جک - jacفوتون

هجوم پیکاپ های چینی به بازار، جک و فوتون با هیبریدی‌ها وارد می‌شوند

چینی‌ها مدتی است که با قدرت وارد بازار خودروهای کار و پیکاپ شدند و حالا با معرفی دو مدل جدید هیبریدی، دوباره حسابی سر و صدا به پا کرده‌اند.

جک هانتر و فوتون تونلند V7 و V9، دو پیکاپ جدید هستن که به‌تازگی وارد بازارهای جهانی شدن و هدفشون رقابت مستقیم با مدل‌هایی مثل فورد رنجر و بی وای دی شارک ۶ هست.

نکته جالب برای ما ایرانی‌ها این است که هر دو برند در ایران هم حضور دارند:

  • جک با نام KMC توسط کرمان‌موتور عرضه می‌شود.
  • فوتون هم زیر چتر ایران‌خودرو دیزل مونتاژ و فروخته می‌شود.

هیولای هیبریدی:  جک هانتر با ۵۱۶ اسب بخار قدرت!

جک با معرفی هانتر وارد سطح جدیدی از بازی شده است. مدل بنزینی این محصول در ایران با نام کی ام سی T9 شناخته می‌شود.  این پیکاپ پلاگین هیبریدی (PHEV)، نسخه‌ای پریمیوم و ارتقایافته از مدل T9 هست که ظاهری اسپرت، تهاجمی و مجهز به آپشن‌های مدرن دارد. اضافه شدن دو موتور الکتریکی، این پیکاپ را به یک هیولا تبدیل کرده است.

مشخصات اطلاعات
موتور ۲.۰ لیتری بنزینی توربوشارژ + دو موتور برقی (جلو و عقب)
قدرت کل ۵۱۶ اسب بخار (۳۸۵ کیلووات)
گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر
باتری ۳۱.۲ کیلووات‌ساعت
پیمایش الکتریکی ۱۰۰ کیلومتر (حالت تمام برقی)
امکانات خاص سیستم Vehicle-to-Load (برق‌دهی به تجهیزات)، طراحی مشکی و اسپرت، گلگیرهای پهن، باربند اسپرت عقب

مقایسه با رقبا:

خودرو قدرت (اسب بخار) گشتاور (نیوتن‌متر)
جک هانتر ۵۱۶ ۱۰۰۰
بی وای دی شارک ۶ ۴۳۰ ۶۵۰
فورد رنجر رپتور ۳۹۱ ۵۸۳

 

هنوز م

شخص نیست ظرفیت بار، توان یدک‌کشی یا قیمت نهایی جک هانتر چقدر است، ولی همین الان هم از نظر فنی، یکی از قوی‌ترین پیکاپ‌های هیبرید بازار محسوب می‌شود.

فوتون تونلند V7 و V9: دیزلی، ساده، اما کاربلد!

فوتون که در ایران با پیکاپ تونلند شناخته می‌شود، اخیراً دو مدل جدید معرفی کرده است: تونلند V7 و V9. هر دو مدل از یک موتور مشترک استفاده می‌کنند، اما کاربری و امکانات آنها متفاوت است.

مدل ویژگی‌ها
V7 نسخه ساده، مناسب کاربری صنعتی و تجاری
V9 نسخه لوکس‌تر با تعلیق پیشرفته‌تر و راحتی بیشتر برای استفاده ترکیبی شهری و جاده‌ای
مشخصات فنی اطلاعات
موتور ۲.۰ لیتری توربودیزل
سیستم هیبریدی ۴۸ ولت ملایم (Mild Hybrid)
قدرت ۱۶۱ اسب بخار (۱۲۰ کیلووات)
گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر

وضعیت این برندها در ایران

جک (KMC در ایران):
کرمان‌موتور سال‌هاست که محصولات جک را در ایران مونتاژ می‌کند. مدل‌هایی مثل کی ام سی T8 از جمله محصولات پرفروش این برند هستند. هنوز مشخص نیست که نسخه هیبریدی یا الکتریکی مثل Hunter هم به بازار ایران وارد شود یا خیر، ولی با توجه به تعرفه‌های به‌صرفه‌تر خودروهای هیبریدی در برابر خودروهای بنزینی، انتظار چنین رویکردی دور از ذهن نیست.

