دومین شاسی بلند چینی بازار ایران هم رونمایی شد. در پی موفقیت و استقبال گسترده از ام وی ام X33 اینبار کرمان خودرو محصولی از دومین خودروساز بزرگ چین را برای رقابت به بازار می فرستد. لیفان X60 گرچه پخته تر از ام وی ام (چری تیگو) به نظر می آید اما باید بهای بیشتری نیز برای آن پرداخت کنید.
سبد محصولان لیفان با این خودرو تکمیل تر خواهد شد. گرچه پیش از این قرار بود لیفان X60 در مهر ماه به تولید انبوه برسد اما طبق روال معمول، این تاریخ تا دی ماه به تاخیر افتاده و اگر وعده ها اینبار خلف نشود، قرار است ۳۵۰۰ دستگاه از آن در دو ماه پایانی سال مونتاژ شود.قیمت لیفان X60 هنوز بطور قطعی تعیین نشده و این امر موکول به نرخ ارز شده است. بنابراین خریداران با وجود پرداخت دو مرحله ای حدود ۶۰ میلیون تومان، ممکن است باز هم مجبور به پرداخت مبالغی بیشتر شوند. با چنین قیمتی، رقیب آن یعنی ام وی ام X33 می تواند باقیمت ۴۲ میلیونی خود نفس راحت بکشد!
مشخصات موتور
نوع موتور
LFB479Q چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور
1794cc VVT-i
قدرت موتور
۱۳۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور
۱۶۸ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
سیستم انتقال نیرو
دستی گیربکس دستی ۵ سرعته
اندازه ها و ابعاد
طول خودرو
۴.۳۲ متر
عرض خودرو
۱.۷۹ متر
ارتفاع خودرو
۱.۶۹ متر
فاصله بین دو محور
۲.۶۰ متر
حجم صندوق عقب
۴۰۵ لیتر
وزن خالص
۱۳۳۰ کیلوگرم
وزن با بار
۱۷۰۵ کیلوگرم
ظرفیت باک سوخت
۵۵ لیتر
قابلیتهای فنی
حداکثر سرعت
۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد کیلومتر
–
مصرف سوخت
۸.۲ لیتر در ترکیب شهر و جاده
* مشخصات ذکر شده، بر اساس اعلام سازنده بوده و ممکن است در مدلهای تحویلی با تغییراتی همراه باشد.
بهرام
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲اقا علی رضا بسلامتی مبارک باشه ببخشید سود تاخیر پرداختند
عليرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲برای سود تاخیر صحبتی نشد ( چون روز تعطیل بود قسمت اداری نبودن )
کیوان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲میشه لطفا تاریخ تکمیل وجهتون رو بگید؟ ممنون.
عليرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام
فکر کنم 12/12/91 بود
همایون
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲باسلام خدمت دوستان.من امروز می خوام برم ثبت نام کنم.خواهش می کنم کمکم کنید که واقعاً این ماشین ارزشش رو داره؟
محمود
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲نه عزیزم من دارم اصلا راضی نیستم هرچی میخری بخر این آشغال و نخر
فرزاد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲اقا محمود شما اگه اینقدرررررررررررررررر ناراضی هستی بروووووووووووووووو بفروش!
علی
۲۷ آبان ۱۳۹۲سلام دنیا فقطL90
نيما طلا+ رضا 2
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲نمایندگی بشتام اصفهان 4 تا اورده ولی سنداش نیمده تا 2 روز دیگه تحویل میده از اصفهان کسی موفق شد ثبت نام جدید کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نادری
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲آقا علی رضا من 13.12.91 تکمیل وجه کردم هنوز تماس نگرفتن با من. آیا بابت تاخیر پرداختی دارن یا خیر؛**؟؟
علیرضا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲اگه شماره شاسی تون خورده باشه حداکثر تا یک هفته زنگ میزنن بهتون
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲برای چی به ماشینی که فقط قیافه شاسی بلند داره می گید شاسی بلند . این ماشین نه دنده کمک داره ، نه چهار چرخ متحرکه ، نه قدرت و نه گشتاور یک شاسی بلند رو داره . کاملا مشخصه که تو برف و شرایط سخت جاده از یه اتومبیل معمولی هم ضعیف تره .
سعید
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲خبری نشد از ماشین تحویلی اردیبهشت …
علیرضا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲تحویل میده که نمایندگی مرکزی ؟ شما کجا ثبت نام کردین ؟
سعید
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ثبت نام ایکس 60 مرداد شده :
40 میلیون پیش و 20800000 تومان هم موقع تکمیل وجه ؟؟؟
سعید
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲نمایندگی ملاصدار 13 اسفند تکمیل وجه کردم ؟؟؟
50 پیش ، 18900 تکمیل وجه ؟؟؟
پس تکلیف سود تاخیر و مابه التفاوت قیمت جدید چی میشه ؟؟؟
مهران
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲دوستان عزیز خدا شکر من امروز عشقمو ،سرور همه شاسی بلندها،ماشینمو از نمایندگی بابل تحویل گرفتم.
دیروز تهران زنگ زدم گفتند تا آخر خرداد تحویل می گیری.واقعا اعصابم خراب شد.اما در کمال معجزه به یک باره بعداز ظهر نمایندگی بابل برام زنگ زد ماشینت اومد.از تعجب شاخ درآوردم.بالاخره بخت ما باز شد ان شاالله شما دوستان گرامی هرچه زودتر ماشیناتونو تحویل بگیرید.
امروز که ماشین راآوردیم از زیبایی آن همه تعریف می کردندومحوش می شدند یه تست کردیم دنده فوق العاده نرم وعالی ، شتاب بسیار عالی ، سواری نرم وعالی اما دوستان خوبم دوستانی که قبلا ایکس 60 راگرفته بودند و از ترمز آن تعریف می کردند اما درکمال تعجب نمی دانم شانس من است یا نه؟ چرا که ترمز پایی وترمز دستی هر دو بسیار ضعیف می باشد.بعضی از دوستانم می گویند ریگلاژ نیست.نم یدانم ولی ترمزحالم را گرفته همه چیز عالی اما…
علیرضا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲مبارک باشه دوست من
بله من هم همین مشکل رو با این ماشین دارم . کمی ترمز ضعیف هست . تو دفترچه توضیحاتی رو داده .
در مورد نرمی فرمون و شتاب حق با شماست و واقعا خوب و مناسب هست.
مايان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲شاسی بلند لیفان x60 ؛ پرچمدار چینی
اگر نگاهی اجمالی به سیر تکامل خودروسازان کره ایی داشته باشیم و مسیر صعودی آن ها طی دو دهه گذشته را بررسی کنیم، درخواهیم یافت که خودروسازان چینی هم همان راهی را می روند که کره ای ها در دهه 90 و قرن جدید رفته اند.مونتاژ، اقتباس و حتی کپی طرح و در نهایت طراحی استراتژی است که باعث شده امروز خودرویی مانند لیفان x60 به عنوان یک خودروی نسبتا مناسب چینی وارد بازار شود. تست این خودرو در مسیری به طول حدود 800 کیلومتر بهانه ای شد تا کمی در نوع نگرشمان نسبت به خودروسازان چینی تجدید نظر کنیم.
پرچمدار چینی
حسن سفر طولانی با یک خودرو، پی بردن به ریزه کاری های فنی و در کل رفتار آن در مواجهه با شرایط مختلف رانندگی و جاده ای است. پیش از پا گذاشتن در رکاب جاده نگاهی به طراحی ظاهری این خودرو می اندازیم. سبک طراحی لیفان ایکس 60 آشناست. اگر کمی به خطوط گرد و نرم بدنه دقت کنید شباهت هایی را با سانتافه و صد البته فولکس واگن توآرگ و تویوتا rav4 خواهید یافت. البته حجم پردازی های بدنه اغراق آمیزتر از سانتافه است. در نمای روبه رو چراغ های بزرگ و زیبایی قرار دارند که در گوشه ها مانند گوشه های دو چشم کمی کشیده شده اند که نشان از دقت طراحان به جزئیات و ظرافت دارد. جلوپنجره به سبک آئودی بلند و گسترده طراحی شده و حسی توام با قدرت را به بیننده القا می کند. در دو طرف سپر دو ورودی هوا قرار دارد که به نظر می رسد بیشتر در خودروهای اسپرت کوپه مورد استفاده است تا یک کراس آور شهری! پروژکتورها نیز در پایین ترین بخش سپر یعنی، زیر ورودی های هوا نصب شده اند که به دلیل ارتفاع کم در مسیرهای خارج از جاده باید دقت داشت آسیب نبینند. یک صفحه فلزی هم در زیر سپر قرار دارد که در زمان ورود و خروج از شیب ها از برخورد سپر با سطح جلوگیری می کند. در نمای کناری یک خط یا حجم از زیر چراغ های جلو و کنار جلوپنجره آغاز می شود و با گذر از نمای جلو یک حجم زیبا دور گلگیر جلو تشکیل می دهد که با گذر از روی رکاب ها به دور گلگیر عقب هم می چرخد.
آینه ها بزرگ طراحی شده اند و در پشت آن ها نیز یک راهنمای بزرگ به چشم می خورد. به عقیده نگارنده تنها نکته منفی در نمای جانبی ایکس 60، قطعات همرنگ بدنه است که قبل از ستون c و بین خط شانه و شیشه کابین عقب قرار دارد. چرا که به هیچ عنوان با زمینه تیره شیشه ها در تناسب نیست. رینگ های 16 اینچی ایکس 60 نیز که تا حدوی شبیه به رینگ های فراری 360 مودنا به نظر می رسد، در نمای جانبی دلربایی می کنند. نمای عقب این خودرو شاید حتی پویاتر از نمای جلو به نظر برسد. طراحان در نمای عقب توانسته اند در کمال سادگی طرحی ایجاد کنند که همانند بسیاری از هموطنانش خسته کننده نیست و در ضمن سبکی نسبتا اروپایی دارد. بیشترین امتیاز مثبت را در نمای عقب گرافیک مناسب چراغ ها می گیرد.
نمای داخلی؛ آرامش به سبک لیفان چینی!
نمای داخلی به سبک طراحی کره ای ها بی شباهت نیست، اما شباهتش به تویوتا rav4 ژاپنی انکار ناپذیر است. داشبورد ایکس 60 را می توان به سه بخش تقسیم کرد. در بالاترین قسمت دریچه های سیستم تهویه مطبوع و کنترل سیستم صوتی خودرو قرار دارد. یک پله پایین تر دکمه های دوار تنظیم سیستم تهویه به صورت سه تایی نصب شده و در پایین ترین بخش هم شیفتر گیرباکس جا خوش کرده است. دسته دنده نیز خوش دست و فواصل حرکتی آن کوتاه است که سبب کاهش زمان تعویض دنده و مانع از اتلاف گشتاور موتور می شود. ارگونومی اتاق هر چند در حد خودروی مثل تویوتا rav4 نیست اما راضی کننده به نظر می رسد و کاملا بر هموطنش mvm x33 می چربد. کارکرد تنظیمات سیستم تهویه خودرو به دلیل قرارگیری در محل مناسب، به سهولت انجام می گیرد. اما دکمه های تنظیم سیستم صوتی کمی دور از دسترس است و اگر روی صندلی راحت آن خوش نشسته باشید، باید برای تنظیم سیستم صوتی خودرو، کمی به سمت جلو حرکت کنید. که البته این مشکل با نصب ادوات تنظیم بر روی فرمان از سوی سازنده تا حدودی مرتفع خواهد شد و بدین ترتیب فضای بزرگ وسط فرمان هم به نحوی مورد استفاده قرار می گیرد. اما جذاب ترین بخش کابین نورپردازی آبی ملایمی است آرامش را بر کابین ایکس 60 حکمفرمایی می کند. نورپردازی صفحه کیلومتر هم آبی رنگ است تا با نورپردازی کابین در تناسب باشد. دورشمار موتور بزرگ ترین دایره را در میان نشان دهنده ها به خودش اختصاص داده و این بزرگی بی دلیل نیست، چراکه این نشان دهنده استوانه ای در وسط میزبان سرعت سنج نیز هست که به سبک خودروهای اسپرت به صورت دیجیتال سرعت را نشان می دهد و هرچند مدرن است اما هنوز نپخته و خام به نظر می آید. صندلی ها نیز برای سه سرنشین کافی به نظر می رسند.به دلیل اینکه این خودرو به صورت تک دیفرانسیل و محور محرک جلو ساخته شده است تونل عبور گاردان در وسط خودرو وجود ندارد که این نکته سبب می شود در سفرهای کوتاه حتی سه نفر هم در کابین عقب راحت باشند. در کل وقتی داخل خودرو قرار می گیرید در می یابید که کابین جادارتر از آن چیزیست که از بیرون به نظر می رسد.
X60 چه در چنته دارد؟!
دیگر زمان آن رسیده بود که موتور 133 اسب بخاری x60 را وارد گود کنیم. موتور بسیار آرام روشن می شود. برای شنیدن صدای آن باید دور موتور را بالا برد اما ecu فقط تا دور موتور 4000 اجازه این کار را به شما می دهد! دلیلش هم این است که هیچ دنده ای در گیرباکس درگیر نیست و انژکتورها در حالت خلاص بودن گیرباکس در دور 4000 کات آف می کنند تا به موتور آسیب نرسد. با حرکت دادن شیفتر، دنده یک به نرمی در دل گیرباکس جای می گیرد و خودرو به آرامی شروع به حرکت می کند. در زمان حرکت به دلیل نرمی پدال کلاچ در رها کردنش باید دقت کرد تا خودرو حرکت ناگهانی نداشته باشد اما باید گفت این نرمی در عبور از ترافیک کمی از خستگی شما می کاهد. موتور این خودرو با حجم دقیق 1794 سی سی می تواند در دور 6000 هزار 133 اسب بخار قدرت تولید کند. البته به محض رسیدن دور موتور به 4200 rpm، 168 نیوتن متر گشتاور نیز در اختیار شما قرار می گیرد. این موتور دو میل سوپاپ در سرسیلندر دارد و 16 سوپاپ هم که به صورت متغیر باز و بسته می شوند (vvt ) نقش مجراهای تنفسی آن را ایفا می کنند. سیستم جرقه زنی هم به صورت چهار کوئل مجزا برای هر سیلندر است که در این سیستم دیگر نیازی به دلکو و یا کوئل دوبل نیست و برای هر سیلندر یک کوئل وجود دارد. با توجه به نسبت تراکم 10 به یک موتور بهتر است از بنزین سوپر برای آن استفاده کنید. اما اگر باک 55 لیتری آن را با بنزین معمولی هم پر کنید موتور دچار مشکل نمی شود. با ورود به مسیرهای خارج از شهر و حرکت درون پیچ ها سیتم تعلیق و قوای محرکه ایکس 60 بیشتر مورد آزمایش قرار گرفت. گیرباکس 5 سرعته این چینی خوش سیما در دنده های 1 و 2 ضرایب مناسبی دارد، اما بیشترین کشش در سرعت بالای 60 کیلومتر را در دنده سه با این قد بلند چینی تجربه خواهید کرد. هر چند گشتاور تولید شده توسط موتور چهار سیلندر این خودرو زیاد نیست، ولی وزن 1330 کیلوگرمی آن برای خودرویی در این کلاس مناسب است. این وزن کم کشش مناسبی را برای ایکس 60 فراهم می کند. با توجه به محور جلو بودن این خودرو و ارتفاع آن تصور می کردیم خودرو در عبور از پیچ ها در محور عقب کمی دچار آشفتگی شود، ولی سیستم تعلیق فنر لول و اکسل یک تکه آن به خوبی از پس حفظ خودرو برآمد. حرکت های سیستم فنر بندی در عبور از ناهمواری ها قابل پیش بینی است چون میزان انعطاف پذیری آن زیاد نیست. ولی این انعطاف کم سبب وارد آمدن ضربه به کابین و سرنشینان نمی شود که نشانگر یک شاسی خوب است. فرمان راک اند پنیون این چینی هم خوش دست است و هم می توانید شرایط جاده را با دردست گرفتنش احساس کنید. در عبور از ناهمواری ها رفتار فرمان به گونه ایست که به دستان شما ضربه نمی زند. بر روی قابلیت های خارج از جاده این خودرو زیاد حساب نکنید چون برای این کار ساخته نشده است. اما ارائه گونه دودیفرانسیل با ارتفاع بیشتر از سوی کمپانی مادر می تواند یک گام بلند به سوی فروش بیشتر با توجه به قیمت کمتر از حریفان باشد. ترمزهای چهار چرخ دیسکی که مجهز به abs و ebd هستند خودرو را به خوبی کنترل می کنند و بعد از ترمزهای متعدد هم از کارایی آنها کاسته نمی شود. طول/عرض/ارتفاع خودرو به ترتیب برابر 4325/1790/1690 هستند که با این اندازه ها در ترافیک و به خصوص در مورد جای پارک مشکل خاصی نخواهید داشت. دید عقب با توجه به اندازه خودرو و برف پاک کن و گرمکن شیشه عقب بد نیست و سنسورهای پارک نیز دیگر جایی برای گله باقی نمی گذارند. البته آینه های برقی جانبی هم با سایز بزرگشان دید خوبی را پدید می آورند. در حرکت رو به جلو دید مناسبی دارید ولی گوشه های سپر در میدان دید شما قرار ندارند.
سیستم صوتی
متاسفانه سیستم صوتی لیفان ایکس 60 با 6 اسپیکر، چندان راضی کننده نیست. این خودرو تنها به دو ایربگ راننده و سرنشین کناری مجهز است که از این حیث یک نمره منفی می گیرد. در مقوله ایمنی chinancap به این خودرو چهار ستاره ایمنی داده است که با این حال از بسیاری از خودروهای وطنی ایمن تر است!در پایان باید گفت این خودرو نمودی از ورود چینی ها به گام سوم یعنی طراحی و تولید است و طولی نخواهد کشید که آن ها نیز صاحب سبک خواهند شد. لیفان x60 به دلیل قیمت پایین و کیفیت مناسب (نسبت به قیمت) خودرویی مناسب است و یک خودروی خودروی تقلیدیست، نشان از عزم چینی ها برای استقلال در طراحی خودرو دارد. در خصوص استهلاک آن نیز باید پس از گذر یک یا دو سال قضاوت کرد. و با این توصیفات کم کم چین را نیز باید به لیست کشورهایی که مدت ها بعد از ما در صنعت خودرو گام نهادند، ولی از ماپیشی گرفتند افزود.
محمد
۲۴ دی ۱۳۹۳آخه کجاش به x33میچربه فقط ماشینای چینی قشنگی داره همینو بس.x60تو سربالایی از پراید هم ضعیفتره اکثر اونهایی که دارن و تجربه کردن اینو میگن.حداقل x33 موتورش 2000هستش و نامیدت نمیکنه.ضمنا کاپوت دوتا ماشینو بزن بالا ببین موتور کدومش از نظر ساختاری و نصب شکیلتره.اگه هم دسترسی نداری تو اینترنت سرچ کن موفق باشی
عليرضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲مطلب جالبی بود و بدون جانبداری
شیرین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲با سلام امروز زنگ زدم نمایندگی بشتام اصفهان گفتند 5 تا ماشین واسشون اومده و تا چند روز دیگه هم بقیش میرسه.
مايان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲بشتام 2 هفتست الان به همه همینا میگه …… میگه تو راهه داره میاد نمیدونم مگه از کجا میخان بیارن مگه لامبورگینی هستش جون به لبمون کردن اینم از بشتام حداقل ازینا انتظار دروغ نداشتیم …… سود تاخیر بیاد بگیریم حتمااااااا به نظره من همه 1 اعترراضی بکنن نسبت به این قیمت که این همه کشیدن پایین یعنی اینقدر بی درا پیکر ؟؟؟؟؟؟؟حداقل از ما اردبهشتیا بعد از 8 ماه انتظار 1 چیزی برگردونن 7 8 تومنی باید پس بدهند با این وضع اصلا 1 ریال هم سود نکردیم .. خدا لعنتشون کنه
سعید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲من تماس گرفتم 8 میلیون پس میدن با سود تاخیر ؟؟؟
اینم شماره نمایندگی تهران
021-88618650
مايان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲سعید جان واسه ما سری اولی ها 8 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا اونای که 69 دادن ما سری اولی ها 34 اول دادیم 17 بعد جمعا شده 52500 البته نزدیکه 7 ماه پولمون خابیده من منظورم این بود که از ما هم بیاد 1 چیزی برگردونن حالا نمیدونم شما کودوم قیمت منظورته”؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجید-م
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲من تکمیل 12 اسفندم .پس چراااااااااااااااااااا تحویل نمی دن؟؟خسته شدم از بس منتظر موندم.کسی از قیمت مدل 92 تو بازارش خبر داره؟
عليرضا
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲شماره شاسیت خورده ؟ از نمایندگی بپرس
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲تهران خیابون جمهوری سفیدشو 72 زده.البته این قیمت ماله قبل انتخاباته بعد اون دوباره ماشین میره بالا.من x33دارم می خوام ببینم تو یه ردیمن یاx60بهتره؟دوستانی که میدونن بگن؟
شايان
۱ خرداد ۱۳۹۲دوست عزیز رو این مباحث قبلا بخث کافی شده و مسلما ایکس 60 اصلا قابل قیاس با ایکس 33 نیست وبا خودروهای سوزویس و سانتافه میشه هم رده خوند البته غیر از تک دیفرانسل بودنش شما خودتون سوار بشین میفهمید
محمد
۲۴ دی ۱۳۹۳چیش رو می خوای با ایکس 33 قیاس کنی حتما فقط قیافشه یا موتر ضعیفش یا وقتی کاپوت رو میزنی بالا قطعات موتورش عین جگر زولیخا رو میمونه عزیزم جو نده ایکس 33 حداقل تو سربالایی نامیدت نمکنه که این ماشین میکنه
سعید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲مایان جان
اونایی که 69900 ثبت نام کردن 8200 پس میدن با سود تاخیرشون
نمایندگی ملاصدرا تهران اینو گفت …
مهران
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲دوستانی که قبلا ایکس 60 گرفتن ترمز آن چطوره؟
من که گرفتم ترمزش خیلی ضعیفه.
چرا؟
عليرضا
۱ خرداد ۱۳۹۲واقعا هم همینطوره. من که شوکه شدم . !!!
مايان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲باید ریگلاژ گنین مگه با ریگلاژ کردن حل نمیشه؟؟؟؟؟
مهندس فلاح
۱ خرداد ۱۳۹۲این ماشین. تو سر بالایی از ایکس 33خیلی بهتره کسایی که ماشینهای بالای 150 سوار شده باشند این ماشینو زیاد نمی پسندند وگنه کسی. نمیتواند ار این ماشین ایراد بگیره این ماشین تازه به اسپانیا صادر می شه 14700دلار این ماشین تا 20 سال دیگه مهمان ایران است. بنده به نظر محمود احترام منیازارم از50 ماشین حدود 2 تاش ایراد دار در میاد هر کس سوال داره بپرسد
مهران
۱ خرداد ۱۳۹۲جناب مهندس فلاح ترمز ایکس 60 من خیلی ضعیفه
همین طور ترمز آن هم خیلی ضعیفه
آیا چاره داره ؟
درست میشه؟
شايان
۱ خرداد ۱۳۹۲سلام به دوستان اصفهانی کسی تحویل گرفتهه هنوز یا نه این بشتام شورشا در اورد با این عملکرد ضعیفش بابا رشت 3 هفته پیش تحویل گرفت داد ادریبهشتیاشا ایناا چراا نیمدنننننننننننن پس اعصاب برام نزاشتن …………………..کسی گرفت فوری بگه ممنون
مايان
۱ خرداد ۱۳۹۲من گرفتم هورااااا همه چیش عالیهههههههههه ترمزش خوبه مشکلی نداشت
رضا
۱ خرداد ۱۳۹۲خوش به حالتون.کاش ماشین منم میومد:(((کی تکمیل وجه کرده بودید.اصفهانید؟
رضا
۱ خرداد ۱۳۹۲هنوززززززززززززز تحویل نداده این نمایندگی بشنام.خسته شدیم.چرا اینقدررر ضعیف عمل می کنن.تو خیابون 8بهشت قیمت سفید را 72 گفته.تو شهرای دیگه هم همینه؟
سعید
۱ خرداد ۱۳۹۲آقا مایان تکمیل وجهتون کی بوده که ماشینو تحویل گرفتین ؟
من 13 اسفند تکمیل وجه کردم هنوز شماره شاسیم نخورده >>>>
سعید
۱ خرداد ۱۳۹۲در مورد برگشت مازاد پولتون و سود تاخیر چی سئوال کردین ؟
مهندس فلاح
۱ خرداد ۱۳۹۲اقای مایان در مورد ضعیف بودن ترمز اگر شما قبلا absرا تجربه نکرده باشید به نظر شما ضعیف دیده می شود در صورتی اشکال فنی چند ایراد میتواند داشته باشد این ماشین به خاطر وزن کمش ترمزها بهتر از ماشینهای دیگر عمل میکد نکته 1: پیش فشار در مدار سیستم ترمز که به توسط سوپاپ فشار اعمال میگردد بین 1 تا 5/1 آتمسفر بیشتر از فشار هوای آزاد است.
نکته 2: وظیفه سوپاپ کنترل فشار در سیلندر اصلی ترمز جلوگیری از برگشت روغن مدار به سیلندر اصلی میباشد.
نکته 3: وظیفه بوستر ترمز، کاهش فشار پای راننده و در نتیجه تقویت سیستم ترمز میباشد.
نکته 4: فشار داخل لولههای ترمز در سیستم کاسهای حدود 1 تا 2 آتمسفر میباشد.
نکته 5: خالیکردن پدال ترمز بابت نداشتن روغن و پارگی
لاستیک تشتکی و خرابی لوازم سیلندر اصلی و چرخ
میباشد.
نکته 6: در ترمز هرگز از دو نوع روغن ترمز استفاده
نمیشود زیرا باعث خرابی زودرس لوازم پمپ ترمز
میشود.
نکته 7: در صورتیکه پدال ترمز به تدریج پایین رود و روغن ترمز هم کم نباشد علت خرابی لاستیک تشتکی اصلی پمپ زیرپا میباشد.
نکته 8: علت دو پا شدن پدال ترمز وجود هوا و عدم رگلاژ کفشکی چرخ خرابی لوازم سیلندر اصلی ترمز
میباشد.
نکته 9: علت خالی کردن به یکباره پمپ ترمز زیر پا خرابی لاستیکهای آببندی پیستون ترمز میباشد.
نکته 10: همیشه بعد از تعویض لوازم پمپ چرخ بایستی سیستم را هواگیری کرد.
نکته 11: در سیستم دیسکی فشار موجود در لولههای ترمز
در حالت آزاد برابر فشار جوّ میباشد.
نکته 12: در سیستم ترمز دو مداری نسبت به یک مداری ترمزگیری چهارچرخ همزمان صورت میگیرد.
نکته 13: در نوع کفشکبندی ترمز ضریب افزایش نیرو در سیستم سیمپلکس 2C= و در سیستم دوبلکس 3 C= و درسیستم سرو 5 =C میباشد.
نکته 14: لنت ترمز دیسکی بعد از عمل ترمز به توسط دوران دیسک و اورینگ داخل سیلندر ترمز به عقب
برمیگردد.
نکته 15: سوراخهای موجود در جلوی پیستون فلزی پمپ ترمز به منظور جلوگیری از ایجاد خلاء در منطقه فشار هنگامی که پیستون با سرعت به عقب برمیگردد.
نکته 16: نقطه جوش روغن ترمز حدود 250 درجه سانتیگراد و نقطه انجماد آن حدود 60 درجه سانتیگراد است.
نکته 17: علت دل زدن پدال ترمز تاب داشتن دیسک و دو
پهنی شدن کاسه چرخ میباشد.
نکته 18: سیستم ترمز دوبلکس مجهز به دو پمپ و پیستون یکطرفه است اما سیستم ترمز دوبلکس دوبل دو پمپ و پیستون دو طرفه دارد.
نکته 19: اگر اتومبیل در هنگام ترمز گرفتن به سمت راست متمایل شد علت خرابی وسایل سیلندر و نشت روغن چرخ سمت چپ میباشد.
نکته 20: در ترمزهای کفشکی خاصیت قلاب کنندگی باعث قدرت ترمز میگردد.
نکته 21: اگر پدال ترمز پایین رفته و مسیر طولانیتری طی کند و بعد عمل نماید علت خرابی لوازم سیلندر و چرخها و یا ساییدگی لنتها و کفشکها و دیسک و کاسهچرخ میباشد.
نکته 22: در صورت سفت شدن پدال ترمز پا علت احتمالی پارگی دیافراگم بوستر ترمز میباشد.
مهران
۱ خرداد ۱۳۹۲آقای مهندس فلاح با تشکر
اگر لاستیک ایکس 60 را تعویض کنم و لاستیک پهن وبزرگتر بزنم قشنگ تر شده وارتفاع ماشین بلند تر بشه ، چراکه اینکه چرخ آن در درمقابل بدنه آن خیلی کوچک ونازیبا به نظر می رسه و فاصله لاستیک با لبه گلگیر بسیار زیادمی باشد.
نظر شما چیه؟
محمد
۱ خرداد ۱۳۹۲مهندس فلاح عالی بود واقعا زحمت کشیدین مرسی از این همه اطلاعات خوب!
مايان
۱ خرداد ۱۳۹۲ماشن خوبی هستش من 12 ام تکمیل وجهم بود راضی کنندست هر چند با قیمتش که به 1 باره رفت بالا تو این بازار ماشین دیگه نمیشه سوار شد ولی قیافش از سوزوکی هم بهتره ولی امکانتش کمتره گرمکن صندلی نداره صندلیش برقی نیست …… از مهندس فلاح ممنونم 1 چنتا سوال دارم ایا شما در کرمان خودرو مشغول هستید؟؟؟ ترمز ماشبن از من خوب عمل میکرد مشکلی باهاش نداشتم ولی کولر ماشین که زدم خیلی دلچسب و با فشار نیست زد تو ذوقم با این هوا گرمممم چیکار کنم فشارش بیشتر بشه؟؟کف ماشین فرش نداشت ……. سود تاخیر گفتن میدهند ولی 1 کم طول میکشه تا پرداخت کنن ……..مدارک هم هیچی ازش نیست تا بیاد کلید ریموتش در حالته قفل 2 کنتاک نمیزنه راهنماهش3 شیشه راننده بطور اوتوماتیک 2 حالته نیست و باید نگه داشت تا بره بالا این قابل حل شدنه؟
مايان
۱ خرداد ۱۳۹۲1 نکته منفی که به چشمم خورد نداشتن نمد زیر داشبورده البته اصلا پیدا نیست ولی منا یاده پراید انداخت و خروجی باده زیر پاشم همونجاست بهتر بود 1 نمد میزدن درش این بود چیزای که دیدم