ایستگاه خبرزامیادسایر خودروهای داخلی

پادرا، جانشین وانت نیسان آبی می‌شود

زامیاد می‌خواهد نیسان معروف آبی رنگ خود را با خودروی به‌روزتری جایگزین کند. مدیرعامل شرکت زامیاد،‌ در نشستی با رسانه‌ها ضمن اشاره به مشکلات و دغدغه‌های تولید،‌ تأمین قطعات و کمبود نقدینگی گفت: در سال‌های اخیر استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای درزمینهٔ ایمنی و مصرف سوخت وارد عرصه تولید خودرو گشته که برای تولیدکنندگان مشکلاتی را به وجود آورده است زیرا از یک‌سو اجرای این طرح‌ها نیازمند تأمین نقدینگی است و از سوی دیگر امکان افزایش قیمت خودرو وجود ندارد.

زامیاد پادرا
زامیاد پادرا
مهندس حمیدی افزود: ۴۲ سال است که خودروی نیسان آبی زامیاد با یک مشخصات در حال تولید بود. این محصول نقاط ضعفی دارد و رویکرد ما از رده خارج کردن این خودرو از خط تولید است البته رسالتی که این محصول در بازار حمل‌ونقل کشور ایفا کرده بر کسی پوشیده نیست و این محصول به‌شرط افزایش کیفیت توانایی عرضه خدمات در سال‌های آینده را دارا است.
وانت نیسان جونیور زامیاد Z24
وانت نیسان جونیور زامیاد Z24
وی افزود: توان باربری این محصول معادل ۳ وانت است و این در حالی است که محصولی که یک‌سوم این خودرو بار حمل می‌کند در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که نیسان آبی زامیاد در هر ۱۰۰ کیلومتر سه برابر بار حمل می‌کند و تنها ۱۲ الی ۱۳.۲ لیتر مصرف سوخت دارد.
مهندس حمیدی ضمن اشاره به میزان مصرف سوخت ۱۸ لیتری وانت‌های نیسان کاربراتوری که در گذشته تولید می‌شد، اظهار داشت: کاهش مصرف ۱ لیتر بنزین بسیار سخت و هزینه‌بر است و امروز این خودرو نسبت به گذشته خود ۵.۵ لیتر کاهش مصرف سوخت دارد و این در حالی است که از زمان تولید مدل دیزل این خودرو تاکنون هزار میلیارد تومان منافع برای کشور از جهت صرفه‌جویی سوخت ذخیره شده است.
وی در ادامه افزود: به منظور تغییر ظاهر خودروی نیسان آبی،مدل پادرا تولید شد که در ابتدا دست‌ساز بود و خط تولید نداشت. این خودرو با مصرف سوخت کمتر و راحتی فرمان پذیری و هندلینگ به گیربکس ۶ دنده مجهز شده است و تاکنون ۱۱۰ الی ۱۲۰ دستگاه از این مدل تولید شده که به ارگان‌ها در قالب مزایده فروخته خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت خودرو مشخص شود و در اردیبهشت ماه سال آینده فروش پادرا به عموم مشتریان آغاز خواهد شد.
زامیاد پادرا
زامیاد پادرا
مدیرعامل شرکت زامیاد افزود: تا امروز نزدیک به ۵۰ دستگاه از این خودرو به کشورهای تونس،ترکمنستان و لیبی صادر شده است.
وی در ادامه افزود: درصد زیادی از خودروهای در حال تردد کاربراتوری و فرسوده هستند و ما اصرار داریم که دولت برای تعویض این خودروها با مدل‌های انژکتوری حمایت لازم را انجام دهد.
زامیاد پادرا
زامیاد پادرا
در ادامه مهندس فداکار، معاون مهندسی شرکت زامیاد، گفت: یکی از مباحثی که بسیار درباره آن بحث می‌شود میزان مصرف سوخت نیسان آبی است درحالی‌که طی بررسی‌های انجام شده وانت NI(بنزین سوز) در حالت بدون بار ۱۱.۷ لیتر و نیمه بار ۱۲.۹ لیتر و تمام بار ۱۴.۶۲ لیتر و ترکیبی ۱۳.۱۱ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف سوخت دارد.
وی افزود: وانت دیزل ND نیز در حالت بدون بار ۸.۴۸ لیتر و تمام بار ۱۰.۰۵ لیتر و ترکیبی ۹.۳۵ لیتر بنزین مصرف سوخت دارد.
زامیاد پادرا
زامیاد پادرا
در ادامه مهندس درویش،معاونت فروش و خدمات پس از فروش شرکت زامیاد، افزود: طی دو سال اخیر سبد محصولات این شرکت شامل محصولات دوگانه‌سوز، دیزل و بنزینی بوده که از ۳۸ هزار دستگاه خودرو فروخته شده ۳۶ هزار دستگاه دوگانه‌سوز و دیزل می‌باشد.
وی افزود: در سال جاری، ۳۲ هزار دستگاه خودرو در شرکت زامیاد تولید شد که تنها ۱۴۰۰ دستگاه آن مدل بنزین سوز است.
زامیاد پادرا
زامیاد پادرا
وی در ادامه به پروژه‌های در حال اجرا در این شرکت اشاره کرد و افزود: تعدادی از پروژه‌ها بر روی پلت فرم نیسان انجام شده که می‌توان به پروژه‌های پادرا، اکستند، پادرا دو کابین و Z100 (تغییر اتاق) اشاره کرد. همچنین پروژه‌هایی نیز شامل تغییر پلت فرم است که می‌توان به ارتقا موتور به یورو ۶ دیزل، گیربکس جدید ۶ دنده و بهینه‌سازی شاسی اشاره کرد.
مهندس درویش در ادامه به پروژه‌های محصول جدید این شرکت اشاره کرد و افزود: به منظور ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی، پروژه DSFK که کامیونت زیر یک تن با استاندارد یورو ۵ و دو ایربگ می‌باشد در محدوده قیمتی ۳۰ میلیون تومان و شمار ۲ هزار دستگاه تا اواسط سال آینده اجرا خواهد شد.
وی در پایان اظهار داشت: همچنین محصول ون مسافری و باری برای طرح روستایی به‌صورت CBU وارد و در سال آینده عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۲۲ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من خودم 2 سال هست که نیسان شوکا دارم ازش راضی هستم هم جا داره هم امکاناتش خوب هست و نسبت به نیسان آبی خیلی بهتره فقط فرمون هیدرولیکش کلی ارزش داره. البته معایبی هم داره مثله موتور و گربکس این پادارا هم به نظر خوش فرم هست ولی جای یه سوال هست و اونم این که چرا مدیران زامیاد ول کن اون موتور 40 ساله و ادواتش نمی شن مثلا رو این ماشین اگه موتور پیکاپ می گذاشتن عالی میشد نمی دونم چه اصراری دارن که حتمن جنس بنجل ارزون رو به قیمت بالا به مردم بدن بدبختی دیگه هم نبود رقیب داخلی قوی هست.

    1. Hitler

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      موتوری که رو نیسان آبی هست با کد z24شناخته میشه که مگا موتور عین اونو کپی کرده و بعد انژکتوریش کرده.درسته موتور کم بازده ای هست(2400سی سی و 95اسب)ولی در عین حال به دلیل طراحیش گشتاور زیاد تو دور کم ایجاد میکنه و این چیزیکه بهش میگن آفرود شهری با وانت بار.موتور خر کار،نسبتا کم مصرف،با لوازم یدکی فراوان و … هست.شما میتونید با یه 14آچار کل موتور دمونتاژ کنین بزارین زمین و این یعنی تو هرجای دنیا قابل تعمیر هست.اگه سعی بکنن 16سوپاپ بکننش هم مصرفش میاد پایین تر هم اسب بخار بیشتری میده که بنظرم بهترین،ارزانترین و معقول ترین راه هست.

    2. بهزاد

      ۱۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      وی افزود: وانت دیزل ND نیز در حالت بدون بار 8.48 لیتر و تمام بار 10.05 لیتر و ترکیبی 9.35 لیتر بنزین مصرف سوخت دارد.
      این جمله یعنی چی؟!

  2. hero

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    خداییش زامیاد خیلی قشنگ تره

  3. حمید رضا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    انصافا توی وانت های ایران از همه بهتره هم قوی وهم محکم

  4. آرش

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کاملا معلومه روی پیلت فرم نیسان ابی ساخته شده. اصلا حاضر به تعویض خط تولید نیستن اینا . یک اتاق و داشبورد جدید چینی اضاف شده

  5. reza

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (155 ديدگاه)

    لامصب جلوش پرادو شده
    ی چراغ عوض میکنن بهش میگن ماشین جدید :)))))))))))
    خاک بر سرتون

    1. فرامرز

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      اگه دقت کنی شوکا جلوش (مخصوصاْ از نیم رخ) خیلی شبیه پراید ۱۴۱ هست. این هم دقیقاْ همون شباهت رو به تیبا داره.

  6. امیر

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    چرا تولید کنندگان داخلی با اینکه میدانند مردم دروغهای آنهای مبنی بر کمبود پول را باور ندارند باز با پرویی ماشینهای بی کیفییت را چندین برابر قیمت بدلیل نبود رقیب به ما تحمیل میکنند

  7. محمدرضا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    باز یه دروغ و یه توهین دیگه…

  8. tinar

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عرضه ندارن یه ماشین درست و حسابی بزنن،هی دارن اینو قطع میکنن و یکی دیگه شو میارن که با قبلیه فرق چندانی نداره.
    خب،این که از عقب،همون نیسانه!!!!!!.چرا جلوشو و اسمشو شبیه پرادو کردن؟؟؟؟!!!!!
    پادرا!!!!
    عشق هست همون نیسان 2400

  9. مجتبی آذربیجانی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بابا به خدا مردم راضی نیستن به خاطر دو تا چراغ و داشبورد 10 ملیون اضافه بدن تازه ظرفیت نیسان آبی بیشتره(3نفره) اگه عرضه دارین کلا ماشین جدید بیارین اکه نه همون رو بدین که حد اقل طراهیش مال نیسان ژاپن و خیلی محبوب وخسته هست.

  10. Hassan

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقااااا
    مشکل اون کسای هستن که از این شرکتای سازنده حمایت میکنن.و نمی زارن ماشینای اروپای و امریکای وارد ایران بشن.
    اقاااا یعنی با این ماشینا ابرو رفففففففتتتتت

  11. من

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بد نیست اگه قیمتش مناسب باشه

  12. پ.ب

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    وانت f150 میتونه یه قطار رو بکشه، باور ندارید؟ تخته گاز رو نگاه کنید. دادا ما نخواستیم قطار رو بکشه ماشینتون، شما آقای مدیر عامل که دم از رسالت میزنی، این ماشین قرار نیست به دست قشر مرفه برسه که، ارزون بده دست قشر کارگر.

  13. وحید

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باتشکر از طراحی زیبا داخل پادرا خیلی قشنگه مثل تویوتا می مونه ولی بیرونش خیلی زشته از پیکان زشتره

  14. صمد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا کسی میدونه چرا تولید شوکا متوقف شد من سه سال دارم باور کنید خیییییلی راضی هستم ۵ سال نیسان داشتم نابود شدم

  15. حسین.ش

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای بابا دوباره یه خودروی بیخود دیگه تا کی مردم باید این دری وری هارو با قیمت بالا بخرن.هر روز یه خودرو زشت تراز قبل وبا موتور های قبلی درست می کنین. اگه راست میگین یه خودرو با کیفیت بالا وبا موتوری که خود ایران درست کرده باشه تولید کنین اگه کسی استقبال نکرد من اسممو عوض میکنم

  16. بهزاد

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جناب آقای مدیر عامل :
    1- این مردم مردم 20 سال پیش نیستند که هر حرفی را که میزنید باور کنند. خودرو که فقط شکل ظاهرش نیست که با تغییر پوست بیرونی بگوییم محصول جدید !
    2- این خودرو کاملا همان محصول قدیمی نیسان است که فقط اتاق جلوی آن با اتاق
    یک محصول چینی درجه سه عوض شده است. اتاقبار و شاسی و قوای محرکه آن بدون تغییر همان محصول قدیمی است.
    3- قطعات بدنه جدید هنوز در داخل ایران ساخت داخل نشده است و تماما از چین وارد می شود.
    4- اتاق این محصول بمراتب ضعیف تر اتاق قبلی است. ( ضخامت ورق ها کاهش یافته + این اتاق برای تناژ پایین تر طراحی شده است.)
    5- قالب های بدنه آن در ایران موجود نمی باشدبنابر این با هر تصادفی قطعات یدکی آن می بایست از چین وارد گردد.
    6- به علت عدم همخوانی بدنه با شاسی مرکز ثقل آن جابجا شده است و اتاق در تناژ های بالا پیچیدگی فرم پیدا کرده که باعث عدم بسته شدن دربها و ایجاد سرو صدا میکند.
    7- افزایش طول میله رابط گیربکس به علت عدم همخوانی شاسی و اتاق ایجاد سر و صدا در گیربکس میکند.
    8- تمام مشکلات موتور /گیربکس/شاسی/ آلایندگی /مصرف سوخت/ ترمزو …. کماکان مثل نیسان قبلی در این محصول نیز وجود دارد…
    حال مردم خود قضاوت میکنند!
    این محصول با قیمت بالاتر نیز بفروش میرسد.

    1. سپهر

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      کاملا درسته

  17. بهزاد

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تعریف یک محصول جدید حداقل پلت فرم ( شاسی + موتور + گیربکس) جدید است.
    آیا باز هم می توان به این محصول …. بگوییم محصول جدید؟

  18. شیرزاد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تورو خدا یه خورده به فکر مردم باشین ،این ماشین بانیسان وانت مدل77من فرقی جز قیافش نداره بابنزین1000 تومنی گناه کبیرس که این بنزین خوار واردجاده بشه،
    از ترمز که نگو، ازراحتی رانندگی برای مدت طولانی…،آخ کولرو داش یادم میرفت، شیشه برقی هارو. .دنده پنجمش برا جلو کو…فرمان هیدرولیک ….کیسه هوا????????????????????بازم بگم

  19. علیرضا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جمع کنین بساتطونو عقبش که همون نیسانه ورداشتین یه داشبورد جدید زدید جلوشم عوض کردید پرادو(پادرا)زدید ندیده میگم صدتا صفرش میرزه به یه نیسان ابی قدیمی خودمون در ضمن نیسان ابیو کی گفته ظرفیتش سه تنه من تو یخچالدارش حدود سه تنو نهصدو هشتاد زدم که ماشین رفت رو باسکول گزارشش حدود پنجو سیصد چهارصد زد با وزن خوده ماشین همون بد بختایی که قراره این آشغالو بخرن میتونن برن شوکا بگیرن که اونم باز طرح جلوش معلومه چینی ولی بازم از این بهتره

  20. کوروش

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم ظاهرش خیلی خوب شده،کابین جدید و فرمون هیدرولیک و کولر و فرم صندلی جدید،آسایش راننده را فراهم میکنه.اگه بیشتر از سه میلیون نیاد رو قیمتش میتونم
    بخرمش.با تشکر از مدیریت زامیاد و این سایت.

  21. مهدی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام نیسان دیزل ک واقعا مزخرف چرا چون تعمیر کار درستی نداره قطعات اصلش نیس . موتور نسبت ب داخل بدنه بزرگتره و سرویسش بسیار سخته ( موتورو چپوندن تو بدنه قبلی نیسان نکردن ی بیس سانت بدنه رو بزرگ کنن ) یا حداقل بدنه رو تقیر بدن امید وارم پادرا دیزلش دیگه این مدلی نباشه شاسی محکم باشه .کولر دار باشه موتور قدرتمند حالا راپنی نباشه حد اقل 5سال کار ب تعمیر کار نداشته باشه .خدمات پس از فروش داشته باشه تعمیرش راحت باشه

  22. حسین

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام باعرض خسته نباشی
    ازنظرقیافه وشکل ظاهری عالیه فقط می مونه قدرت حمل بارش کمترشده وگیربکسش که6دنده برای این وانت جالب نیست

  23. چاشمی ریکا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط نیسان ابی رو عشقه ….

  24. اکبر فیض ابادی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت مردم ایران زمین.من خودم از سال 80 نیسان دارم هنوزم دارمش.سوار اونایه دیگم شدم ولی هنوز سیستم ترمزش معیوبه .اگه 16 سوپاپش کنن و ایربک بزارن و رو سیستم ترمزش کار کنن +فنربدیش عالی میشه .ولی در کل همه نیسان هاشون یه…

  25. میرزا

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام پادرا دوکابین هم داره قیمت چنده ؟ یکی محبت کنه جواب من دهاتی را بده …یا علی

    1. آفرودی

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      یقینا دو کابین هم به همت غیور مردان عرصه خودرو عرضه میشود و میتوان همانند تویوتا هایلوکس از آن بهرمند شد

  26. بهروز

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا کی جنس بی کیفیت چینی؟
    باز خوبه ژاپنی ها ۵۰ سال پیش این وانتا ساختن تا حدعقل شما ها مدیران بی خاصیت وبی لیاقت صنعت خودرو سازی دستتون به یه چیزی بند باشه ‘!!!

  27. محمد

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام؛ این مدیران محترم خودرو ساز بغیر از تغییر دادن ظاهر خوردهاشون کار دیگه ای بلد نیستن!؟ قول میدم نیسان ابی خیلی بهتر ازاین اشغالا چینی باشه حداقل طراحی اناتومی و فیزیک ماشین بهم میاد ؛ جلو یه چیز دیگه عقب یه چیز دیگه داشبورد مال یه ماشین دیگه ؛ چراغ واسه یه ماشین دیگه…

  28. سالار پشوتن

    ۱۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخ بشکنه اون دستت که نمک نداره نیسان2400 جونم هیچ قدرتو نمیدونه.از قدیم گفتن قدر زر زرگر شناسد قدر در گوهری.نیسان 24ماشاالله

  29. حسین

    ۱۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ازشما خواش دارم مثل قبلا نیسان پاترول بزنین چون قدرت خوبی داره اگه میشه همین نیسان ابی رو لاستیکاشو پاترولی کنین موتورشم قوی کنین از همه مهمتر ترمزاشو تقویت کنین با شاسی شو با ایربک وبا کولر شیشه برقی صندلی راحتتری هرکی ۱۰سال رو این صندلی بشینه دیسک کمر میگیره ازتون خواهش میکنم به فکر ما باشید ممنون

  30. معبود

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از بچه بچگی با نیسان بزرگ شدم نیسان یعنی 71 طوسی .ابرفضی سالاره .
    بقیه ماشینا باید براش بوق بزنن . ماشین به پاش حرامه .انژکتورم مذخرفه .تمامه اوبوهته لیسان به چارتا چراغ گندشه .من چه کارا با نیسانم نکردم .کجاها باهاش نرفتم .خدایی میخامت .عاشقتم لیسان .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا