اینفینیتی

همکاری اینفینیتی و تیم فرمول 1 رنو برای Q60 هیبریدی

اینفینیتی تصمیم گرفته کانسپت پرقدرتی را بر مبنای خودروی زیبای Q60 توسعه دهد. این خودرو که با کمک‌های تیم فرمول ۱ رنو توسعه یافته قوای محرکه‌ی هیبریدی خواهد داشت و اینفینیتی آن را به ژنو سوئیس خواهد آورد تا میزان محبوبیت آن را سنجیده و بر مبنای بازخوردهای صورت گرفته احتمال تولید آن وجود خواهد داشت.

infiniti-q60-project-black-s-concept
ما تا این لحظه تیزری از خودرو را داریم که در آن شاهد نمای جلوی بسیار اصلاح شده‌ای هستیم که دارای سپر گیرا با ورودی‌های هوای بزرگ است. اینفینیتی قول داده که این خودروی مفهومی طراحی برجسته و آئرودینامیکی خواهد داشت.

infiniti-q60-project-black-s-concept-02
در زمان توسعه‌ی این خودروی مفهومی، مهندسان با مهارت تیم فرمول ۱ رنو با توجه به سیستم ریکاوری انرژی برگرفته شده از خودروی مسابقه‌ای خود اقدام به کمک کرده‌اند. اینفینیتی می‌گوید پروژه‌ی Black S قادر خواهد بود به لطف سیستم هیبریدی‌ای که هم‌اکنون در خودروی تولیدی در دسترس نیست انرژی یاد شده را جمع‌آوری کند تا قدرت و گشتاور خروجی افزایش یابد.

اتوموتیونیوز از رئیس اینفینیتی رولند کروگر شنیده که این تکنولوژی برگرفته از فرمول ۱ بیش از آنکه روی مصرف سوخت تمرکز کند بیشتر درباره‌ی عملکرد خواهد بود. این کانسپت حالت تمام الکتریکی نخواهد داشت.

infiniti-q60-project-black-s-concept-teaser-04
اگر این کانسپت در سوئیس بازخورد مناسبی دریافت کند اینفینیتی جنبه‌های مختلف تبدیل پروژه‌ی Black S به مدل تولیدی را بررسی و تحلیل خواهد کرد.

infiniti-q60-project-black-s-concept-01
اطلاعات تکمیلی: این کانسپت بر پایه‌ی Q60 Red Sport 400 ساخته شده و از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری بای توربو با قدرت ۴۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند. البته استفاده از واحدی الکتریکی باعث افزایش قدرت خودرو به ۵۰۰ اسب بخار شده است.

این نیروی الکتریکی توسط واحدهای ژنراتور جداگانه‌ای که قادر به ذخیره کردن انرژی از ترمز و گازهای داغ اگزوز هستند تولید شده و در مجموعه باتری لیتیوم-یونی ذخیره می‌شود. سپس نیروی یاد شده به میل‌لنگ و همچنین کمپرسور توربو منتقل می‌شود تا این کانسپت زیبا شتاب بیشتری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خیلی قشنگ و اصیله.
    اینفینیتی نسبت به لکسوس خیلی جاها مسیر رو اشتباه رفت و تاوانش رو هم با عقب افتادن از لکسوس داد.
    امیدوارم از اشتباهات گرذشته درس گرفته باشن.
    اینفینیتی و اکورا پتانسیل پیشرفت بالایی دارن.

    1. رامتین

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3252 ديدگاه)

      پتانسیل را دارند ولی یه پله عقبتر از لکسوس هستند. همونطور که هوندا و نیسان در کل پایینتر از تویوتا هستند.

    2. سامان اذری

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      اینفینیتی اکثرا رو اسپورت بودن تاکید داره
      ولی لکسوس رو لوکس بودن
      فقط تنها چیزی که اینفینیتی از لکسوس عقبتره قابل اعتماد بودنه که چند پله لکسوس جلوتره

      1. Madjid

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        یکی از بزرگترین اشتباهات نیسان همین عدم عرضه ی یک نسخه ی قوی تر و تا حدی لوکس تر از نیسان GT-R با برند اینفینیتی بود.
        ببین رفیق منظورم این نبود که ایفینیتی در لوکس بودن به لکسوس برسه. منظورم در زمینه ی فروش و مطرح شدن در سطح بازار جهانیه.
        اینفینیتی چند سال پیش به دلیل موفق نبودن دفتر مرکزی خودش رو به هنگ کنگ منتقل مرد در حالی که در همون زمان لکسوس در بازار امریکا پر فروش ترین برند لوکس بود. این یعنی عقب افتادن از لکسوس

        در ضمن سامان جان ، دنیای واقعی یکم با آمار JD power و Consumer report فرق داره .
        به نظر من در زمینه ی قابل اعتماد بودن اینفینی از لکسوس عقب نیست.

        1. سامان اذری

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          چرا
          مجید یکم عقب تره

          همونطور که از نظر قابل اعتماد بودن نیسان از تویوتا یکم عقبتره
          اینفینیتی هم از لکسوس عقبتره

        2. Madjid

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          به نظر من در زندگی روزمره این موارد اصلا به چشم‌ نمیان.
          گوشه چشمی به جی دی پاور و … دارم ولی اونقدر برام مهم نیست.

  2. Haigle

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان سلام بی ربطه می دونم ولی مهمه مرسدسGT 4 concept همین الان در ژنو رونمایی شد دیتر زیچه ماشین رو آورد داخل … یه کلام فوق العادس

  3. Mercede kaviani

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با درود
    ایا سیستم هایبرید ان از نوع سری است یا موازی
    با سپاس دوستدار شما
    مرسده کاویانی

    1. Reventon

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (282 ديدگاه)

      به علت اسپرت بودن Q60 از نوع سری
      مجتبی مشهدی??

  4. amirhosein

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    انصافا پیشرانه های نیسان و گیربکس هاش صد برابر از تویوتا بهتره من کالا نیسان رو بیشتر میپسندم نیسان انصافا عالی کار میکنه به خصوص در بخش پیشرانه وگیربکس و طراحی شاسی هم با رنو مشترک هست CMF
    نیسان هم توی کیفیت و قابل اعتماد بودن دست کمی از تویوتا نداره البته بزارید یه چیزی رو بگم هر چی پرفومنس موتور و کاراییش بهتر و بیشتر بشه استهلاک و هزینه نگه داریش بیشتر میشه تویوتا چون اصلا به فکر پرفورمنس و کارایی و مصرف سوخت نیست به مراتب استهلاک و هزینه نگه داریش کم تره
    نیسان و مزدا و هوندا طراحی موتورشون سمت اروپایی ها هست وامریکایی ها و ژاپنی ها مثل هم هستن روی کیفیت تمرکز دارن تا پرفورمنس

  5. amirhosein

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    نمونه بارزش همین نیسان ماکسیما که با موتور 3.5 لیتری 300 اسب بخاری و با گیربکس cvt دف جلو عضو سریع ترین خودرو های سدان دفرانسیل جلو هست با شتاب صفر تا صد 6 ثانیه ای
    اگه کسی این ماشینو نشناسه یا مشخصات فنی رو خوب ندونه با دیدن گیربکس cvt به یاد یه ماشین کند میفتن در صورتی اگه کیلیپ شتاب گیری نیسان ماکسیما رو دیده باشید عین گیربکس دوکلاچه دنده عوض میکنه

  6. احمد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    جلو پنجره هیوندایی طراحی چراغ جلو عقب سوناتای 2011 q50 ;اینفینیتی که اصلا مو نمیزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا