ایسوزو

معرفی ایسوزو D-Max مدل 2024 با ظاهر تازه و بهبود تکنولوژی

نسخهٔ فیس‌لیفت نسل سوم پیکاپ ایسوزو D-Max با به‌روزرسانی‌های ظاهری و ارتقاء تکنولوژی‌های داخلی ابتدا در تایلند و سپس در دیگر بازارها عرضه خواهد شد.

ایسوزو نسخهٔ فیس‌لیفت پیکاپ D-Max را با به‌روزرسانی‌های ظاهری و تکنولوژی‌های داخلی بیشتر در تایلند معرفی کرده است. نسل کنونی یا سوم D-Max چهار سال پیش در اکتبر ۲۰۱۹ رونمایی شد و حالا برای رقابت بهتر با فورد رنجر و تویوتا هایلوکس، به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است. تغییرات ظاهری این پیکاپ ژاپنی بیشتر روی قسمت جلو با جلوپنجرهٔ جدید سه‌بعدی، چراغ‌های جدید و بازطراحی ورودی‌های هوای سپر متمرکز است.

بااین‌حال، در عقب پیکاپ هم شاهد درب پشتی جدید با اسپویلر یکپارچه و گرافیک جدید چراغ‌ها هستیم. تیپ پرچم‌دار V-Cross این پیکاپ نیز با روکش‌های پلاستیکی در اطراف جلوپنجره، صفحه محافظ آلومینیومی مانند، فلاپ‌های گلگیر پلاستیکی، رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی و قطعات اضافی دیگر، آفرودی‌ترین عضو خانوادهٔ D-Max محسوب می‌شود.

در داخل، داشبورد آشنا به نظر می‌رسد اما حالا تریم‌های جدیدی برای آن ارائه شده و تکنولوژی‌های داخلی هم ارتقاء پیدا کرده‌اند. برای نمایشگر ۹ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی D-Max دکمه‌های میانبر لمسی جدید و کنترل‌های فیزیکی تنظیم صدا در نظر گرفته شده و مقابل راننده هم یک صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی جای گرفته است. ایسوزو همچنین پورت‌های USB-C برای سرنشینان جلو و عقب و سوئیچ جدید با قابلیت استارت از راه دور را هم در فیس‌لیفت D-Max ارائه کرده است.

پیشرانه‌ها اما تغییری را تجربه نکرده‌اند و D-Max همچنان با همان دو موتور چهار سیلندر توربودیزل قبلی ارائه می‌شود. موتور پایه یک واحد ۱.۹ لیتری با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که موتور قوی‌تر ۳ لیتری، ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی موتورها هم از طریق گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

هرچند موتورهای D-Max بدون تغییر باقیمانده‌اند اما به لطف بهبود سیستم‌های الکترونیکی، عملکرد رانندگی ۴×۴ پیکاپ بهتر شده است. به‌عنوان‌مثال، حالا کنترل کشش تا زمانی که قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب فعال شود، به فعالیت خود ادامه می‌دهد درحالی‌که یک حالت رانندگی جدید بنام مسیر ناهموار هم با کنترل ترمز و دور موتور به راننده در راندگی‌های سخت‌تر آفرودی کمک خواهد کرد. علاوه بر این، ایمنی D-Max هم با دوربین جدیدی مجهز به گرم‌کن برای هوای سرد و سیستم‌های بیشتر مثل کروز کنترل تطبیقی در نمونه‌های گیربکس دستی ارتقاء پیدا کرده است.

فروش D-Max مدل ۲۰۲۲ هم‌اکنون در تایلند آغاز شده و به‌تدریج در دیگر بازارها هم ارائه خواهد شد. قیمت این پیکاپ ژاپنی از ۵۴۰ هزار بات معادل ۱۴,۵۵۰ دلار برای مدل تک کابین دیفرانسیل عقب پایه آغاز شده و به ۱.۲ میلیون بات معادل ۳۳,۹۰۰ دلار در مدل پرچم‌دار دو کابین دو دیفرانسیل V-Cross می‌رسد. D-Max هم‌اکنون در بیش از ۱۰۰ کشور در آسیا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای مرکزی، امریکای جنوبی و اقیانوسیه عرضه می‌شود اما تایلند همچنان بزرگ‌ترین بازار آن محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که ۱۸۰ هزار دستگاه از فروش جهانی ۳۴۰ هزار دستگاهی D-Max در سال ۲۰۲۲ فقط در این کشور بوده است.

در جریان معرفی فیس‌لیفت D-Max در بانکوک، رئیس و مدیر اجرایی ایسوزو همچنین از برنامهٔ این شرکت برای ساخت یک پیکاپ تمام الکتریکی هم خبر داد. این وانت در تایلند تولید خواهد شد اما ابتدا در اروپا عرضه می‌شود. فعلاً اطلاعات بیشتری در مورد پیکاپ الکتریکی ایسوزو منتشر نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3699 ديدگاه)

    پدال امروز خوابه ها
    یه دوتا پست باحال کار کنید

    موافقم 6
    مخالفم 20
  2. LOVE JOMHORI ESLAMI😍🥰

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اسم این ماشین چیه؟

    موافقم 4
    مخالفم 56
    1. new reventon

      ۱۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (453 ديدگاه)

      دمت گرم عشقی

      موافقم 19
      مخالفم 2
    2. ۱۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (5023 ديدگاه)

      اسمش اینه 👈*** 👉این فهمیدی ؟

      موافقم 16
      مخالفم 2
    3. MehdiTurbo

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      اسم کاربریت به سوالت میاد دقیقا همه افراد با این اسم کاربری همینن متاسفانه کمم نیسین

      موافقم 17
      مخالفم 4
  3. مازیار

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (988 ديدگاه)

    ایسوز تو وانت و کامیونت عالیه
    از قابلیت های آفرود نمونه های معدودی که چند سال قبل وارد شدن اطلاع دارم واقعا تحسین برانگیزه

    موافقم 37
    مخالفم 3
    1. مانی

      ۱۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (248 ديدگاه)

      ایسوزو به نظرم یکی از بهترین سازندگان پیکاپ و کامیونت های با دوام و جان سخت و آفرودر در دنیا هست و جای آن در بازار ایران خیلی خالی هست.به نظر من چند تا مدل از پیکاپ هست که باید واردات آن باید به طور انبوه برای تمام مصرف کنندگان داخلی یا لااقل آنهایی که کارت بازرگانی دارند آزاد بشه 1) تویوتا هایلوکس 2) ایسوزو D-MAX و 3) میتسوبیشی L200 …این سه پیکاپ هم تا حدی ماشین سواری هستند و هم تجاری و هم می توانند حداقل 25 سال در آب و هوای گرم و شرجی ایران به مشتری سرویس بدهند.

      موافقم 32
      مخالفم 4
      1. m.h

        ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (18 ديدگاه)

        همون یه دی مکس برای کل ایران و تمام شرایط آب هوایی کافیه
        چه مدل وانت ش و چه مدلی که تراک هستش
        مدل وانتش خیلی خوبه فکر کنید به جای این زامیاد و وانت کارا وارد بشه
        قیمتشم نسبت به میسوبیشی و تویوتا و نیسان ارزون تره

        موافقم 11
        مخالفم 4
    2. Safa

      ۱۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (82 ديدگاه)

      قیمت پایه تک کابین ۱۴,۵۵۰ دلار..!!!
      تقریبا معادل پادرا پلاس تو ایران..
      این کجا و آن کجا .. تفاوت ره از کجاست تا به کجا؟؟؟

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        پادرا از سرمان هم زیادیه !
        دنبال چه میگردید در این غارِ عجیب ؟ !
        سال‌هاست مُرده‌ایم جز کسانی که ثروتمندند در این کشور یا املاک‌دار هستند و بقیه زنده بودن یا نبودنشون فرقی نداره و فقط اومدیم تا کارگر اون عده معدود ثروتمند باشیم که کارش جز اجاره گرفتن و حال کردن و به ریشِ شرایط خندیدن چیزی نیست !

        موافقم 8
        مخالفم 23
        1. علی

          ۴ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (106 ديدگاه)

          تو که کار افرین بودی چی شد ؟؟!!!😏

  4. Katze

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    این ماشین از اولشم خیلی زشت بود هر چقدرم هم فیس لیفتش کنن هنوز زشته

    موافقم 5
    مخالفم 57
    1. Genius

      ۱۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1348 ديدگاه)

      نظرت رو t8 و دایون v5 پیکاپ چینی بنجل مضخرف با رخ گول زنک چیه؟؟!

      موافقم 33
      مخالفم 1
      1. katze

        ۱۹ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (31 ديدگاه)

        چه ربطی داره این ماشین توی رده خودش هم بین رقیب هاش که هایلوکس و فورد رنجر باشن واقعا ظاهر خوبی نداره

        موافقم 3
        مخالفم 28
        1. datsun

          ۲۰ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3954 ديدگاه)

          یکی از بهترین پیکاپ های که وارد شد همون بود

  5. new reventon

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    به به
    ازینا تو اوکراین اندازه هاموی کار میکشن

    موافقم 19
    مخالفم 2
  6. parhamiof

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (754 ديدگاه)

    ماشالله اون قزبیتی که تو ایران هست این شده الان؟
    بابا دم ایسوزو گرم واقعا

    موافقم 10
    مخالفم 11
  7. Enzo Ferrari 2008

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    چهره ماشین اصلا خوب نیست

    موافقم 6
    مخالفم 36
  8. Genius

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1348 ديدگاه)

    نه بابا ماها خودمون بعنوان یک استان از چین بزرگ جک و جونور مزگان داریم!!

    موافقم 10
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا