.۱ ثانیه طی کرد درحالیکه اینفینیتی برای انجام این کار به ۱۳.۳ ثانیه زمان نیاز داشت. بااینحال، هردو خودرو ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیدند.
همانطور که در ابتدا اشاره شد، قرار است تولید استینگر در سال ۲۰۲۴ خاتمه یابد و به این مناسبت، کیا اواخر سال گذشته نسخهٔ ویژهای بنا تریبیوت ادیشن را معرفی کرد. خودرویی که در ویدئو میبینید از همین نسخه است. البته استینگر تریبیوت ادیشن صرفاً تغییرات ظاهری را تجربه کرده و ارتقائی در قوای محرکه نداشته است. از سوی دیگر، نسخهٔ Black Opel Edition اینفینیتی که اوایل جاری معرفی شد هم صرفاً بهروزرسانیهای داخلی را تجربه کرده و رنگهای جدیدی برای آن ارائه شده است.
مقایسه مشخصات فنی
اینفینیتی Q50 Red Sport | کیا استینگر GT | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۶۸ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۵۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۱۵ کیلوگرم | ۱۸۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۹,۶۵۰ دلار | ۴۷,۲۳۵ دلار |
MK
۵ مرداد ۱۴۰۲بایدازتلاش کره قدردانی بشه
ولی بازم ژاپن یه چیزدیگست
چرامن احساس میکنم راننده این فینیتی امدن گزاشت کیاببره
Ehsan
۵ مرداد ۱۴۰۲چون دوست داری خودتو گل بزنی
چه معنی میده طرف *عمدا بزاره ببره اخه
A.az
۵ مرداد ۱۴۰۲کیا فک میکنن که ایشون با کیا قرارداد داره؟
Car love
۵ مرداد ۱۴۰۲همونا که فکر میکنن تو خیلی حرصت گرفته از این باخت فاجعه 😂😂
هر روز یک ضربه به ۳ چرخه سازان،دیروز نظر مالک کنا امروزم محو شدن اینفینیتی در افق.قبلشم که فراخوان میلیونی
عشق کنین
A.az
۵ مرداد ۱۴۰۲لااقل اسم پروفایلتو عوض کن
Tesla
۵ مرداد ۱۴۰۲اصلا هم رقابت نزدیکی نبود !! راننده کیا خیلی مبتدی بود و گرنه تو رولینگ دوم ( حالت منوال ) با اختلاف خیلی بیشتری اینفینیتی رو نقطه میکرد !! از وقتی استیگر اومده ، هر جاپونی که براش شاخ و شونه کشیده رو جر داده 🤣🤣 اصلا کاری به پرفورمنس ضعیف اینفینیتی هم ندارم !! کیفیت متریال و لرزش اتاقش حال آدمو بهم میزد 🤣🤣 ( کاش جاپونی ها برای حفظ بقاشون برن پیش چینی ها آموزش ببینن ، چون الان حتی از چین هم عقب افتادن ) 🤣🤣
احمدرضا
۵ مرداد ۱۴۰۲سایت شده مهد کودک
کیان
۵ مرداد ۱۴۰۲وقتی اسم اینفینیتی میاد وسط اصلا دیگه لازم نیست بخوای فکر کنی ک کدوم و انتخاب کنی
قطعا در هر شرایطی اینفینیتی
مردیم از خوشی
۵ مرداد ۱۴۰۲چقدر سایت مسموم شده
کاربر های بچه سال از همه نوع چه ژاپنی فن چه کره ای فن و ….
امیدوارم تابستان هر چی زود تر تموم بشه
Killer
۵ مرداد ۱۴۰۲وقتی برندت بدجور باخته و نمیدونی چی بگی جمع بشه!
تو که فکر نمیکنی قطعا ولی مردم امریکا چون فکر میکنن باعث شدن فروش q50 کمتر از استینگر باشه!
مردیم از خوشی
۵ مرداد ۱۴۰۲دمت گرم آقای دهقان که نتیجه را تو متن نوشتی ، ما اونقدر بدبخت شدیم دیگه پول نت نداریم یه فیلم ۱۲ دقیقه ای ببینیم
Car love
۵ مرداد ۱۴۰۲راننده کیا رسید خونه لباساشم عوض کرد اینفینیتی با ۱۲ هزار دلار قیمت بیشتر و قدرت بیشتر و وزن کمتر هنوز نرسید خط پایان!
Killer
۵ مرداد ۱۴۰۲۴۰۰ اسب بود یا ۴۰۰ قاطر! چه خبره این همه فاصله
Ehsan
۵ مرداد ۱۴۰۲اگه واردات باز بود بازار یران میتونست استنیگر رو نجات بده.حیف شد.پرفورمنس به این خوبی و نقد های مثبت.ولی خب سیاست بیشتر یه محک بود برای کیا و نباید با برند اقتصادی با برند های لوکس رقابت کرد اونم با قیمت خیلی نزدیک به سنگ محک های این کلاس.حتی همین اینفینیتی هم با اینکه لوکسه نتونست موفق بشه بخاطر قیمتش.رقابت خیلی سنگینه تو این کلاس چون مشتریا اکثرا وفادارن به مدل ماشینشون
امیدوارم استینگر الکتریکی بتونه موفقیت کسب کنه
Enzo Ferrari 2008
۵ مرداد ۱۴۰۲خدایش اینفینتینی خیلی بهتر از کیا عمل کرد
از همه لحاظ قدرتش هم بیشتر بود
amirmohammad
۵ مرداد ۱۴۰۲لرزش توی کابین اینفینیت چقدر زیاد بود
مجتبی .
۵ مرداد ۱۴۰۲آره اگه بجای این مبتدی میومدن کاربر تسلای مارو میبردن الآن کیا رو از مریخ داشت برمیگردوند.
مجتبی .
۵ مرداد ۱۴۰۲طراحی بیرونی کیا فشنگتره کیفیت متریال داخلی هم که ما ندیدیم ونمیدونیم. داخل اینفینیتی یا عایق بیشتری کارشده یا صدای موتورش خیلی کمتره. نتیجه هم فاقد اعتبار طرف اکثر درگاش یه جوریه.
مهدی
۵ مرداد ۱۴۰۲بابا من این یارو رو قبول ندارم مردک ک……
نمیتونه ماشین دنده ای برونه
فقط زر زر بلده
درگ فقط ماله کار ووو
MC20
۵ مرداد ۱۴۰۲استینگر مگه منقرض نشد ؟ ماشینی که توی تبلیغاتش روی برند برمبوی ترمزاش مانور میدادن تا بفروشه ، آخر سر هم تولیدش تنها بعد از یک نسل ، مقطوع النسل شد 🤣🤣🤣 … کیا اونقدر باعظمته که برند ترمز ماشینش ، از برند خودش مشهورتر و مهم تره 🤣🤣🤣 … این است افتخار سنت کره و مربا 🤣🤣🤣 ( راستی کاش حالا که کیا استینگر منقرض شده و ترمزاش دیگه بکارش نمیاد ، ترمزهای برمبوش رو بده به هیوندای RN22e تا ناغافل نره تووی یونجه ها 🤣🤣🤣 )
کیان
۵ مرداد ۱۴۰۲خیلی نکته خوبی گفتی
یاد اونایی افتادم ک ماشینوشن ۱۰ میلیون هست و سیستم ماشینشون ۱۰۰ میلیون با سیستم هم یه سیسی میگیرن ک نگو و …
دقیقا احوال برمبویی هست ک گفتی
MC20
۵ مرداد ۱۴۰۲اونارو که نگو !!!! … نمی دونم فازشون چیه ، هیچ وقت هم درک نکردم … بهترین سیستم توی ایرانم داشته باشی که باورزه 5200 دلاریه و روی گیبلی و کواتروپورته های 2014 بود ( و بعضی بی ام و ها ) ، همونم جوگیر شدن و سیس گرفتن نداره ، آدم رو به وجد میاره ، اما سیس گرفتن ، هیچ جوره توو کتم نمیره … سیس گرفتن به نظرم شاید مال دهه 70 بود که بعد چند سال درهای مملکت تازه باز شده بود و باز میشد یه جوری توجیهش کرد … اما الان دیگه به نظرم خیلی ناجوره 🤪🤪🤪
MC20
۵ مرداد ۱۴۰۲🤣🤣🤣🤣
phonix
۶ مرداد ۱۴۰۲دنیا کی انقدر خراب شد که طرفداری برند بدون تاریخ موتور اسپرت به برند لوکس نیسان توی توان رقابت بتازن ؟؟؟
یعنی فکر میکنن نیسان نمیتونه ماشین سریع تر از کیا بسازه ؟ سبحان الله
JaMsHiD
۱۴ آذر ۱۴۰۲نیسان تازه دو فاکتور وزن و قدرتش برتر از کیا بود و بازم باخت و کیا فقط بخاطر کمی گشتاور بیشتر چقدر جلو افتاد !
اصلا منطقی بنظر نمیاد این درگ