فوتون (تحت نظر ایران‌خودرو دیزل):
پیکاپ فوتون در ایران با موتور دیزلی و گیربکس دستی و اتومات عرضه شده است. البته نسخه Mild Hybrid فعلاً در بازار ایران وجود ندارد. ولی با افزایش تقاضا برای خودروهای کم‌مصرف و قوانین آلایندگی جدید، احتمال ورود این نوع تکنولوژی‌ها در آینده وجود دارد. ایران خودرو دیزل قبلا پیکاپ تونلند G7 اتوماتیک و نسخه دیزلی را عرضه کرده و تنوع سبد محصولات آن با یک مدل هیبریدی بعید نیست.

جمع‌بندی

پیکاپ‌های چینی کم‌کم بازارهایی مثل استرالیا، آمریکای جنوبی و حتی خاورمیانه را تسخیر می‌کنند. مکان‌هایی که پیشتر یا در سلطه تراک‌های آمریکایی بودند و یا ژاپنی‌های بادوام و خوش‌نام در آنها سلطنت می‌کردند. اما با توجه به قیمت‌های وسوسه کننده، اکنون از مدل‌های هیبریدی پرقدرت گرفته تا نسخه‌های اقتصادی و کارآمد، چینی‌ها برای هر سلیقه و نیازی یک گزینه دارند.

 

اگر این روند ادامه پیدا کند، شاید در چند سال آینده شاهد عرضه‌ی مدل‌های جدیدی از این برندها در ایران باشیم؛ مخصوصاً اگر قیمت ارز کنترل شده و زیرساخت شارژ خودروهای هیبریدی و برقی توسعه پیدا کند. آیا بازار خودروهای هیبریدی و الکتریکی در کلاس پیکاپ آینده‌ای در ایران دارند؟ نظرات شما می‌تواند مسیر این صنعت را روشن‌تر کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Puriya

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (630 ديدگاه)

    پیکاپ کاربردش تو مسیر های سخت و کوهستانی و طاقت فرسا هست و کار پیکاپ هم یا باربری هست یا آفرود که در هر مورد نیازمند با دوام بودن و جون سخت بودن هست که من فکر نمیکنم اینها از لحاظ دوام چیزی واسه ارائه داشته باشن
    حتی اگر واقعا تلاششونو کرده باشن که ماشین خوب تولید کنن بازم حریف بقیه برند ها نمیشن چون تجربه و دانش مثلا فورد رنجر یه عقبه ی ۸۰ ساله یا ۹۰ ساله پشتشه

    موافقم 37
    مخالفم 15
    1. Sina_carshow

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (441 ديدگاه)

      اتفاقا تو آفرود چینی ها ترکوندن کلی کلیپ هس که راحت در سطح آمریکایی ها ظاهر شدن و تستای آفرود بی وای دی شارک هم اومده نشون میده در سطح خوبی هس مشکل اینه ظرفیت حمل بار خوبی ندارن پیکاپ ها
      بعد چینی ها برا اینکه حالا ثابت کنن دوام دارن گارانتی های 7 ساله و 10 ساله یا بعضی اوقات مادام العمر (برا خریدار اول) برا ماشین هاشون میزارن که خیلی بهتر از گارانتی های سه ساله 60 هزار کیلومتر فورد هس بدون سرویس رایگان به نظرم چینی ها با دوام ترن اونقدری که مطمئن هستن به محصولاتشون

      موافقم 20
      مخالفم 38
    2. مصطفی

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (92 ديدگاه)

      درود بر تو

      موافقم 6
      مخالفم 9
    3. علی جردن

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2210 ديدگاه)

      میگن چینی ها بدچهره ان
      آره… بد چهره‌ان

      موافقم 12
      مخالفم 9
    4. شهروند ایرانی

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (908 ديدگاه)

      الان کی با پیکاپ دو کابین بالای یک میلیارد میره باربری همون پول بده کامیونت میخره بار جابه جا میکنه حرفت غیر منطقی حالا کاری به ایران نداریم که همه چیزش گرونتر از همه جا درامد ها پایین تو کشور های پیشرفته ازاد هم کسی با پیکاپ گرون نمیره باربری چون نمیصرفه اکثرا با ون های ارزون اینکار میکنند

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. Puriya

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (630 ديدگاه)

        اقای شهروند ایرانی گفتم یا باربری یا آفرود متنو درست بخون بعد هیت بده

        موافقم 2
        مخالفم 1
    5. شایان

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (32 ديدگاه)

      شما از زباله های ساخت چین انتظار رقابت در کیفیت, با برندهای غربی و ژاپنی رو دارید؟

  2. مصطفی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    یه زمانی بود یکی از محصولات لوکس کادیلاک تو ایران مونتاژ میشد

    الان بازار شده جولانگاه چینی ها!!!!!!!!!

