اینفینیتی

دیدار با اینفینیتی Q70 مدل 2016

اینفینیتی Q70 هم‌اکنون در سال ۲۰۱۶ شش‌ساله است درحالی‌که در نیمی از این مدت بانام M شناخته می‌شد و در سال ۲۰۱۳ به Q70 تغییر نام دارد. شش سال خصوصاً در بازار به‌شدت رقابتی امروزه زمان زیادی محسوب می‌شود چراکه خودروهای لوکس عمدتاً موتورهای بزرگ خود را با نمونه‌های کوچک‌تر توربوشارژ جایگزین کرده و در تکنولوژی‌های داخلی و نرم‌افزارها بروز شده‌اند. حال در اینجا یک دستگاه Q70 در اختیاردارم که هرچند مدل ۲۰۱۶ است اما کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. بعلاوه به نظر من این خودرو در بازار رقابتی کنونیِ کلاس سدان‌های بزرگ لوکس، توانایی رقابت با رقبای سرسخت این کلاس را ندارد.

2016-infiniti-q70-review

محاسن

موتور این خودرو مطلوب است. من این موتور ۵.۶ لیتری را در SUV بزرگ QX80 کاملاً می‌پسندم (که حتی در آنجا قدرت کمتری هم دارد) بنابراین وقتی این موتور در خودرویی سدان با ۷۲۵ کیلوگرم وزن کمتر بکار گرفته می‌شود، اسپرت احساس می‌شود و این تعجبی ندارد. هنگامی‌که دور موتور را بالاتر از ۳ هزار rpm می‌برم واقعاً عملکرد مناسبی داشته و کاملاً از پس کشیدن وزن نزدیک به ۲ تنی خودرو برمی‌آید. خروجی این موتور ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور است که هرچند اعدادی درخور توجه در این کلاس بشمار می‌روند اما بازهم در حد اندازهٔ ب‌ام‌و M5 با موتور ۴.۴ لیتری V8 بای‌توربو به قدرت ۵۶۰ اسب بخار و لکسوس GS F با موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی به قدرت ۴۷۰ اسب بخار نیست.

صندلی‌های Q70 کاملاً مناسب یک خودروی لوکس هستند. این صندلی‌ها بااینکه بزرگ و جادارند اما درعین‌حال حمایت مناسبی از بدن به عمل می‌آورند و من هیچ احساس بدی هنگام نشستن روی آن‌ها نداشتم. بعلاوه اینفینیتی داخل این خودرو را بسیار جالب و با توجه فراوان به جزئیات طراحی کرده است به‌گونه‌ای که من کاملاً عاشق‌ تریم فلزی دورتادور و روی کنسول وسط و طراحی توری مانند و بسیار ظریف پشت صفحه آمپر آن شدم.

2016-infiniti-q70-review13

معایب

زمانی که به این سدان بزرگ فشار وارد می‌کنم هندلینگ آن به‌طورکلی بد نیست اما مطمئناً به‌خوبی هندلینگ جادویی ب‌ام‌و M5 نیست. Q70 به‌صورت دیفرانسیل عقب هم ارائه می‌شود اما نمونهٔ مورد آزمایش ما مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک بود که رانندگی با آن‌را بی‌احساس کرده بود و هدایت آن بیش‌ازحد نرم احساس می‌شد. هرچند که این خصلت بیشتر سدان‌های پریمیوم در این کلاس است. در کل شما می‌توانید رانندگی سرگرم‌کننده‌ای را با این ماشین تجربه کنید اما نباید انتظار هندلینگ بالایی از آن داشته باشید.

