رنوپارس از هشت محصول آینده این شرکت برای بازار ایران پرده برداشت. در مراسم روز سه شنبه، مدلهای فیس لیفت تندر L90 ایران خودرو و سایپا، تندر وانت، تندر استیشن، تندر ون و دو مدل از هاچ بک ساندرو و شاسی بلند داستر رونمایی شدند.
فیس لیفتهای تندر با تاخیر زیاد بلاخره قرار است راهی بازار شوند. فیس لیفت تندر سایپا بنام پارس تندر (تندر SR) دیگر تغییر خاصی در جلوی خودرو را نشان نمی دهد اما تغییرات چراغهای عقب ملموس می باشند. ظاهرا سایپا بازخورد منفی نسبت به طراحی جلوپنجره و سپر را دریافت کرده که جای خوشحالیست اما حذف تغییرات ابتدایی بجای بهبود و بازطراحی، جای سوال دارد. در اصل سایپا که عدم رضایت بازدیدکنندگان طرح اولیه را دریافته بود، صورت مسئله را پاک کرد. (عکسها از عصرخودرو)
درنقطه مقابل تندر فیس لیفت ایران خودرو بسیار پخته تر و زیباتر است و بر مبنای لوگان فیس لیفت ساخته خواهد شد. در طراحی داخلی نیز تندر ایران خودرو بالاتر از تندر پارس خودرویی فیس لیفت قرار می گیرد. برگ برنده ایران خودرو استفاده از طرحیست که طراحان رنو پیاده کرده اند و در مقابل خام بودن طراحی پارس تندر واضح است.
پارس تندر اگر دوباره خلف وعده نکند، از همین ماه و با افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی به بازار خواهد آمد. تندر فیس لیفت ایران خودرو هم سال آینده و همزمان با ورود نسل جدید لوگان در سایر کشورها، به بازار خواهد آمد.
تندر پیک آپ هم طبق وعده ها قرار است از نیمه دوم امسال در ایران خودرو به خط تولید بیاید. رویای جانشینی تندر بجای پیکان که محقق نشد. فکر می کنید تندر وانت بتواند جایگزین وانت پیکان باشد؟ ظرفیت بار تندر پیک آپ ۸۰۰ کیلوگرم است ولی قیمت آن قابل رقابت با وانت باردو نخواهد بود!
رنو داستر هم که شاسی بلند ارزان قیمتی با سودای رقابت با شاسی بلندهای چینی بازار ایران است. قیمت ۴۰ میلیونی این خودرو هم این رقابت را داغ خواهد کرد. اما بیاد بیاورید که با ۴۰ میلیون قبل از جهش قیمتها چه شاسی بلندهایی را می شد خریداری کرد!
رنو داستر روی پلتفرم لوگان یا X90 ساخته می شود اما موتور مورد استفاده آن ۲ لیتری و با قدرت ۱۳۶ اسب بخار خواهد بود. شتاب صفر تا صد آن ۱۰.۲ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۸ لیتر اعلام شده است.
رنو ساندرو قرار است جای رقیب دیرین پژویی در بازار ایران یعنی پژو ۲۰۶ را پر کند. حالا که قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ سر به آسمان گذاشته، ساندرو هم می تواند جولان خود را با قیمتهایی بسیار بیشتر از تندر آغاز کند.
ساندرو از همان موتور و قوای حرکتی و پلتفرم تندر استفاده می کند. این خودرو در دو مدل استاندارد هاچ بک و استپ وی (Stepway) با ظاهری اسپورت تر و مشابه شاسی بلند یا مینی SUVارائه خواهد شد. احتمالا ساندروها میهمان پارس خودرو خواهند شد.تندر استیشن یا لوگان MCV هم می تواند در دو ظرفیت ۵ یا ۷ نفره و یا حتی با دو نفره با فضای بار زیاد تولید شود. مشخصات فنی و پلاتفرم هم طبق معمول با تندر ایرانی یکسان است.
تندر ون هم از آن خودروهای عجیب این نمایشگاه بود. این خودرو بیشتر بدرد نعش کشی می خورد تا یک ون خانوادگی.
پیمان کارگر هم در مراسم رونمایی به ایران خودرو و پارس خودرو لوح تقدیر داد تا عدالت را رعایت کرده باشد. مدیرعامل رنوپارس از عزم جدی رنو برای حضور و سرمایه گذاری در بازار خودروی ایران خبر داد. بازاری که در حال خارج شدن از دست پژو می باشد. نکته جالب اینکه پژو بعنوان یک شرکت خصوصی به علت تبعیت از تحریمها، بازار پر سود ایران را رها می کند و شرکت دولتی رنو بدون توجه به چنین تحریمهایی جای پای خود را مستحکمتر می نماید.
پیمان کارگر گفت که در حال حاضر پژو به ایران قطعه صادر نمی کند و بنابراین ما از این فرصت استفاده کرده و سریعتر محصولات خود را به بازار ایران عرضه خواهیم کرد. قرار است ۴۰۰ هزار دستگاه از مدلهای مختلف لوگان بصورت سالانه در ایران ساخته شوند. همچنین وی افزود که نگران ورود خودروهای چینی به بازار ایران نیست. زیرا مدلهای رنو در ایران شناخته شده تر هستند.
مدیرعامل رنو پارس در پاسخ به این پرسش که با وجود معرفی نسل جدید ساندرو و لوگان، چرا در ایران بدنبال ارائه مدلهای قدیمی تر هستید، گفت که هر بازاری بر اساس رنج قیمت و استفاده مردم، شرایط مخصوص خود را دارد.
باید دید چه عواملی باعث شده تا رنو و شرکتهای دیگر ایران را شایسته خودروهای از رده خارج و قدیمی خود بدانند. زیرا بیشتر خودروهای رونمایی شده در این مراسم حداقل عمری ۵ ساله دارند.
Farshid
۱۰ تیر ۱۳۹۱بله دوست عزیز خوشا به حال شما l90 سوار بده ما هم یه عکس باهاش بگیریم!!!
حالا ایران خودرو ماله فامیلاتونه یا پارس خودرو که این طوری بال بال میزنید؟؟؟!!!
این قانع بودن شما هاست که باعث شده ما ایرانی ها هر اشغالی با هر قیمتی بدند سوار بشیم…
امیر حسین
۱۷ تیر ۱۳۹۱حالا صحبت از کیفیت شد خوب نگاه کنین اقا فرشید اقا امیر من میگم کیفیت ال90 بالاست شکا میگین نه خوب نگاه کنین:
http://www.acopart.org/upload/ACO-1118/16-0211412540.jpg
حالا اینم نگاه کنین:
http://www.acopart.org/upload/ACO-756/Capture112122019.JPG
حالا اینم نگاه کنین:
http://www.acopart.org/upload/ACO-756/Capture112122019.JPG
حالا اینم نگاه کین:
http://www.donya-e-eqtesad.com/News/2614/16-02.jpg
حالا اینم نگاه کنین:
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1390-9.png
حالا اینم بخونین:
نگاه کنین اقا فرشاد اقا امیر خبری از کیفیت پژو پارس 405 و206 نیست بهترین کیفیتو ال90 دارم و سلام
امیر حسین
۱۷ تیر ۱۳۹۱کیفیت یعنی ال90 نه پژو پارس دقیقآ تو جدول رو نگاه کنین اون وقت میفهمین کیفیت یعنی چی؟ یعنی ال90 یا همون تندر90
امیر حسین
۱۷ تیر ۱۳۹۱بعدش مگه نمیگین امکانات مگه206، پژو پارس، 405 کامپیوتر سفری داره؟ مگه گودیه کمر داره گیر باکس قوی داره فقط ال90 شکل ظاهریه توش مناسب نیست ولی امکاناتش خوبه
ابوالفضل
۳ مهر ۱۳۹۱دوست عزیز اون رده بندی ای که شما به ما نشون دادی قدیمی میباشد.
لطفا” اینو ببین:
http://www.pedal.ir/%d9%85%d8%aa%d9%81%d8%b1%d9%82%d9%87/%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c/
این رو هم ببین
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/mordad-91-500×281.gif
شک نکن 206 با موتور 1600 خیلی خیلی سرتر از L90
من امتحان کردم سربالایی و سینه کش 206 بهتر میره
شتاب اولیه و مخصوصا دند یک و دو بسیار سرتره
امیر حسین
۱۰ تیر ۱۳۹۱دوست عزیز شما به این میگین اشغال داداش الان مدل فول تندر در بازار خارج از ایران 11.200 یورو فروخته میشه(فول) حالا شما به این ماشین 11.200یورویی میگین اشغال البته در مدل فولش مدرک میخواین اینم مدرک لینک:
http://translate.google.com/translate?hl=fa&ie=UTF8&u=http://www.webcarcenter.com/renault/logan.html
این سایت فرانسوی بود با گوگل ترنسلیت براتون ترجمش کردم امید وارم که قانع شده باشین ***خدانگهدار ***
کامیار
۱۲ مرداد ۱۳۹۱آقا فرداد اگر دقت کنید 206 توی تست 4 ستاره را گرفته و اگر به قدرت موتور ها هم نگاه کنید می بینید 206 (تیپ 5و6) از موتور تندر بالاتر است و این یعنی 206 > تندر90
Pooya
۱۹ مرداد ۱۳۹۱من الان 206 تیپ 5 دارم
از همه جاش صدا میاد!
کلافه شدم!
اینو میگی خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
fardad
۲۳ مرداد ۱۳۹۱اقا کامیار اون 206 فرانسه هست که 4 ستاره گرفته همجنین دوویست و ششی که تو شرکت euroncap تست شد دو در بود که این امر تو ایمنی خودرو تاثیر گذاره.از لحاظ توان موتور هم تقریبا l90 و 206 تیپ 5 با هم برابرند ولی 206 به دلیل وزن کمتر شتابش 0.6 ثانیه از تندر بهتره. البته می دونیم که کمپانی پژو هیچ نظارتی به تولید محصولاتش در ایران نداره و می دونی که این یعنی چی .من خودم 206 رو دوست دارم وکلا از استیلش خوشم میاد ولی به خاطر فضای کمش یه جورایی به درد دور زدن می خوره وما که خانوادمون 4نفریه 206 فضای کافی برای وسایل سفرمون رو نداره…
ضمنا دوست عزیز این ماشینایی که در موردشون بحث می کنیم همشون ماشینای سطح پایینی هستن…انصافا حق ما خیلی بیشتر از اینهاست.
محمدعلی
۱۱ تیر ۱۳۹۱خدا رحم کنه فکر کنم تا 100 قرن بعد فقط خانواده ال 90 سوار بشیم مثل 405
ÄLI
۱۱ تیر ۱۳۹۱ای بابا بیییخیال هر چی شما میگی خوووبه ؟
مهدی ف
۱۱ تیر ۱۳۹۱سلام خدمت دوستان من چند وقت پیش درحال جستجو در سایتهای مختلف به فیس لیفت ایران خودرو برخوردم مدل 2008 داچیا خیلی به خودشون زحمت دادن همان را اوردن به جای فیس لیفت امیدوارم حداقل از امکاناتش نزنن
الیار
۱۱ تیر ۱۳۹۱… بر سر ما که هنوزم که هنوزه آشغال های چین و فرانسرو وارد می کنیم. خدا می دونه تا سال 2014 که فراره اینا تولید شن رنو 10 بار فیس لیف داده واسه اینا اونم فیس لیفت نه از نوع ایرانخودرویی…
آخه تا کی باید ماشین های از کار افتاده و فرسوده اونوریارو به قیمت های نجومی بخریم یعنی بهترین ها واسه ما ایرانیا همیناست یا مثلا پرایدای 30 سال پیش
امیر حسین
۱۷ تیر ۱۳۹۱داداش به فرانسه میگی اشغال بعدش ال90 الان تو بازا روز اوپا جا داره
aslan
۱۱ تیر ۱۳۹۱قرارداد لوگان ایران با رنو ننگین تر از عهد نامه ی ترکمنچای هستش
Farshid
۱۳ تیر ۱۳۹۱سلام آقا اصلان…میشه متن عهد نامه ی ترکمن چای را بنویسید؟؟!!
امیر
۱۲ تیر ۱۳۹۱امیر حسین خان که میگین این ماشی اشغال نیست . من مزدا 3.پژو پارس .206.405.داشتم.تندر 90 را 1ماه هست که خریدم واقعا اشغاله .همه ی ماشین های قبلیم بهتر از این بود تا وقتی سوار نشی متوجه نمیشی که چه اشغالیه. .الان پشیمونم .
Farshid
۱۲ تیر ۱۳۹۱بله امیر آقا این کلاه سر خیلی ها رفته من خاله ام یه L90 همون اول که اومد خرید خداییش خوب بود قیمتشم مناسب بود ولی چند وقت پیش یه آشنا ها خرید یه هفته دستش بود و فروخت!!! ماشین که خوب در اومد اینقدر ازش دزدی میکنند که اشغال بشه!!!
امیر حسین
۱۷ تیر ۱۳۹۱اقا فرشید خواهشآ افسانه درست نکن داداش میدنم 206 داری میخوای ال90 رو تخریب کنی ولی داداش یه چرخ این ال90 صد تا 206 رو می ارزه تازه اینم بگم ال90 91 واقعآ کیفیتش در حد 86 هست واقعآ بی نظیره مخصوصآ کامپیوتر سفریش خیلی قشنگ شده .اها فکر کنم اون ماشین خالت پراید بودهاینم اینم میخوای حرف از کیفیت ماشینی بزنی اول برو جدول کیفیتشو نگاه کن تا اینجا شرمنده نشی
امیر حسین
۱۷ تیر ۱۳۹۱***جالبه تا سوار نشی نمی فهمی ما 5 سال هست که ال90 داریم*** داداش این ال90 من صفر هستش 91 تازه شمع وایر شمع فیلتر هوا رو دستکاری کردم برایه اینکه قدرت موتور زیاد بشه در حدود 350 تومن خرجش شده. تازه فرورین 91 هستش تا الان به غیر از تقویت موتورش 1 هزار تومانی خرجش نشده بعد شما 206 405.پژو پارس رو میخوای با ال90 مقایسه کنی داداش اینم بگم مال حدود5 سال هست که ال90 داریم که متاسفانه در اثر تصادف خواهرم که رانندگیش خوب نبود شاسیش رفت و مجبور شدیم بریم یه دونه صفر(91) بخریم حالا بگو به من کجاش اشغاله که ما 5 ساله داریم نمیدونیم. اینم بگم ولی با مزدا 3 قابل مقایسه نیست***ولی یه چرخ ال90 صد تا پژو پارس ،206، 405 رو می ارزه***
دانیال
۲ مهر ۱۳۹۱جناب اقای امیر من یک هفته از مسافرت امدم 195 تا باش در اوردم توی سربالایا بادور موتور 6.5 بالا میرفتم اون هم توی 2900 کیلومتر فقط 170 لیتر مصرف کرد l90(پازس)درسورتی که باپجو پارس تا اصفهان 245 لیتر مصرف کردقضاوت با شما
فاطمه
۱۲ تیر ۱۳۹۱واقعا ماشین خوبیه من 5ساله دارم ازش راضیم. ما خانوادگی ال 90 سوار میشیم الان هم میخوام بفروشم صفرشو بخرم
امیر حسین
۱۷ تیر ۱۳۹۱خوب منم همینو میگم اگه به خاطر کیفیتش نبود مردم نمی یومدن ال90 بخرن من که از سال86 تا اواخر 90 داشتیم ماشین بی نظیری بود که متاسفانه خواهر زد داغونش کرد گواهینامه گرفت فکر کرد استاده به جایه اینکه ترمز بگیره گاز داداش و زد ماشینمون رو داغون کرد
امیر حسین
۱۷ تیر ۱۳۹۱حالا 91 رو داریم اونم واقعآ عالیه
ابی
۱۳ تیر ۱۳۹۱آقا تندر هر چقدر هم بی کیفیت باشه باز هم نسبت به بقیه ماشینهای تولید داخل با کیفیت تره چون تحت نظارت رنو کار میکنه و برای ما کارمنده ا بعد چندین سال کار که حداکثر بتونیم ماشین زیر 20 میلیونی با 1000 تا بدبختی بخریم خوبه.چاره نیست. تا وقتی تعرفه واردات 90 % باشه دست ما به ماشینهای خوب نمیرسه و مجبوریم با اینا حال کنیم. به نظر من طرح رنو ایران خودرو خیلی قشنگ تره و اصیل تر . پارس تندر اصلان اصالت نداره .چراغ طرح bmw x3 با مه شکن طرح 206!!!!!
امیر حسین
۱۷ تیر ۱۳۹۱داداش به خدا قسم من تندر90 دارم مدل91 به خدا قسم میخورم از خودش با کیفیت تر در رده 30 ملیون نیست حالا شما میگین بی کیفیت
saeid
۱۵ تیر ۱۳۹۱سلام آقای فرشید من قسمتی از متن عهدنامه ترکمانچای رو براتون میزارم :
بسم الله الرحمن الرحیم
چون اعلیحضرت قضا قدرت، پادشاه اعظم والاجاه، امپراطور اکرم شوکت دستگاه، مالک بالاستحقاق کل ممالک روسیه و اعلیحضرت کیوان رفعت خورشید رایت، خسرو نامدار پادشاه اعظم با اقتدار ممالک ایران، چون هر دو علی السویه اراده و تمنای صادقانه دارند که به نوایب و مکاره جنگی که بالکلیه منافی رأی والای ایشان است نهایتی بگذارند و سنتهای قدیم حسن مجاورت و مودت را ما بین این دو دولت بواسطه صلحی که متضمن دوام باشد و بواعث خلاف و نفاق آتیه را دور کنند در بنای مستحکم استقرار دهند، لهذا برای تقدیم این کار خجسته آثار اعلیحضرت امپراطور کل ممالک روسیه جناب ژان پاسکویچ، جنرال آنفاندری، سردار عسکر جداگانه قفقاز، ناظم امورات ملکیه گرجستان و ولایات قفقاز و حاجی ترخان، مدیر سفاین حربیه بحر خزر، صاحب حمایلات الکسندر نویسکی مقدس مرصع به الماس، به آن مقدس مرتبه اول مرصع به الماس، ولادیمیر مقدس مرتبه اول و گیورگی مقدس مرتبه دویم و صاحب دو شمشیر افتخار یکی طلا موسوم «برای شجاعت» و دیگری مرصع به الماس و صاحب حمایلات دول خارجه مرتبه اولین عقاب سرخپیکر پروسیه، هلال دولت عثمانی و نشانهای دیگر و جناب «الکسندر اوبرو سکوف» صاحب حمایلات مقدسه ثالث ولادیمیر، مرتبه ثانی سن استانیسلاس لهستان، مرتبه دوم سن ژان بیت، و از طرف اعلیحضرت قویشوکت پادشاه ممالک ایران نواب مستطاب والا شاهزاده نامدار عباس میرزا را وکلای مختار خود تعیین کردند و ایشان بعد از آن که در ترکمنچای مجتمع شدند و اختیار نامه خود را مبادله کرده و موافق قاعده و شایسته دیدند، فصول آتیه را تعیین و قرارداد کردند.
(در فصل سوم نخجوان ایروان را به باد فنا دادند )
..فصل اول : بعد الیوم ما بین اعلیحضرت امپراطور کل ممالک روسیه و اعلیحضرت پادشاه ممالک ایران و ولیعهدان و اخلاف و ممالک و رعایای ایشان مصالحه و مودت و وفاق کاملی إلی یوم الأبد واقع خواهد بود.
فصل دویم :چون جدال و نزاعی که فیما بین عهدکنندگان رفیع الارکان واقع شد و امروز بسعادت منقطع گردید، عهود و شروطی را که بموجب عهدنامه گلستان، بر ذمت ایشان لازم بود موقوف و متروک میدارد، لهذا اعلیحضرت کل ممالک روسیه و اعلیحضرت پادشاه ممالک ایران چنین لایق دیدند که به جای عهدنامه مزبوره گلستان، عهدنامه دیگر به این شروط و عهود و قیود قرار دهند که ما بین دو دولت روس و ایران بیشتر از پیشتر موجب استقرار و انتظام روابط آتیه صلح و مودت گردد.
فصل سیم :اعلیحضرت پادشاه ممالک ایران از جانب خود و از جانب ولیعهدان و جانشینان به دولت روسیه واگذار میکند تمامی الکای نخجوان و ایروان را – خواه این طرف روس باشد یا آن طرف. و نظر به تفویض، اعلیحضرت ممالک ایران تعهد میکند که بعد از امضاء این عهدنامه، در مدت شش ماه، همه دفتر و دستورالعمل متعلق به اداره این دو دولت مذکوره باشد به تصرف امرای روسیه بدهند.
(وفصول زیبای دیگر این قرارداد )
فصل پنجم [ویرایش]اعلیحضرت پادشاه ممالک ایران برای اثبات دوستی خالصانه که نسبت به اعلیحضرت امپراطور کل ممالک روسیه دارد به این فصل از خود و از عوض اخلاف و ولیعهدان سریر سلطنت ایران تمامی الکا و اراضی و جزایری را که در میانه خط حدود معینه در فصل مذکوره فوق و قلل برف دار کوه قفقاز و دریای خزر است و کذا جمیع قبایل را چه خیمهنشین چه خانهدار، که از اهالی و ولایات مذکوره هستند واضحاً و علناً الی الابد مخصوص و متعلق به دولت روسیه میداند.
shila
۶ مرداد ۱۳۹۱واقعاعالی بود آقاسعید
هرچه میکشیم ازبی لیاقتی وطمع ورزی حکام خودمون در
گذشته هست.عهدنامه ننگین ترکمنجای-قتل امیرکبیروانحلال دارالفنون و….ایکاش ازتارخ خودمان درس بگیریم.
نيما
۱۵ تیر ۱۳۹۱بطورکلی ، مدتها است چوب حمایت از تولیدات ملی ( مشخصاً صنایع خودرو ) در کمر مصرف کننده ایرانی ، فرود می آید . وقتی میتوان در کشور امارات ، یکدستگاه خودرو سراتو را با قیمت تقریبی 17 میلیون تومان خریداری کرد و آنگاه ، همان خودرو در ایران تا مرز 60 میلیون تومان به فروش میرسد ، انصافاً مایه تأسف است . در این شرایط ، مصرف کننده ایرانی ، می بایست با عنایت به بودجه ناچیز خود ، به خرید خودروهای بی کیفیتی ، چون ؛ پژو 405 ویا پژو پارس ، سمند و امثال آن بسنده نماید . خودروهائی که پس از پیشرفتهای بسیار ! اینک ، امکانات بدیهی و اولیه ای نظیر ایربگ ، ترمز ABS و مانند آن را بعنوان گزینه های سفارشی ، ارائه میکنند . کیفیت بسیار اندک قطعات خودروهای یاد شده ، گاهاً آدمی را از هرآنچه خودرو مینامند ، بیزار میکند . در این میان ، وعده های رنگارنگ سازندگان داخلی هم یا در حد یک شعار باقی می ماند ویا درصورت احقاق ، بر قیمت خودرو می افزاید . من نمی دانم این تولیدات داخلی و ملی ، چه زمان قرار است با محصولات خارجی ، رقابت کند ؟ البته منظور از محصولات خارجی ، هرگز ، محصولاتی نظیر بنز . BMW ، پورشه ، فراری ، شورلت و . . . نیست . هرگز . تأسف بار تر از همه آنکه ، از سال 1346 که تکنولوژی خودرو پیکان از سوی کمپانی تالبوت انگلستان به ایران خودرو ( ایران ناسیونال سابق ) واگذار شد ، بطور همزمان ، تکنولوژی خودرو هیلمن نیز ، به کشور کره انتقال یافت . حال خود قضاوت کنید ؛ پس از گذشت 45 سال ، خودروسازی کشور کره به کجا رسیده است و خودروسازی ایران به کجا ؟ بعنوان مثال ، مدل 2010 خودرو اپتیما با مدل 2011 آن به مثابه قیاس مع الفارق است ، حال آنکه شرکت ایران خودرو پس از گذشت 15 سال ، با تغییر فرم چراغ و غربیلک فرمان خودرو پژو 405 آن را با نام پژو SLX ارائه مینماید . آیا این تفاوت های فاحش ، تأمل برانگیز نیستند ؟ ؟ ویا هر روز خبر آتش سوزی یک خودرو بدلیل نقص فنی در صفحه حوادث روزنامه ها درج میشود . یعنی ما هنوز نتوانسته ایم پس از 45 سال تمام ، یک خودرو با امکانات بسیار ناچیز ، ظاهر بسیار معمولی و ایمنی بسیار متوسط را با کیفیت و استانداردهای قابل قبول عرضه نمائیم . یک کارمند بیچاره ، پس از اخذ چند وام و تسهیلات بانکی و قرض و بدهکاری های فراوان ، تازه مستحق خرید یکدستگاه خودرو پراید است . خودروئی که همان 17 سال پیش ، در کشور کره ، اجازه خروج از شهرها را نداشت و اساساً یک خودرو کوچک درون شهری محسوب میشود .
در جاده ها وقتی با خوشحالی فراوان و اعتماد به نفس بسیار ، درحال رانندگی با خودروی پژو پارس اتوماتیک 24 میلیونی خود هستید ، یک خودروی مزدا3 ویا سوناتا و امثال آن از شما سبقت میگیرد ، ناگهان اعتماد به نفس و غرورتان رنگ می بازد و حتی درمقابل همسر و فرزندتان احساس خجالت میکنید . این تأثر و تأسف ، هنگامی به اوج خود میرسد که میفهمید ارزش واقعی خودروی لوکسی که از شما سبقت گرفت ، دقیقاً معادل قیمت خودروئی است که صاحب آن هستید . ظاهراً مدت زمان 45 سال برای حمایت از صنعت خودروسازی کشور ، مدت زمان ناچیزی بوده است تا بتواند ، خود را با استانداردهای روز دنیا هماهنگ کند . شاید 45 سال دیگر ، زمان نیاز باشد تا ملت ایران نیز ، مانند سایرین ، شایسته برخورداری از یک رفاه نسبی ، تشخیص داده شوند .
شاهین
۱۵ تیر ۱۳۹۱از ماست که بر ماست :-D
sunmartin
۱۹ تیر ۱۳۹۱زین پس بجای واژه غریب و نا معلوم “خودرو” در زمانه ما (کهعمرمون به فنا رفنت با ساخته های این 2 شرکت باج گیر) بگویییییییید: “خودرو نما” (یعنی وسیلهای جهت برطرف کردن نیازهای رفت و آمد و نه در برگیرنده خصوصیات واقعی یک خودرو) خوب همه رو سرکار گزاشتن با “دنا” یه مقاله 3 صفحه ای تحت عنوان “دنا از ابتدا :چه بود و چه شد” آخه اینم شد خودرو پلت فرم پژو طراحی داخلی سراتوو کیفیت و قطعات کشور دوست و همسایه دور دست چین کمونیست
یاسین
۲۵ تیر ۱۳۹۱ال نود مزخرف ترین ماشینیه که تا حالا دیدم خصوصا از لحاظ ظاهری ولی از نظر موتوری ماشین خوبیه . من خودم مگان 2000 فول اوتومات مدل 91 دارم . قبلا هم 206 وی 8 داشتم هر دو اینها یک چرخشون می ارزه به صد تا ال نود . در ضمن جهت اطلاع بعضی افراد که هی دم از اروپا میزنند باید عرض کنم والا من چند تا سفر رفتم ترکیه و المان و مجارستان و یکبار هم دبی و مالزی. توی همشون تک و توک ال نود و 206 هاچ بک و 206 پلاس همون 207 خودمون رو به چشم دیدم . ولی نکته قابل توجه این بود که ال نود ها همه با مارک داچیا رومانی بودند ولی مگان و 206 همون مارک خودشون . البته توی مالزی 206 را با مارک نازکا دارند مونتاژ میکنند که خودم دیدم. رنو چند وقته امتیاز لوگان را داده به رومانی و بیشتر توی روسیه هم دیده میشه . اما مگان رو ترکیه مونتاز میکنه و توی ترکیه به وفور یافت میشه . دوستان عزیز بیخود سر این چیزا بحث نکنید این ماشین هایی که من اونجاها مشاهده کردم همگی جز ماشین های مدل های تقریبا به درد نخور بودند . اینقدر ماشین درست حسابی تو دنیا وجود داره که بحث سر اینچیزا کودکانه و بی معنیه . فقط تاسف میخورم واسه مردم و مملکت خودمون . فقط همین .
an
۲۷ تیر ۱۳۹۱فرانسویها به جای طراحی خودرو برن زنای سارکوزی رو بشمرن
l
۲۸ تیر ۱۳۹۱ماشینای فرانسوی تقریبا” خوبن بد نیستن. اماعزیز فقط آشغالاشون میدن بما.
farshad
۳۱ تیر ۱۳۹۱سلام به همه .. من فرشاد حیدری هستم حدود 6 ساله تو مسابقاته سرعت هستم ماشینه خودم جنسیسه . ماشینی که مسابقه میدم 206 هستش اما خوب موتورش یه چیز دیگس … من یه سوال از همه داشتم ایا اگه با 140 تا سرعت تسادف کنی با ل90 زنده میمونی …ای ال90 که انقد شماها ازش حرف میزنید تو کدوم از مسابقات ماشین بوده.ایا هندرینگ ل90 انقد قوی هستش که با 206 یا 405 بخواد مقایسه بشه ..اینا به کنار اما یه اتو خواستی بزنی با ل90 کسی سواره ماشینت نمیشه ببخشیدا … دوستانه عزیز نسبت به قیمت ماشینا مقایسه نکنید چون همه چیزارو زیر سوال میبرید>>> التماس دعا
كيان
۲ مرداد ۱۳۹۱دوستان خواهشاً بحث ها رو متعصبانه پیگیری نکنید با توجه به مشکلاتی که خودروهای زیر 20 میلیون ایران هر کدوم به نوعی دارن که البته رنو لوگان یا ال90 خودمون هم از اون مستثنی نیست .اگر شما معیارهایی چون ایمنی – کیفیت فنی – مصرف سوخت تکنولوژی موتور – قیمت جاداری ، راحتی و .. رو انتخاب کنید و به هر کدوم وزن و اولویت بدین مطمئناً اگه منطقی وزن دهی کرده باشین اولین گزینه برای انتخاب همون رنو لوگان یا ال90 میشه پس زیاد افکار بقیه رو به هم نریزید و مغلطه نفرمائید. بنده تو خانودمون خوروهای 405 ، 206 v8 و ال90 رو داریم و وجداناً ال 90 از همشون یه سر و گردن سرتره
محمد
۱۱ مرداد ۱۳۹۱ماشین خودم 207 اتوماتیکه مدل 91 و ماشین خواهرم ال 90 E2 SLX مدل 88 هستش. وقتی از ماشین خودم سوییچ میکنم به ماشین خواهرم انگار سوار ژیان شدم. همه چیزش نرمه و چیزی اذیتت نمیکنه. تازه فرمونش از ماشین خودم نرم تره! ولی حسی که موقع سوار شدنش دارم اصلاً قابل مقایسه با ماشین خودم نیست. دقیقاً انگار ژیان سوار شدم!
روژین
۱۷ مرداد ۱۳۹۱عزیزم این بخاطر اینه که یه ماشینت عادت کردی .
fardad
۱۲ مرداد ۱۳۹۱درسته که لوگان از نظر طراحی یه مشکاتی داره ولی اگه بخوای با ماشینهای هم قیمتش مقایسه کنی برتری های زیادی داره.مثلا موتورش که قابلیت بالایی داره و میتونی تا 7000 دور در دقیقه گاز بدی بدون اینکه کوچکترین اسیبی ببینه. من خودم با تندر 90 داییم دنده یک رو 60 کیلومتر-ودنده دو رو 110 تا کشیدم.ولی وقتی میخواستم اینکارو با سمندLx وپرشیا انجام بدم مطمئن بودم که باگیر بکس قدیمی و موتور 90 اسب بخاری پژو 405 که ماله 35 سال پیشه که با به روزرسانی های تخصصی ایرانخودرو سرانجام به 95 اسب بخار رسیده نمیشه نتیجه رضایت بخشی گرفت و همینطور طور هم شد.همچنین لوگان در تست تصادف اروپا 3 ستاره دریافت کرد.قابل توجه که زانتیا خودروی محبوب بازار ایران 1 ستاره دریافت کرد ومسلما هیچ کدام از خودروهای تولید داخل نمی تونن چنین نتایجی بگیرن.
نیما
۱۹ مرداد ۱۳۹۱من میگم یبارم با ریو تست میکردی
fardad
۱۲ مرداد ۱۳۹۱متاسفانه بعضی ها فقط به قیافه ماشین دقت میکنن و عوامل مهمتر نظیر موتور-ایمنی وگیربکس رو در نظر نمیگیرن و از واقعیت ها چشم پوشی میکنند چون این مسلمه که لوگان از نظر موتوری همه ی هم قیمتاشو میگیره همچنین تو تست تصادف اروپا 3 ستاره دریافت کردو زانتیا فقط 1 ستاره گرفت و مسلمه که هیچ کدوم از خودرو های ساخت داخل از ایمنی کافی برخوردار نیستن.
arsalan
۳۰ مرداد ۱۳۹۱چی میگی عزیز
زانتیا کجا ال90 کجا تو تسادفات زیادی دیدم که زانتیا سر تره همه چیه زانتیا سرتره
نظر کسی که ال90 نداره مهمه چون اونایی که دارن دارن ازش ترفداری می کنن
fardad
۳۱ مرداد ۱۳۹۱عزیزم طرفداری رو با (ط) دسته دار مینویسن -انصافا طرفداری از یه خودروی فرانسوی برای من چه سودی داره؟ اگه شک داری میتونی (تست تصادف خودروهای داخلی) رو تو گوگل سرچ کنی. حتما این کارو بکن.فیلماموش هم تو aparat هست…زانتیا یادت نره…
صالح
۱۱ دی ۱۳۹۱مجید جان تصادف درسته
کیهان
۱۴ مرداد ۱۳۹۱بابا یکی این دیوانه ها رو جدا کنه الان بیخودی کتک کاری میکنن..!!
علی
۱۵ مرداد ۱۳۹۱ما که فقط ال90 رو دیدیم تو ایران اون بقیه که تو ایران نیست
hossein
۱۸ مرداد ۱۳۹۱سلام دوستان .
واقعا تا زمانی که ما بخوایم اینجور از یه چیز بدون اطلاعات کامل جانب داری کنیم ,حقمون همینه ,مملکتمونم از این بدتر میشه که بهتر نمیشه.
شمایی که اینقدر از گیریبکس ال90 تعریف میکنید هیچ میدونید چرا اینطوره به خاطر اینکه گیریبکس این 4چرخ روی دسته موتور سواره و برای تعمیرش باید تغریبا نصف موتور پیاده شه.
دوستانی که این ماشینو دارند یه پیشنهاد دارم 2تا لوله 4به پشت سپر عقب وصل کنید اون موقع میتونید به انوان فرقون ازش استفا
جلیل
۲۰ مرداد ۱۳۹۱آیا واقعا تندر استیشن mcv هم میاد؟
روانه
۲۲ مرداد ۱۳۹۱عزیز من ما که داریم پول الکی میدیم حالا چرا سوار صندوق گوجه بشیم(L90)بنظر شما ظاهر مهم نیست؟
روانه
۲۲ مرداد ۱۳۹۱خداییش تا حالا به صدای بعد از باز و بسته کردن صندوق و درب ها توجه کردین؟
روانه
۲۲ مرداد ۱۳۹۱خداییش چششششش مگه پراید چشه؟نظر نمیدین
روانه
۲۲ مرداد ۱۳۹۱ممنون لالک دادید ثواب داشت دوباره
روانه
۲۲ مرداد ۱۳۹۱راستی پراید بهتره یا L90-من میگم پراید بهتره
reza
۲۳ مرداد ۱۳۹۱پراید تو موزه ی شهر سئوله l90 تو اروپا داره تولید میشه .عقلت بهت چی میگه؟
نوید
۲۳ مرداد ۱۳۹۱من خودم قبلا 206 تیپ 5 داشتم الان 2 ساله l90 گرفتم خداییش راحت شدم چون من پرگاز رانندگی می کنم 206 همش برام خرج می اورد هر بار یه جاییش صدا میداد ولی برای l90 تابه حال پولی برای تعمیر ندادم ولی 206 طراحی داخلیش دلنشین تره…البته لیاقت ما ایرانی ها خیلی بیشتر از اینهاست و شاید تقصیر خودمونه که الان مجبوریم با این وضعیت زندگی کنیم…
حرف برای گفتن زیاده ولی…