کمپانی اینفینیتی که زیرشاخه لوکس ساز نــیسان به شمار میرود مدل جدید خود را با نام QX30 که یک کامپکت کراس اوور است ماه آینده در ژنو عرضه رسمی خواهد کرد؛ گفته میشود این مدل با “ب ام و X1″ و ” Audi Q3″ رقابت خواهد کرد.
تصاویر جاسوسی که تاکنون از خودروی در حال آزمایش ثبت شده یک کراس اوور پوشیده شده با روکش تیرهرنگ را نشان میدهد که چیز زیادی از ظاهر آن مشخص نیست اما به نظر میرسد حداقل در نمای خارجی دارای همان زبان طراحی کنونی اینفینیتی بوده و شباهت زیادی به دیگر اعضای خانواده دارد. وبسایت رسمی این خودروساز در توصیف جالبتوجهی از این مدل مینویسد که QX30 نه یک خودروی کوپه، نه هاچبک و حتی یک کراس اوور نیست بلکه تلفیقی از این سه بوده و خطوط سیال و روان یک کوپه ی دلچسب را همراه با استایل خاص یک کراس اوور دارد و در سگمنت خودروهای کامپکتِ به اصطلاح پریمیوم خواهد درخشید بهطوری که مورد تحسین رقبای اصلی خود قرار خواهد گرفت!گفته میشود این مدل جدید قرار است با شکل نهایی خود در ژنو به نمایش عموم درآید و گروه جدیدی از مشتریان را هدف گرفته که محصولی مدنظر دارند که هم برای کارهای معمول هفتگی مناسب باشد هم در آخرِهفته های خارج شهر بتوانند از آن لذت ببرند.
QX30 یک خواهر تنی بنام Q30 خواهد داشت که یک هاچبک شهری بوده و هردو دارای یک پلتفرم یکسان هستند و قرار است در تأسیسات نــیسان در ساندِرلند انگلستان روی خط تولید برود. هردو خودرو از یک نسخه پیچیدهتر دیفرانسیل جلوی موجود در پلتفرم کلاس AوB مرسدس بنز سود میبرند و انتظار میرود از موتورهای چهارسیلندر توربو مرسدس بنز که توسط خود اینفینیتی بهینهسازی میشوند در آنها استفاده شود. شایان توجه است که یک سامانه چهارچرخ متحرک Haldex-based نیز بهصورت آپشِن در نظر گرفته خواهد شد. آقای “فِرانسوا گوپِل دی بُول” در توضیح اینکه چرا اینفینیتی قصد دارد جای پای خود را در این کلاس خودرویی محکم کند گفته: حدود پنجاه درصد فروش این کلاس در اتحادیه اروپا سهم سگمنت C بوده و ما برای این که بتوانیم خودی نشان بدهیم باید محصولی متفاوت عرضه کنیم.وی همچنین افزوده است که Q30 و QX30 به بازار آمریکای شمالی نیز صادر میشوند و انتظارداریم درآمریکا حدود شصت هزار دستگاه و در اروپا چیزی حدود سی هزار دستگاه در اولین سال کامل عرضه فروش داشته باشیم.
REZA
۲۱ بهمن ۱۳۹۳هم لوکس هم اسپورت
به این هم میشه بگی سامورایی
در کل استایل جذاب و با حالی داره
یه طراحی ژاپنی واقعی نه اروپایی هست و نه امرکایی
سامورایی
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ای کاش ماشینهای اینفینیتیی تو ایران به طور گسترده میومد
REZA
۲۱ بهمن ۱۳۹۳پارس خودرو میتونه
اخه با نیسان همکاری های زیادی داشته
4MATIC
۲۱ بهمن ۱۳۹۳مگه اینفینیتی چیز بد می زنه
فرهاد تبریزی
۲۱ بهمن ۱۳۹۳واقعا عالی میشه اگه بیاره
من که عاشق طراحیشم…
آرماااام
۲۱ بهمن ۱۳۹۳چرا خودروهای لوکس لکسس وارد میشه ولی اینفینیتی نه؟
k-sh
۲۱ بهمن ۱۳۹۳بسیار زیباتر از x1 تظر شما چیه
امین قوام صفری
۲۱ بهمن ۱۳۹۳به نظرم باید وایسیم نسل بعد X1 بیاد با اون مقایسش کنیم
REZA
۲۱ بهمن ۱۳۹۳مشکل خیلی از مقایسه ها همینه
نسل جدید از یک ماسین vs نسل قدیمی ماشین دیگه
M5
۲۲ بهمن ۱۳۹۳یِک کلام معرکس !
AliZeus
۲۱ بهمن ۱۳۹۳جا داره عرض کنم طراحی و خشونتت تو حلقم :D
این طراحی تیز و خشن تو طراحی محصولات جدید نیسان مثل مورانو 2015 هم قابل مشاهده اس.
REZA
۲۱ بهمن ۱۳۹۳لکسس هم همینطور
مخصوصا nx
Zonda R
۲۱ بهمن ۱۳۹۳@.F
ممنون از امین عزیز
امیدوارم بیشتر ببینیمت
خط مشی جدید اینفینیتی که از تغییر اسامی تا تحول طراحی بسیار قابل ستایشه و این رو نشون میده که نیسان یه برنامه ی بلند مدت برایه گرفتن سهم بیشتری از بازاره لوکس در سر داره
من که بشخصه واقعا میپسندم
امین
۲۱ بهمن ۱۳۹۳خیلی لطف داری دوست عزیز
منم امیدوارم
کلا اینفینیتی رو به پیشرفته کارش خوبه و در آینده حتماً جزو رقبای جدی میشه البته نه این که الان نباشه.
حسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۳رقابت با بی ام و سخته براش
دوستان در بازی فروت کرفت قبیله پدال برای شما دوستان
شاهین
۲۱ بهمن ۱۳۹۳میشه کمی راجع به این بازی برام توضیح بدید؟ همچنین یه بازی هم من اسمشو شنیدم اگه اشتباه نکنم “کلش” میگن بهش.راجع به اینا یه مختصر توضیحی بدید ممنون میشم.
ارادتمندم
حسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۳سلام
این بازی ها آنلاین هستن و اندروید هستن البته با یک سری برنامه ویندوز هم میشن کلش آف کلن استراتژی هست و جالبه ولی جهانی
فروت کرفت ایرانی هست و تفننی هست البته جالبه قابلیت چت داره و…….
شاهین
۲۱ بهمن ۱۳۹۳خیلی ممنونم از شما.
behzad
۲۱ بهمن ۱۳۹۳نیسان ترکونده آقا.بی نظیر شده محصولات نیسان و برند لوکسش اینفینیتی
shahryar
۲۱ بهمن ۱۳۹۳به نظرم چیزی کم نداره
TerraByte
۲۱ بهمن ۱۳۹۳من با اجازتون یه چیز بی ربط بگم !!
آقا من امروز برای اولین بار یه دونه خودروی اسمارت تو مشهد دیدم و باید از پشت همین تریبون اعلام کنم واقعا خنده دار بود ، صد رحمت به طراح های تیبا :D
جدا مردم با چه رویی سوارش میشن :|
صادق
۲۱ بهمن ۱۳۹۳مرسی آقا امین
خیلی قشنگه، البته اینا طرح های کانسپتن، نسخه ی اصلی تا حدودی فرق داره و امروزی تر هستش
از اون طرفم فعلا نباید با رقبا مقایسه کرد، باید بذاریم نسل جدید یا فیس لیفت رقبا هم بیاد و بعد مقایسه کنیم
ارادت
Amin.6262
۲۱ بهمن ۱۳۹۳خواهش میکنم صادق جان
آره اصولاً واس مقایسه رقبا باید همگی در یه سطح باشن که کفه به سمت هیچکدوم سنگین نشه تا حد امکان.
سامان از تبریز
۲۱ بهمن ۱۳۹۳مثل این که لکسوس و اینفینیتی تو ژابن نقش بنز و بی ام و رو بازی میکنند
لکسوس نرم و راحت و خانوادگی اینفینیتی اسبورت مخصوص جوانها
من که عاشق هر دوشونم
سامان از تبریز
۲۱ بهمن ۱۳۹۳http://www.8pic.ir/images/y38ceug2exx836w0mv4o.jpeg
اینم ماشین دوستم علیرضا
نوید
۲۲ بهمن ۱۳۹۳میگم سامان جان چرا شما هیچوقت یه سر. به پروفایلت نمیزنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خب باهات کار دارم
سامان از تبریز
۲۲ بهمن ۱۳۹۳داداش والله من با گوشی میام
چشم الان یه سر میزنم
وحید
۲۳ بهمن ۱۳۹۳به به بسی لذت بردم. اینفینیتی رو باید از نزدیک دید. حس لوکس بودن از سر و روش میباره
امیر
۲۱ بهمن ۱۳۹۳یعنی طراحی های اینفینیتی و نیسان داره میترکونه یعنی فصل جدیدی تو طراحی باز کردن برعکس آئودی و بی ام دبلیو که تکرارو درجا زدن شده کارشون
علی
۲۱ بهمن ۱۳۹۳این کمپانیا که هرچی تو چنتشون واسه طراحی ۱ مدل خرج میکنند به اینم فکر میکنند که ۵سال دیگه واسه مدل جدید چی باید رو کنند که بازم جذاب باشه!!! ۱۰۰% نیسان از پسش بر میاد ولی اگه یکی مث هیوندای باشه سوناتا جدیدا میزنه که طراحیش به نظر من نسبت به مدل قبلی افت کرد(نمای عقب ماشین)
احسان(احسان سابق)
۲۱ بهمن ۱۳۹۳از پشت همین پرده های سیاه مشخصه خیلی شبیه کانسپتش طراحی شده.خطوط روی بدنه ماشین واقعا عالیه.فقط به اون خطی که از چراغ عقب تا چراغ جلو نگاه کنید.یاانتهای شیشه عقب که مثل دهن کوسه شده.طراحی فوق العاده ای داره.اگر رینگ های ماشین مثل مدل مفهومی باشه یکی از زیباترین شاسی بلندهای تاریخ رو میبینیم(البته طراحی عقب ماشین خیلی شلوغه اما جلوی ماشین خیلی خوب کار شده)
شلبى
۲۱ بهمن ۱۳۹۳طراحیه خارجیه ماشین بسیار زیبا و به روز، فقط نمیدونم چرا بعضى از ماشیناى اینفینیتى جدیدا دارن از موتوراى بنز استفاده میکنن
اینکه اینفینیتى به عنوان زیر مجموعه کارخانه اى مثل نیسان از موتوراى یه خودروساز دیگه استفاده میکنه جالب نیست
shahryar
۲۱ بهمن ۱۳۹۳شلبی،نه اتفاقا بهتره،کلا اگه بخوای پیشرفت کنی باید با قوی تر از خودت شریک شی،حالا کی بهتر از بنز،که ب نظرم بهترین خودرو سازه.
البته اینم بگم لکسوس با bmw همکاری دارن
Ahmad..F12
۲۱ بهمن ۱۳۹۳آقای صفری ممنون از مطلبت
ورودتون به عرصهٔ نویسندگی هم تبریک میگم
در مورد Q30 و QX30 هم باید بگم که از جنبهٔ طراحی، واقعاً چشمگیره
خطوط بدنهٔ بسیار زیبایی داره
امیدوارم در تولید انبوه هم هر دو مدل به همین زیبایی باشن
و اما پیشرانه، به نظر من هر دو مدل بسیار موفق میشن
موتورهای GLA رو روی این خودرو قرار میدن و از عملکرد خارق العاده شون لذت میبریم….
امین
۲۱ بهمن ۱۳۹۳احمد جان خیلی ممنون لطف داری رفیق
امیدوارم همگی با هم سایتو ببریم جلو همیشه.
اون F12 آخر اسم شمام واقعاً عالیه.
Ahmad..F12
۲۲ بهمن ۱۳۹۳امیدوارم امین جان
F12 دنیامه دیگه…. :)
h112
۲۱ بهمن ۱۳۹۳نمیدونم چرا…ولی خیلی از خودرو های کراس اور خوشم میاد…متناسب با جاده های ایران…
(si(Am
۲۱ بهمن ۱۳۹۳به نظر من برای رقابت با بی ام و کار آسونی در پیش نداره و باید سخت کار کنه.
از نظر ظاهر هم که بیشترش سلیقست اما یسری معیارها دیگه از محدوده سلایق بالاترن….
البته بین کراس اوورها نباید کمپانی های دیگه مثل بنز و نادیده گرفت.
سعید
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ماشینای اینفینیتی خیلی دوست داشتنی هستن
ارمان
۲۱ بهمن ۱۳۹۳زیباست ولاغیر
شهریار
۲۲ بهمن ۱۳۹۳همه چی تموم به این میگن…طراحی نو گرایانه و جلوتر از زمان…همیشه جسارت در طراحی باعث خلق آثار هنری در صنعت اتومبیل شده که این هم یه نمونه از اونه
نوید
۲۲ بهمن ۱۳۹۳عقبش خیلی خیلی عالیه
نمیگم بقیه ی جاهاش بده
ولی عقبش واقعا ….
بنده خدا
۲۳ بهمن ۱۳۹۳سلام.تبریک…وانت پیکان جدید از اول سال94باطاهری جذاب….در جلو شبیهپارس در وسط 405در انتها تندر وانت(شتر گاو پلنگ)….راستی من بین وانتها تندر جدید رو دوس دارم…..