2016-infiniti-q70-review7

میدانید چه چیز توربوشارژرها جالب است؟ آن‌ها به دیوانگان اسب بخاری مثل من و شما کمک می‌کنند که قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری داشته باشیم. ب‌ام‌و 550i مجهز به یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توربو است که ۲۵ اسب بخار قدرت و ۸۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری از Q70 داشته و درعین‌حال مصرف سوخت کمتری هم در جاده و هم در سیکل ترکیبی دارد. یا موتور ۳ لیتری سوپرشارژ آئودی A6 هرچند قدرتی کمتر از Q70 دارد اما گشتاور آن در دورهای بسیار پایین‌تری در دسترس است و همچنین سریع‌تر و کارآمدتر احساس می‌شود. چنین موتوری بسیار کارآمد بوده و من آن‌را دوست دارم. به همین دلیل باید موتورهای V8 بزرگ کنار گذاشته شوند. (مترجم: من با نظر نویسنده کاملاً مخالفم!).

بااینکه اتاق اینفینیتی Q70 تا حد زیادی لوکس و ظریف است اما جدای از این‌ها کاملاً سن بالای خود را نشان می‌دهد. همه‌چیز کابین Q70 از دکمه‌های روی فرمان و کنترل رنج‌آور صفحه‌نمایش گرفته تا کنترل مشقت‌بار ناوبری و سیستم صوتی، کاملاً منسوخ‌شده‌اند به‌گونه‌ای که مرسدس بنز E کلاس بسیار مدرن‌تر از آن احساس می‌شود.

 

مشخصات فنی

Infiniti Q70 5.6 AWD 2016
پیشرانه ۵.۶ لیتری V8
قدرت ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ۱۳ لیتر
وزن ۱۹۲۷ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
حجم صندوق بار ۴۲۲ لیتر
قیمت پایه ۶۵,۳۵۰ دلار
قیمت مورد آزمایش ۶۹,۵۵۵ دلار

2016-infiniti-q70-review2

رقبا

ب‌ام‌و 550i، آئودی S6، مرسدس بنز E43 AMG، لکسوس GS F، کادیلاک CTS V-Sport، کرایسلر ۳۰۰

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. B/M/P/J

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    عاشق اسم و آرم و خود اینفینیتی هستم ولی همیشه یه جای ماشیناش می لنگه و کم نقض نیستن.

  2. sunmartin

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    اصلا قابل قیاس با سلطان شتاب BMW سری m نیست

  3. Gold

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (52 ديدگاه)

    با نظر مترجم موافقم.
    پیشرانه های تنفس طبیعی هنوز هم ساخته های ارزنده ای هستند.
    احساس دریافت قدرت طبیعی و پیوسته این دست هنوز بر اعمال قدرت ناگهانی و پرتاب های توربو می چربد. با وجود پیشرفت همه جانبه ی توربو در جهان، برای ایران اتومبیل اتمسفریک کاراتر احساس می شود.

  4. Efk

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    چراغ پشتش معلوم نیست باخودش چندچنده

  5. ماسل

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    یاد مزراتی افتادم .کواترو پورته .اگه اشتباه نکنم یه همچین قیافه ای داشت

  6. رامتین

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    Q70 رقیبی برای بی ام و یا دیگر محصولات تاپ اصلا نخواهد بود. اما Q80 انقلابی از نظر طراحی میتونه باشه و همچنین از نظر قوای پیشرانه، شاید براحتی از پس M5 بر بیاد. البته هنوز این مدل به تولید نهایی نرسیده و بیان من در مورد اینکه از نظر پیشرانه بهتر از M5 است تنها به این دلیله که شنیدم موتور نیسان GTR روش میخواد نصب بشه و خب وقتی حرف گودزیلا به میون بیاد معمولا کسی جرات صحبت کردن نداره.

  7. عیسی

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    قیمتش برا یه برند نه چندان با اصالت یکم بالاست…برا یه ماشین لوکس یا حتی هر کالای لوکسی برند و اصالت برند خیلی مهمه…

  8. احسان

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    آئودی ژاپن

  9. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    چه پیشرانه و قدرت موتور خفنی داره

  10. مهدي

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خیلی ازش راضیم و هرچی که نوشتی اشتباهه

  11. مهدي

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین از لحاظ هندلینگ هیچ مشکلی نداره و خیلی پر شتاپ و پر قدرته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا