رنوپارس از هشت محصول آینده این شرکت برای بازار ایران پرده برداشت. در مراسم روز سه شنبه، مدلهای فیس لیفت تندر L90 ایران خودرو و سایپا، تندر وانت، تندر استیشن، تندر ون و دو مدل از هاچ بک ساندرو و شاسی بلند داستر رونمایی شدند.
فیس لیفتهای تندر با تاخیر زیاد بلاخره قرار است راهی بازار شوند. فیس لیفت تندر سایپا بنام پارس تندر (تندر SR) دیگر تغییر خاصی در جلوی خودرو را نشان نمی دهد اما تغییرات چراغهای عقب ملموس می باشند. ظاهرا سایپا بازخورد منفی نسبت به طراحی جلوپنجره و سپر را دریافت کرده که جای خوشحالیست اما حذف تغییرات ابتدایی بجای بهبود و بازطراحی، جای سوال دارد. در اصل سایپا که عدم رضایت بازدیدکنندگان طرح اولیه را دریافته بود، صورت مسئله را پاک کرد. (عکسها از عصرخودرو)
درنقطه مقابل تندر فیس لیفت ایران خودرو بسیار پخته تر و زیباتر است و بر مبنای لوگان فیس لیفت ساخته خواهد شد. در طراحی داخلی نیز تندر ایران خودرو بالاتر از تندر پارس خودرویی فیس لیفت قرار می گیرد. برگ برنده ایران خودرو استفاده از طرحیست که طراحان رنو پیاده کرده اند و در مقابل خام بودن طراحی پارس تندر واضح است.
پارس تندر اگر دوباره خلف وعده نکند، از همین ماه و با افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی به بازار خواهد آمد. تندر فیس لیفت ایران خودرو هم سال آینده و همزمان با ورود نسل جدید لوگان در سایر کشورها، به بازار خواهد آمد.
تندر پیک آپ هم طبق وعده ها قرار است از نیمه دوم امسال در ایران خودرو به خط تولید بیاید. رویای جانشینی تندر بجای پیکان که محقق نشد. فکر می کنید تندر وانت بتواند جایگزین وانت پیکان باشد؟ ظرفیت بار تندر پیک آپ ۸۰۰ کیلوگرم است ولی قیمت آن قابل رقابت با وانت باردو نخواهد بود!
رنو داستر هم که شاسی بلند ارزان قیمتی با سودای رقابت با شاسی بلندهای چینی بازار ایران است. قیمت ۴۰ میلیونی این خودرو هم این رقابت را داغ خواهد کرد. اما بیاد بیاورید که با ۴۰ میلیون قبل از جهش قیمتها چه شاسی بلندهایی را می شد خریداری کرد!
رنو داستر روی پلتفرم لوگان یا X90 ساخته می شود اما موتور مورد استفاده آن ۲ لیتری و با قدرت ۱۳۶ اسب بخار خواهد بود. شتاب صفر تا صد آن ۱۰.۲ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۸ لیتر اعلام شده است.
رنو ساندرو قرار است جای رقیب دیرین پژویی در بازار ایران یعنی پژو ۲۰۶ را پر کند. حالا که قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ سر به آسمان گذاشته، ساندرو هم می تواند جولان خود را با قیمتهایی بسیار بیشتر از تندر آغاز کند.
ساندرو از همان موتور و قوای حرکتی و پلتفرم تندر استفاده می کند. این خودرو در دو مدل استاندارد هاچ بک و استپ وی (Stepway) با ظاهری اسپورت تر و مشابه شاسی بلند یا مینی SUVارائه خواهد شد. احتمالا ساندروها میهمان پارس خودرو خواهند شد.تندر استیشن یا لوگان MCV هم می تواند در دو ظرفیت ۵ یا ۷ نفره و یا حتی با دو نفره با فضای بار زیاد تولید شود. مشخصات فنی و پلاتفرم هم طبق معمول با تندر ایرانی یکسان است.
تندر ون هم از آن خودروهای عجیب این نمایشگاه بود. این خودرو بیشتر بدرد نعش کشی می خورد تا یک ون خانوادگی.
پیمان کارگر هم در مراسم رونمایی به ایران خودرو و پارس خودرو لوح تقدیر داد تا عدالت را رعایت کرده باشد. مدیرعامل رنوپارس از عزم جدی رنو برای حضور و سرمایه گذاری در بازار خودروی ایران خبر داد. بازاری که در حال خارج شدن از دست پژو می باشد. نکته جالب اینکه پژو بعنوان یک شرکت خصوصی به علت تبعیت از تحریمها، بازار پر سود ایران را رها می کند و شرکت دولتی رنو بدون توجه به چنین تحریمهایی جای پای خود را مستحکمتر می نماید.
پیمان کارگر گفت که در حال حاضر پژو به ایران قطعه صادر نمی کند و بنابراین ما از این فرصت استفاده کرده و سریعتر محصولات خود را به بازار ایران عرضه خواهیم کرد. قرار است ۴۰۰ هزار دستگاه از مدلهای مختلف لوگان بصورت سالانه در ایران ساخته شوند. همچنین وی افزود که نگران ورود خودروهای چینی به بازار ایران نیست. زیرا مدلهای رنو در ایران شناخته شده تر هستند.
مدیرعامل رنو پارس در پاسخ به این پرسش که با وجود معرفی نسل جدید ساندرو و لوگان، چرا در ایران بدنبال ارائه مدلهای قدیمی تر هستید، گفت که هر بازاری بر اساس رنج قیمت و استفاده مردم، شرایط مخصوص خود را دارد.
باید دید چه عواملی باعث شده تا رنو و شرکتهای دیگر ایران را شایسته خودروهای از رده خارج و قدیمی خود بدانند. زیرا بیشتر خودروهای رونمایی شده در این مراسم حداقل عمری ۵ ساله دارند.
میثم سعیدی
۳ شهریور ۱۳۹۱به نظر من باید به بازار رجوع کمیم
با یه بررسی ساده میشه فهمید با این که 206 مدلش قدیمی تره و کوچیک تر، مدل پایش 2 3 میلیون گرون تر از بالا ترین مدل ال90 هست
بعلاوه کلی امکانات فعال شده و کلی امکانات قابل فعال کردن داره که 10 سال دیگه ال 90 ممکنه تو مدل های جدیدش بیاره
1- امکان فعال کردن شیشه شور چراغ جلو
2- داشتن تهویه اتوماتیک
همین دو تا دلیل کافیه
ال 90
ارگونومیش خیلی بده
متورش خوبه
گیر بکسشم خوبه
دیگه چیزی نداره
مهدی
۴ شهریور ۱۳۹۱سلام l90 شرکت سایپا الان تولید میشه؟ با چه قیمتی؟
علیرضا
۱۴ شهریور ۱۳۹۱من از سال 86 تا الان (91) از تندر استفاده می کنم.بعد از 5 سال به شدت استهلاک قطعات ماشین مثل جلوبندی و … بالا میرهو خرج تعمیرلات و قطعات یدکی و هزینه ی نگهداری ماشین به شدت بالاست. به نظرم با تغییر ظاهر ال 90، مشکل اصلی اون که هزینه های بالای نگداری ست حل نمیشه.
بهروز
۱۸ شهریور ۱۳۹۱عجب مردم نجیبی هستیم
محمد
۱ مهر ۱۳۹۱نجیب نیستیم پپه هستیم!
ali
۲۱ شهریور ۱۳۹۱خیلی خوب
عماد
۲۹ شهریور ۱۳۹۱این همه پیشرفت و تنوع؟؟؟
فکر نکنم ظرفیتشو داشته باشیم
احتمالا سال دیگه ترانزیت 18 چرخ با موتور تندر تولید کنند!
ali s
۲ مهر ۱۳۹۱به نظر من بهترین ماشینی که تو ایران(از بین این ماشین های تولید داخل بجز زانتیا و مگان)ال 90.چون هم موتورش خوبه هم سر و صدا نداره هم خیلی دیرتر از 206 تو خرج میوفته.در جواب آقا علی رضا باید بگم که هر ماشینی باشه بعد 5 سال تو خرج میوفته در ضمن بستگی به رانندگی و جادهای سطح شهرتونم داره.
کماندار
۲ مهر ۱۳۹۱زانتیا آخه ماشین نیست عزیر زانتیا یه ماشین کاملا نا امن و گرون قیمت الکیه!
ابوالفضل
۳ مهر ۱۳۹۱دوستان L90 ماشین خوبیه ولی قبول کنیم یک پله پایین تر از 206 Type5
مشخصات موتور L90
نوع موتورK4M
حجم موتور (cc)ئ 1598
حداکثر توان موتور (hp)ئ105@5750 rpm
حداکثر گشتاور (Nm)ئ140NM at 3750rpm
حداکثر سرعت (km/h)ئ175
206
نوع موتورTU5
حجم موتور (cc)د1587
حداکثر توان موتور (hp)د110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm)د142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
حداکثر سرعت (km/h)د193
——————-
خودتان مقایسه کنید
——————-
من 206 SD V8 دارم . فوق العاده فوق العاده
امکانات عالی
موتور هم وحشی
نیما
۵ مهر ۱۳۹۱من 206 اتوماتیک مدل 90 دارم مصرفش وحشتناکه درمجموع با این بودجه و اهمیتی که من برای ظاهر ماشین قائلم فکر نمی کنم از این بهتر گزینه ای داشته باشم اما به نظرم ال 90 ماشین خوبیه اگه ظاهر ماشین براتون خیلی اهمیت نداشته باشه ! برای یک خانواده که می خواهد یا سرعت مجاز 110-120 برونن و صندوق عقب و جای کافی براشون اهمیت داره ال 90 بهترین گزینست هرچی باشه تکنولوژی موتور و گیربکسش از پارس و 405 جدیدتره.
محمد
۲۳ مهر ۱۳۹۱دوست عزیز فراموش نکنید که روی ال90 جدید لوازم چینی قراره سوار بشه پس دیکه نمیشه با گذشته مقایسه اش کرد
ممد
۱۳ مهر ۱۳۹۱قیمتاش که گرون میشه تازه مث فرغونه با این ماشین ساختنشون
مرجان
۱۴ مهر ۱۳۹۱با سلام ، با توجه به طرح زیبا و تغییرات صورت گرفته در مدی جدید تندر پارس خواهشمند است آرم شرکت رنو را انتخاب کنید بیشتر به ترکیب تندر پارس می آ ید . ضمنآ خواهشمند است قیمت نهایی این محصول را برام میل کنید زیرا من تحویلی آذر بوده و از این تغییر قیمت بازار نگرانم و آیا ماشین در موعد مقرر یعنی آذر ماه تحویل داده میشود. اگر لطف کرده و تصویر کامل تندر جدید را برایم میل کنید ممنون میشوم. با تشکر
مصطفي
۲۷ مهر ۱۳۹۱به نظر من توی طراحیش زیاد کارنکردن میتونستن یه چیزی شبیح اس دی درش بیارن هم قشنگتر میشد هم فروشش بیشتر میشد
عباس فتاحی
۱۵ مهر ۱۳۹۱واقعا برای صنعت خودرو متاسفم که انواع خودروهای بی کیفیت رو که هیج کجای دنیا خریداری نداره به ما ایرانی ها میفروشند و خیلی هم از این قضیه خرسند هستند که تولید داخلی داریم. متاسفانه با این کار فقط سرمایه های ملی هدر می روند. و جون مردم هم براشون اهمیتی نداره!
سورنا
۱۷ مهر ۱۳۹۱با این وضع تولید همون ال 90 معمولیشو دارن به مشکل میخورن اضافه کردن مدل بیشتر جنبه نمایشی داره واردات هم مشکل داریم تولید که هیچی
در ضمن این ماشین بی کیفیت نیست و خیلی از جاها هست
سورنا
۱۷ مهر ۱۳۹۱دوستان ماشین عمر مفیدش 4 ساله تو ایران
ماشینهای لوکس گرون خارجی هم 4- 5 سال بعد خرجهاشون زیاده
هواپیما که نمیخرین 25 سال کار کنه
کاسیاس
۱۸ مهر ۱۳۹۱سورنا خانوم والا ما یه تویوتا هایلوکس داشتیم 20سال مفید برامون کار کرد
تازه مدل 1392 بود
تازه اون موقع تکنولوژی هاش تازه شبیه بعضی از این ماشینایه امروزیه ما بوده
آخه کیفیبت ماشین ایرانی چیه؟
ماشین خارجی هم تا وقتی تحریم باشیم گرونه و گرونتر هم خواهد شد
اگر ماشین 50 میلی.نی 4سال قبل امروز از مرز 200میلیون هم بگذره نباید انگشت به دهان وایساد
تا زمانی که ماشین از ایران خودرو و پاری خودرو امثالهم بخریم همینه
ارزش پولمون پایین میادماشین خارجی گرون میشه دلار گرون میشه همون ماشین ایرانی هم میکشن روش وقتی همه چی گرون بشه
یادت باشه تورم کشور ما حبابی شده
رضا
۱۸ مهر ۱۳۹۱بابا بیایید یک اعتراضی به این ظلم بزرگ بکنیم ما که پیش خرید کرده ایم چرا باید شاما افزایش قیمت خودرو شویم اما سپرده مان با ارزش سابق حسای شود؟
یاس
۱۹ مهر ۱۳۹۱وای به حال ما . با این وضع اقتصاد .این فرغونا رو چند میفروشن . انگار پولو از کاه درست کردن .مخصوصا ما قشر کارگر
یک ایرانی مسلمون
۱۹ مهر ۱۳۹۱ال نود همی چیزش خوبه فقط یه عیب داره
اونم اینه که وقتی سوارش میشی انگار خرسوار شدی.
ما ایرانیا به اندازه نرخ تورممون طول میکشه تا یاد بگیریم که چطور میشه از حقمون دفاع کنیم.
و همینطور اینکه چطور تا یه موقعیت پیدا میکنیم (مثل گرون شدن دلار تو این روزا) مثل گرگ گرسنه نیفتیم بجون اقتصاد مملکت.
از ماست که بر ماست.
وحید
۲۰ آبان ۱۳۹۱آخ قربون تو یک ایرای مسلمون برم که نفست حقه.کاملا باهات موافقم.جالبه باز از اینایی که ال 90دارن سوال میکنی چطور ماشینیه در جوابت میگه
king of the road
سعید
۱۹ مهر ۱۳۹۱این وانت ال90 اگه 9میلیون باشه ایشالا من تا 10سال دیگه با این وضغ گرونی یکی میخرم
حق
۲۳ مهر ۱۳۹۱خدا جواب این همه ضلمی که به ملت میکنید رو ایشالله میده….
بخدا گناهتون زیاده
توبه کنید و قیمت ها رو پایین بیارید
آفرین
فرهاد
۲۵ مهر ۱۳۹۱ال90ماشین خیلی خوبیه عالیه من که خیلی راضیم
ماشین جاده س ایمن و پر قدرت
حسام
۲۸ مهر ۱۳۹۱واقعا برای کسی ک به ال90خوششون میاد باید تاسف خورد؟هیچی نداره
طراحی 80درصدماشین ک خوشبختانه نداره.نیسان وانت ازش قشنگ تره
توایران فقط405 وپارس ووو206فقط ماشین ایرانی منظورمه
بقیه مفت گرون
مهدي
۱ آبان ۱۳۹۱به نظرمن قیمتهابدون دلیل بالارفته وبعضی سودجویان ازاین فرصت سواستفاده میکنن.خواهشمندم جلوگیری کنید
مهدي
۱ آبان ۱۳۹۱سلام.قیمتها به طورناخوداگاه وبی دلیل بالارفته خواهشمند است جلوگیری کنید
علی
۱۱ آبان ۱۳۹۱سلام دوستان.مردم ما حقشونه که بهشون ظلم بشه.ما ایرانیها مرض داریم.چون تا یک چیزی گرون میشه همگی هجوم میبریم و خودمون قیمتش را 100برابر میکنیم.همین چندوقت بیش تو عربستان مرغ از کیلویی1ریا ل و15شد1ریا ل و19.هیچکس مرغ نخرید تا قیمتش شد1ریا ل و12.یعنی از قیمت قبلش هم کمترش کردن.ولی ما چه کردیم؟هجوم بردیم و گرونترش کردیم.حالا هم اگر این دوروشکهای چهارچرخ را با 10برابر قیمت اصلیش به ما غالب میکنن.حقمونه.حقمونه.حقمونه
یوسف
۱۲ آبان ۱۳۹۱ماشین فقط206.اونمv8
نانا
۱۷ آبان ۱۳۹۱قربون آدم چیز فهم
حسین
۱۹ آبان ۱۳۹۱یه روزی یه آقایی تو تلویزیون اعلام کرد که ال 90 قراره با قیمت پایه 8 تومن بیاد بازار!!!خدا میدونه که ما چقدر ذوق کردیم!!!گفتیم ای ولا،یه ماشین اروپایی با 8 تومن میخریم و از شر پراید و پیکان و امثالهم خلاص میشیم!!!ولی…
امروز میبینیم که همون ماشین رو با 250 درصد بیشتر یعنی 20 تومن بهمون قالب میکنن!!!8 تومن کجا و 20 تومن کجا…
این شد که ما تصمیم گرفتیم همون پراید خودمون رو بچسبیم و دیگه هوای ماشین اروپایی به سرمون نزنه!!!
حالا هم دارن میگن که فلان مدل واسه رقابت با فلان مدل اومده و این که بیاد،اون میره!!!نه بابا،بخدا از این خبرا نیست
قاسم
۲۲ آبان ۱۳۹۱90ل ظاهر خیلی بدی داره اگه رو ترکیب ظاهریش کا بشه خوبه
میلاد درزی
۲۶ آبان ۱۳۹۱خوشحالم که دو شرکت سایپا و ایران خودرو دارن این همه پیشرفت میکنن.
پراید از سال 75 وارد ایران شد و تا الان که بیش از 16 سال شده با نام هایی نظیر: صبا . 141 . 132 . 131. 111 و …
امیدوارم در سال تولید ملی یه پراید full option هم تولید بشه.