رنوپارس از هشت محصول آینده این شرکت برای بازار ایران پرده برداشت. در مراسم روز سه شنبه، مدلهای فیس لیفت تندر L90 ایران خودرو و سایپا، تندر وانت، تندر استیشن، تندر ون و دو مدل از هاچ بک ساندرو و شاسی بلند داستر رونمایی شدند.
فیس لیفتهای تندر با تاخیر زیاد بلاخره قرار است راهی بازار شوند. فیس لیفت تندر سایپا بنام پارس تندر (تندر SR) دیگر تغییر خاصی در جلوی خودرو را نشان نمی دهد اما تغییرات چراغهای عقب ملموس می باشند. ظاهرا سایپا بازخورد منفی نسبت به طراحی جلوپنجره و سپر را دریافت کرده که جای خوشحالیست اما حذف تغییرات ابتدایی بجای بهبود و بازطراحی، جای سوال دارد. در اصل سایپا که عدم رضایت بازدیدکنندگان طرح اولیه را دریافته بود، صورت مسئله را پاک کرد. (عکسها از عصرخودرو)
درنقطه مقابل تندر فیس لیفت ایران خودرو بسیار پخته تر و زیباتر است و بر مبنای لوگان فیس لیفت ساخته خواهد شد. در طراحی داخلی نیز تندر ایران خودرو بالاتر از تندر پارس خودرویی فیس لیفت قرار می گیرد. برگ برنده ایران خودرو استفاده از طرحیست که طراحان رنو پیاده کرده اند و در مقابل خام بودن طراحی پارس تندر واضح است.
پارس تندر اگر دوباره خلف وعده نکند، از همین ماه و با افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی به بازار خواهد آمد. تندر فیس لیفت ایران خودرو هم سال آینده و همزمان با ورود نسل جدید لوگان در سایر کشورها، به بازار خواهد آمد.
تندر پیک آپ هم طبق وعده ها قرار است از نیمه دوم امسال در ایران خودرو به خط تولید بیاید. رویای جانشینی تندر بجای پیکان که محقق نشد. فکر می کنید تندر وانت بتواند جایگزین وانت پیکان باشد؟ ظرفیت بار تندر پیک آپ ۸۰۰ کیلوگرم است ولی قیمت آن قابل رقابت با وانت باردو نخواهد بود!
رنو داستر هم که شاسی بلند ارزان قیمتی با سودای رقابت با شاسی بلندهای چینی بازار ایران است. قیمت ۴۰ میلیونی این خودرو هم این رقابت را داغ خواهد کرد. اما بیاد بیاورید که با ۴۰ میلیون قبل از جهش قیمتها چه شاسی بلندهایی را می شد خریداری کرد!
رنو داستر روی پلتفرم لوگان یا X90 ساخته می شود اما موتور مورد استفاده آن ۲ لیتری و با قدرت ۱۳۶ اسب بخار خواهد بود. شتاب صفر تا صد آن ۱۰.۲ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۸ لیتر اعلام شده است.
رنو ساندرو قرار است جای رقیب دیرین پژویی در بازار ایران یعنی پژو ۲۰۶ را پر کند. حالا که قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ سر به آسمان گذاشته، ساندرو هم می تواند جولان خود را با قیمتهایی بسیار بیشتر از تندر آغاز کند.
ساندرو از همان موتور و قوای حرکتی و پلتفرم تندر استفاده می کند. این خودرو در دو مدل استاندارد هاچ بک و استپ وی (Stepway) با ظاهری اسپورت تر و مشابه شاسی بلند یا مینی SUVارائه خواهد شد. احتمالا ساندروها میهمان پارس خودرو خواهند شد.تندر استیشن یا لوگان MCV هم می تواند در دو ظرفیت ۵ یا ۷ نفره و یا حتی با دو نفره با فضای بار زیاد تولید شود. مشخصات فنی و پلاتفرم هم طبق معمول با تندر ایرانی یکسان است.
تندر ون هم از آن خودروهای عجیب این نمایشگاه بود. این خودرو بیشتر بدرد نعش کشی می خورد تا یک ون خانوادگی.
پیمان کارگر هم در مراسم رونمایی به ایران خودرو و پارس خودرو لوح تقدیر داد تا عدالت را رعایت کرده باشد. مدیرعامل رنوپارس از عزم جدی رنو برای حضور و سرمایه گذاری در بازار خودروی ایران خبر داد. بازاری که در حال خارج شدن از دست پژو می باشد. نکته جالب اینکه پژو بعنوان یک شرکت خصوصی به علت تبعیت از تحریمها، بازار پر سود ایران را رها می کند و شرکت دولتی رنو بدون توجه به چنین تحریمهایی جای پای خود را مستحکمتر می نماید.
