سایر خودروهای داخلینیسان

قیمت و مشخصات نیسان ترا مانیان خودرو رسما اعلام شد

شاسی‌بلند دو دیفرانسیل آفرودی فول سایز ترا مانیان خودرو سرانجام به مشتریان تحویل و قیمت نهایی آن مشخص شد.

موتور نیسان ترا مانیان

مانیان ترا نام اصلی این خودرو است اما غالب مردم این شاسی‌بلند را نیسان ترا می‌دانند. ترا با نشان تجاری نیسان، از سال ۲۰۱۸ تا کنون در تایلند و چین (دانگ فنگ) تولید می‌شود. این خودرو، طبیعتا مناسب بازار امریکا نیست و برای فروش در کشورهای کمتر توسعه یافته شامل مناطق مختلف آسیا و امریکای جنوبی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

از نظر فنی، ترا نسخه‌ی خانوادگی و اتاق‌دار از وانت پیکاپ ناوارا محسوب می‌شود. ترا مشابه بسیاری دیگر محصولات وارداتی نیسان و هوندا برای بازار ایران، ساخت چین خواهد بود و شرکت مانیان خودرو مونتاژ نهایی را انجام خواهد داد. به دلیل تحریم‌های خارجی، نشان تجاری نیسان نیز در ایران استفاده نخواهد شد.

نام خودرو  ترا
قیمت پایه (برای واردکننده در ایران) ۲,۶۷۷,۲۰۰,۰۰۰
قیمت نهایی (برای خریدار در ایران) ۳,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

شرکت مانیان خودرو برای هر دستگاه ترا حدود ۲/۷ میلیارد تومان دریافت خواهد کرد. مشتری این محصول، بابت عوارض و مالیات و پلاک‌گذاری و دیگر موارد قانونی، ۵۷۰ میلیون تومان اضافه‌پرداخت‌ اجباری خواهد داشت. شرایط مذکور باعث می‌شوند، هزینه خرید نیسان ترا  به ۳/۲۵ میلیارد تومان برسد. با این حال این قیمت هنوز بسیار کمتر از قیمت یک تویوتا پرادو ۴ سیلندر کارکرده مدل ۲۰۰۶ و به مراتب ارزان‌تر از لندکروزر ۲۰۰۶ چهاردر هست.

نیسان ترا مانیان

طول ۴,۹۰۰ و عرض ۱,۸۵۰ و ارتفاع ۱,۸۳۵ میلی‌متر با فاصله محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متر برای نیسان ترا وجود دارد. با این ابعاد، اندازه‌ای بسیار نزدیک به تویوتا لندکروزر و البته بزرگ‌تر از پرادو فراهم می‌شود. ترا از شاسی نردبانی مستقل، قفل دیفرانسیل الکترونیک و حالت‌های مختلف رانندگی آفرود (استاندارد، برفی، اسپرت، ماسه‌، گل‌ولای، اقتصادی، اتوماتیک و دستی) استفاده می‌کند.

داشبورد نیسان ترا مانیان

پیشرانه‌ی میتسوبیشی چین برای ترا ۲ لیتر توربو TGDi است و قدرت ۲۲۰ اسب بخار با گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر دارد. این خودرو همراه سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۱۱ لیتر در صد کیلومتر ارایه می‌دهد. وزن خالص نیسان ترا ۱۹۵۰ کیلوگرم است.

امکانات و آپشن‌های نیسان ترا

  • قفل دیفرانسیل عقب
  • قفل دیفرانسیل مرکزی
  • چرخش تانکی Tank Turn
  • سانروف
  • آینه‌های جمع شونده
  • چراغ‌های جلو و عقب LED
  • نورپردازی داخلی
  • فرمان برقی
  • دکمه‌های کنترل روی فرمان
  • قفل مرکزی
  • استارت دکمه‌ای
  • ورود بدون کلید
  • نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی
  • قابلیت اتصال سیستم اطلاعات و سرگرمی به گوشی هوشمند
  • استارت – استاپ
  • صندلی راننده ۸ جهته برقی
  • صندلی سرنشین جلو با تنظیم دستی ۴ جهته
  • کامپیوتر سفری با نمایشگر ۳.۵ اینچی در کلاستر
  • شارژر بی‌سیم موبایل
  • دو عدد ایربگ
  • ایموبلایزر
  • ترمز ABS+EBD
  • سیستم ترمز اضطراری HBA
  • سیستم کنترل دینامیک خودرو VDC
  • سیستم کنترل کشش TCS
  • سیستم کنترل حرکت در سرازیری HDC
  • سیستم کنترل حرکت در سربالایی HSA
  • سیستم ضد واژگونی RMI
  • سیستم نمایش آسیب تایرها HAZ
  • سیستم کنترل گشتاور EDC
  • کروز کنترل
  • سنسور پارک عقب
  • کنترل فشار باد تایرها TPMS
  • دوربین عقب
  • اتوهولد
  • ترمز پارک برقی

تست و بررسی کیفیت رانندگی نیسان ترا در ایران توسط کارشناسان پدال انجام شده است. این ویدیوی دیدنی را از کانال یوتیوب پدال تماشا کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۹ رای

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Mr wrong

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    تاپ گیر یه رندر از فراری f40جدید منتشر کرده به غایت زیباست

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2900 ديدگاه)

      اتفاقا آقای صفرپور درحال نوشتن هستند

      موافقم 28
      مخالفم 1
      1. Mr wrong

        ۱۹ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (337 ديدگاه)

        دمتون گرم

        موافقم 13
        مخالفم 1
  2. مهران

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    نفهمیدیم بالاخره این ماشین نیسان هست یا نه

    موافقم 28
    مخالفم 3
    1. Kiarash

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (512 ديدگاه)

      نیسان چینی 😂
      طبق چیز هایی که من شنیدم اصن نسخه اصلی ترا یه موتور تنفس طبیعی داره با گیربگس CVT و اینی که داره وارد بازار ایران میشه از چین داره میاد و انگار حتی بیشتر قطعاتش چینه

      موافقم 34
      مخالفم 4
      1. datsun

        ۱۹ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3961 ديدگاه)

        با cvt ارائه نمیشه سه موتور داره یه بنزینی دوتا دیزل با گیربکس دستی ۶ سرعته و اتوماتیک ۷ سرعته ارائه میشه توسط نیسان

        موافقم 14
        مخالفم 3
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2900 ديدگاه)

      طراحی شاسی و بدنه توسط نیسان انجام شده
      قطعات فنی تحت لیسانس نیسان و میتسوبیشی در چین تولید می شن
      مشابه کاری که سوزوکی در هند انجام می ده تا خودروی ارزان تر با کیفیت پایین تر برای کشورهای درجه دو و سه فراهم بشه

      موافقم 49
      مخالفم 4
      1. Kiarash

        ۱۹ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (512 ديدگاه)

        متوجه شدم 🙏

        موافقم 6
        مخالفم 2
  3. mickeyy

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    حس خوبی به این ماشین ندارم به نظر میاد کیفیت محصولات نیسان رو نداره

    موافقم 37
    مخالفم 6
  4. رحیمی

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اگر پژو پارس رو برای فروش ببریم یک کشور دیگه (مثلا ترکیه) و بگیم این محصول پژو فرانسه هست چون بعضی جاهاش نوشته پژو آیا قبول میکنن .
    چه نیازی به اینهمه ناکید هست که این ماشین نیسان هست . این یک ماشین چینی هست که بر اساس نیسان ترا ساخته شده .

    موافقم 57
    مخالفم 3
    1. hosen

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (690 ديدگاه)

      دقیقا
      مثل تویوتا کرولا و لوین های وارداتی که جفتش تو چین تولید میشن

      موافقم 22
      مخالفم 4
      1. آرین

        ۱۹ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (349 ديدگاه)

        کرولا ها رو ژاپن تو چین میسازه عملا واقعا تویوتان
        ولی این دیگه یه چینی کامله

        موافقم 15
        مخالفم 11
        1. فرزاد

          ۲۴ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          کلاغ رو رنگ میکنن بجای بلبل میفروشن

          موافقم 5
          مخالفم 2
    2. Gold

      ۱۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (52 ديدگاه)

      مختصر و مفید و قطعا درست فرمودید. این کجا و آن کجا.

      موافقم 19
      مخالفم 1
  5. مهردادکمال

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1997 ديدگاه)

    به نسبت چینی های هم رده ارزش خرید بالایی داره .اما چون فاقد نشان تجاری نیسان هست و طراحی سالخورده ای داره احتمالا تو. بازار ناموفق باشه .همونقدر که ۲۰۷ خودمون ۲۰۷ واقعی نیست، این هم نیسان تریل نخواهد بود

    موافقم 28
    مخالفم 4
  6. ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4935 ديدگاه)

    نخواستیم اصلا

    موافقم 3
    مخالفم 3
  7. کاکو

    ۱۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    مشخصات موتورش خیلی شبیه موتور کلوت اتوماتیک و دایون Y7 نیست ؟

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. آرین

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (349 ديدگاه)

      همونه

      موافقم 4
      مخالفم 1
  8. پژمان بختیاری

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین کاپرا استیشنی هست که چندسال پیش تولیدش متوقف شد خودروی شاسی مستقل لندمارک ..الان با نام ترا تولید شده و یه خورده تغییرات …موتور و‌شاسی وبسیاری از قطعاتش مشترک با کاپراست…من پنج سال این ماشینو داشتم..حالا وقتی وارد بازار شد ببینید کاپرا استیشن هست یا نه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. بختیار

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کلیه قطعات نیسان رونیز که توسط پارس خودرو مونتاژ میشد از همین کمپانی چینی که ترا را تولید می‌کند وارد میشد

    موافقم 1
    مخالفم 3
  10. حمید

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با قیمت ۳/۲۰۰جنس چینی خریدن ظلمه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. شایکل موماخر

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    چین چین چین….. دنیا اصلا دیگه جای قشنگی نیست. )):

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. NISSAN

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    مگه نیسان ترا مال پرشیا خودرو نیست؟

  13. وفا

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آیا دنده ای هم وارد میشود؟

  14. اراز

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داخل کابین عرض کمی داره و هیچی به هیچی نمیخوره ماشین تولید خود چینه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  15. کیوان

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط برای فریب مشتری هراسم نیسان روش گذاشتنداین ماشین حداکثر1/5میلیاردبیشترارزش نداره همانطورکه پراید100میلیون بیشترمی ارزد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  16. کیوان

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط برای فریب مشتری هراسم نیسان روش گذاشتنداین ماشین حداکثر1/5میلیاردبیشترارزش نداره همانطورکه پراید100میلیون بیشترمی ارزد
    الان شمادر وغیره میگی من اولین باره که نظرم رانوشتم

  17. حقیقت یاب

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا دوستان جبهه عجیبی گرفته اند؟ چرا این همه تخریب از خودرویی که اصلا شما ندیده اید؟ من این خودرو در سالن پرشیا خودرو تهران دیدم و در آن نشستم و بررسی اجمالی کردم با کلیه خودروهای چینی فرق محسوسی دارد. موتور آن میتسوبیشی است و گیربکس اتوماتAT ساخت zf آلمان است. بله نیسان دانگ فنگ و میتسوبیشی سالهاست که باهم کار می کنند همانطوریکه نیسان با رنو کار میکنه، این خودرو بنام نیسان ترا عینا در کشورهای حاشیه خلیج فارس بوفور دیده شده اگر چین می خواست تغییراتی بدهد که ظاهر آن را که سال۲۰۱۸ طراحی شده و قدری قدیمی است دستکاری می کرد این خودرو همان نیسان ترا است و قطعا بازار داخل را متحول خواهد کرد. بنظر بنده، پس از ورود ماشین به بازار خیلی زود امتحان خود را پس خواهد داد و تلاطم قیمتی مشاهده خواهیم کرد.
    ماشین آفرود یکی دو برند در کشور بیشتر نداریم و این خود یک مزیت است، بعلاوه برندها و توانایی موتور و گیربکس بکار رفته و کیفیت قطعات آن که زیر نظر کارشناسان نیسان در چین تولید و در این خودرو استفاده شده اند. ممنون

    موافقم 6
    مخالفم 5
  18. گمنامان تاریخ

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    گنجشک رو به جای قناری رنگ کردن ومشتری بیچاره

  19. گمنامان تاریخ

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    گمچشک رو جای قناری رنگ کردن و مشتری سر در گم وساده

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. محمد رحیمی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود
    صندلی شاگرد دستی
    ایربگ دو تا داره
    گرمکن سرد کن ندارن
    هداپ دیس پلی ندارن
    کروز کنترل تطبیقی نداره
    دوربین ضبط وقایع نداره
    دوربین ۳۶۰ ندارن
    مصرف هم که بالا
    تهویه دوگانه هم نداره
    سانروف هم که کوچیکه
    سقف هم که پانوراما نیست
    نه رادار نقطه کور نه خط خوان نه تابلو خوان و …
    نه نقشه
    و …
    با آپشن های موجود بر فرض تحت لیسانس ، ارزش خریدش زیر دو میلیارده

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا