سرانجام اینفینیتی Q60 کوپه کانسپت به نمایشگاه دیترویت رسید. پس از یک سری تصاویر نصفهنیمه و تیزرهای تبلیغی، اکنون اطلاعات رسمی از این کوپه لوکس منتشر شده است. این خودرو درواقع در برابر لکسس RC جدید، آئودی S5 کوپه و BMW 435i قرار میگیرد.
این کوپه پیشرو، با طراحی مدرن الهام گرفته از مدل Q80 اینسپیریشن کانسپت، از یک سقف شیبدار پانوراما، خطوط عمیق و برجسته روی بدنه، گلگیرهای متورم و عضلانی، چراغهای باریک، جلوپنجره منحصربهفرد بسیار بزرگ و سبک طراحی پویا و خشن بهره میگیرد. با طول ۴۶۹۰ میلیمتر و عرض و ارتفاع ۱۸۶۵ و ۱۳۷۰ میلیمتر، این یک کوپه کشیده و نسبتاً بزرگ است. اگزوزهای جالب آن هم از مدل Q50 گرتهبرداری شدهاند. فضای داخل کابین با ترکیبی از رنگ مشکی و سفید و با مواد درجهیکی چون فیبر کربن و چرم دستدوز پوشیده شده است. قلب تپنده Q60 کوپه را یک موتور شش سیلندر V شکل با توربوشارژر دوقلو و تزریق مستقیم سوخت تشکیل میدهد که ۳.۰ لیتر حجم دارد و سبکتر، قویتر و کارآمدتر از موتورهای قبلی است. البته با توجه به توافق مرسدس و اینفینیتی برای استفاده از قوای مرسدس، این احتمال نیز وجود دارد که این همان موتور شش سیلندر توربوی ۳.۰ لیتری مدلهای C400، E400 و S400 بنز باشد.۵۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
4MATIC
۲۲ دی ۱۳۹۳اینفینیتی هم که زده توخط کانسپت ولی با مدل Q70حال کردم البته سریQدرواقع جایگزین سریMهستش
4MATIC
۲۲ دی ۱۳۹۳تو ماشینای زاپنی اول اینفینیتی وبعد مزداوبعد نیسان وتویوتا روقبول دارم
AliZeus
۲۲ دی ۱۳۹۳اینفینیتی خودروهای لوکس نیسان دیگه!
بین ژاپنی ها؛اینو باید با لوکس تویوتا یعنی لکسوس یا لوکس هوندا یعنی آکورا مقایسه کنی..
مزدا هم خودروی لوکس نداره.
4MATIC
۲۲ دی ۱۳۹۳داداش اینارو خودم می دونم من که مقایسه ای نکردم فقط گفتم از این برند ها خوشم می اد
همین
4MATIC
۲۲ دی ۱۳۹۳البته مزدا هم حدودچند دهه قبل مثل نیسان وتویوتا وهوندا یه برند لوکس ساز روتاسیس کرد که البته ورشکست شد
علیرضا الف
۲۳ دی ۱۳۹۳دوست عزیز میشه اسم برند لوکس مزدا رو هم بگی؟برام جالبه و تا حالا نشنیده بودم. میخوام برم ببینم چه طرح هایی زده بوده که کارش نگرفته.
متشکرم.
mc-alirezaz
۲۳ دی ۱۳۹۳سال 1992 مزدا برند amati رو برای رقابت با لکسس و اینفینیتی و آکورا تاسیس کرد
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳احیانا لکسوس رو قبل از تویوتا یا بعدش قبول دارین؟
آخه اینفینیتی و نیسان هم همان رابطه ی لکسوس و تویوتا رو دارند
جلوی این ماشین شبیه به کانسپت xj شده
شاهین
۲۲ دی ۱۳۹۳نوید جون یه سر به اون پست قبلی بزن داداش.
مخلصم
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳به قول یه بنده ی خدایی
قربونتم
MAFIA
۲۲ دی ۱۳۹۳تو دوزی رو درها رو از بنز کپی کرده!!!
در کل دوسش دارم مثل یه پیتزا نیکلاس خوشمزه میمونه
ALIUnited
۲۲ دی ۱۳۹۳تودوزیش رو نمی دونم ولی بدنش خیلی شبیه جگواره
4MATIC
۲۲ دی ۱۳۹۳چی؟؟؟؟
واقعا این جملت داغونم کرد:در کل دوسش دارم مثل یه پیتزا نیکلاس خوشمزه میمونه
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳آخ گفتی
از وقتی این جمله رو دیدم دیگه اصلا عقل از سرم پرید
شلبى
۲۲ دی ۱۳۹۳اگه موتورش براى بنز باشه نکته مثبتى نیست، درسته که موتور هاى بنز در سطح بالایى از تکنولوژى هستن ولى اگه موتور خودش بود ارزشش بیشتر میشد،
لطفا از کانسپت جدید بیوک هم مطلب بزارید
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ دی ۱۳۹۳درود .
شلبی جان مرسدس بنز ، در شرکت رنو نیسان سهم داره . به همین خاطر اینفینیتی
از موتورهای مرسدس بنز بهره میبره . مرسدس بنز هم موتورهای شناخته شده ایی داره .
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۳درود. میلاد جان یه سوال داشتم: مرسدس هم از موتورهای نیسان بهره میبره؟ یه همچین چیزی چند سال پیش خوندم که دقیق یادم نیست. لطفا اگه اطلاع داری جواب بده
شلبى
۲۲ دی ۱۳۹۳میلاد جان قبول دارم که موتورهاى مرسدس بنز شناخته شده و بى عیبن ولى خب به نظرم اگه اینفینیتى به عنوان زیر مجموعه برندى مثل نیسان قلب خودروش طراحی و ساخته خودش یا نیسان بود خیلى بهتر میشد و رقابت بین این خودرو و رقیباش در سطح بهترى قرار میگرفت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ دی ۱۳۹۳درود .
بله شلبی جان . حرفتو قبول دارم . چون خودمم همین نظرو در
مورد کادیلاک با موتور کوروت داشتم و دارم .
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۳درود. میلاد جان خب کادیلاک قضیش فرق داره. کادیلاک داره از موتور کمپانی مادرش استفاده میکنه ولی اینیفیتی از موتور کمپانی (تقریبا) رقیبش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ دی ۱۳۹۳درود .
نه حسین جان . مرسدس بنز فقط در مدل اسمارت فکر میکنم از پلت فرم و
موتور رنو تویینگو بهره میبره . البته اسمارت که زیر مجموعه است .
مرسدس بنز موتورشو اصولا به برندهای دیگه میده . اما به هیچ عنوان
از موتورهای شرکت های دیگه استفاده نمیکنه .
برندهایی که از موتور مرسدس بنز استفاده میکنند ، استون مارتین .
اینفینیتی ، بعضا سانگ یانگ . پاگانی زوندا .
اخیرا هیوندای در حال همکاری با مرسدس بنز برای تولید ون بر پایه
اسپرینتر است .
Frankenstein
۲۲ دی ۱۳۹۳جلوشو واقعا قشنگ در اوردن……
چراغ های عقبش یه کم بد طراحی شده
آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
۲۲ دی ۱۳۹۳خشن ترین و گیرا ترین مدل اینفینیتی ….براستی که خاستنیه
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳گیرا ترین مدل اینفینیتی QX80 هست
حداقل از نظر من
البته خوب سلیقه ها فرق داره
Pooya
۲۲ دی ۱۳۹۳جذابه ولی زیبا نیست. BMW همچنان سروره تمام اتومبیل های دنیاست.
bardia
۲۲ دی ۱۳۹۳وااای قیافش چقدر خوبه واقعا خیلی با قیافش حال کردم
بنظرم اینو اگه از نزدیک ببینم از بی ام و m4 هم قشنگ تر باشه
ولی کاش پیشرانشو از مرسدس نگیرن,اخه نیسان که خودش خدای موتور توربوشارژه
همون موتور GTR رو بزارن روش خوبه دیگه :D
حامد
۲۲ دی ۱۳۹۳واقعا خیلی زیباست البته طراحی داخلی اش واقعا مسحور کننده است یه جورایی همون طراحی فضاییه که من خیلی دوست دارم ترکیب سیاه و سفید هم خیلی قشنگترش کرده.
امیر
۲۲ دی ۱۳۹۳کاملا مشخصه ژاپنیا دارن تو طراحی غوغا میکنن ولی مث خیلیا درجا نمیزنن بعد با ادعای حفظ اصالت بخوان ضعف این کمپانیارو در طراحی بپوشونن
Ehsan
۲۲ دی ۱۳۹۳ببینید یک چیزی که خوب هست ، نیازی به تغییر نداره ، اون چیزی که هنوز کاملا خوب نیست باید تغیرش داد تا خوب بشه !
مثلا الان به نظر من فولکس گلف واقعا عالیه ، چرا باید تغییرش بدن مثلا چکار باید باهاش بکنند
نکنه انتظار دارید بیایند کلی خطوط شکسته و مثلثی در اون به کار ببندند و بگویند بفرمائید مدل جدید که هیچ کس ندونه این گلف
امیر محمد
۲۲ دی ۱۳۹۳میتسوبیشی که فعلا داره درجا میزنه
بهزاد
۲۲ دی ۱۳۹۳میتسوبیشی موتورز در سال 2014
با تولید 1 میلیون و 182 هزار دستگاه نسبت به سال قبل که 1 میلیون و 47 هزار دستگاه تولید داشته حدود 13 درصد رشد کرده و در مسیر صعودی قرار داره و اگر سبد محصولاتش را گسترش بده تا سالهای آینده همچنان به پیشرفت ادامه خواهد داد.
امیر محمد
۲۲ دی ۱۳۹۳منظورم از درجا زدن تعداد فروش نبود منظورم اینه که میراژ شد جزو زشتا طراحی لنسر که قابل احترامه دیگه پیر شده تکنولوژی خیلی خیلی جدیدی هم نداده برون من برادرم لنسر داره خودمم عاشق میتسوبیشی هستم گفتم میتسو داره درجا میزنه حرفم از روی دلسوزی بود وقتی میبینم همچین شرکتی ه فقط به خاطر نداشتن یک طراحی در سطح ماشین هاش فروشش کمه وباید این فروش خیلی بیشتر از این حرفا باشه
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۳درود
من دیگه موندم چجوری باید بگم که اصالت و شباهت و هویت با هم فرق دارن و کلا سه تا مقوله جدا هستن!!!
فقط بگم که اگه آلمانیا در جا میزدن الان صنعت خودرو سر خونه اول مونده بود
دلیل میخوای؟
بفرما:
مرسدس بنز برای اولین بار در جهان (اون موقعی که من و شما به دنیا نیومده بودیم) 25 اصل طراحی رو تدوین کرد.
ب ام و با کریس بنگل نه تنها در کمپانی ب ام و، بلکه در طراحی صنعتی مربوط به خودرو تحول و انقلابی ایجاد کرد که بهش میگن انقلاب بنگلیسم
و تویوتا بعد از یک عمر سردر گمی در طراحی، جدیدا داره در محصولاتش شباهت ایجاد میکنه (اصالت و هویت داشت اما ماشیناش به هم شبیه نبودن و همیشه از این بابت بهش انتقاد میشد) اصالتش که شکی درش نیست و هویت ماشینهاش رو اسطحلاک کم و کم هزینه بودنشون شکل میداد.
GT 500
۲۲ دی ۱۳۹۳طراحی خشنی داره و مطمعنم اگه یه روز این ماشین پشت سرم باشه حتما بهش راه می دم چون جلوش واقعا خشنه.
اما اگه دقت کنید میبیند چراغ عقبش مثل BMW M6 که لبه هاشو خمیده کرده باشند.
تو کابینشم که همه چیز یک پارچه است. کلا دوسش دارم.
4MATIC
۲۲ دی ۱۳۹۳اقا تو پست مرسدس بنزGLEدرپارک زوراسیک یه سوال کردم که هیچ کس جواب نداد:
مگه طبق روش نام گذاری بنز ازاین به بعد به MLمگه نباید گفت GLE؟؟؟؟
پس الان اون مدل جدید بنز این وسط چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۳درود. 4Matic جان GLE یه کلاس جدیده در محصولات بنز. شاسی بلندِ کوپه ی بنز برای رقابت با ب ام و X6 و ML یه مدلیه که از قبل هم بوده. ربطی به هم ندارن
4MATIC
۲۳ دی ۱۳۹۳نه اخه طبق روش اسم گذاری جدید بنز اسم ml شدGLEوالان هم این اسمش GLEهست مگه می شه یه اسم برای دوتا ماشین به کار بره؟؟؟
من سوالم اینه
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۲۳ دی ۱۳۹۳درود
GLE همون ML هست که میشه رقیب X5
اینی که رقیب X6 میشه اگه دقت کنین اسمش GLE Coupe هست
یعنی کوپه GLE
که متاسفانه بعضا به این نامگذاری توجه نمیشه
peyman.german
۲۲ دی ۱۳۹۳ووووو…از اینفینیتی اینچنین طراحی زیبایی بعید بود…انصافا طراحی بدنه و داخل کابینش کم نظیره.
Ehsan
۲۲ دی ۱۳۹۳اون سر نیزه در انتهای کاپوت خیلی با حال شده ، گل گیرهای پر حجم هم که از شاخصه های اینفینیتی است ، همخونی چراغ های عقب و جلو هم که عالی
محمد
۲۲ دی ۱۳۹۳قیافش خیلی عالیه اما میدونید چیش جالبه احتمال استفاده از موتور بنز و این یعنی…
امیر محمد
۲۲ دی ۱۳۹۳یعنی چی؟!
علی
۲۲ دی ۱۳۹۳معرکست از هر نظر بیست
رامتین
۲۲ دی ۱۳۹۳طراحی بدی نداره اما کل شرکتهای ژاپنی (چه لوکس چه عادی) روی هم جمع شوند، نمیتونن اتومبیلی در حد BMW بزنن.
آخه این اتومبیلهای ضعیف ژاپنی (از نظر پیشرانه) فاصله زیادی با BMW سری 9 دارند. بیشک برترین اتومبیل لوکس و سدان دنیا خواهد بود این بی ام و.
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳عجب سخن حکیمانه ای
بچه ها لطفا اول فکر کنید بعد کامنت بذارید
قصد جسارت به شخص رو نداشتم
هدفم جسارت به کامنتا بود
REZA BANIASADI
۲۲ دی ۱۳۹۳چه دنیای عجیبی
amin
۲۲ دی ۱۳۹۳اره منم موافقم نمیتونن…یک بی ام و میخری سال بعدش باید خرج موتور اینا کنی یک لکسس میخری بعد هفت سال مثل ساعت کار میکنه…شما همش دنبال قدرت موتور باشین اونم فقط به خاطر توربو شارژ ….ما دنبال نرمی قیمت پایین تر کم دردسر بودن کم خرج بودن :)
تو همین سایت مقاله گذاشتن بهترین ماشین ها از نظر رضایت مندی مالکشون از 9 تا ماشین 7 تاش ژاپنی و اصلا حرفی از بی ام و نیست :) اینم لینک واسه شما که حرف از رو هوا میزنی :)
http://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3-2014/
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۳درود. شما یکم اطلاعاتت رو راجع به ب ام و زیاد کن بعد ببندش به باد انتقاد. چرا وقتی حدس میزنی موتورش به خاطر توربو نیاز به تعمیر داره میای براش کامنت میسازی؟
همین ب ام و ای که میگی خرجش زیاده تا سه سال اول مالکیت هیچ خرجی نداره (منبع: پدال)
از طرفی هم تویوتا تا از کم هزینه بودن یه تکنولوژی مطمئن نشه اون تکنولوژی رو استفاده نمیکنه (منبع: یه مجله دیگه، ببخشید اسمش یادم نیس) اما آلمانی ها همیشه جدید ترین چیزا رو استفاده میکنن و طبیعیه که در تجربه اول، احتمال خرابی هم میره.
اگه موتور لکسوس 7 سال عین ساعت کار میکنه، الان توی جاده های کشور خودمون ب ام و های 50 ساله کم نیستن. فقط صاحباشون ازشون مراقبت کردن.
رضایت مشتری هم یه مقداریش برمیگرده به تعداد خرابی که شما به خاطر همون اول هستین اما مطمئن باش نه با بنز نه با ب ام و نه با آئودی نه با پورشه نه با لکسوس، با هیچ کدومشون توی راه نمیمونی
توربو شارژر که در لکسوس هم استفاده شد…
آدم باید رقیبو بشناسه بعد ازش انتقاد کنه نه اینکه رو هوا حدس بزنه
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۳اینو یادم رفت بگم
مرد حسابی، ملت از پیکان هم یه عمر کار میکشن… لابد میخوای بگی پیکان هم بهتر از ب ام و است چون خراب نمیشه و رضایت مشتری رو بیشتر جلب میکنه
amin
۲۶ دی ۱۳۹۳داداش گلم شما که میگی منبع پدال لینکشم بده :) خیلی از تکنولوژی هایی که تو Ls هست تو بقیه ماشین ها نیست تکنولوژی های الکتریکی که جدید اومده باعث شده یک سری آپشن ها سریعتر خراب بشن نا رضایتی بیارن…ولی با همین وجود تو اون لیست 9 تایی لکسس LS هست…نکنه آپشن های بی ام و سری 5 یا بنز کلاس E اینا بیشتر از LS زودتر خراب میشه ؟؟؟
من حدس نزدم !!! همه میدونن تو استهلاک هیچ حرفی بی ام و واسه گفتن نداره نسبت به هندا تویوتا یا لکسس…من گفتم قدرت پاور که تو خیلی از مقاله ها دوستان آلمانی بهش مینازن مال توربو !!! بعله استقاده شد مگه من گفتم نشد ؟؟ داداش هر ماشینی میشه 50 سال ازش کار کشید بحث سر اینکه تو این 50 سال چقدر مالکشو اذیت میکنه !!! مباحث با هم قاطی نکن…نو همون کیفیت اولیه هم چه بنز چه بی ام و نسبت به لکسس که هیچ نسبت به تویوتا هم پایینتر :) اینم لینک :
http://www.pedal.ir/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AC%DB%8C/
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ دی ۱۳۹۳درود .
خواهشا از گذاشتن دیدگاه هایی که باعث تنش میشود ، خودداری فرمایید . مگر با
اهلش . ان هم نه مقرضانه بلکه با سند و مدرک .
نوید
۲۳ دی ۱۳۹۳آقا میلاد
دقت کرده باشین من آخر همه ی کامنتایی که به نظر میرسه تنش ایجاد میکنن یجوری تنشو جمع میکنم
از جمله همین
بعدشم شما که اهلشی مگه سند و مدرک قبول داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما سند و مدرک هارو هم جوری زیر سوال میبری که خود سند و مدرک هم به خودشون شک میکنن
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۳چی بگم آخه؟؟؟ داداش من شما صبر کن تولید سری9 قطعی بشه بعد بیا اینجا ازش طرفداری کن
به قول یکی از دوستان، تویوتایی که 1.5 برابر بودجه ایران درآمد داره، نمیتونه؟؟؟؟ یا نمیخواد؟؟؟؟
(منم طرفدار ب ام و هستم به حدا)
امیر محمد
۲۲ دی ۱۳۹۳به نظرم طراح های آمریکایی و ژاپنی از نظر خشن بودن طراحی یاشون از تمام خودرو سازی ها جلو ترند و کلا ماشن های با ابهتی میسازن
البته بلا نسبت لامبورگینی و فراری
مجتبی(ساروی)
۲۲ دی ۱۳۹۳واقعا یه کمپانی باید چی کار کنه تا بچه های پدال راضی بشن؟؟؟ خداییش خیلی نازه هم طراحی بیرونش و هم طراحی داخلش ولی واقعا نمیدونم این طرح ها کامپیوترین یا داخل خود ماشین این طوریه؟
h112
۲۲ دی ۱۳۹۳شگفت انگیزه…..به قول دوستمون از همه نظر عالیه…
البته فک کنم روی پلتفرم نیسان gtr ساخته شده….
ناصر ساتیا
۲۲ دی ۱۳۹۳خداییش این ژاپنیها اکه یه سررمینی مثل ایران دستشون بود با این همه ذخایر ومنابع دنیا را شخم میزدن دمشون گرم خدا ازشون راضی باشه
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۳JUST MADE IN JAPAN
علی
۲۳ دی ۱۳۹۳طراحیت تو حلقم. خعلی خفنه