شاسیبلند دو دیفرانسیل آفرودی فول سایز ترا مانیان خودرو سرانجام به مشتریان تحویل و قیمت نهایی آن مشخص شد.
مانیان ترا نام اصلی این خودرو است اما غالب مردم این شاسیبلند را نیسان ترا میدانند. ترا با نشان تجاری نیسان، از سال ۲۰۱۸ تا کنون در تایلند و چین (دانگ فنگ) تولید میشود. این خودرو، طبیعتا مناسب بازار امریکا نیست و برای فروش در کشورهای کمتر توسعه یافته شامل مناطق مختلف آسیا و امریکای جنوبی ساخته شده است.
بیشتر بخوانید:
از نظر فنی، ترا نسخهی خانوادگی و اتاقدار از وانت پیکاپ ناوارا محسوب میشود. ترا مشابه بسیاری دیگر محصولات وارداتی نیسان و هوندا برای بازار ایران، ساخت چین خواهد بود و شرکت مانیان خودرو مونتاژ نهایی را انجام خواهد داد. به دلیل تحریمهای خارجی، نشان تجاری نیسان نیز در ایران استفاده نخواهد شد.
نام خودرو | ترا |
قیمت پایه (برای واردکننده در ایران) | ۲,۶۷۷,۲۰۰,۰۰۰ |
قیمت نهایی (برای خریدار در ایران) | ۳,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
شرکت مانیان خودرو برای هر دستگاه ترا حدود ۲/۷ میلیارد تومان دریافت خواهد کرد. مشتری این محصول، بابت عوارض و مالیات و پلاکگذاری و دیگر موارد قانونی، ۵۷۰ میلیون تومان اضافهپرداخت اجباری خواهد داشت. شرایط مذکور باعث میشوند، هزینه خرید نیسان ترا به ۳/۲۵ میلیارد تومان برسد. با این حال این قیمت هنوز بسیار کمتر از قیمت یک تویوتا پرادو ۴ سیلندر کارکرده مدل ۲۰۰۶ و به مراتب ارزانتر از لندکروزر ۲۰۰۶ چهاردر هست.
طول ۴,۹۰۰ و عرض ۱,۸۵۰ و ارتفاع ۱,۸۳۵ میلیمتر با فاصله محوری ۲,۸۵۰ میلیمتر برای نیسان ترا وجود دارد. با این ابعاد، اندازهای بسیار نزدیک به تویوتا لندکروزر و البته بزرگتر از پرادو فراهم میشود. ترا از شاسی نردبانی مستقل، قفل دیفرانسیل الکترونیک و حالتهای مختلف رانندگی آفرود (استاندارد، برفی، اسپرت، ماسه، گلولای، اقتصادی، اتوماتیک و دستی) استفاده میکند.
پیشرانهی میتسوبیشی چین برای ترا ۲ لیتر توربو TGDi است و قدرت ۲۲۰ اسب بخار با گشتاور ۳۶۰ نیوتنمتر دارد. این خودرو همراه سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۱۱ لیتر در صد کیلومتر ارایه میدهد. وزن خالص نیسان ترا ۱۹۵۰ کیلوگرم است.
امکانات و آپشنهای نیسان ترا
- قفل دیفرانسیل عقب
- قفل دیفرانسیل مرکزی
- چرخش تانکی Tank Turn
- سانروف
- آینههای جمع شونده
- چراغهای جلو و عقب LED
- نورپردازی داخلی
- فرمان برقی
- دکمههای کنترل روی فرمان
- قفل مرکزی
- استارت دکمهای
- ورود بدون کلید
- نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی
- قابلیت اتصال سیستم اطلاعات و سرگرمی به گوشی هوشمند
- استارت – استاپ
- صندلی راننده ۸ جهته برقی
- صندلی سرنشین جلو با تنظیم دستی ۴ جهته
- کامپیوتر سفری با نمایشگر ۳.۵ اینچی در کلاستر
- شارژر بیسیم موبایل
- دو عدد ایربگ
- ایموبلایزر
- ترمز ABS+EBD
- سیستم ترمز اضطراری HBA
- سیستم کنترل دینامیک خودرو VDC
- سیستم کنترل کشش TCS
- سیستم کنترل حرکت در سرازیری HDC
- سیستم کنترل حرکت در سربالایی HSA
- سیستم ضد واژگونی RMI
- سیستم نمایش آسیب تایرها HAZ
- سیستم کنترل گشتاور EDC
- کروز کنترل
- سنسور پارک عقب
- کنترل فشار باد تایرها TPMS
- دوربین عقب
- اتوهولد
- ترمز پارک برقی
تست و بررسی کیفیت رانندگی نیسان ترا در ایران توسط کارشناسان پدال انجام شده است. این ویدیوی دیدنی را از کانال یوتیوب پدال تماشا کنید.
Mr wrong
۱۹ آبان ۱۴۰۳تاپ گیر یه رندر از فراری f40جدید منتشر کرده به غایت زیباست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ آبان ۱۴۰۳اتفاقا آقای صفرپور درحال نوشتن هستند
Mr wrong
۱۹ آبان ۱۴۰۳دمتون گرم
مهران
۱۹ آبان ۱۴۰۳نفهمیدیم بالاخره این ماشین نیسان هست یا نه
Kiarash
۱۹ آبان ۱۴۰۳نیسان چینی 😂
طبق چیز هایی که من شنیدم اصن نسخه اصلی ترا یه موتور تنفس طبیعی داره با گیربگس CVT و اینی که داره وارد بازار ایران میشه از چین داره میاد و انگار حتی بیشتر قطعاتش چینه
datsun
۱۹ آبان ۱۴۰۳با cvt ارائه نمیشه سه موتور داره یه بنزینی دوتا دیزل با گیربکس دستی ۶ سرعته و اتوماتیک ۷ سرعته ارائه میشه توسط نیسان
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ آبان ۱۴۰۳طراحی شاسی و بدنه توسط نیسان انجام شده
قطعات فنی تحت لیسانس نیسان و میتسوبیشی در چین تولید می شن
مشابه کاری که سوزوکی در هند انجام می ده تا خودروی ارزان تر با کیفیت پایین تر برای کشورهای درجه دو و سه فراهم بشه
Kiarash
۱۹ آبان ۱۴۰۳متوجه شدم 🙏
mickeyy
۱۹ آبان ۱۴۰۳حس خوبی به این ماشین ندارم به نظر میاد کیفیت محصولات نیسان رو نداره
رحیمی
۱۹ آبان ۱۴۰۳اگر پژو پارس رو برای فروش ببریم یک کشور دیگه (مثلا ترکیه) و بگیم این محصول پژو فرانسه هست چون بعضی جاهاش نوشته پژو آیا قبول میکنن .
چه نیازی به اینهمه ناکید هست که این ماشین نیسان هست . این یک ماشین چینی هست که بر اساس نیسان ترا ساخته شده .
hosen
۱۹ آبان ۱۴۰۳دقیقا
مثل تویوتا کرولا و لوین های وارداتی که جفتش تو چین تولید میشن
آرین
۱۹ آبان ۱۴۰۳کرولا ها رو ژاپن تو چین میسازه عملا واقعا تویوتان
ولی این دیگه یه چینی کامله
Gold
۱۹ آبان ۱۴۰۳مختصر و مفید و قطعا درست فرمودید. این کجا و آن کجا.
مهردادکمال
۱۹ آبان ۱۴۰۳به نسبت چینی های هم رده ارزش خرید بالایی داره .اما چون فاقد نشان تجاری نیسان هست و طراحی سالخورده ای داره احتمالا تو. بازار ناموفق باشه .همونقدر که ۲۰۷ خودمون ۲۰۷ واقعی نیست، این هم نیسان تریل نخواهد بود
۱۹ آبان ۱۴۰۳نخواستیم اصلا
کاکو
۱۹ آبان ۱۴۰۳مشخصات موتورش خیلی شبیه موتور کلوت اتوماتیک و دایون Y7 نیست ؟
آرین
۲۰ آبان ۱۴۰۳همونه
پژمان بختیاری
۲۰ آبان ۱۴۰۳این ماشین کاپرا استیشنی هست که چندسال پیش تولیدش متوقف شد خودروی شاسی مستقل لندمارک ..الان با نام ترا تولید شده و یه خورده تغییرات …موتور وشاسی وبسیاری از قطعاتش مشترک با کاپراست…من پنج سال این ماشینو داشتم..حالا وقتی وارد بازار شد ببینید کاپرا استیشن هست یا نه
بختیار
۲۰ آبان ۱۴۰۳کلیه قطعات نیسان رونیز که توسط پارس خودرو مونتاژ میشد از همین کمپانی چینی که ترا را تولید میکند وارد میشد
حمید
۲۱ آبان ۱۴۰۳با قیمت ۳/۲۰۰جنس چینی خریدن ظلمه