زامیاد میخواهد نیسان معروف آبی رنگ خود را با خودروی بهروزتری جایگزین کند. مدیرعامل شرکت زامیاد، در نشستی با رسانهها ضمن اشاره به مشکلات و دغدغههای تولید، تأمین قطعات و کمبود نقدینگی گفت: در سالهای اخیر استانداردهای سختگیرانهای درزمینهٔ ایمنی و مصرف سوخت وارد عرصه تولید خودرو گشته که برای تولیدکنندگان مشکلاتی را به وجود آورده است زیرا از یکسو اجرای این طرحها نیازمند تأمین نقدینگی است و از سوی دیگر امکان افزایش قیمت خودرو وجود ندارد.
مهندس حمیدی افزود: ۴۲ سال است که خودروی نیسان آبی زامیاد با یک مشخصات در حال تولید بود. این محصول نقاط ضعفی دارد و رویکرد ما از رده خارج کردن این خودرو از خط تولید است البته رسالتی که این محصول در بازار حملونقل کشور ایفا کرده بر کسی پوشیده نیست و این محصول بهشرط افزایش کیفیت توانایی عرضه خدمات در سالهای آینده را دارا است. وی افزود: توان باربری این محصول معادل ۳ وانت است و این در حالی است که محصولی که یکسوم این خودرو بار حمل میکند در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر بنزین مصرف میکند درحالیکه نیسان آبی زامیاد در هر ۱۰۰ کیلومتر سه برابر بار حمل میکند و تنها ۱۲ الی ۱۳.۲ لیتر مصرف سوخت دارد.مهندس حمیدی ضمن اشاره به میزان مصرف سوخت ۱۸ لیتری وانتهای نیسان کاربراتوری که در گذشته تولید میشد، اظهار داشت: کاهش مصرف ۱ لیتر بنزین بسیار سخت و هزینهبر است و امروز این خودرو نسبت به گذشته خود ۵.۵ لیتر کاهش مصرف سوخت دارد و این در حالی است که از زمان تولید مدل دیزل این خودرو تاکنون هزار میلیارد تومان منافع برای کشور از جهت صرفهجویی سوخت ذخیره شده است.
وی در ادامه افزود: به منظور تغییر ظاهر خودروی نیسان آبی،مدل پادرا تولید شد که در ابتدا دستساز بود و خط تولید نداشت. این خودرو با مصرف سوخت کمتر و راحتی فرمان پذیری و هندلینگ به گیربکس ۶ دنده مجهز شده است و تاکنون ۱۱۰ الی ۱۲۰ دستگاه از این مدل تولید شده که به ارگانها در قالب مزایده فروخته خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت خودرو مشخص شود و در اردیبهشت ماه سال آینده فروش پادرا به عموم مشتریان آغاز خواهد شد. مدیرعامل شرکت زامیاد افزود: تا امروز نزدیک به ۵۰ دستگاه از این خودرو به کشورهای تونس،ترکمنستان و لیبی صادر شده است.
وی در ادامه افزود: درصد زیادی از خودروهای در حال تردد کاربراتوری و فرسوده هستند و ما اصرار داریم که دولت برای تعویض این خودروها با مدلهای انژکتوری حمایت لازم را انجام دهد. در ادامه مهندس فداکار، معاون مهندسی شرکت زامیاد، گفت: یکی از مباحثی که بسیار درباره آن بحث میشود میزان مصرف سوخت نیسان آبی است درحالیکه طی بررسیهای انجام شده وانت NI(بنزین سوز) در حالت بدون بار ۱۱.۷ لیتر و نیمه بار ۱۲.۹ لیتر و تمام بار ۱۴.۶۲ لیتر و ترکیبی ۱۳.۱۱ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف سوخت دارد.
وی افزود: وانت دیزل ND نیز در حالت بدون بار ۸.۴۸ لیتر و تمام بار ۱۰.۰۵ لیتر و ترکیبی ۹.۳۵ لیتر بنزین مصرف سوخت دارد. در ادامه مهندس درویش،معاونت فروش و خدمات پس از فروش شرکت زامیاد، افزود: طی دو سال اخیر سبد محصولات این شرکت شامل محصولات دوگانهسوز، دیزل و بنزینی بوده که از ۳۸ هزار دستگاه خودرو فروخته شده ۳۶ هزار دستگاه دوگانهسوز و دیزل میباشد.
وی افزود: در سال جاری، ۳۲ هزار دستگاه خودرو در شرکت زامیاد تولید شد که تنها ۱۴۰۰ دستگاه آن مدل بنزین سوز است. وی در ادامه به پروژههای در حال اجرا در این شرکت اشاره کرد و افزود: تعدادی از پروژهها بر روی پلت فرم نیسان انجام شده که میتوان به پروژههای پادرا، اکستند، پادرا دو کابین و Z100 (تغییر اتاق) اشاره کرد. همچنین پروژههایی نیز شامل تغییر پلت فرم است که میتوان به ارتقا موتور به یورو ۶ دیزل، گیربکس جدید ۶ دنده و بهینهسازی شاسی اشاره کرد.
مهندس درویش در ادامه به پروژههای محصول جدید این شرکت اشاره کرد و افزود: به منظور ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی، پروژه DSFK که کامیونت زیر یک تن با استاندارد یورو ۵ و دو ایربگ میباشد در محدوده قیمتی ۳۰ میلیون تومان و شمار ۲ هزار دستگاه تا اواسط سال آینده اجرا خواهد شد.
وی در پایان اظهار داشت: همچنین محصول ون مسافری و باری برای طرح روستایی بهصورت CBU وارد و در سال آینده عرضه خواهد شد.
arman
۱۹ اسفند ۱۳۹۳من 4.5ماه پیش 2 تای اینو دیدم تو شمال داشتن تست میکردن….صدای موتورش خیلی زیاد بود در واقع همون موتور 2.4 نیسانه ….بهتر بود بجای این بزک کردن های ظاهری که حتی واسه ماشین کار لازم هم نیس یکم ب تقویت یا اصلاح موتور و خصوصا گیر بکس تو مدل دیزلی برسن که ملت کارگر همش نرن تعمیر گاه
البته داخلش خوب شده ولی بیرونش شبیه وانتای چینی شده دیگه اون شخصیت نیسان ر نداره !!!
مسعود
۱۹ اسفند ۱۳۹۳یکم دیگه چراغ بالاش رو میکشیدین شبیه پرادو 2007میشد
مهدی
۲۰ اسفند ۱۳۹۳دقیقا خواستن بگن پرادو روشون نشده گفتن پادارا البته گذشته از شوخی باید از هرکسی که برای این مملکت زحمت میکشه تو این شرایط سخت که همه به فکر حساب بانکی و خرج و دخل خونه و کاسبی شخصی هستند تشکر کرد
Armin
۲۲ اسفند ۱۳۹۳دقیقا کپی از پرادو ۲۰۰۷ :)))))
سجاد
۲۰ اسفند ۱۳۹۳یه زمانی همین طرح جایگزینی با نیسان آبی رو درباره وانت “شوکا” گفتن!
وانت چینی با نام ایرانی که 4 تا لاستیک خوشگل انداختن زیرش و در فیلمهای تبلیغاتی باهاش مانور دادن اما در عمل معلوم شد بدنه ضعیف و کیفیت پایینی داره و هرگز به اندازه نیسان آبی ازش استقبال نشد .
اگه راست میگن ، نیسان رو با نیسان جایگزین کنن!!!
armin
۲۰ اسفند ۱۳۹۳طراحی داخلیشم ۲۰ سال عقبه
فرید
۲۲ اسفند ۱۳۹۳کارگران خط تولیدآن زمان نیسان ژاپن 7 کفن پوسانده اندهنوزمادست ازسراین وانت برنمی داریم.
سارا
۱ فروردین ۱۳۹۴اون نیسان آبی ها شخصیت نیسان دارن :D اونا که شخصیت نیسان رو زیر سوال برده بودن :D
شاهین
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ولی صرف نظر از معایب و مشکلات وانت نیسان،واقعا کارایی بالایی داره.خیلی جون سخته.ولی خب به هر حال باید یه تجدید نظر کلی در رابطه باهاش صورت میگرفت.
اونجا که میگه :”توان باربری این محصول معادل 3 وانت است و این در حالی است که محصولی که یکسوم این خودرو بار حمل میکند در هر 100 کیلومتر 10 لیتر بنزین مصرف میکند درحالیکه نیسان آبی زامیاد در هر 100 کیلومتر سه برابر بار حمل میکند و تنها 12 الی 13.2 لیتر مصرف سوخت دارد.” اشاره به رقیب کوچیک خودش داره :D
جی تی ار
۱۹ اسفند ۱۳۹۳شاهین داداش خیلی کم پدایی??? توی پست تویوتا ونزا هم سراغتو می گرفتم. یه سربزن…
حسین
۱۹ اسفند ۱۳۹۳باید اینم فقط آبیشو تولید کنن اگه نه کسی زیر بارش نمیره :))
یک راننده نیسان
۲۱ اسفند ۱۳۹۳آبی فقط مال نیسان بود و خواهد بود …!!!؟
احسان
۱۹ اسفند ۱۳۹۳مهم ترین مشکل وانت نیسان هندلینگ افتضاحش بود که تو بارنندگی خیلی راحت منحرف میشد و چپ میکرد امیدوارم این بهتر شده باشه البته لاستیک های خیلی بیکیفیتش هم هندلینگ این ماشین رو وحشتناک میکرد
مشکل بعدی صندلی یا بهتر بگم نیمکتش بود که بازاویه ۹۰ درجه پدر ادم رو در میاورد که خداروشکر اصلاح شد
اپشن هاشم که خوب شده
S.CLASS
۲۸ اسفند ۱۳۹۳بابا این همون نیسان آبیه فقط ظارهش عوض شده با تغییر ظاهر مگه هندلینگ بهتر میشه
این پروزه یک بار با تولید شوکا شکست خورده بود بازم تکرارش کردن یعنی چی آخه ظاهر نیسان آبی هزار بار بهتر از این هستش
این یه پروزه ی بی معنی و تاسف باره واقعا…..
هیچی نمیتونه جا نیسان آبی رو بگیره
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱۹ اسفند ۱۳۹۳به به .چون از سال آینده قراره نیسان پلاک نشه اینا چراغ ها ی ماشینو تعغیر دادن تا بگن این یه ماشین دیگس باید پلاک بشه .
به نظر من این نیسان از لحاظ ایمنی دست پرایدو از پشت بسته تو جاده هم که پلیس هر نیسانی که میبینه نگه میداره چه بار دار چه بی بار
Armin
۲۲ اسفند ۱۳۹۳لایک
reza
۱۹ اسفند ۱۳۹۳فقط داخل و جلوشو عوض کردن بقیش همونه جلوشم که خصوصا چراغاش از روی کادیلاک های یه دهه پیش کپی کردن
امیر
۱۹ اسفند ۱۳۹۳جوری که این از نیسان آبی دفاع کرده رییس تویوتا از هایلوکس دفاع نمیکنه. دیگه بی شرمی رو به غایت رسوندن. میگه چهل ساله داره تولید میشه اما چند سال دیگه هم جا داره…
محمد اکبرپور
۱۹ اسفند ۱۳۹۳سلام پادرا داخلش خوشگله اما بیرونش مخصوصا چراغاش خیلی مزخرفه..
ولی از نیسان آبی بهتره !!!
عطا
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ما شرکت پخش داریم من زیاد با وانت سر و کار دارم.یدونه مدل 93 هم داریم.چند وقت پیش پشت فرمون یه مدل 84 نشستم.فرمون نیسان جدید ما بشدت سفت تر بود!!! وقتیم ترمز شدید میگیرم ماشین بعلت توزیع هوشمند نیروی ترمز به یه طرف منحرف میشه!!! میزان دور فرمون هم بسیار کمتر شده از قدیمیا یهمین دلیل اگه میخواین دور بزنین باید اندازه یه تریلی میدان بگیرین!!!! فدیمیا خیلی بهتر بودن
genius
۱۹ اسفند ۱۳۹۳حالا خوبه اسمش روشه نیسان آبی یعنی هر چی هست و نیست مال نیسان ژاپنه نه زامیاد والا که دیگه این طرف کم کم میگفت بوگاتی از رو ما کپی میزنه!!
این پادرا هم که مثل اکثر محصولات این یک دهه اخیر همونی بوده که هست فقط یه نمه بوتاکس اونم از نوع چینیش استفاده کرده ,والسلام!
خودروي ملي ,انحصار ملي
۱۹ اسفند ۱۳۹۳بابا اینا مردم رو چى فرض کردن؟ پادرى!!! اینکه همون نیسان وانته کجاش ماشین جدیده؟
سامی
۱۹ اسفند ۱۳۹۳دوستان چرا اینقد عجله میکنیددد .
الان من بهتون میگم چی شد :
ببینید این جناب مدیر گفت به ما اجازه ی افزایش قیمت رو نمیدن .
درسته ؟؟
خب حالا با این ماشین جدید میتونن افزایش قیمت بدن جوری ک دلشون میخواد .
مثه دنا و سمند
قرار نیست اتفاقی بیوفته خر همون خره پالانش عوض شده فقط
سعید
۱۹ اسفند ۱۳۹۳نیسان آبی ایمنی به شدت ضعیف،مصرف و آلودگی زیاد و هندلینگ خیلی بدی داره ولی از لحاظ کارایی خیلی جون سخت و قویه،حداکثر بار مجازش 2 تن هست ولی به راحتی بار بالای 3 تن رو حمل میکنه
زامیاد پادرا حتی اگه فقط یه تغییر ظاهری نسبت به نیسان آبی باشه قدم مثبتی محسوب میشه،پیکان وانت هم که خط تولیدش متوقف شد(البته برای صادرات تولید میشه!!!)
حسین
۱۹ اسفند ۱۳۹۳برید بخونید شاهکارشون را از چین خریدند
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=89997
حسین
۱۹ اسفند ۱۳۹۳تو گوگل سرچ کنید foday lion
شایان
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ای وای خدای من یعنی چینیه؟ ملت اگه این آشغالو به چشم نیسان ببیننو 3 تن بهش بار بزنن فقط خدا باید بهشون رحم کنه.
GT-R
۱۹ اسفند ۱۳۹۳نیسان شرفش به این بی سر و پا می ارزه.پس فردا یه چهل پنجا ملیون قیمت میذارن روش کسی نه می تونه اینو بخره نه نیسان هستش که بخواد نوشو بخره.
بنده خدا
۲۰ اسفند ۱۳۹۳سلام.اول بگم پدال میخواستی جلب توجه کنی اون تم قبلیت عالی بود…این تم جدیدت مشتری پرون و زاقارته….انگار مشاورای خونه خرابکن داری…برگرد به تم و استایل سابقت…راجب موضوع که ببخشین قاطر همون قاطره فقط بزک دوزکش کردن…ولی از فردا ملت صف خریدش و پیش خریدش رو میکشن…پدال نصیحت گوش کن…
یه پسر
۲۰ اسفند ۱۳۹۳کلا این ماشین رو باید با چراغ گرون و زینگیل پینگل درستش کرد تا راننده هاش چیزی رو تو دنیا داشته باشن که دلشون بخاطرش بسوزه و یه مقداری رعایت کنن
راستی شوکا چی بود پس ؟؟؟؟
armin
۲۰ اسفند ۱۳۹۳اخ اخ چه بد که قوانین سخت گیرانه ای واسه استاندارد سازی ایمنی و مصرف سوخت دارن اعمال میکنن … دیگه نمیشه این اشغلالرو راحت فرو کرد به مردم …
مهدی
۲۰ اسفند ۱۳۹۳دنیا داره به کدوم سمت میره ما کجا
واقعا مزحکه
حامد
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ظاهرشو اینقد اوا درست کردن که نمیشه پشتش جمله مشتی نوشت..فقط میتونی بنویسی baby on board
ارمان
۲۱ اسفند ۱۳۹۳پشتش که تغییر نکرده اصلا
سعید
۲۱ اسفند ۱۳۹۳فکر کنم نیسان وانت تنها ماشینی باشه که با رنگش کتکایزمیشه از ماشینای دیگه ؛ نیسان آبی …!!!
“..در سالهای اخیر استانداردهای سختگیرانهای درزمینهٔ ایمنی و مصرف سوخت وارد عرصه تولید خودرو گشته…”
من کشته مرده این جمله ام ؛ یعنی اینقدر که توی ایران این مورد سخت گیری میشه توی کشورهای اروپایی نمیشه …
و اما..
” … به منظور تغییر ظاهر خودروی نیسان آبی،مدل پادرا تولید شد که در ابتدا دستساز بود و خط تولید نداشت. ..”
توجه فرمودید : “تغییر ظاهری ”
دست ساز بوده …؟ خط تولید نداشت …؟
محمد کاظم
۲۱ اسفند ۱۳۹۳وقتی مصاحبه اقای رئیس رو خوندم واقعا دلم کباب شد براش روضه ونوحه نمی تونست اونطور اشک ادم رو دربیاره بابا چیکار دارین به اینا هی استاندارد جدید وضع می کنین از اونطرف هم اجازه نمی دین قیمت رو هی بالا ببرن!! بذارین مثل این چهل وچند سال راحت منفعتشون رو ببرن حال کنن دیگه چه استانداردی چه مصرفی چه کشکی چه پشمی …
hamid
۲۱ اسفند ۱۳۹۳من همینجا تبریک میگم ب مهندسین و مجریان تولید این خودروی ککککااااملا متفاوف جلو پنجره و چراغ های خودرو ب نحوی تغیر کرده ک ادم اصصصلا متوجه نمیشه همون نیسان و برداشتن بزک کردن
وطنم ای سرزمین صنعت…
Ehsan
۲۱ اسفند ۱۳۹۳البته رسالتی که این محصول در بازار حملونقل کشور ایفا کرده بر کسی پوشیده نیست
آدم با خوندن این جمله باید سر به بیابون بگذاره
MOBSTER
۲۲ اسفند ۱۳۹۳عجب آدمایی هستن ها !!! ماشین چینی رو ب اسم دیگه قالب میکنن ، این ماشین همون foday lion هست !!!!
سعید
۲۳ اسفند ۱۳۹۳نیسان ماشین سگ جونی هست درست…!!! سه تن بار می زنه درست …!!!
ولی واقعا ماشین بدون کنترلی هست یعنی نه ترمز داره و نه میشه برای جلو گیری از اتفاقات ناخواسته کاری کرد؛ یک از همسایه های خودمون دیروز شنیدم که پخش مواد غذایی داشت توی اتوبان منحرف شد و چپ کرد … جراحت تصادف به قدری بود که بیمارستان استان از پذیرش خودداری و به مشهد ارجاع داده شد و این یعنی اینکه نیسان آبی ، سلامتی و زندگی یک خانواده و نه یک خانواده ؛ یک فامیل رو متاثر و البته متلاشی کرد ؛ حالا خوشبختانه در این تصادف طرف دیگری وجود نداشت و تلفات جانی نداشت ….!!!؟
با این تفاسیر مطمئن هستم از این گونه خبر ها و اتفاقات زیاد خواهد افتاد و مسولان ما همچنان با افتخار از تغییر ظاهری و افزایش قیمت و خودکفایی سخن خواند گفت
و این مردم هستن که … جاهای خالی رو خودتون پر کنید
yavooz
۲۵ اسفند ۱۳۹۳عاقا این کجاش جایگزین نیسان میشه؟
3تن که هیچ…
اگه 750گرم بهش بار بزنن،جلوش مث چیز بلند میشه…
اونا بالایی ها دارن زندگی میکنن،زندگی هم برگشته ما رو. ..
امیر
۲۹ اسفند ۱۳۹۳سلام این ادرس شرکت تولید کننده خودرو
http://pooyakhodro.com/mahsoolat.html
ارش
۲ فروردین ۱۳۹۴این وانت از تولیدات کیش خودرو هستش و چند سالی هست که در کیش مونتاژ میشه