اینفینیتی QX50 یک SUV کامپکت لوکس است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد. نسل نخست این خودرو همچنان با فیسلیفتها و تغییراتی در حال تولید است اما پس از ۹ سال کمکم توان رقابت خود را از دست داده است. به همین دلیل اینفینیتی قصد دارد در آیندهای نزدیک نسل دوم QX50 را معرفی کند. برای این کار سازندهٔ ژاپنی در اولین قدم نسخهٔ کانسپت QX50 را معرفی کرده است. اولین نمایش رسمی و عمومی این کانسپت نیز در نمایشگاه دیترویت صورت خواهد گرفت.
QX50 کانسپت ازلحاظ طراحی بیرونی تکاملی از طراحی کانسپت QX Sport Inspiration است. البته در QX50 تلاش شده تا ظرافت زبان طراحی جدید اینفینیتی برای مدلهای تولیدی آینده نشان داده شود. ویژگیهای طراحی این کانسپت شامل خطوطی عضلانی و خطوطی سیال میشود که با هدف ارائهٔ استایلی پویا طراحی شده است. داخل خودرو نیز دارای طراحی راننده محور بوده و با آمیزهای از طراحی مترقی و سطح بالایی از مدرنیته، بازتابی از طراحی بیرونی را به نمایش میگذارد. اینفینیتی قصد دارد با این طراحی داخلی، طرحهای معمولی و متعارف را به چالش بکشد.
رئیس اینفینیتی «QX Sport Inspiration» در مورد این کانسپت گفته است:
«با پردهبرداری از کانسپت QX Sport Inspiration در نمایشگاه پکن، ما آیندهٔ سری QX خود را نشان دادیم. کانسپت جدید QX50 این مفهوم تکامل داده است و نشان میدهد که چگونه اینفینیتی میتواند حضور خود را در بخش بهسرعت رو به رشد کراساوورها تقویت کند».
QX50 همچنین پیشنمایشی از فناوری رانندگی مستقل اینفینیتی را ارائه میکند. البته ازآنجاییکه این خودروساز ژاپنی میخواهد بر روی تعامل راننده با خودرو تمرکز داشته باشد، این فلسفه را در پیش گرفته که باید با وجود تمامی سیستمهای رانندگی خودکار همچنان اطمینان حاصل شود که کنترل نهایی خودرو با راننده خواهد بود.
بهعبارتدیگر، این سیستم بیشتر شبیه یک کمکراننده عمل میکند و اعمال دشوارتر رانندگی مانند حرکت در ترافیکها را انجام میدهد. سیستمهای رانندگی خودکار کانسپت QX50 پیشنمایشی هستند از اولین تجسم نسخهٔ آماده به تولید این فناوری اینفینیتی که قرار است در محصولات تولیدی آینده مورداستفاده قرار گیرد؛ اما گذشته از این کانسپت، اینفینیتی فناوری جدید فوقالعاده کارآمد خود بنام VC-Turbo را هم در نمایشگاه دیترویت به نمایش درخواهد آورد. این فناوری که برای اولین بار در نمایشگاه پاریس نشان داده شد، اولین نسبت تراکم متغیر پیشرانه در دنیا بوده و ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
فرشاد سجادیان
۱۱ دی ۱۳۹۵بر خلاف نظر اکثر دوستان، به نظر من اینفینیتی نسبت به لکسوس، برند با پرستیژتریه ولی بنا به دلایلی که تو صدرشون بازاریابیه، نسبت به لکسوس کمتر شناخته شده.
رامتین
۱۱ دی ۱۳۹۵نه عزیز. اینفینیتی از هر نظر با اختلاف البته کم پایینتر از لکسوسه. چون برند خاص آمریکایی است، زرق برقش شما را گرفته. در حالیکه مخصوصا از نظر کابین ، هیچگاه به لکسوس نمیرسه.
Delport
۱۲ دی ۱۳۹۵حالا اگه بحثه طراحیو با کسایی که لا اقل روزی ۱ بار یه سر به پدال نمیزننو به بحثه خودرو علا قه ندارن شروع کنی و اون طرف حالا هر کسی که میخواد باشه بیاد با شما در مورد بهتر یا بدتر بودن طراحی فلان کمپانی با یه کمپانی دیگه سرتونو درد بیاره یه توجیهی داره.ولی شما چرا که دستی بر اتش دارید.طراحی شرکتا برجسته بینه عمومه مردم یه بحثه سلیقه ایه.مثلا بگیم لامبورگینی بهتره… از کی؟از چی بهتره؟از نقاشی فلان نقاش معروف؟فقط سلیقس.حالا کدوم شرکت موفق تره؟اونی موفق تره که گروه محقق شرکتشون بازاریاباشون رو طرحی کار کنن که هم طرفدارا فعلیشونو حفظ کنن هم تلاشی کنن طرفدارا برندا دیگرو بیارن سمت خودشون….حالا بیاید تا ۱ سال با هم بحث کنیم که پورشه خوشگلتره یا لامبو.درسته هر 2 عالین و در لخظه ۱ نفر میتونه عاشق طراخی جفتشون باشه. ولی بهتر بودن پورشه از لامبو یه کلیشس.(در کل منظورم شرکتایی بود که ریشه دارن.ینی خب زیباتر بودنو خوشگلتر بودنه لکسوس nx از جک s5 یه چیزه مشخصه… البته اگر الان یه چنتا از اون دوستا ذوب در صنعت چین نیان بگن……
مرسی
فيصل
۱۱ دی ۱۳۹۵تمام مدلهای اینفینیتی از یک خط طراحی بیرونی و داخلی یکسان و بسیار شبیه به هم بهره میبرند و حتی طراحی داخلی نیسان پاترول و z370 هم از همین نوعه (مخصوصا کاپوتها و کنسول میانی و مانیتور و دنده و چینش دکمه ها، پلتفرم یکسان بعضی مدلهای نیسان (qx80 ) با نیسان (ارمادا ))و این شباهت زیاد مدلها بهم دیگه از زیباییشون و از لوکس بودن و خاص بودنش کم میکنه. نکته دوم اینکه قیمت آنها به مراتب پایینتر از لکسوس هست اما میزان فروشش کمتر درحالیکه از نظر کیفی و استهلاک اختلاف قابل ذکری ندارند و در یک سطح هستند. اینفینیتی q70 خیلی ارزونتر از لکسوس ls460 هست و همینطور qx80 از لکسوس lx570 و qx70 از gx460 اما هرگز به با وجود کیفیت تقریبا یکسان و بهای ارزانتر ، به رقم فروش لکسوس نمیرسند. بنده هر ۲ برند رو مثل ۲ تا بچه هام دوس دارم (باوجود اینکه مجردم) و فرقی بینشون نمیذارم ?.
KING 918
۱۱ دی ۱۳۹۵اره دقیقا اینفینیتی کابین ماشین هاش رو خیلی وقته یه به روز رسانی نکرده از نظر طراحی
لبته طراحی بیرونش یکم عوض میشه …..
Scuderia italia
۱۱ دی ۱۳۹۵اینفینیتی چند سال پیش کل کارخونش به هنگ کنگ منتقل شد.
دلیلش رو نمیدونم.
Scuderia italia
۱۱ دی ۱۳۹۵دلیلش رو پیدا گشتم و پیدا کردم.
این کار در سال 2012 انجام شده
چون کارلوس گون فکر میکنه چین در آینده بزرگترین بازار خودروهای لوکس خواهد بود و میخواد اینفینیتی در این بازار نقش پررنگی داشته باشه /-:
مهدی
۲۰ دی ۱۳۹۵بنظر شما اینفینیتی 2020 چی میشه مخصوصا کوپه