    هعییی…

    موافقم 31
    مخالفم 15
  3. OldSchool

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (232 ديدگاه)

    «پیکاپ‌های چینی کم‌کم بازارهایی مثل استرالیا، آمریکای جنوبی و حتی خاورمیانه را تسخیر می‌کنند. مکان‌هایی که پیشتر یا در سلطه تراک‌های آمریکایی بودند و یا ژاپنی‌های بادوام و خوش‌نام در آنها سلطنت می‌کردند»

    عزیزان نویسنده پدال، آیا آمار جدید و موثقی هست که این ادعای «تسخیر کردن» رو ثابت کنه؟ ممنون میشم اگه لینک آمار یا خبر موثقی هست به اشتراک بذارید.

    موافقم 23
    مخالفم 7
    1. مصطفی

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (92 ديدگاه)

      با همین فرمون بره تسخیر میکنه
      متأسفانه….
      باید خودرو سازی چین رو تحریم کنیم…

      موافقم 2
      مخالفم 21
    2. ارسلان

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      استرالیا پر از ایسوزو هست!! چینی ها تونستند جای برندهای ورشکسته استرالیارو بگیرند فقط…تو خاورمیانه ام گدا گشنه هاش مثل ایران آره ، آمریکای لاتین مثل برزیل ولی خوب کار کردند

      موافقم 9
      مخالفم 3
    3. شایان

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (32 ديدگاه)

      شما از زباله های ساخت چین انتظار رقابت در کیفیت, با برندهای غربی و ژاپنی رو دارید؟

  4. Sina_carshow

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (441 ديدگاه)

    مشکل اینجاس دولت چین به هیچ وجه حمایت نمیکنه پیکاپ هارو به شدت روشون مالیات میبنده چه خارجی باشن چه داخلی برا همین سرمایه گذاری تو این بخش کمه ولی بازم چینی ها تو بحث قدرت موتور حرفی نمیزارن برا گفتن تو بحث قدرت بعیدم نیس به زودی پیکاپ های بالای 1000 اسب رونمایی کنن ولی برا پیکاپ چیزای دیگه مهمه
    مثلا بی وای دی شارک در حد رقیباش نمیتونه بار حمل کنه درواقع تنها دلیل خریدش مصرف سوخت پایینش و رنج بالاش و تکنولوژی هاش هس ولی این بی وای دی شارک و بعد یه پیکاپ دیگم هس که با همکاری نیسان و دانگ فنگ توسعه پیدا کرده به اسم ژنگ ژو z9 جزو بهترین پیکاپ های چینی هستن که همونا نمیان ایران

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. علی جردن

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2210 ديدگاه)

      مسیر جوری طراحی شده بدون حمل بار از تمام بارکش های بعدی که بعدا وارد میدان میشن موفق تر عمل کنه همه چیز اقتصادی و بدون کار بیرون طراحی شده بود و ریتم خاصی داشت
      همه چیز منتظر هزینه های هاست بود
      جای چینی ها تو بازار خالیه

      موافقم 4
      مخالفم 4
  5. ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (6045 ديدگاه)

    یعنی این شرکتهای آمریکا چیزی به اینا نمیگن؟
    دقیق از رو دوج و فورد اسکی رفتن

    موافقم 5
    مخالفم 5
  6. Souls_Master

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (189 ديدگاه)

    خیال باطل دارند

    موافقم 5
    مخالفم 2
  7. nima.jdm

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    این همه کپی کاری خجالت اوره

    موافقم 5
    مخالفم 6
  8. رامین صفایی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    حرف های چینی ها پوچ و توخالی است و
    تولیدات شان هم بنجل می باشد و بد به حال
    کسانی که از این بنجل ها خریداری کنند .
    زیرا در فردای آزادی ایران ، مراودات تجاری با
    کمونیست های چینی به شدت محدود شده و
    اینها توی سر خودشان خواهند زد .

    موافقم 3
    مخالفم 6
  9. همایون

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (991 ديدگاه)

    فوتون واقعا ضایع کرده با این دوتا مدل تقلیدی اونم از دو کمپانی با دو زبان طراحی متفاوت این یک عقبگرد برای این برند محسوب میشه الان تمام برندهای چینی سعی کردن زبان طراحی خودشون رو داشته باشن ولی فوتون دو خودرو یکی با خط طراحی رم یکی با فورد رو به نام خودش داده کار چیپی انجام داده
    البته شارک هم اوضاع بهتری نداره اصلا شباهتی و ربطی به بقیه ماشینهای byd نداره
    باز دم جک و چانگان گرم که زحمت کشیدن و طراحی مستقل انجام دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا