کانسپت ایسوزو 4200R خودرویی اسپرت با طراحی جذاب و فانتزی و مجهز به پیشرانهٔ ساخت لوتوس بود
نام | ایسوزو 4200R |
معرفی | نمایشگاه توکیو ۱۹۸۹ |
ترکیب | موتور وسط |
پیشرانه | ۴.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۳۵۰ اسب بخار |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | چهارچرخ |
کانسپت 4200R نتیجهٔ جالب یک همکاری نسبتاً غیرمعمول میان لوتوس و ایسوزو بود. خودروسازانی که در آن دوران هر دو زیر چتر جنرال موتورز قرار داشتند. این کانسپت یکی از آخرین خودروهای واقعاً هیجانانگیز ایسوزو بود قبل از اینکه تصمیم بگیرد ساخت خودروهای سواری را کنار گذاشته و بیشتر به ساخت خودروهای تجاری بپردازد.
طراحی کانسپت 4200R توسط «شیرو ناکامورا» انجام گرفته بود؛ یعنی همان مردی که خودروهای اسپرت نیسان GT-R، 350Z، 370Z و کراساوور کوچک جوک را طراحی کرده است. این کانسپت، کوپهای ۲+۲ منحنی شکل با پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 لوتوس بود که در میانهٔ خودرو نصب شده و ۳۵۰ اسب بخار قدرت داشت. همچنین با تجهیز به سیستم تعلیق فعال لوتوس و همینطور سامانهٔ چهارچرخ محرک، کیفیت سواری آن افزایش یافته بود.
ایسوزو 4200R به همراه هوندا NSX از خودروهای ژاپنی جذابی بودند که در سال ۱۹۸۹ دنیا امکان دیدن آنها را داشت. علاوه بر اینها، کانسپت ایسوزو مجهز به مجموعهای از ابزارها و تجهیزاتی بود که برای خودرویی متعلق به اواخر دههٔ ۸۰ میلادی بسیار قابلتوجه هستند. برخی از این تجهیزات عبارتاند از صفحه آمپر دیجیتالی، ناوبری ماهوارهای رنگی، پلیر نوار ویدئو و حتی یک دستگاه فکس.
هرچند ایسوزو 4200R خودروی بسیار عالی و جذابی بود اما متأسفانه تمامی این موارد بیهوده بوده و سودی نداشتند زیرا پسازآنکه ایسوزو در اواخر سال ۱۹۹۲ تصمیم گرفت صرفاً بر روی ساخت خودروهای تجاری تمرکز کند، برنامهٔ تولید این کانسپت هم لغو شده و هرگز به تولید انبوه نرسید.
سینا
۳ مهر ۱۳۹۵چه موتور خسته ای (نسبت به کانسپت پژو)
king 918
۴ مهر ۱۳۹۵موتورش همچین بد نیست ………..
بیشتر تو نخ فرمونشم ……….
و اون همه دکمه تو داشبرد به پانامرا نسل قبل گفته زکی !>>>>>
uss zumwalt DDG-1000
۴ مهر ۱۳۹۵فرمونش جالبه
joshan
۳ مهر ۱۳۹۵طراحی بدنه اش منو یاد روبات می اندازه .
محمدرضا
۳ مهر ۱۳۹۵کانسپت پژو با موتور کوچیک تر قدرت بهتری تولید میکرد
حميد
۳ مهر ۱۳۹۵همون بهتر که فراموش شده
محمد
۳ مهر ۱۳۹۵باز اون کامنت های فضایی دوستان شروع شد
uss zumwalt DDG-1000
۴ مهر ۱۳۹۵بعضی ها واقعا فضایی که هیچ جهان موازی نظرمیدن
ولی همه دوستان احترام قائلم
مجید
۳ مهر ۱۳۹۵من اولین بار سال 1383 عکس این ماشین رو دیدم اون موقع تازه PC اومده بود و اینترنت و مجلات مثل الان نبود یکی از اولین عکسای ماشین بود که تو سیستمم بود و به خاطر تصویر خاصش گذاشته بودمش پشت دسکتاپ!!!!!!!!!نوستالژی خوبی بود.ممنون
علی
۳ مهر ۱۳۹۵خیلی خاصه باور کردنش سخته ایسوزو همچین کانسپتی داشته باشه
(ali (CHEVY NOVA
۳ مهر ۱۳۹۵پدال یه لطفی کنه از کانسپت بی مثلا (فانتوم کورسایر) یه مطلب مشتی بزاره که واسه دهه ی 30 هست و یه شاهکار هست اون ماشین
اگه پدال از اون ماشین مطلب بزاره یه سری اطلاعات توپ داره که براتون خیلی جالبه
GOD BLESS AMERICA
۳ مهر ۱۳۹۵پدال جان کرایسلر Me 4_12 فراموش نشه که نفس منه این ماشین.
یکی از ماشین هایی که اگه تولید میشد بوگاتی ویرون واقعا به زحمت می افتاد.
و نماینده گروه کرایسلر میتونست باشه.
GOD BLESS AMERICA
۳ مهر ۱۳۹۵بخاطر حجم موتور پایین ازش خوشم میاد ای کاش نسخه کوپه با سقف فلزی ثابت هم تولید میشد.
کاکتوس
۷ مهر ۱۳۹۵کرایسلر 12_4 متاسفانه جزو خودروهای فراموش شده ست ، خودرویی که به جرعت میتونست بوگاتی رو به چالش بکشه ، همچنین طراحیش از هر زاویه ای به قدری زیباست که من ساعت ها نگاش کردم ، پدال حتما راجبش بنویس ، مرسی
Matador
۳ مهر ۱۳۹۵چقدر زیبا و فضائیه
mojtabaaston
۴ مهر ۱۳۹۵من عکس این رو تو بچگی داشتم