اینفینیتی

استراتژی جدید اینفینیتی، غیرعادی و جالب!

اینفینیتی این هفته سی‌امین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد و به عنوان بخشی از این قضیه جزئیات جدید از برنامه‌های الکتریکی سازی خود را اعلام کرده است.


اگرچه برخی از خودروسازان اقدام به تولید محصولات الکتریکی کرده‌اند اما اینفینیتی فعلاً تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذاشته است. این خودروساز ژاپنی هم محصولات الکتریکی و هم خودروهای الکتریکی مجهز به پیشرانه بنزینی را ارائه خواهد کرد. دسته دوم از خودروهای اینفینیتی دارای پیشرانه‌ی بنزینی به عنوان ژنراتور خواهند بود.


به عنوان بخشی از استراتژی “دو قوای محرکه، یک پلتفرم” اینفینیتی، محصولات آتی این شرکت از پلتفرم‌هایی استفاده خواهند کرد که می‌توانند هر دو نوع قوای محرکه را در خود جای دهند. خودروهای الکتریکی این شرکت به مجموعه باتری با ظرفیت بالا تجهیز خواهند شد درحالی‌که مدل‌های دارای پیشرانه بنزینی باتری و باک سوخت کوچک‌تر و پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی با تکنولوژی احتراق متغیر خواهند بود.


اینفینیتی خیلی وارد جزئیات نشده اما تائید کرده مدل‌های الکتریکی دارای پیشرانه بنزینی از مجموعه باتری با ظرفیت بین ۳.۵ تا ۵.۱ کیلووات ساعتی بوده و در هر اکسل یک پیشرانه الکتریکی قرار خواهد گرفت.

این پیشرانه‌ها قدرت ترکیبی ۲۴۸ تا ۴۲۹ اسب بخاری خواهند داشت. مدل‌های قدرتمند این شرکت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۴.۵ ثانیه‌ای خواهند داشت.

برخلاف محصولات پلاگین هیبریدی، خودروهای الکتریکی مجهز به پیشرانه بنزینی این شرکت فاقد درگاه شارژ خواهند بود. بجای این مورد، تمامی الکتریسیته موردنیاز توسط پیشرانه بنزینی تولید خواهد شد.


استراتژی جدید ژاپنی‌ها کمی غیرعادی بوده اما اینفینیتی معتقد است خودروهای الکتریکی دارای پیشرانه بنزینی بهترین‌ها را ارائه می‌کنند. طبق گفته‌های شرکت، این خودروها شتاب آنی را بدون نقاط ضعفی همچون محدوده حرکتی و زیرساخت‌های ضعیف شارژ در دسترس قرار می‌دهند.

همچنین این خودروها آلایندگی کمتری در مقایسه با خودروهای عادی دارند. محصولات الکتریکی دارای پیشرانه بنزینی به عنوان پلی به سمت الکتریکی سازی کامل ایفای نقش کرده چراکه برخی مشتریان آماده خرید خودروهای الکتریکی کامل نیستند.


محصولات آتی اینفینیتی ظاهر جدیدی خواهند داشت زیرا طراحان شرکت دیگر خودروهایی که دارای پیشرانه درون‌سوز، میل‌لنگ، باک سوخت یا گیربکس هستند طراحی نخواهند کرد؛ بنابراین آن‌ها خواهند توانست شکل‌ها و ابعاد و تناسبات جدیدی را ارائه کنند.

به عنوان بخشی از این برنامه، محصولات جدید اینفینیتی طراحی آرامش‌بخش قدرتمندی خواهند داشت که درست مثل قوای محرکه خود قوی خواهد بود. این خودروها همچنین بسیار ژاپنی خواهند بود و مفهوم فضایی Ma را ارائه خواهند کرد. این مفهوم به عنوان “پوچی سرشار از احتمالات، ظرفیت و پیش‌بینی‌ها” تفسیر شده است.

طراحی محصولات الکتریکی این شرکت روی فضاهای نرم و عضلانی، خطوط تیز و خالص و… تأکید خواهد کرد. اینفینیتی همچنین اظهار داشته این خودروها استایل متمایزی خواهند داشت که سطوح و خیزهای آن از اوریگامی الهام می‌گیرد.


یکی از بزرگ‌ترین تغییرات خودروهای اینفینیتی حذف جلوپنجره مرسوم خواهد بود. این قطعه جای خود را به بخشی خواهد داد که لوگوی بزرگ اینفینیتی را دارد.


بدنه تنها جایی نیست که تغییر خواهد کرد زیرا کابین نیز از فضاسازی بهبود یافته و باتری نصب شده زیر کف خودرو سود خواهد برد. این امر به طراحان اجازه می‌دهد تا کابینی جادارتر و بزرگ‌تر ایجاد کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    این استراتژی اینفینیتی خیلی عالیه ??

  2. مرتضی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    اقا نمیفهمم چرا عکس آخر لکسوسه؟

    1. مرتضی

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (78 ديدگاه)

      حالا فهمیدم برش داشتن!

      1. MOHAMAD.n.r

        ۱۶ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        آقا مرتضی این ها طراحی اولیه هستند بنابراین میتونندشباهت زیادی به سایر خودروها داشته باشند.
        اینفینیتی زبان طراحی خودشو داره و نیازی به کپی زدن از روی لکسس نداره.اتفاقا زبان طراحی خیلی خیلی زیبا و جذاب و خشنی داره ولی تیم طراحی اینفینیتی این سال ها خیلی تنبل بودند و دیر به دیر طراحی ها رو کامل(پخته)کردند ولی خودروهایی که یکی دوسال پیش زدن خیلی جذاب هستند.

  3. Alireza

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    آقا چرا بدنه کانسپتاشون تصادفیه???

  4. John

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (215 ديدگاه)

    چشاشون در بیاد . سایپای ما هم میخواد ماشیناشو برقی کنه?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا