ام ویام ۱۱۰ یا چری QQ یکی از اولین خودروهای چینی است که به کشور ما وارد شد و آغازگر ورود سیل برندها و مدلهای چینی به کشور ما شد. این خودرو که یک کپی ضعیف از دوو ماتیز بود، علیرغم انتقادات فراوانی که درزمینهٔ کیفیت و ایمنی آن وجود داشت، تنها به علت برخورداری از قیمت نسبتاً پایین توانست در بازار ما ماندگار شود. اما پس از سالها عرضه با ظاهر و ویژگیهای فنی ثابت، نیاز به تغییرات در این خودرو احساس میشد. درنتیجه مدیران خودرو اقدام به تولید نسخه فیسلیفت شده آن با نام MVM 110S کرد و در این روزها اولین سریهای تحویلی آن در خیابانهای ما دیده میشود. فیسلیفت ام ویام ۱۱۰ شامل تغییراتی ظاهری و فنی میشود و آن را به خودرویی بهروزتر تبدیل کرده است.
در بخش ظاهری از کمپانی طراحی تورینو ایتالیا کمک گرفته شده است تا این خودرو را بهروزرسانی کرده و باعث جذب مشتریان جدید گردد. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، تغییرات اعمال شده مثبت بودهاند و باعث تبدیل یک خودروی قدیمی، زشت و بیهویت، به خودرویی نسبتاً بهروزتر، جذابتر و هماهنگتر شدهاند. کاملاً مشخص است که هدف طراحان MVM 110S ساخت خودرویی با ظاهری شاد و فانتزی بوده است تا باعث جذب جوانان و بانوان گردد که با در نظر گرفتن استانداردهای این کلاس از خودروها، میتوان گفت که توانستهاند به این هدف نزدیک شوند. طراحی بخشهای مختلف این خودرو تماماً با در نظر گرفتن همین هدف ساخته شدهاند و از این نظر هماهنگی قابل قبولی بین بخشهای مختلف آن وجود دارد. نمای جلویام ویام 110S ظاهری خندان و بشاش دارد که بسیار جوانتر از نسخه قبل از فیسلیفت به نظر میرسد. چراغهای بزرگ و گرد با تغییرات کوچکی همچنان بر سر جای خود هستند، اما اضافه شدن خطی به قسمت بالای محل قرارگیری پلاک، باعث شادتر شدن چهره خودرو شده است. ورودی هوا نسبت به قبل بزرگتر شده است و به قسمتهای پلاستیکی سیاه رنگ اطراف چراغهای مه شدن متصل گردیده تا طرح لبخند بزرگی را تشکیل دهد. در نمای کناری ضربهگیرهای پلاستیکی حذف شدهاند و جای آنها را خطوطی گرفتهاند که با اتصال بخشهای مختلف جلو و عقب، از سادگی نمای کناری کاستهاند. گلگیرهای خودرو کمی حجیم و عضلانی شده و چرخهای کوچک آن را دربر گرفتهاند. نکته جالب در نمای کناری محل قرار گرفتن دستگیره دربهای عقب است که اگر قبلاً محل آنها را ندانید، باید اندکی برای یافتن آنها زمان صرف کنید. دستگیره درب عقب مماس با پنجره و بهصورت زاویهدار تعبیه شده است. چیز دیگری به بسیار به بهبود نمای کناری خودرو کمک کرده است، عوض شدن طرح ساده پنجرهها، با طرح به عقب کشیده شده مدرنتر و اسپرت تر است و خطوطی که قبلاً بسیار ساده و صاف بودند، اکنون نرمتر شده و به شکل منحنی درآمدهاند. علاوه بر اینها، سقف خودرو در قسمت عقب کمی به سمت پایین انحنا پیدا کرده است. در نمای عقب بهترین نکته حذف چراغهای گرد و احمقانه عقب و تبدیلشدن چراغها به حالت ستونی است. وجود کادر مشکی رنگ در اطراف شیشه عقب کمک شایانی به بهبود این نما کرده است و درمجموع نمای عقب را به سوپرمینی های مدرن بسیار نزدیک کرده است. در پایین نیز همانند بخش جلو، دو چراغ مه شکن عقب توسط نوار پلاستیکی ضخیم مشکیرنگی به هم متصل شدهاند و همان حالت لبخند که قبلاً در نمای جلو شاهد آن بودیم را تکرار کردهاند. درمجموع میتوان گفت که طراحی خارجی MVM 110S نسبت به نسخه قبلی تغییرات قابل قبولی پیدا کرده است و توانسته است به یک سوپرمینی مدرن نزدیک شود. هرچند که باوجود ارتقای یک اینچی سایز رینگها نسبت به مدل قبلی، جا داشت که یک سایز دیگر نیز به آن اضافه گردد. درب صندوقعقب نیز بسیار کوچک است و احتمالاً نمیتوان در حالت عادی روی فضای آن حساب چندانی باز کرد. البته صندلیهای عقب این خودرو این امکان را دارند که بهطور کامل جمع شده و فضای مناسبی را ایجاد کنند. در داخل کابین MVM 110S نمیتوانیم بگوییم که همه چیز عالی شده است، مخصوصاً وقتی که به حجم بالای پلاستیک خشک به کار رفته در جایجای کابین دقت میکنیم. اما واقعاً پیشرفت نسبت به نسخه قبلی مشهود است. تریم داخلی کابین به رنگ مشکی درآمده است که در نوع خود جلوه بهتری به کابین داده است. علاوه بر این، طراحی داشبورد بهطور کامل تغییر یافته است، محفظهای بر روی داشبورد برای قرار دادن اشیا در نظر گرفته شده و در بخشهایی از داشبورد از رنگ نقرهای برای ایجاد تنوع استفاده شده است. طراحی صفحه کیلومتر نیز دچار تغییرات فراوانی شده است و کیلومتر شمار بهصورت دیجیتال درآمده است. دیگر از سه دایره که وظیفه نمایش سرعت، دور موتور و وضعیت آب و بنزین را بر عهده داشتند خبری نیست، در عوض یک دایره بزرگ در پیش چشم راننده قرار خواهد داشت که تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را به وی نمایش خواهد داد.مدیران خودرو MVM 110S را در نسخه Comfortable با قیمت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و نسخه Luxury را دو میلیون تومان گرانتر به فروش میرساند. در این شرایط این خودرو نهتنها گرانتر از پراید و تیبا ۲ قرار گرفته است، بلکه در ردیف خودروهای بزرگتر و قدرتمندتری مانند پژو ۴۰۵، پژو پارس و سمند قرار گرفته است. MVM 110 که اندک فروش خود در قبل را مدیون قیمت پایین خود و رقابت با پراید قدیمی و بیکیفیت بود، در حال حاضر کار بسیار سختتری برای موفقیت خواهد داشت. این خودرو در گذشته از سرآمدان بیکیفیتی در بازار ما بود و اگر بخواهد پیشرفتی درزمینهٔ کیفیت نداشته باشد، احتمال موفقیت آن بسیار پایین خواهد بود. به نظر ما، بسیار بهتر میبود که مدیران خودرو برچسب قیمتی زیر ۲۵ میلیون تومان را بر روی هر دو تیپ MVM 110S قرار میداد. در شرایط قیمتگذاری فعلی، مدیران خودرو باید تلاشی جدی برای بهبود کیفی خودرو و بهبود خدمات پس از فروش انجام دهد تا بتواند افرادی که به دنبال یک خودروی کوچک و کممصرف، برای کاربردهای درونشهری هستند را به خود جذب کند.
حامد
۲۷ اسفند ۱۳۹۴خدایی پژو و سمند لگنه و قدیمی
ولی من حاضرم سوار سمند لگن بشم سوار این جارو برقی نشم.
Zonda R
۲۷ اسفند ۱۳۹۴@.F
با تشکر از جناب رحیقی عزیز
سیاست احمقانه ی مدیران خودرو واقعا عجیبه تیگو 5 93 تومن
و 110 s هم قیمت گذاری عجیبی داره که شاید حاشیه قیمتی باید باشه تا به فروش فسیل های تولیدی صدمه نزنه
اما در مورد کیفیت این خودرو حتی از تیبا هم یه سره گردن بالاتره اصول طراحی و ارگونومی توش رعایت شده و کیفیت ادوات داخلی و صندلی های نرم و بروز بودن طراحی داخلی اون قابل قیاس با حتی ساینای عجیب الخلقه نیست
درهای بزرگش برای سوار شدن رو سهل میکنه و عقبش هم نسبت به سگمنت جادار هست
صندوقش اصلا جا نداره شاید نهایتا یه ساک ورزشی
مصرفش برای مصارف شهری عالیه
اما اگر افت قیمت مدل دست دوم براتون مهم نباشه
اما در مورد ایمنی هم میتونم بپرسم کدوم خودرو دقیقا ایمنی داره؟
پراید؟تیبا؟405؟
سمند 405 و پارس و حتی 206 از سال 92 به بعد واقعا بی کیفیت هستن و خریدشون ریسک بزرگیه
رانا هم که گل سرسبد همه ی اینهاست
تفکر ایرانی اینه چیز جدید رو بعد از 2 سال میشناسه یادمه سال 86 ال90 صفر گرفتم تو سفری که به خطه ی سرسبز کشورمون داشتم هرکس منو میدید با یه پوس خند میگفت این چیه چرا 405 نخریدی!!!!!!!فارغ از ظاهر عجیب تندر اما همه اونو در حال حاضر به عنوان یه خودروی خوب میشناسن
سوار ساینا شدم تو نمایشگاه واقعا مدیران خودروسازی تمام اصول ارگونومی اصول طراحی و کیفیت رو وارد مرحله ی جدیدی از پیشرفت کردن
کیفیت ادوات داخلیش بسیار پایین با تابیدن افتاب بدتر هم شد دریچه های هواش واقعا روح رو مورد نوازش قرار میده
سپر جلوشو انگار یه بچه ی 5 ساله خط خطی کرده و….
دوستان بنده فقط یه تحلیل خودرویی کردم
همه ی ما اگر مجبور نبودیم هرگز این خودروهارو انتخاب نمیکردیم
انتخاب بین بدتر و بدترین
رادین
۲۷ اسفند ۱۳۹۴مدیران خودرو و کیفیت!!!!!
پدر من الان 2 ساله X33 داره و بدون تعصب میگم موتور و گیربکس عالی و تا حالا حتی نیاز به یه بازدید هم نداشته.شتاب خوبی داره کشش خوبی داره.
ولی کیفیت بدنه و داشبورد واقعا افتضاحه.
ورق بدنه خیلی ضعیفه حتی ضعیفتر از پراید.
رنگ بدنه که انگار فقط آستر زدن و رنگ اصلیو نزدن،رد دستمال روش میمونه یعنی دستمال روش خط میندازه.
داشبوردش در حد پنیر،خود بخود کنده میشه رنگ دکمه ها و قسمتهای رنگ شده که کلا رفته انگار ماشین 20 ساله داره کار میکنه!!!
وقتی بارون میاد زیر پای راننده خیس میشه یعنی نفوذ آب که تو پرایدم اینجوری نیست.
موقع خریدنش التماسش کردم رونیز بخره ولی قبل نکرد و گفت باید صفر باشه الان خیلی پشیمونه،خیلی
رامتین
۲۷ اسفند ۱۳۹۴یعنی کلی تعجب کردم که میگی ام وی ام مذکور بهتر از راناست. بابا 1500 تا نظر دادی و همین تعداد نظر خوندی، پخته تر باید میشدی.
اصلا در مورد این آشغال نباید صحبت کنی و بخوای توضیح بدی. نیازی اصلا نیست برای توضیح. در مورد هر چیز که نباید حرف زد.
Zonda R
۲۷ اسفند ۱۳۹۴رامتین عزیز
بنده برای نظر شما احترام قاعلم
ادعایی هم ندارم شما استاد بنده هستید
من قیاس نکردم مشکلات رانا البته برکسی پوشیده نیست تاکید هم کردم بر قیمت فضایی s110 اما مستند صحبت کنید کجا گفتم رانا بهتره یا بدتره؟!
اینکه این خودرو ها حتی تا قیمت 42 تومن اشغال هستن واضح و مبرهن هست ولی در حال حاضر اگر کسی قصد خرید خودرویی رو داشته باشه جبرا باید یکی رو انتخاب کنه و باید برای انتخاب و سلیقه ی هر کس احترام قاعل بود
اینکه بر هر کلامی معنایی مشکک بار میشه و در مورد هرچیزی نباید نظر داد
کاملا صحیح میفرمایید و محترم نظرتون
اما این همه چیز نیست حقوق تضییع شده خودمون هست که در غالب خودرو عرضه میشه
سپاسگزارم
رامتین
۲۸ اسفند ۱۳۹۴zonda جان حرف شما صحیحه. بنده منظورم اینه باید کاری کنیم که چنین خودروهایی از بازار ایران حدف بشن. اصلا آینده خوبی ایران نخواهد داشت. وقتی پارس خودرو را بخاطر وجود برلیانس به رنو نمیفروشن به نوعی عمق فاجعه مشخصه. کلا فارغ از کیفیت (حتی رو به رشد) چینیها، اگر محصولات چینی هیچگاه وارد ایران نمیشدند، شکی نبود بیشتر پیشرفت میکردیم.
خود مدیر عامل لکسوس یادمه گفت (بر خلاف مرسدس و b,mw وخیلی برندهای معتبر دنیا) که ما حتی پیستون هم در چین تولید نمیکنیم، چراکه از نظر ما، چین، کیفیت کاری لازم را نداره و این میشه 3سال متوالی، باارزشترین برند و کم مشکلترین خودرو (حتی بالاتر از پورش) میشه. لکسوس یا تویوتایی که تنها 40سال قدمت دارند و الان بالاتر از مرسدس130ساله هستند. واقعا اگه لکسوس چنین قدمتی داشت، الان، محصولات آلمان یا کل دنیا در برابرش، هیچ حرفی نداشتند.
علیرضا رحیقی
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ممنون از لطفتون آقا فرزاد عزیز. انجام وظیفه بود.
سعید
۲۷ اسفند ۱۳۹۴من هنوز تو شهر ندیدم اینو ولی خیلی بی تابی می کنم برا اینکه یه دونه ببینم برم از راننده ش انگیزه خریدش رو بپرسم فقط…
Hitler
۲۷ اسفند ۱۳۹۴یه کپی خیلی حرفه ای از جاروبرقی
واقعا عالیییییییییییییی الهام گرفتن
خخخخخخخخخ
سجاد
۱ فروردین ۱۳۹۵این ماشین بروزرسانی MVM 110 هستش که همزمان تو ایران تولید میشه و 22 تومنه!
بعد چطور قیمتش 30 تومنه؟؟؟
همه چیزش تقریباً مشابه هستش!!!!
ظاهراً خودروسازهای کوچکتر از دو انحصارگر بزرگ و اصلی هم سوراخ رو پیدا کردن . . .
matin
۲۷ اسفند ۱۳۹۴قیمتش اصلا رقابتی نیست و محکوم به شکسته مگه دیوونم ۳۰ میلیون بدم ماشین ۷۰ اسبی؟؟؟
چند روز پیش یدونه از اینارو تو خیابون دیدم از خنده کبود شدم انگار زیر قوطی کبریت ۴ تا چرخ گذاشتی یه سلامی هم می کنم به سازمان استاندارد که بخاطر نداشتن مه شکن جلوی وارد شدن یه سری مدل های تویوتا رو گرفت ولی با گرمکن شیشه عقب که در زمستون بسیار حیاتیه کاری نداره و نصبش اختیاریه
Hitler
۲۷ اسفند ۱۳۹۴محکوم به شکست؟تو بازار انحصاری ایران؟شوخی میکنی؟
مث پراید هییییییی فروش میره
Nima
۲۷ اسفند ۱۳۹۴با تشکر از آقاى رحیقى.
مطلب خیلى جامع بود.
منم فکر نمیکنم با این قیمت بتونه جایى توى بازار داشته باشه
31 میلیون براى این ماشین خوب با کمى پول بیشتر میشه 206 خرید که خیلى بهتر هست از همه نظر.
علیرضا رحیقی
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ارادتمندم آقا نیما.
YaShar
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ما هممون صفدری هستیم
نگران نباش برای اینم صف تشکیل می دیم…
رادین
۲۷ اسفند ۱۳۹۴واقعا برای مدیران خودرو متاسفم(بخاطر برچسب قیمت که چیزی حدود رانا و سمند هست)
و در مورد خودرو هم باید بگم خوبه اگه هم قیمت پراید میشد چون پراید خودش باید یه 20 درصدی ارزونتر باشه.
یعنی پراید 17 تومن این 20 تومن ارزش خرید داره ولی با توجه به قیمت پراید نهایت اینم 2 تومن بالاتر ارزش داره.
حمید
۲۷ اسفند ۱۳۹۴اگه رنو کوئید وارد ایران بشه می تونه حرفی برای گفتن داشته باشه البته با قیمتی زیر 28 تومان
Abbas
۲۷ اسفند ۱۳۹۴این ماشین فیس لیفت ام وی ام 110 نیست بلکه نسل جدیدش هست
roozbeh
۲۷ اسفند ۱۳۹۴با توجه به مصرف سوخت خیلی کمش برای استفاده شهری(به عنوان خودرو دوم) کاملا مناسب و ارزنده هست وزن این خودرو کم هست با این قدرت موتور شتاب مناسب تری از پراید و 209 (تیپ 2) داره
سعید
۲۷ اسفند ۱۳۹۴درسته برا شهر گزینه خوبی هست اما به نظر من با همچی ماشین ضعیفی راحت میشه تو شهر هم کشته شد!!!
مثل پوست پیاز ایمنیش برا شهر هم ضعیفه…
sina
۲۷ اسفند ۱۳۹۴دقیقا موافقم
sina
۲۷ اسفند ۱۳۹۴با پراید 92 کنار مدل 1.1 گاز دادیم انگار ماشین سقف سرعتش 60 تاس صدای گاز میومد ماشین تکون نمیخورد از بغلمون. گاز دادم قشنگ تو 30 ثانیه 10 متر عقب افتاد
علیرضا سی بی
۲۷ اسفند ۱۳۹۴ببخشید ولی من حاضرم دوو ماتیز چپی سوار شم اینو عمرا سوار نمیشمم :||
h112
۲۷ اسفند ۱۳۹۴سفید شو بخری …کپ اش کنی…سقفش رو فیبر کربنی کنی…روش کیت بدنه و تووین توربو
…دو جفت رینگ ولاستیگ پهن..یه باله عقب….چراغ زنون صورتی….کیت اگزوز…یه سیستم صوتی قدرتمند . ببندی بعد تو افق محو بشی …
پارسا
۲۷ اسفند ۱۳۹۴از ماست که بر ماست…?
hamid
۲۷ اسفند ۱۳۹۴مادرم 2سال پیش mvm110 خرید بعد 30000 کارکرد بدون اینکه هیچ خرجی برداره با کمترین افت قیمت فروخت تا اینکه یه 206 تیپ 5 صفر خرید هنوز 206 به 10000 کارکرد نرسید چراغ عقب جلو سوخت صفحه کلاج خراب شد برف پاک کن عقب عمل نمیکرد سره 10000 تا هم کمکای عقب خراب شدن صدای ناجور زیادی میدن نمایندگی گفت باید کمکا عوض بشن ولی یه ماه سر کار گذاشتن مارو به خاطر گارانتی.mvmواسه داخله شهر با توجه به قیمتش واقعا ماشینه بدی نیست مصرف سوختش عالیه فرمونشم واقعا نرم بود
حبیب
۲۷ اسفند ۱۳۹۴اخه این جارو برقی هم بررسی میخواد
sina
۲۷ اسفند ۱۳۹۴2 مه شکن عقب نیس یکی هست. اون یکی چراغ دنده عقب
parham
۲۷ اسفند ۱۳۹۴همه این مواردی که دوستان اشاره کردن به کنار گرمکن شیشه عقب که آپشن مدل لاکچری هست یه طرف:))))
mehran jj
۲۸ اسفند ۱۳۹۴بنظرم از خیلی جهات از پراید بهتره ولی نسبت به پراید از اعتماد کمتری نزد مردم برخورداره و بهتر بود قیمتش در همون حد بود.چون واقعا هم رقیب پرایده دیگه نه سمند و رانا و حتی تیبا از نظر سایز و کلاس
حمید
۲۸ اسفند ۱۳۹۴درسته خودروسازهامون آشغال میزنن،ولی انصافا سمند ef7 کجا و این مضخرف کجا..آخه ۳۲میلیون پول کیوکیو!!!
تیبا ۲،ساینا با ترمز ۴چرخ دیسک..رانا با موتور ۱۱۰ اسب و ترمزهای دیسکی..تعلیق و سواری این کجا و سواری سمند کجا..سواری رانا کجا..اینو از دم قسط ۴۸ماهه بدن،با سودش ۳۰تومن دراد ،بازم منکه نمیخوامش..یکم با انصاف باشیم،بنظر من اگه همقیمت همون پرایدم بدن،بازم پراید بهتر ازینه..حداقل از لحاظ تامین لوازم یدکی خیالت راحته..موقع فروش هم مث پول نقده.
Hamid
۲۸ اسفند ۱۳۹۴اگه اسم و مشخصات و عکسهای مقاله رو حذف کنی هرکس این مقاله رو بخونه فکر میکنه مقاله در مورد اس 500 نوشته شده که اینقدر ازش تعریف و تمجید شده. البته بجز چند خط کوتاه و مختصر و ناقص در مورد ایمنی که ظاهرا جهت خالی نبودن عریضه نوشته شده. این مقاله منو یاد برنامه تاپ گیر با موضوع معرفی ماشینهای انگلیسی انداخت.
حسن
۲۸ اسفند ۱۳۹۴نقد خوب و منصفانه ای بود. این ماشین رو از نزدیک دیدم و واقعا خوشم اومد. می تونم بگم تو رنج ۲۰ تومن می تونست پرفروشترین ماشین ایران بشه، فوق العاده انرژی داره.
تو مملکت ما تهرانی های با درامد متوسط به بالا قیمت ماشینو تعیین می کنن. طرف یه سوناتا انداخته پارکینگ برا دم دست هم یه ساندرو اتومات می خره تنگش می شه ۵۰ تومن ۱۰ تومن هم بالاتر براش فرق نمی کنه یه عده هم با بوق کیفیت و فلان بهمان می یوفتن دنبالشون. شهرستانی های عزیز هم باید با همون رانا lx بسوزن و بسازن تازه اونم با وام. شما برید شهرهای کم درآمد آردی روا به وفور از سر و کله شهر میره بالا، یعنی چی یعنی همه باید با درامد بالای تهرانی ها و چه بسا مخارج اونها زندگیشون رو وفق بدن که عمرا نمی شه.
(*مهرداد*)
۲۸ اسفند ۱۳۹۴بیخیال !
alireza
۲۸ اسفند ۱۳۹۴پدال چرا اومدی این ماشین بی هویت رو بررسی کردی سطح سایتتو اوردی پایین باز صدررحمت به پژو 206+
امیر
۲۸ اسفند ۱۳۹۴من با این پول یه ۲۰۶sdکارکرده میخرم بهتره والا این شکل اسباب بازیه بچه هاست
ارمان
۲۸ اسفند ۱۳۹۴به طور واضح حتی با همه اشکالات رانا به مراتب با موتور 110 اسبی و پایداری و هندلینگ بهتر ازین ماشین 30 میلیونی که در واقع 20 میلیون میارزه بهتره.خیلی واضح.شما با رانا جرات میکنی کل ایرانو دور بزنی ولی با این؟منکه شخصا جرات نمیکنم
سجاد
۲۸ اسفند ۱۳۹۴فقط مواظب باش رانات وسط اتوبان خاموش نشه
احمد باقری
۲۸ اسفند ۱۳۹۴آخه این ماشین با این جای کم و ایمنی بسیار پایین و قیمت گزاف. واقعا جای تاسف داره.
محمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ممنون که موجبات خنده مارو فراهم کردید..خخخخخخ..خخخخخخخ
اخه این اشغال بااین قیمت بررسی کردنم داره؟؟؟؟؟؟ن واقعا داره؟؟؟؟ن داره؟؟؟؟
قیمت واقعی این لگن فقط 5میلیون هست
شارلوت
۲۸ اسفند ۱۳۹۴خیلی بامزس حتما می خرم
HUMMER
۲۸ اسفند ۱۳۹۴یک شوخی تهوع اور…
حسين
۲۹ اسفند ۱۳۹۴جالبه که پدال برای ماشینهای درست و حسابی و روز دنیا انقدر کامل نقد و بررسی نمیگذاره
شهریار همایونی
۲۹ اسفند ۱۳۹۴درود بر دوستان
برای توی شهر ماشین مناسبی هست ولی 29 میلیون !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
solat
۸ فروردین ۱۳۹۵بخدا حیف یه قرون بابت این اشغالا پول بدی باید اینا رو یه جا جمع کرد تو زمستون برفی و سرد اتیش زد و مردم خودشونو گرم کنن و بگن خدا پدرتو بیامرزه مدیران خودرو عجب هیزمی ساختی واسه سوخت و سوز
mvm boy
۱۲ فروردین ۱۳۹۵خیلیم کیفیت داره و خوشگله
ولی قیمتش بالاست فوقش 25 می ارزه