سرانجام بهصورت رسمی فهمیدیم که نیسان در حال کار روی نسل جدید Z اسپورت است اما در بخش لوکس این شرکت یعنی اینفینیتی شاهد معرفی Q60 2021 هستیم.
از آنجایی که این فقط یک بهروزرسانی ساده برای تغییر مدل است بنابراین تغییرات زیادی وجود نداشته و شامل رنگهای جدید آبی و خاکستری بدنه است. همچنین تنها تغییر مشهود بدنه این خودرو برفپاککنهای حساس به باران استاندارد میباشد.
علیرغم تغییرات حداقلی رخ داده در Q60 2021، قیمت مدل پیور با افزایش ۳۰۰ دلاری نسبت به سال قبل به ۴۱۶۵۰ دلار رسیده است. این خودرو از پیشرانه آشنای ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر استفاده میکند. نیروگاه یاد شده با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک همکاری میکند و البته با پرداخت مبلغ ۲ هزار دلار دیگر میتوان سیستم چهار چرخ محرک را نیز سفارش داد.
یک پله بالاتر مدل لوکس قرار دارد که قیمت پایه ۵۰۲۰۰ دلاری آن ۴۷۰۰ دلار بیشتر از قبل بوده اما خب از جمله تجهیزات آن میتوان به صندلیهای چرمی، استارتر از راه دور و رنگ بدنه قرمز جدید اشاره کرد.
این کوپه لوکس همچنین دارای فرمان و صندلیهای جلوی گرم شونده، سیستمهای ایمنی و دستیار راننده متنوع همچون پایش نقاط کور، دید محیطی، هشدار خروج از مسیر و ترمز اضطراری با تشخیص عابران پیاده است.
نهایتاً به نسخه پرچمدار Q60 رِد اسپورت ۴۰۰ میرسیم که امسال بازگشته اما قیمتش با افزایش ۹۵۰ دلاری به ۵۸۱۰۰ دلار رسیده است. این افزایش قیمت قابلتوجهی بوده و در حالی رخ داده که تجهیزات جدیدی در آن دیده نمیشود.
البته پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی این مدل قدرت ۴۰۰ اسبی و گشتاور ۴۷۵ نیوتون متری داشته و از جمله ویژگیهای فنی آن میتوان به سیستم تعلیق تطبیقی، ترمزهای قویتر و کابین ارتقا یافته با تریم فیبر کربن اشاره کرد.
این خودرو هماکنون قابل سفارش بوده و تا پیش از پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.
سامورایی
۱۲ آبان ۱۳۹۹دمت گرم پیمان کارگر ??????
Hadi
۱۲ آبان ۱۳۹۹از نظر ظاهری مثل بقیه کوپه های ژاپنی بسیار زیباست…
موتورشم که عالیه
فقط کابینش یه ذره شلوغه
AMIR-REZA
۱۲ آبان ۱۳۹۹کابینش منو یاد سوناتاهای 2011 میندازه و طراحی داخلیش کمی قدیمیه ولی از نظر کیفیت متریال حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره …..
البته اینفینتی با این کارا نمیتونه به فروش شرکتی مثل لکسوس برسه وبه نظر من باید یک تحول اساسی تو محصولات این شرکت رخ بده تا بتونه به فروش خوب برسه….
NAVID۰۰۹۸
۱۲ آبان ۱۳۹۹سامورایی جان
نه ، هنوز کار داره تا این اینفینیتی مثل ۱۰ تا ۱۵ سال پیش روپا و پسندیده بشه .
اینفینیتی خوبه و نمیشه بِهِش ایراد گرفت ، اما انتظاری که از این برند میره ، در حد لکسوس هست و این خودروساز باید اینقدر پیشرفت کنه که بشه چه چیزی در مایههای لکسوس LC یا ES از لحاظ طراحی باید دهن همه را وا بکنه و نه اینکه فقط بگیم خوبه .
مطمئماً جناب کارگر نازنین برنامههای زیادی برای آینده داره ? .
UNAS
۱۳ آبان ۱۳۹۹شما از کجا میدونید جناب کارگر نازنینه ؟!!
♤Angus_812♤
۱۲ آبان ۱۳۹۹چه رخی داره
واقعا از M4 جدید خیلی خوشگلتره (البته رقیب نیستن فکر کنم)
اول صبی چه انرژی گرفتم واقعا ماشین همه چی تموم اینه
هم طراحی،هم پرفورمنس،هم دوام ژاپنی
برند لوکسم که هست دیگه چی از این بهتر
برای اولین بار تو زندگیم اینو به بنز و بی ام و ترجیح میدم
دوستان گیم باز میدونن تو ند فور اسپید این ماشینو خوب تیونینگ میکردیم
Ho3in
۱۲ آبان ۱۳۹۹خوشگله جالب اینجاست از داشبوردش خوشم اومد درحالی که اون دوستانی که این ماشین رو دارن از مانتیور های داشبورد مینالن
و همچنین موتور و گیربکس این ماشین که میگن کند هست
REZA
۱۲ آبان ۱۳۹۹دوستان خوندید متوجه یک نکته جالب شدی افزایش 950 دلاری قابل توجه اونوقت توی کشور ما یه 207 توی یکسال 300 میلیون گرون میشه واسه کسی قابل توجه نیست ممنون از مسئولین بی مسئولیت کشورمون
NAVID۰۰۹۸
۱۲ آبان ۱۳۹۹آقا رضا
مگه ما مسئول هم داریم که میفرمایید مسئولین !
ما فقط نوچه بیسواد وفاوادار به پوچی داریم که در پشت ذاتشون افرادی لات ، تازه به دوران رسیده و از مردم همیشه طلبکار هستند .
مسئول یعنی کسی که تا کارایی داره باید روی صندلی مدیریت بشینه و وقتی میبینه خِلَل در کار افتاد و نتوانست حل کنه ، بِرِه کنار و نفر بعدی و با قدرت وارد میدان شود .
مسئولان ما یا گلابی و هلو میخورند در مجلس یا شاسی بلند طلب کارند از آشغالسازیهاشون یا تو گمرکات کشور دنبال ترخیص لکسوسشون هستند با قدرت ? و………………و برو تا برسی به خدا !
REZA
۱۳ آبان ۱۳۹۹درود برشما نوید جان منم فرمایش شارو مختصر عرض کردم مسئولین بی مسئولیت اسمشون فقط مسئوله البته مسئول تمام بدبختیهامون وگرنه هیچ هنر دیگه ای ندارن
مسعود
۱۲ آبان ۱۳۹۹از طراحی داخلیش خوشم نیومد
Ramin
۱۲ آبان ۱۳۹۹من طراح خودرو نیستم
ولی توش خیلی شلوغه
ولی از موتور v6 تویین توربو 3 لیتری فقط 400 اسب میده بیرون!!!
یه وقت موتور خسته نشه واینکه گشتاور 475 !!!!!!
خدا وکیلی 60 هزار دلار زیادی گرونه واسه ماشینی که داخلش شلوغه وموتورش هم با اون همه حجم وتویین توربو قدرت نسبتا کمی تولید میکنه البته نسخه فولش رو میگم
نسخه پایه ارزش داره ولی نسخه فولش خیلی گرونه.
ولی طراحی بیرونش خوبه
MASIHA
۱۲ آبان ۱۳۹۹بنظرت اسب و گشتاور کمتر به چه دلیله؟؟؟؟؟
کاهش استهلاک!
♤Angus_812♤
۱۲ آبان ۱۳۹۹اره بابا اصلا خوب نیست
ماشین فقط چانگان cs35 وارداتی
۴۰۰ تا در برابر ۱۲۳ اسب بخار چانگان به چشم نمیاد
بی ام و با اون عظمت از ۶ سیلندر خطی ۵۱۰ تا کشیده بیرون
اونوقت شما میگی از v6 ۴۰۰ گرفته کمه??
تازه این درواقع نسخه عادیه نسخه قویتر Q60 هستش
در کل خلاصه بگم ماشین فقط چانگان?
Ramin
۱۲ آبان ۱۳۹۹اره داداش چانگان شاهکار چون همین یو نی تی با موتور 1/5لیتری ویک توربو بازم میگم 1 توربو میتونه 180 اسب تولید کنه وگشتاور 300 نیوتون متر
نصف اون اینفینیتی حجم موتور داره تویین توربو نداره v 6 هم نیست
حالا بگو خودت اگه بود چه قدر قدرت داشت……
بالای 600….. خودتون حساب کنید (ضربدر 2 کنید با استفاده از تویین توروبو ومحاسبات حساب کنید. )
من گفتم موتورش نسبت به حجمش ضعیفه وتوش شلوغه…..
اقا بهش بر خورد. شما نباید بهت بر بخوره. شما که این ماشینو نساختی
درضمن ساخته باش. نباید ناراحت نظر مردم باشی چون نظر مردم هست
تغییرشم نمیتونی بدی.
همه مثل هم فکر نمیکنن…..
حسین
۱۲ آبان ۱۳۹۹چی ؟ مقایسه چانگان با نیسان؟ شوخیشم جالب نیست. یو نی تی 180 اسب میده اگه مثل اینفینیتی بود بالای 600 اسب میداد؟ بیخیال عزیز. اون زمانی که چانگان وجود نداشت نیسان از پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتری 400 اسب کشید بیرون. اگه تو پارکینگ خونتون چانگان داری دلیل نمیشه یه روز با نیسان مقایسه کنی یه روز با لکسس یه روز با پورشه یه روز هم بگی ssc تواتارا رو توی سینه کشی های شمال قورت میدی!!!!!!!!!
MOHAMMAD.n.r
۱۲ آبان ۱۳۹۹?????
این که یه ماشین یک توربو داره و اون یکی دوتا داره و یکی دیگه چهار تا… کاملا به حجم موتور مربوط میشه، هر حجم بیشتر باشه به هوای بیشتری نیازه بخاطر همین هم هست که بعضی خودروهای امریکایی از سوپرچارج(شارژ) استفاده میکنن. بنابراین هیچوقت تعداد توربو هارو در نظر نگیر چون نیسان میتونست از یک توربوی بزرگتر به جای دو تا توربوی کوچک استفاده کنه ولی لگ توربو زیاد میشد و در اغاز حرکت و شتاب گیری های ناگهانی ماشین با تاخیر شتاب میگرفت.
شرکت نیسان فکر استهلاک رو هم کرده. چانگان شما بعد دو سال از هم میپاشه ولی این ماشین راحت ده پونزده سال بدون کوچک ترین مشکل کار میکنه.
موتور ۳ لیتری و ۶ سیلندر خطی ب ام و که روی سوپرا و زد۴ نصب شده حدودا ۳۸۰ اسب قدرت تولید میکنه و نیسان ۴۰۰ اسب پس نمیشه گفت قدرتش کمه.
شیوه اندازه گیری قدرت متفاوت هست.
شرکت های معتبر قدرت سر چرخ رو اعلام میکنن ولی شرکت های درب و داغون قدرت سر فلایویل، شما اون ۱۸۰ اسب چانگان رو ببر روی داینو ببین بیشتر از ۱۳۰ اسب سر چرخ تولید میکنه یا نه???
خدایا این خوشی هارو از ما نگیر????
♤Angus_812♤
۱۲ آبان ۱۳۹۹پنگوئن ها کاراته کار میشوند
این داستان چانگان ۶۰۰ اسبی ??
بنز با تویین توربو از ۲ لیتری ۴۲۱ اسب کشیده
اونوقت چانگان ۶۰۰ تا
یارو مازراتی داره انقد گندش نمیکنه
اونوقت یه … تازه بدوران رسیده رو با با برند لوکسی مثله اینفینتی که حریف قدری برای آلمان هست مقایسه میکنی؟؟؟؟
SF90 STRADALE
۱۲ آبان ۱۳۹۹اینفینیتی رو به خاطر نیسان دوست دارم
ولی این ماشین خیلی عشق شده
یک ساموراییِ لوکس و زیبا
محمدهادی
۱۲ آبان ۱۳۹۹جناب اس اف ۹۰ عزیز
اشتباه میکنی
چون من چنگال،چی ببخشید چانگانو دوستدارم
میدونی همچین لوکس تر و باکیفیت تره
توی فن آوری و نوآوری خیلی از اینفینیتی پیزوری جلوتره?????????????????
سورنا
۱۲ آبان ۱۳۹۹خوشگله خدایی ولی حیف تو ایران ازشون محرومیم :(
مهرداد كمال
۱۲ آبان ۱۳۹۹از چی محروم نیستیم!
سورنا
۱۲ آبان ۱۳۹۹حقمونه :) همین …
یاس ی
۱۲ آبان ۱۳۹۹اینیفینیتی همیشه طراحی های جذابی داشته.حتی مدلای قدیمیش هنوز خاص هستند. طراحیشون جوریه که وقتی پارک هم هستند به بیننده حس حرکت و سرعت میدن. یکبار سر به سر یدونه QX60 گذاشتم لعنتی یکهو عین شاهین شتاب میگرفت. کلا رخ اینیفینیتی را خیلی دوست دارم.
REZA
۱۲ آبان ۱۳۹۹دوستان خوندید متوجه یک نکته جالب شدی افزایش 950 دلاری قابل توجه اونوقت توی کشور ما یه 207 توی یکسال 300 میلیون گرون میشه واسه کسی قابل توجه نیست ممنون از مسئولین بی مسئولیت کشورمون
Ramin
۱۲ آبان ۱۳۹۹الله اکبر
میگم اون نیرو گاه 3 لیتری تویین توربو فقط 400 تا میده بیرون
مصرف سوخت بالاس……
همه اینا به کنار.
چرا میگید خودرو های کره ای وژاپنی خوب چینی بد
نکته بعد من تازه به دوران رسیدم ؟؟
5 دهه عمرم کل ایرانو دیدم خونه فقیرش رفتم خونه پولدارش رفتم
از تو پشت پیکان تا مازارتی نشستم
از این سر آسیا تا کانادا رو دیدم…..
دارم میگم تو این همه کشور ها چینی ها قابل تحسین هستن. پیشرفتشون قابل تحسینه
حرف حق همیشه تلخه
MOHAMMAD.n.r
۱۲ آبان ۱۳۹۹قبول دارم که پیشرفت خوبی داشتن ولی هنوز کار دارن تا به شرکت های معتبر برسن.
ولی با این سرعت پیشرفتی که چین داره بعید نیست تا چند سال اینده برای سایر شرکت ها شاخ و شونه بکشه ولی الان تو اون جایگاه نیستن.
رامتین
۱۲ آبان ۱۳۹۹بنظرم وقتشه کابین را تغییر بده اینفینیتی. زیاد این طراحی بروز نیست. ضمنا موتور 3لیتری توربو میتونه تا 500 اسب توان داشته باشه که روی m4 هست. این عدد با بوست بسیار بالا بدست اومده. بنابراین انتظاری نیست و اصلا درست هم نیست روی چنین محصولی از نیسان، این توان را ببینیم. حداقل مقدار 340 اسب باید میشد و عدد 400 فوق العاده بهینه و جذاب. اما 300 اسب خیلی نازله، چرا که در حال حاضر 80% موتورهای 4 سیلندر توربو (2لیتری) توان 250 تا 315 را براحتی دارند.
محمدهادی
۱۲ آبان ۱۳۹۹خدایی اینفینیتی همیشه ماشیناش خوشگل و متعادل در طراحی بودن
اینم مثل اسلاف خوش سابقش خوشششکله
۴۰۰ اسب برای کوپه لوکس فوق العاده جذذابه
نمیخواد که دنبال دم کونیخ زگ بذاره
این ماشین انقد باید نرم رونده بشه که نتونی صدای افزایش دور ماشینو متوجه شی
فرشاد
۱۲ آبان ۱۳۹۹همین ک قیمتو برده بالا یاداوری کرد مدیر عاملش ایرانیه
MOHAMMAD.n.r
۱۲ آبان ۱۳۹۹لایک???