امروز نیز همچون روزهای گذشته با یک قسمت دیگر از دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال همراه شما هستیم که به گروه کراساوورهای کامپکت لوکس اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه مرسدس بنز GLC و لندروور دیسکاوری اسپرت در برابر یکدیگر قرار گرفتند که طی این دوئل مجموعاً تعداد ۱۷۸۴ رأی به ثبت رسیده است. مرسدس بنز توانست با کسب ۱۱۳۶ عدد رأی از این تعداد یا بهعبارتدیگر کسب ۶۳ درصد از کل آراء پیروز دوئل گردد درحالیکه لندروور موفق به کسب ۶۴۸ رأی شده است. حال امروز در پنجمین دوئل گروه کراساوورهای کامپکت لوکس، دیاس ۷ به مصاف اینفینیتی QX50 رفته است.
بامو X3 | لکسس NX | مرسدس بنز GLC | لندروور دیسکاوری اسپرت |
لکسس NX | مرسدس بنز GLC | ||
دیاس ۵ | اینفینیتی QX50 | جگوار F-Pace | آلفارومئو استلویو |
؟ | جگوار F-Pace | ||
آکورا RDX | کادیلاک XT4 | لینکلن MKC | ولوو XC60 |
؟ | ولوو XC60 | ||
آئودی Q5 | پورشه ماکان | مرسدس بنز GLC کوپه | بامو X4 |
؟ | ؟ |
دیاس ۷
برند دیاس پس از استقلال از سیتروئن بهعنوان یک برند لوکس مجزا، در حال افزایش محصولات خود است. جدیدترین محصول این برند لوکس فرانسوی، همین کراساوور پریمیوم DS 7 کراسبک است. این خودرو برای اولین بار در تاریخ ۲۸ فوریهٔ امسال رونمایی شده و چندی بعد در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ برای نخستین بار به نمایش عمومی درآمد. این کراساوور لوکس بر روی پلتفرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده که با دیگر کراساوورهای این گروه خودروسازی همچون پژو ۵۰۰۸، سیتروئن C5 ایرکراس و اوپل گرندلند مشترک است. DS 7 پس از مدل DS 6 دومین کراساوور دیاس محسوب میشود. همچنین این ماشین لوکسترین خودرو و در اصل پرچمدار دیاس و بهطورکلی گروه پژو-سیتروئن هم بشمار میرود تا جایی که از آن بهعنوان خودروی رئیسجمهور جدید فرانسه استفاده به عمل آمده است. دیاس در طراحی این کراساوور پریمیوم خصوصاً در کابین آن از صنعت مد فرانسه الهام گرفته و به همین دلیل در داخل DS 7 شاهد نمایی منحصربهفرد و زیبا هستیم. برای این کراساوور لوکس پنج پیشرانهٔ مختلف ارائه شه که دو نمونه دیزلی و بقیه بنزینی هستند. موتورهای دیزلی شامل نمونههای ۱.۵ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری و ۲ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری میشود درحالیکه لیست موتورهای بنزینی از یک واحد ۱.۲ لیتری سه سیلندر با ۱۳۰ اسب بخار قدرت آغاز میشود. ولی ما در این دوئل قویترین موتور بنزینی DS 7 را انتخاب کردهایم که از نوع ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی تمامی این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انجام میگیرد. البته در تمامی مدلها مانند دیگر کراساوورهای گروه پژو-سیتروئن نیرو صرفاً به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند و خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست. البته DS 7 در یک نسخهٔ هیبریدی هم ارائه میشود که به یک پیشرانهٔ بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۳۰۰ اسب بخار مجهز است که یکی از این موتورهای الکتریکی در محور عقب نصب شده و چرخهای عقب را به حرکت درمیآورد؛ بنابراین نسخهٔ هیبریدی DS 7 نمونهای چهارچرخ محرک خواهد بود.