پیمان کارگر گفت که در حال حاضر پژو به ایران قطعه صادر نمی کند و بنابراین ما از این فرصت استفاده کرده و سریعتر محصولات خود را به بازار ایران عرضه خواهیم کرد. قرار است ۴۰۰ هزار دستگاه از مدلهای مختلف لوگان بصورت سالانه در ایران ساخته شوند. همچنین وی افزود که نگران ورود خودروهای چینی به بازار ایران نیست. زیرا مدلهای رنو در ایران شناخته شده تر هستند.
مدیرعامل رنو پارس در پاسخ به این پرسش که با وجود معرفی نسل جدید ساندرو و لوگان، چرا در ایران بدنبال ارائه مدلهای قدیمی تر هستید، گفت که هر بازاری بر اساس رنج قیمت و استفاده مردم، شرایط مخصوص خود را دارد.
باید دید چه عواملی باعث شده تا رنو و شرکتهای دیگر ایران را شایسته خودروهای از رده خارج و قدیمی خود بدانند. زیرا بیشتر خودروهای رونمایی شده در این مراسم حداقل عمری ۵ ساله دارند.
amir hpr
۸ تیر ۱۳۹۱خدایا منو بکش از دسته این دولت رتحتشم.
مسی
۸ تیر ۱۳۹۱فیس لیفت تندر سایپا… غیر قابل تحمله :-D
سهیل 561
۹ تیر ۱۳۹۱کدوم ماشین ایرانی قابل تحمله؟؟؟
نکه خیلی تیبا سایپا قابل تحمله
توقع داشتی فیس لیفت تندر خوب باشه
اینا از طراحی هیچی سرشون نمیشه فقط میگن تغییر بدم همین
از اون رانا ایران خودرو که 206 و تندر با هم تصادف میکنن تبدیل میشه به رانا
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴همشون زشتن
امین
۸ تیر ۱۳۹۱سلام
یه سوال این خودرو ها حالا قراره از کی به صورت رسمی عرضه بشند ؟
قیمت پایه این خودروها چنده ؟
به نظر شما با این افزایش قیمتی که هر روز داره مردم را بیچاره میکنه. از همون اول مثل رانا که هنوز نیومده 5 تومن گزاشتن روش افزایش کاذب پیدا میکنه یا نه ؟
yashar
۸ تیر ۱۳۹۱اون پنج تومن سود برای حواله ها که تو بعضی سایتها بیان شده کار مافیای خود […] بود! با این جو سازی الکی می خان بگن داریم ارزونتر می فروشیم دفعه بعد برای قطع کردن دست دلالها خودمون پنج تومن می زاریم روش تا نقشه های همشون برآب بشه…! والاه آدم عاقل نمیاد فردا تموم شدن پیشفروش 5 تومن بابت حواله بده… همون روز پیشفروش ثبت نام میکرد…
امان از دست اینا… هی امان!
IMAN
۸ تیر ۱۳۹۱یه چرخ محصولات فرانسوی به تمام محصولات چینی می ارزه
طاها
۸ تیر ۱۳۹۱با ایمان موافقم… ماشین های فرانسوی با اینکه مردم ما تنها چیزی که ازش میدونن یه تندر 90 و 206 هست اما ماشین های فوق العاده با کیفیت و راحتی هستند .. کلا در مقابل ماشین های اروپایی ماشین چینی که هیچی ! ماشین های کره ای هم حرفی برای گفتن ندارند.
مهدی
۹ تیر ۱۳۹۱ماشین کره ای حرف واسه گفتن نداره ه ه !
اروپایی ها بعد یه قرن این شدن ولی هایوندای 2 دهه این شده …
شاید الان در حدشون نباشن ولی میرسن به زودی …
فرهود
۸ تیر ۱۳۹۱مال ایران خودروش خشکله.کی میاد؟شرایطو قیمتش چطوره؟
خودم
۸ تیر ۱۳۹۱ببین کارمون به کجا رسیده…واسه خودمون متاسفم :(
حسین
۸ تیر ۱۳۹۱این اروپاییا تا طرحشونو از رو کاغذ به واقعیت تبدیل نکنن حال نمیکنن.ولی ماها حتی طرح اونارو رو کاغذم نمیتونیم بیاریم چه برسه به واقعیت.آقا جان تاهست زندگی با این ماشینا باید زندگی کرد.میخوای داد بزن میخوای برو خودتو بکش همینه که هست.پارس تندرو بچسب.چراغ ترمزشو عوض کردن 1ماهه سرمون رفته از تبلیغش.خاک تو سرتون فرانسویا که آبروتونو اینوریا دارن میبرن
محسن
۸ تیر ۱۳۹۱ماشینای “داچیا” به ارزونی و با کیفیتی مشهورن,خوشحال شدم شنیدم قراره وارد ایران بشن
فرامرز
۱۶ دی ۱۳۹۲ارزونی و بی کیفیتی!!!
Sam
۸ تیر ۱۳۹۱خوشم میاد یه تندراومده همه چیزمون رو از روش داریم میسازیم!!؟شاسی بلند و کوتاه و اسپرت و وانت و مینی بوس و اتوبوس و کامیون و…
خیلی باحالیم کلاً
كوروش
۸ تیر ۱۳۹۱بچه ها امیدتونو از دست ندین آلمان بعد حنگ جهانی اول خیلی داغون بود ولی الان ….
خودم
۸ تیر ۱۳۹۱آلمان یه کشور ورشکسته بود که با حمایت های مالی ایران و آمریکا دوباره پا گرفت (اینو کاملا جدی گفتم) :)
كوروش
۸ تیر ۱۳۹۱چطوری؟ یه سایتی چیزی در این باره هست ؟
MATIN
۸ تیر ۱۳۹۱سلام صد درود بر ملت صبور ایران !
همه شرکتای خودرو سازی به فکر اینن که از خودشون یه طرح بدن یه ماشینی بزنن.ولی شرکتای ما دنبال اینن از ماشینای خارجی یه خط تولید بزنن !
یه سوال ؟؟؟
اینا که مدریت این شرکتا به عهده دارن واقعا چیزی از ماشین میدونن ؟ اصلا واسه این کار تربیت شدن ؟
یا دوره های خاص بدبخت کردن مردم و گذروندن ؟
(حرف واسه گفتن زیاده ولی به موقع)
حمید عظیمی
۸ تیر ۱۳۹۱کار اینا فقط تغییر قیافه ماشین های خارجیه
یادتون زانتیا رو فیس لیفت کردن؟ حالمون بد میشد وقتی فیس لیفت میدیدیم. حالا هم زدن توو خط بک لیفت.
اروپایی ها موتور تغییر میدن ما هم قیافه البته از نوع ترررررر زدن
رضا امپراطور
۸ تیر ۱۳۹۱بعضی از دوستان فکر میکنند ایران این تغییرات رو روی قیافه محصولات رنو پیاده میکنه نه عزیزان اینطوری نیست . اینا حتی نمیتونن لامپ چراغها رو خودشون بزنن اینا همه از پنج سال پیش همه در کشور ترکیه داره استفاده میشه(بجز وانت تندر) الآن رنو تازه تصمیم گرفته که به ایران هم بده اینم بخاطر اینه که میدونه ایران رو خیلی از شرکتها تحریم کرده و رنو میتونه با قیمتهای خوبی قالب کنه.
وای به حال ملت…
احمد.ف
۸ تیر ۱۳۹۱این تندر پارس خودرو چقدر زشت شده، ال 90 قبلی باز یه تناسبی بین سر و تهش بود، جدیده افتضاحه. من یکیشو که آزمایشی بود تو خیابون دیدم، از عکسش هم زشت تره!
sunmartin
۸ تیر ۱۳۹۱رضا امپراتور کاملا درست میگه نکنه فکر کردین این تغییرات بدست توانمند برادران سایپا و یا سایر تغییرات بدست غیور مردان ایران خودرو بوده نه!!! اینها طرح هایی بوده که در کشورهای ثالث مث ترکیه و رومانی و یا 206 اس دی ابتدا در ایران برای اولین بار ولی با پول و مالیات من و شما شکل گرفته البته گفتن این حرف ها بی فایدس بریید خوش باشییدیا l90 البته حق هم داریم هممون امان از بی پولی
amir
۸ تیر ۱۳۹۱ای کاش یه روزی برسه که مردم سوار گل بی ام وه و… المانی بشن تا دست از حمایت های بی خود و بی جهت از اشغال فروشای داچیا و رنو و پژو وردارن گل کجا و تندر کجا
amin
۱۰ تیر ۱۳۹۱داداش گل واسه فولکسه برای bmw نیست که …یکم توجه کن…
amir
۸ تیر ۱۳۹۱این مسولین حش.. از هر سوراخی برای افزایش قیمت استفاده میکنن
ali25
۸ تیر ۱۳۹۱پارس خودرو همون ال90 است ولی چراغاشو عوض کردن د به نظر خودشون بهتر شده اما صدرحمت به ال 90
ali25
۸ تیر ۱۳۹۱شنیدین می گن:
خدا آن ملتی راسروری دادکه تقدیرش بدست خویش بنوشت با آن ملت سرو کاری ندارد که دهقانش یرای دیگری کشت.
حکایت خودمونو ببین عقل مونو دادیم دست کیا خدا رحم کنه.
بابا اتی
۹ تیر ۱۳۹۱استپ وی (Stepway)قیمتش به نظرتون چند خواهد بود ؟
پویا
۹ تیر ۱۳۹۱با درود فراوان به نظر من با وجود برند هایی نظیر پورشه و بنز و ب ام و و…ماشینی مثل کمری و ماکسیما و سوناتا و امثال آن چندان هم تک نیستند
در مورد داچیا رنو هم اصولا خودرو های فرانسوی در کشور ما موفق بوده اند امیذوارم قیمت ها مناسب تر از ماشین های چینی باشد.
رضا
۹ تیر ۱۳۹۱البته که حق افزایش قیمت تا 20 تومنا ایران خودرو برای این تغییرات جزیی ال 90 داره!!!! ولی حالا همچین محصولات شاخی هم نیستن که میگن چینی ها بدن و فرانسوی ها خوب. صرف نظر از اسم چین و البته اینکه من تا حالا سوار خودروی چینی نشدم اما این رقابت را دوست میدارم. این که کره با هیوندای یا کیا و یا برند های دیگه سعی در رقابت با بی ام دبلیو و یا بنز میکنن این خیلی زیباست. این که چینی ها سعی میکنن سهمی تو بازار خودرو داشته باشن و تا جایی هم حس رقابت را ایجاد کردند زیباست. من نمیگم چینی ها خوبن اما این ها هم شاخ نیستن. همین داچیا داستر شاسی بلند قرار بود زیر 30 میلیون باشه که رسیده به 40 تومن. در صورتی که داخلش مثل ال 90 خودمونه و نمای بیرونی هم اصلا قابل رقابت با شاسی بلند های موجود مثلا با ویتارای دنده دستی که زیر 50 تومن هست نیست. جالبه بدونید این داچیا هم دنده دستیه. در هر صورت ما با قیمت ها مشکل داریم و باید کسی باشه که(((( صدامونا به گوش آقایان صاحب دولت برسونه))) (((((((ما با قیمت های غیر قانونی و نا عادلانه و غیر واقعی مشکل داریم. مشکل داریم!!))))))
Ali
۹ تیر ۱۳۹۱فیس لیفت ایران خودرو خیلی خیلی از فیس لیفت سایپا بهتره.ولی انصافا اگه خوب نباشه برای تنوع بد نیست.
رضا امپراطور
۹ تیر ۱۳۹۱دوستان اینا همه حرفه که میگن به واردکننده های جنسهای قانونی دلار با نرخ پایین میدیم پنجشنبه دلار آزاد دوهزار و سی تومان شد حالا صبر کنید اگه این وضع بمونه شاهد قیمتهای جدید باشید… سوار شدن قشر متوسط به ماشینهای حتی نیمه لوکس تموم شد.
عزت زیاد…
علی
۹ تیر ۱۳۹۱این اشغالارو کیا میخرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
حمیدرضا
۹ تیر ۱۳۹۱امثال من و شما، ملت با کله میخرن که اینا دارن با این قیمتا میفروشن دیگه
Farshid
۱۰ تیر ۱۳۹۱سلام دوستان…فکر کنم تا آخر امسال l90 شاسی بلند با موتور جدید تولید بشه!!!
amin
۱۰ تیر ۱۳۹۱یه خبر جدید:
پارس خودرو اعلام کرده هواپیمای لوگان و کشتی ال 90 و زیر دریایی تندر نود هم ساله اینده میده به بازار.
در سند چشم انداز1404 هم شاتل همین ماشین میاد بیرون.
ali
۱۰ تیر ۱۳۹۱هه هه هه هه هه هه. خیلی کاره جالبی بود .ایول
فرهود
۱۰ تیر ۱۳۹۱دوستان من به جرات میگم 90% دوستانی که ایراد گرفتن یا پراید دارن یا اصلا ماشین ندارن.اصلا اینا اشغال! شما پول همین آشغالارو دارین؟
میلاد
۱۰ تیر ۱۳۹۱اشغاله دیگه معلومه شما بورو بخر حال کن
L90ایران خودرویی
L90پارس خودرویی
هه هه
امیر حسین
۱۰ تیر ۱۳۹۱اقا امیر اگه شما میدونید ال90 اشغاله برید یه سوناتا 2012 بخرید ما هم یه دور سوار کنید اینم بگم من ال90 مدل 91 دارم واقعآ ازش راضیم ماشین عالی هست کیفیت قطعاتش هم عالیه بهتون پیشنهاد میکنم اگه میخواید