زامیاد میخواهد نیسان معروف آبی رنگ خود را با خودروی بهروزتری جایگزین کند. مدیرعامل شرکت زامیاد، در نشستی با رسانهها ضمن اشاره به مشکلات و دغدغههای تولید، تأمین قطعات و کمبود نقدینگی گفت: در سالهای اخیر استانداردهای سختگیرانهای درزمینهٔ ایمنی و مصرف سوخت وارد عرصه تولید خودرو گشته که برای تولیدکنندگان مشکلاتی را به وجود آورده است زیرا از یکسو اجرای این طرحها نیازمند تأمین نقدینگی است و از سوی دیگر امکان افزایش قیمت خودرو وجود ندارد.
مهندس حمیدی افزود: ۴۲ سال است که خودروی نیسان آبی زامیاد با یک مشخصات در حال تولید بود. این محصول نقاط ضعفی دارد و رویکرد ما از رده خارج کردن این خودرو از خط تولید است البته رسالتی که این محصول در بازار حملونقل کشور ایفا کرده بر کسی پوشیده نیست و این محصول بهشرط افزایش کیفیت توانایی عرضه خدمات در سالهای آینده را دارا است. وی افزود: توان باربری این محصول معادل ۳ وانت است و این در حالی است که محصولی که یکسوم این خودرو بار حمل میکند در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر بنزین مصرف میکند درحالیکه نیسان آبی زامیاد در هر ۱۰۰ کیلومتر سه برابر بار حمل میکند و تنها ۱۲ الی ۱۳.۲ لیتر مصرف سوخت دارد.مهندس حمیدی ضمن اشاره به میزان مصرف سوخت ۱۸ لیتری وانتهای نیسان کاربراتوری که در گذشته تولید میشد، اظهار داشت: کاهش مصرف ۱ لیتر بنزین بسیار سخت و هزینهبر است و امروز این خودرو نسبت به گذشته خود ۵.۵ لیتر کاهش مصرف سوخت دارد و این در حالی است که از زمان تولید مدل دیزل این خودرو تاکنون هزار میلیارد تومان منافع برای کشور از جهت صرفهجویی سوخت ذخیره شده است.
وی در ادامه افزود: به منظور تغییر ظاهر خودروی نیسان آبی،مدل پادرا تولید شد که در ابتدا دستساز بود و خط تولید نداشت. این خودرو با مصرف سوخت کمتر و راحتی فرمان پذیری و هندلینگ به گیربکس ۶ دنده مجهز شده است و تاکنون ۱۱۰ الی ۱۲۰ دستگاه از این مدل تولید شده که به ارگانها در قالب مزایده فروخته خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت خودرو مشخص شود و در اردیبهشت ماه سال آینده فروش پادرا به عموم مشتریان آغاز خواهد شد. مدیرعامل شرکت زامیاد افزود: تا امروز نزدیک به ۵۰ دستگاه از این خودرو به کشورهای تونس،ترکمنستان و لیبی صادر شده است.
وی در ادامه افزود: درصد زیادی از خودروهای در حال تردد کاربراتوری و فرسوده هستند و ما اصرار داریم که دولت برای تعویض این خودروها با مدلهای انژکتوری حمایت لازم را انجام دهد. در ادامه مهندس فداکار، معاون مهندسی شرکت زامیاد، گفت: یکی از مباحثی که بسیار درباره آن بحث میشود میزان مصرف سوخت نیسان آبی است درحالیکه طی بررسیهای انجام شده وانت NI(بنزین سوز) در حالت بدون بار ۱۱.۷ لیتر و نیمه بار ۱۲.۹ لیتر و تمام بار ۱۴.۶۲ لیتر و ترکیبی ۱۳.۱۱ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف سوخت دارد.
وی افزود: وانت دیزل ND نیز در حالت بدون بار ۸.۴۸ لیتر و تمام بار ۱۰.۰۵ لیتر و ترکیبی ۹.۳۵ لیتر بنزین مصرف سوخت دارد. در ادامه مهندس درویش،معاونت فروش و خدمات پس از فروش شرکت زامیاد، افزود: طی دو سال اخیر سبد محصولات این شرکت شامل محصولات دوگانهسوز، دیزل و بنزینی بوده که از ۳۸ هزار دستگاه خودرو فروخته شده ۳۶ هزار دستگاه دوگانهسوز و دیزل میباشد.
وی افزود: در سال جاری، ۳۲ هزار دستگاه خودرو در شرکت زامیاد تولید شد که تنها ۱۴۰۰ دستگاه آن مدل بنزین سوز است. وی در ادامه به پروژههای در حال اجرا در این شرکت اشاره کرد و افزود: تعدادی از پروژهها بر روی پلت فرم نیسان انجام شده که میتوان به پروژههای پادرا، اکستند، پادرا دو کابین و Z100 (تغییر اتاق) اشاره کرد. همچنین پروژههایی نیز شامل تغییر پلت فرم است که میتوان به ارتقا موتور به یورو ۶ دیزل، گیربکس جدید ۶ دنده و بهینهسازی شاسی اشاره کرد.
مهندس درویش در ادامه به پروژههای محصول جدید این شرکت اشاره کرد و افزود: به منظور ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی، پروژه DSFK که کامیونت زیر یک تن با استاندارد یورو ۵ و دو ایربگ میباشد در محدوده قیمتی ۳۰ میلیون تومان و شمار ۲ هزار دستگاه تا اواسط سال آینده اجرا خواهد شد.
وی در پایان اظهار داشت: همچنین محصول ون مسافری و باری برای طرح روستایی بهصورت CBU وارد و در سال آینده عرضه خواهد شد.
Ha
۳۰ بهمن ۱۳۹۵فقط نیسان دیزل.100حدودا 11 الی 12 مصرف با بار.واقعا عالی.کسی که نیسان دیزل داره معنی پول درآوردن رو میفهمه.
مهدی
۷ خرداد ۱۳۹۶داداش دمت گرم معلومه اینکاره ای خودمم نیسان دارم ولی دوگانه
هیمن احمدی
۳۰ تیر ۱۳۹۶نیسان فقط دیزل واقعا ۱۵۰ تا با باربند باهاش رفته ام
محمد
۶ مهر ۱۳۹۶متاسفانه کسی به فکر مردم نیست این خودروهای تولیدی داخل علاوه بر کیفیت پایینی که دارند از مصرف سوخت بالایی بهره میبرند چه اجباری هست خودرهایی تولید شود که تکنلوژی 50 سال پیش را دارد اینکه پیری را بزک کنی که هنر نیست
علی
۲۴ آذر ۱۳۹۶اگه مثل مثل ماشین شوگا نباشه خوبه امتحانش میخواین بکنیین چندتا شو بدین دست کشاورزای بختیاری دزفول
علی
۲۴ آذر ۱۳۹۶خودمم میتونم براتون امتحانش کنم فکر نکنم از نیسان آبی بهتر باشه
حسن
۱۹ دی ۱۳۹۶نیسان دیزلی میگن سوزنا پمپش سریع خراب میشه درست
علی
۳ اسفند ۱۳۹۶بنشرم اکه میخواین یه ماشینیوجایگزین کنین به فکر وضع مالی مردمم باشین کقدرت خرید پادرا داشتهباشن
رهگذر
۹ دی ۱۳۹۷ظاهرش که خوبه مونده فنی چی باشه!
مهدی
۴ بهمن ۱۳۹۹معلومه که دیزل بهتره هم مصرفش پایین هست و هم سوختش ارزونه