اینفینیتی QX50
اینفینیتی برای اولین بار کراساوور کانسپتی بنام EX را در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۷ رونمایی کرده و سپس نسخهٔ تولیدی این کراساوور لوکس را در فستیوال گودوود همان سال معرفی نمود. EX بر روی پلتفرم FM نیسان ساخته شده که در دیگر محصولات این شرکت چون اینفینیتی سری G و نیسان 370Z هم بکار رفته است. عرضهٔ اینفینیتی EX از سال ۲۰۰۹ در بازار داخلی ژاپن آغاز شد اما در این کشور با نام نیسان اسکایلاین کراساوور شناخته میشود. تولید این ماشین همچنان در یک نسل از سال ۲۰۰۷ ادامه دارد اما پس از تغییر شیوهٔ نامگذاری اینفینیتی، از سال ۲۰۱۳ به بعد، EX تحت نام QX50 به بازار عرضه میگردد. QX50 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نانجینگ چین در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد. البته این صرفاً یک تغییر نام بود و QX50 هیچ تغییر ظاهری یا فنی را نسبت به EX تجربه نکرده بود؛ اما برای مدل ۲۰۱۶، این ماشین مورد فیسلیفتی جزئی قرار گرفته تا چهرهٔ سالخوردهٔ آن کمی جوانتر گردد. این نسخهٔ جدید که برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۴ و به دنبال آن نیویورک ۲۰۱۵ رونمایی شد، تغییراتی را در جلوپنجره و سپر جلو تجربه نموده و ۸ سانتیمتر هم به طول آن افزوده شد. بااینحال QX50 که هماکنون یک دهه از عمرش میگذرد، کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. به همین دلیل اینفینیتی در نمایشگاه دیترویت امسال نسخهٔ کانسپت نسل جدید این کراساوور را رونمایی کرد و بنابراین در آیندهای نزدیک شاهد معرفی نسخهٔ تولیدی نسل دوم QX50 خواهیم بود. این کراساوور ژاپنی برخلاف رقیب فرانسوی هماکنون تنها با یک موتور به بازار عرضه میشود. این پیشرانه یک واحد ۳.۷ لیتری V6 تنفس طبیعی است که ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور در محصولات متعددی از نیسان بکار میرود که معروفترین آنها کوپهٔ اسپرت نیسان 370Z است. برای انتقال نیروی این موتور هم صرفاً یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. QX50 در حالت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب ارائه میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.
مشخصات فنی
دیاس ۷ | اینفینیتی QX50 | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر | ۳.۷ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۲۲۵ اسب بخار | ۳۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر | ۳۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | عقب/چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۸.۳ ثانیه | ۵.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶ لیتر (ترکیبی) | ۱۱.۴ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۴۲۰ کیلوگرم | ۱۷۷۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۵۷ متر | ۴.۷۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۴ متر | ۲.۸۸ متر |
حجم صندوق بار | ۵۵۵ لیتر | ۵۴۰ لیتر |
قیمت پایه | ۳۶,۵۰۰ دلار | ۳۵,۶۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9873030]
Alex Del Piero
۲۱ آبان ۱۳۹۶اینفینیتی مصرفش با پورشه ۹۱۱ توربو رقابت میکنه!
من بر خلاف اکثریت کاربران به دی اس رای میدم
مرصاد
۲۱ آبان ۱۳۹۶فقط کابین دی اس ???
AK_007
۲۱ آبان ۱۳۹۶ب نظر من ماشین لوکس در درجه اول باید ظاهر و کابینش لوکس باشه
و با وجود اینکه موتور DS رو قبول ندارم ولی طراحی و گرافیکش واقعا جذابه
محمد رضا
۲۱ آبان ۱۳۹۶اختلاف شتاب 2.5 ثانیه ای وفاصله محوری 14سانتیمتر بلند تر وچهار چرخ محرک وکلی دیگه هم توجه کن همه همه این عوامل باعث افزایش مصرف میشه هم
علی
۲۱ آبان ۱۳۹۶اصن یه نیگا به رخ زیبای دی اس بندازید حتما به این فرانسوی رای میدین
درضمن باید با دی اس پلاگین قرار می دادن اون 400 اسب بخار اون طوری عدالت رعایت میشد
مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۶همانند اکثر کاربران
مجتبی
۲۱ آبان ۱۳۹۶نیاز به فکر کردن نداره.
انتخاب من infiniti
.....::::LAST VIPER::::.....
۲۱ آبان ۱۳۹۶دی اس هم خداییش بد ماشینی نیست در کل عالیه ولی همین دف جلو بودنش اصلا به مزاجم خوش نمیاد
Alex Del Piero
۲۱ آبان ۱۳۹۶مجتبی جان در پست مزیت های خودروهای چینی سوالی برام پیش اومد که با توجه به قدیمی شدن آن پست ترجیح دادم اینجا از خدمتتون بپرسم
امیدوارم حمل بر بیادبی و جسارت نشه
شما اونجا اول فرمودید ۱۹ سال سن دارید
بعد ۲ کامنت پایین تر فرمودید «من» ماشین زیاد «داشتم» الان MAZDA 6 دارم قبل از اون ford fusion و قبل از اون هم maxima ۲۰۱۴ و … داشتم
با توجه به ۳ اتومبیلی که نام بردید و … که گذاشتید یعنی شما حداقل ۴ ماشین داشتید
اینطوری که شما فرمودید من حس کردم حداقل ۳۵-۴۰ سال سن دارید
وگرنه با توجه به دوام بالای خودروهای ژاپنی در عرض ۱ سال که گواهینامه گرفتید چطور میشه هر ۳ ماه یک ماشین عوض کنید ؟!
آیا این دلیل بر دوام پایین و به خرج افتادن خودروهای ژاپنی بعد از فقط ۳ ماه نبوده؟!??
(جمله ی آخرم شوخی بود)
مجتبی
۲۱ آبان ۱۳۹۶بی ادبی چیه اختیار دارید سوال دیگه. :)
این که میگم من ماشین زیاد داشتم به این معنی نیستش که اون خودروها به نام من باشه بلکه به اسم پدرم هستش حتی ماشینی که الان دارم به اسم من نیست ولی زیر پای من بودن چون پدرم خودش یه ماشین داره در ضمن من از 13 سالگی رانندگی میکردم که قبول دارم کار فوق العاده خطرناکی بود به هر حال من هم در منطقه آزاد زندگی میکنم و با شرایط بازار مجبور شدم خودروهارو تعویض کنم.خودروهای قبلی حالا به کنار وقتی maxima 2014 رو پدرم برام خرید چند ماه بعد فهمیدم نسل جدیدش داره میاد و برای اینکه ضرر نکنم مجبور شدم بفروشم و ford fusion بگیرم از شانس بد من ورود خودروهای آمریکایی ممنوع شد و قیمت قطعات و سرویس خودروهای آمریکایی هم رفت بالا اونم فروختم الان نزدیک 2 یا 3 ساله mazda 6 زیر پام هستش.
Alex Del Piero
۲۱ آبان ۱۳۹۶ممنون مجتبی جان که جواب دادی
خدا این ثروت بیکران پدرتون رو زیادتر کنه !
ولی واردات ماشین های آمریکایی از ۱۶ ماه پیش ممنوع شده دقیقا تاریخ صدور حکمش ۹۵/۴/۹ بود
مجتبی
۲۱ آبان ۱۳۹۶خواهش میکنم.
ثروت کجا بود گفتم که ساکن منطقه آزادم بجای یه خودروی چینی مثل لیفان با پولش mazda گرفتم.اینجا با پول سمند میشه mazda 3 یا honda civic سوار شد.
درباره اون تاریخی هم نوشتید منظورتونو نمیفهمم!!!
مجتبی
۲۱ آبان ۱۳۹۶درباره اون آمارهایی که می گفتم خودروهای آلمانی (benz-bmw) تو لیست غیرقابل اعتمادترین خودروها هستن شما میتونی تو همین سایت بگردی راحت پیدا میکنی.اما آماری که شما گفتید اینکه porsche از toyota قابل اعتمادتره من هیچ جا پیدا نکردم یا گفتید audi از lexus تو اعتماد نمره بالایی داره!
میشه یه منبعی معرفی کنید؟
Alex Del Piero
۲۱ آبان ۱۳۹۶یکیش اینه
در قابلیت اعتماد جی دی پاور در سال ۲۰۱۷
من فقط آلمانی ها و ژاپنی هایش رو به ترتیب میگم
۱-پورشه و لکسوس (امتیاز مساوی بوده
۲-تویوتا
۳- بنز
۴- ب ام و
۵-هوندا
۶-اودی
۷-فولکس و سوبارو
۸-مزدا
۹-اکورا
۱۰-نیسان
۱۱-میتسو
۱۲-اینفینیتی
بنزما
۲۱ آبان ۱۳۹۶یعنی واردات موقت امریکایی ها هم ممنوع شده ؟
مجتبی
۲۱ آبان ۱۳۹۶alex del piero
ممنون بابت آمار.
بنزما:
وارد خودروهای آمریکایی به صورت موقت رو نمیدونم ولی پلاک منطقه نمیشن متاسفانه.
(Bayerische Motoren Werke (Daniel
۲۱ آبان ۱۳۹۶من یاد ندارم این دو برند آلمانی که گفتی جزو غیرقابل اطمینان ترین برند ها باشن.
شاید منظورت گرونترین از لحاظ نگهداری باشه که این دوتا کاملا باهم فرق دارن.
ی سرچی بکن تو همین سایتی که میگی.
اطلاعات غلط هم ندید.
.....::::LAST VIPER::::.....
۲۱ آبان ۱۳۹۶شخصا باس خیلی پخمه باشم qx50 باشه
بهش رای ندم%
شاهين
۲۱ آبان ۱۳۹۶قیافه این مدل اینفینیتی خیلی چفته ! شبیه سانگ یانگه
Hosein
۲۱ آبان ۱۳۹۶اینفینیتی کلا عشق منه .یخورده هم شکموعه عیب نداره?دی اسم انصافا حرف نداره.
.....::::LAST VIPER::::.....
۲۱ آبان ۱۳۹۶دوستان کی گفته
دی اس ۷ هم کلاس ایکس تری glc و ماکان
و آوودی q5
دی اس ۷ تو کلاس x1 هست
اگه اشتباه میکنم بگین.
در ضمن تو جدول پدال جان بجای دی اس ۷ زدی دی اس ۵
سروش
۲۱ آبان ۱۳۹۶ابعاد دی اس با ب ام و x3 تقریبا یکیه.
سروش
۲۱ آبان ۱۳۹۶https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_X3
https://en.wikipedia.org/wiki/DS_7_Crossback
حامد
۲۱ آبان ۱۳۹۶Qx50 زشت دوست داشتنی (:
هیچکدوم رو نمیپسندم
این پول رو باید واسه nx یا x3 داد که هم کیفیت بهتر از qx دارن هم خوشگلترن
حمیدرضا
۲۱ آبان ۱۳۹۶اینفینیتی خیلی قدیمی هست و چهره به روزی نداره دی اس در طراحی خیلی خاص و زیبا هست و البته در قیمت تفاوت چندانی نداره ولی از نظر مصرف سوخت کاملا جلو هست رای من دی اس
.....::::LAST VIPER::::.....
۲۱ آبان ۱۳۹۶فیلا که اینفینیتی تمرکزش رو سدان هاشه
Qx80که رونمایی بشه
بعدش نوبتی نسل جدیدشون انشالله بیاد
علي شادي
۲۱ آبان ۱۳۹۶واقعا مسخرست اسمشو بزاری شاسی بلند لوکس و کلی پول به پاش بریزی اما شاسی بلند لوکست تک دیفرانسیل باشه.
واسه همین ساخته های مسخرست که صنعت خودروسازی فرانسه رو اصلا قبول ندارم
کره از فرانسه خیلی جلوعه فرانسه با چین رقابت کنه:|
.....::::LAST VIPER::::.....
۲۱ آبان ۱۳۹۶با نظرت درباره دی اس
کاملا موافقم
ولی بی انصافی کردی گفتی فرانسه باس باچین مقایسه شه
پس رنو با این همه حرکت رو به جلو بوغه یا آلپاین
پژو سیترئن هم فیلا دارن رشد میکنن
orangotan
۲۱ آبان ۱۳۹۶هیچکدومش به دلم ننشست فقط نمای بیرونی دی اس بهتر بود اما به هیچ عنوان خاصیت آفرود نداره
کوروش
۲۱ آبان ۱۳۹۶من واقعا ازین ds7 با جزئیات لوکس و عالی اش خوشم امد توی این کلاس تنها مشکلش دف جلو بودنش هست که کار رو خراب کرده ولی بین این دو دی اس رو انتخاب می کنم
datsun
۲۱ آبان ۱۳۹۶مشخصات فنی زمین تا آسمون فرق داره
مهدی
۲۱ آبان ۱۳۹۶بدون شک ds انتخاب بهتریه
شاهین
۲۱ آبان ۱۳۹۶البته کلاسشون باهم فرق داره بنظرم دی اس . اس یو وی هستش و اینفینتی شاسی بلنده .رای من هم دی اس هستش چون واقعا به صرفه و لوکس هستش.تو این زمانه که موتورهای کم حجم با قدرت بالا مدنظر هست دی اس کم نیاورده و خودشو نشون داده.حالا دی اس دف جلو هستش اونم بخاطر لوکس بودنشه وگرنه کی دلش میاد زیبای خفته رو ببره آفرود گل مالیش کنه.اس یو وی واس آفرود نیست مثلا توسان و اسپورتیج و ایکس دو و سه …..
کوروش
۲۱ آبان ۱۳۹۶دمت گرم واقعا
فرق اس یو وی و شاسی بلند رو خیلی جالب گفتی !
AK_007
۲۱ آبان ۱۳۹۶البته فک میکنم منظور شما کراس اوور و SUV(شاسی بلنده)
شاهین
۲۳ آبان ۱۳۹۶درسته منظورم این بود دی اس کراس اووره ولی اینفینیتی اس یو وی هستش
husseina
۲۱ آبان ۱۳۹۶اواقعا برام عجیبه چطور ما اینجا رسیدیم که به خاطر یک اتومبیل باهمدیگه دعوا میکنیم. تو بقیه ی دنیا مردم حتی بحث استدلالی رو هم در مورد اتومبیل به کار نمیبرن ولی اینجا خیلی ها به خاطر اتومبیل باهم دعوا میکنن بهم توهین میکنن
واقعا عجیبه. به این میگن پس رفت.
اتومبیل یک جبنه ی مادی از زندگی هست. نباید به خاطرش ادب اخلاق و خیلی چیزها رو فدا کرد.
من شخصا فیلمهای یوتوب و سایتهای خارجی رو میبینم حتی یک مورد دعوا و توهین ندیدم
ولی اینجا زیر تقریبا هر پست ده ها مورد پیدا میشه
یک قالب فکری و ثبات اخلاقی هنوز ندارن این خیلی ها بعد میان نظراتی میدن انگار یک ماشین مقدس ترین چیز تو زندگی اون شخص هست.
هنوز یاد نگرفتیم عقیده ی یک نفر دیگه رو مسخره نکنیم ، هنوز یاد نگرفتیم بهم احترام بزاریم چه برسه به عقیده ی همدیگه احترام بزاریم. هنوز یاد نگرفتیم با همدیگه تعامل داشته باشیم چه برسه با بقیه اقوام تعامل داشته باشیم. حرف از تعامل با بقیه کشورها نمیزنم که صد سال دیگه هم تو این مورد درست نمیشیم.
هنوز خیلی مونده یاد بگیریم. تنها چیزی که یاد گرفتیم این بوده که من درست میگم اگه حتی اشتباه بکنم. یک تعصب غیر منطقی که حتی ریشه هاش هم معلوم نیست چطور و چه زمانی تو ذهنمون کاشته شده. حتی دستمون به بوق ماشین نخورده ولی طوری تعصب دایم انگار مالک صد درصدی اون اتومبیل سازی هستیم.
به قول قدیمی ها خلایق هرچه لایق. لیاقتمون همین اخلاقه همین رفتاره. لیاقتمون همین پرایده . اونم پراید صفی
من شخصا خیلی خجالت میکشم این نظراتو میخونم . خداروشکر سایت انگلیسی نیست
یه زمانی به خیلی از دوستام میگفتم چین چند سال دیگه اتومبیل ساخت خودشو صادر میکنه به امریکا همه میخندیدن، خب وقتی بتونن با کیفیت بسازن و استاندارهای اروپا و امریکا رو پاس کنن صادر میکنن دیگه. بعدش دیگه کاملا سلیقه ی خریدار هست که بخره یا نخره.
مقصر خودمون هستیم که استاندارهامون از اتومبیل سازها اینقدر پایین هست که اتومبیل های ناایمن به راحتی به فروش میره. مقصر نه چین هست نه امریکا. فقط و فقط خودمونیم. هر وقت یاد گرفتیم به سلیقه همدیگه احترام بزاریم اونوقت میتونیم یکم با دنیای امروزه اشنا بشیم و بفهمیم که انتظاراتمون چی باشه.
Landscaped
۲۱ آبان ۱۳۹۶تو این کلاس لوکس تر از DS7 نیست به خاطر همین بهش رای میدم
از اینفینیتی خیلی نا امید شدم
در ضمن تو این کلاس دو دف بودن به چه دردی می خوره همون بهتر که تک
دف عرضه میشه هیچکس با اینا آفرود نمیره …
husseina
۲۱ آبان ۱۳۹۶به خاطر طراحی و کنسول به دی اس رای دادم
محمد
۲۱ آبان ۱۳۹۶من حاضرم یه ماشین زیبای ضعیف داشته باشم تا یه ماشین زشت اما قوی.
datsun
۲۱ آبان ۱۳۹۶نسل جدید Qx 50 در راهه رندر هاش هم پخش شده زیبایی واقعی رو به رختون میکشه
AK_007
۲۱ آبان ۱۳۹۶پس هروقت نسل جدیدش معرفی شد و نظرارو جلب کرد بش رای میدیم
قاعدتا آدم ب ماشینی ک هنوز تولید نشده رای نمیده, رای گیری هم برا این نسله
هرچند ک مطمئنم مثل کانسپت Qx80 غوغا میکنه
عبدالله
۲۱ آبان ۱۳۹۶مقایسه کردن این دو ماشین که متعلق به دو سگمنت متفاوت هستند،خود اشتباه است.
دی اس یک خودرو ۱۶۰۰سی سی چهار سیلندر و اینفینتی یک خودروی ۳۷۰۰ سی سی شش سیلندرمیباشد.
به نظر دوستان این مقایسه درست است؟
در ضمن به نظر من هر دو خودرو عالی هستند…
datsun
۲۱ آبان ۱۳۹۶اونم ۱.۶ لیتری معروف پژو
امیر دهقان
۲۱ آبان ۱۳۹۶هردو ماشین این دوئل در سگمنت کراساوورهای کامپکت لوکس هستند و فقط از لحاظ موتوری باهم تفاوت دارند که آنهم به سیاستهای متفاوت سازندههای آنها بازمیگردد.
بنابراین چارهای جز انتخاب این موتورها نبود.
سروش شیرازی
۲۱ آبان ۱۳۹۶نامردی بود این دوتا جلوی هم قرار بگیرن،ماشین 2017 رو با ماشین 2007 مقایسه کردین؟ به نظزر من اصلا اینفینیتی نباید توی مقایسه قرار میگرفت،باید نسخه جدیدش میومد بعد،مثلا موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی با موتور توربو مقایسه شد!!!تو بقیه مقایسه ها حد اقل موتورایی قرار میگرفت که شبیه هم بودن ،یا بقیه چیزا ،موتور حجیم تنفس طبیعی مصرفش صدی 12 عادیه واسش ،بعد با یه موتور توربوی 4سیلندر مقایسه شده،عجیبه!!! راستی تو جدول بالا زده دی اس 5 یهو دی اس 7 اومد تو مقایسه
امیر دهقان
۲۱ آبان ۱۳۹۶درود دوست عزیز
در جدول اشتباهاً دیاس ۵ ذکر شده بود که اصلاح شد.
اما در مورد مقایسه باید گفت که اکثر خودروهای این گروه جدید هستند و اینفینیتی از همه آنها قدیمیتر است.
ضمناً ملاک ما نسل فعلی خودروها است و به همین دلیل نمیتوانیم تا معرفی نسل جدید ماشینها صبر کنیم.
در بخش موتورها هم همانطور که گفته شد QX50 فقط با یک موتور شش سیلندر عرضه میشود درحالیکه قویترین موتور DS 7 همین موتور ۱.۶ لیتری است.
بنابراین ناچاراً دو موتور غیرهمسطح برای این دوئل انتخاب شده است.
کیوان
۲۱ آبان ۱۳۹۶رقابت حجم موتور ۱۶۰۰ با ۳۵۰۰ نمیشه اینفنیتی انتخاب منه
Amin
۲۱ آبان ۱۳۹۶اینفینیتی اگه میخواد با سایر لوکس سازا مث بی ام و،مرسدس،،لکسوس،ائودی و…رقابت کنه باید یه بازنگری کامل تو طراحی و انجیناش داشته باشه،کاری که لکسوس ۲۰۱۳ انجام داد و نتیجشو هم دید
ارش
۲۱ آبان ۱۳۹۶از قیافه اینفینیتی هیچ خوشم نیامد مخصوصا طراحی داشبوردش خیلی قدیمیه اما با این وجود به اینفینتی رای دادم شرکت دی اس تو این کلاس بیشتر شبیه یه شوخیه تا رقابت.درکل نظرم تو این گروه پورشه ماکان هست دیگه آدم از یه ماشین چی می خواد که ماکان نداشته باشه ؟
الف.ی
۲۱ آبان ۱۳۹۶از برند های نو که خیلی زود رشد می کنند و چیز های خوبی می سازند خوشم میاد مثل دی اس انصافا از اینفینیتی طراحی به این شکل انتظار نمیرفت
بهی
۲۱ آبان ۱۳۹۶دی اس عالیه
از نظر طراحی دی اس 20 سال جلوتر از اینفینیتیه اما مشکل همیشگی فرانسویها رو داره:انجین کم حجم و دیف جلو یعنی فرانسوی ها اگه بخوان ماشینی برای رقابت با بنتلی و بوگاتی هم بزنن حجم انجینش رو بیشتر از 1.6 نمیکنن.
ونوم اف ۵
۲۱ آبان ۱۳۹۶پدال جان چرا کله ی مالک دی اس رو پوشوندی ?
مبین پورمند
۲۱ آبان ۱۳۹۶دفر عقب،موتورش، قیافش،دیزاین داخلیش،قیمتش
عشقه خدایی
سروش
۲۱ آبان ۱۳۹۶این خودروها کراس اورن نه شاسی بلند. بعضی شرکت ها مثل هیوندای و کیا و شورولت و هوندا دو دیفرانسیل بودنو برای فروش بیشتر میزارن به عنوان آپشن این آپشنم تقریبا با 2000 دلار قابل دسترسیه ولی کاربرد خیلی کمی داره. حالا بگذریم که 4wd با awd چه فرقی داره. در کل این آپشن چند تا مزیت داره و چند تا ویژگی بدم داره. مزیتش اینه که تو قسمت های گلی و سنگریزه ای امکان گیر افتادن کمتر میشه. تو جاده برفی میتونه تو شتاب گیری بهتر عمل کنه و نه بیشتر. دیدیم که لندکروز و لندرورم تو برف و یخ لیز میخورن یا گیر میکنن به راحتی. توصیه شده فقط برای کسایی که تو این نوع جاده ها رفت و آمد دارن این آپشنو سفارش بدن. حالا بگذریم که چه سیستم های پیشرفته ای اومده که با خودروی دیفرانسیل جلو تو داکار شرکت میکنن و قهرمانم میشن. ویژگی های بدشم اینه که مصرف سوخت میره بالا و وزنم زیاد تر میشه. فقطم واسه خودروهایی مثل هوندا و آکورا که سیستم های awd همراه با سیستم پخش گشتاور۴کاناله دارن هندلینگ یه مقداری تو جاده های آسفالته بهتره. الان با لاستیک های بهتر میشه به مقداری از این مزایا رسید بدون اینکه وزن و مصرف سوخت بیشتر بشه.
#ali.m#
۲۱ آبان ۱۳۹۶از نظر فنی اینفینیتی با اینکه سن خیلی بیشتری داره اما خییلی بهتره .
با یه موتور قوی سرو کار داریم
تو مقایسه با بقیه رقبا میتونید ببینید که این موتور خیلی سریعه .
اما من به خاطر عمر زیاد و طراحی قدیمیش بهش رای نمیدم و انتخابم دی اس .
Alireza
۲۱ آبان ۱۳۹۶کلا با طراحیاس اینفینیتی حال نمیکنم خیلی بیریخته
نادر
۲۲ آبان ۱۳۹۶بابا مسخره کردید
آخه این دو تا ماشین با هم قابل مقایسه نیستند.
موتور نیسان با چی میشه مقایسه کرد؟
واقعا متاسفم یه عده فقط به ظاهر نظر میدن.
انتخاب من 100% اینفینیتی هست.
منصور
۲۲ آبان ۱۳۹۶DS قیافه جذاب تری دارد