اینفینیتی در نمایشگاه پاریس با موتور توربوی جدید از سری VC خود، تکنولوژی و توانایی فنی بالای خود را به رخ کشیده است. این پیشرانه، نخستین موتور تولید انبوه جهان با فناوری ضریب کمپرس متغیر است.
تکنولوژی فشردهسازی یا کمپرس متغیر موتور، چیز تازهای نیست اما عملی کردن آن در مقیاس انبوه و تجاری تاکنون میسر نشده بود. موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوی بنزینی اینفینیتی، میتواند به اندازه یک موتور V6 قدرت تولید کند و در عین حال سبکتر و کوچکتر از آن نیز هست. بعلاوه راندمان این پیشرانه مشابه یک موتور دیزلی مدرن امروزی است.
عملکرد سیستم کمپرس متغیر در پیشرانه VC توربو با کمک چند بازو و اتصالات اضافی در قسمت شاتون و میللنگ صورت میگیرد. بدین ترتیب مجموعه پیستون میتواند در ارتفاع بالاتر یا پایینتری حرکت کند. این موضوع باعث میشود تا ضرایب متغیری برای تراکم حاصل گردد. در بالاترین کارایی مورد نیاز این نسبت تراکم به ۸ به یک میرسد و در زمانی که نیاز به راندمان بالاتری باشد این نسبت به ۱۴ به یک افزایش خواهد یافت. نحوه عملکرد این سیستم را در ویدئوی زیر میتوانید مشاهده نمایید. [دانلود ویدئو]
خروجی مورد انتظار این پیشرانه ۲.۰ لیتری به ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۹۰ نیوتنمتر میرسد. این در حالی است که میزان تولید سروصدا و ارتعاش نیز در مقایسه با سایر موتورهای مشابه و به ویژه موتورهای دیزلی به مراتب کمتر است.
فقط آمریکایی
۱۰ مهر ۱۳۹۵این موتور از نظر اسب بخار از موتور لند کروز 6سیلندر قوی تره!!!
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۰ مهر ۱۳۹۵برای لند کروز کسی که به قدرت اهمیت چندانی نمیده. لندکروزر تو زمینه های دیگه ای فرمانروایی میکنه.
Shahryar
۱۱ مهر ۱۳۹۵میشه بگین دقیقا به چی اهمییت میده،؟
اصلش قدرت و گشتاوره که این موتور از نظر قدرت و گشتاور بالاتره.
کامیاب
۱۰ مهر ۱۳۹۵بیشتر از اسب بخار و گشتاور،پیک گشتاور مهم هست،و خب لندکروز نمودار پیک گشتاوری جالبی نداره،ولی یه فاکتور داره به نام تداوم تولید نیرو،به زبان ساده تر یعنی اینکه موتور چقدر میتونه حداکثر گشتاورو در شرایط متفاوت حفظ کنه.
برای مثال یه موتور هس تمامی گشتاورشو از دورموتور 3000هزار ارائه میده،ولی وقتی به سربالایی میرسه،دورموتور میاد پایین(بااینکه پا تا ته رو پدال گازه)و اینجا عامل تداوم تولید نیرو دخیله.
این عامل مقیاس یا تعریفی تو سیستم متریک نداره،چیزیه که کاربران یه موتور در یه دوره به اون پی میبرن و در سالهای اینده هم از اون تعریف میکنند.
مثل موتور 350شورلت که امروزه هم تولید میشه و اکثر موتورهای شورلت هم سنگ بنای همون 350رو دارن.
Shahryar
۱۱ مهر ۱۳۹۵حرف شما درست،ولی اون موتور ذاتا باس گشتاورو داشته باشه،بعدش مسایل دگ مطرح بشه
آرش
۱۱ مهر ۱۳۹۵یعنی شما میفرمایین عامل مهمی (تداوم تولید نیرو به زعم شما) وجود داره که قابل اندازهگیری نیست و خودروسازها هم تو تبلیغات و معرفی محصول خودشون بهش توجه نمیکنن در حالیکه این عامل از ابتدای تولید موتورهای درونسوز وجود داشته. خب منطق من اینو قبول نمیکنه.
مجید
۱۰ مهر ۱۳۹۵ای ول به مهندسین و طراحانش!!تو همین سایت تو یه مقاله ذکر شد که چه زحمتی براش کشیدند واقعا آفرین!!!!!!
كوروش
۱۰ مهر ۱۳۹۵بعد از مدتها ابروی موتور های درون سوز رو خرید با این فناوری باید دید مثلا مصرف ماشین چگونه می شود
mojtabaaston
۱۰ مهر ۱۳۹۵اوووف محشر شده
فقط قدرتش باید بیشتر بود
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مهر ۱۳۹۵اینفینیتی چه سریع خودشو کشید بالا
خداییش دمش گرم پیشرفتش خیلی خوبه
bab
۱۰ مهر ۱۳۹۵خیلی خوبه لامصب
فرزاد
۱۱ مهر ۱۳۹۵جلوش شبیه پیتون
اینو که میبینم یاد پیتون میوفتم…
علیرضا.م
۱۱ مهر ۱۳۹۵این فکر ها و تکنولوژی ها از کجا میاد ؟ به ذهن آدم هم نمیرسه
مهدی
۱۱ مهر ۱۳۹۵خیلی قشنگه قدرتش هم حرف نداره
احمد باقری
۱۲ مهر ۱۳۹۵محشره، خیلی عالی کار کرده.