جگوار

تائید تولید جگوار XF اسپورت‌بریک در سال 2017

سدان پرادعای جگوار XF در آینده‌ای نه چندان دور برادر اسپورت بریک استیتی را پذیرا خواهد بود و این برند بریتانیایی در خلال نمایشگاه خودروی پاریس تائید کرده که این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد.

jaguar-xf-sportbrake-01
طراح اصلی جگوار آقای یان کالوم پیش از این گفته بود که کمپانی دیگر مدل استیتی را نخواهد ساخت اما اخیراً گفته که منظور اصلی او چیز دیگری بوده است. او در مصاحبه‌ای اختصاصی گفته است:

در انتقال خبری که پرهیز از ساخت هرگونه واگن دیگری توسط جگوار بوده اشتباه رخ داده است.

وقتی از او درباره‌ی نسخه‌ی استیت XF سؤال کردیم کالوم پاسخ داد:

این خودرو بسیار زیبا خواهد بود.

هم‌اکنون یکی از مدیران ارشد بخش فروش جگوار تائید کرده که این خودرو تولید خواهد شد:

در سال ۲۰۱۷ اتفاقات بیشتری در خانواده‌ی جگوار رخ خواهد داد و می‌توانم تائید کنم که یکی از این موارد XF اسپورت بریک جدید خواهد بود.

پیش از این نمونه‌های آزمایشی این خودرو در جاده‌های انگلستان دیده شده‌اند. معرفی عمومی این خودرو می‌تواند در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ باشد. احتمالاً فروش آن نیز از اواخر سال آینده شروع خواهد شد.

jaguar-xf-sportbrake-02
تصویرهای انحصاری ما ایده‌ای از شکل ظاهری خودرو را ایجاد می‌کند. در نمای جلو می‌توانیم همان ظاهر اسپورت و صاف با جلوپنجره‌ای سربالاتر را شاهد باشیم. همچنین امضای جگوار یعنی چراغ‌های خاص با LED های تیغه‌ای نیز از شاخصه‌های آن هستند.

jaguar-xf-sportbrake-04
پروفایل بخش عقبی نسبت به مدل قبلی خیلی متفاوت نخواهد بود اما شاهد ظاهری کوپه مانند تر نسبت به استیت های مرسوم باید باشیم. انتظار داریم که شیشه‌ی عقبی همانند شاسی‌بلند اف پیس سطحی‌تر طراحی شود و چراغ‌های عقبی نیز نسبت به برادر سدان تمایز داشته باشند.

jaguar-xf-sportbrake-03
فضای محفظه‌ی بار نیز نسبت به نسخه‌ی سدان نیز افزایش یافته و به ۶۰۰ لیتر می‌رسد. با تا کردن صندلی‌های عقب این مقدار فضا بیشتر از قبل و برابر با ۱۷۰۰ لیتر خواهد بود. انتظار است که سیستم ریلی کف خودرو و درب پشتی برقی نیز در این خودرو دیده شوند.

jaguar-xf-sportbrake-05
کالوم همچنین به ما گفت که:

من طرفدار خودروهای واگن هستم و تعهدی وجود دارد که وقتی خودرویی را می‌سازید باید نسخه‌های متفاوت‌تر را نیز برای پوشش نیازهای مصرف‌کنندگان تولید نمایید.

اما کالوم در رابطه با نظر چینی‌ها درباره‌ی خودروهای واگن می‌گوید:

من با تعدادی از چینی‌ها درباره‌ی خودروهای واگن صحبت کردم. احساسی عمومی وجود دارد که با تغییرات بازار و رشد خانواده‌ها نیاز به کاربرد بیشتر نسبت به خودروهای سدان ضروریت می‌یابد.

انتظار داریم که تریم ها و پیشرانه‌های XF اسپورت بریک مشابه برادر سدان باشند. به این معنی که تریم های پرستیژ،R-Sport و Portfolio  با پیشرانه‌های دیزل ۲ لیتری ۱۶۱ و ۱۷۸ اسب بخاری وجود داشته باشند. همچنین نسخه‌ی S با قدرت ۲۹۷ اسب بخاری وجود داشته و مدل قدرتمند SVR با قدرت ۳۷۵ اسبی نیز برای استیت های مرسدس-ای‌ام‌جی و آئودی RS خط‌ونشان خواهد کشید.

jaguar-xf-sportbrake-rendering
منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. سينا

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    همه چیزش معرکه س ولی کاش که سدان بود

    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      جگوار بیاد ایران موفقه.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        با این طراحی لوکس معلوم موفق

  2. دوچرخه سوار

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (182 ديدگاه)

    از استیشن بدم میاد .

  3. علیرضا.م

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    سبک طراحی قدیمیه اما خیلی جالب و دلنشینه با همینش حال میکنم .طراحی کره ای ها و ژاپنی ها شاید در چند وقت اول جالب باشه اما به مرور زمان خیلی آزار دهنده میشن.
    در عوض ماشین هایی داریم که خیلی قدیمی هستند اما هنوز جالب به نظر میرسند .
    تو این ماشین به بزرگ بودن شیشه ها دقت کنید . دید خیلی خوبی رو به سرنشین میده (جلو و عقب) به ستون عقب نگاه کنید چه دید خوبی رو در هنگام دنده عقب نسبت به پهلو میده بعد برید ماشین های ژاپنی و کره ای رو نگاه کنید . ( به جزء هوندا )
    مثل بعضی ماشین ها نیست که میشنی توش انگار تانک نشستی ( اپتیما . و …) .
    بسیاری از مردم ما از پایین بودن صندلی های سمند میگن که اصلاً اشتباه نیست چون باعث میشه مرکز ثفل ماشین پایین بیاد در عوض باید گفت شیشه های سمند کوچک هستند و درب ها بلند و طوری طراحی شده اند که انگار سوار تانک شده اید . ( دید اطراف خیلی ضعیفه ) . ستون های جلوی سمند رو که نگو . داغونه . داشبوردش که خیلی بزرگ و بالای و تو سورن بیشتر موارد تا حدی اصلاح شدند .

  4. علي

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    ی نسخه کپی محض از خودروهای الخصوص آلمانی . هیچی نگم بهتره no comment خودتون قضاوت کنید .
    با تچکر

    1. BMW POWER

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (198 ديدگاه)

      و بازم ترول…کپی؟ اصلا میدونی ماشین چیه؟طراحی چیه؟تعلیق چیه؟انجین چیه؟محور چیه؟کلا یه 4 کلمه منطقی بگو ما هم یاد بگیریم مطمئنا سنت کمتر از 12 سال هست…

    2. new great britain

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      علی بریتیش ها و کپی؟؟؟؟؟!!!!
      دوسته من اونا خودشون طراح صادر میکنن و خیلی ها از طرح هایه اونا الگو میگیرن.
      تو هیچ ماشینه انگلیسی رو نمیتونی بگی از فلان ماشین کپی کرده شاید اندک شباهت هایی باشه ولی طراحیه اصیل خودشون رو دارن.
      خب چرا اینقدر حرص میخوری راحت بگو از طراحیه ماشینش خوشم اومده.
      تعریف از ماشینه انگلیسی که ترس نداره!!!!!!
      من میدونم چون خوشت اومده میگی تقلید از خودرویه آلمانی.
      طبیعی هم هست چون کلا سبک و مهندسی خودروسازیه آلمان و بریتانیا بسیار شبیه همه و یه جورایی با بقیه ی کشورها فرق دارن.(دیدی ترس نداشت)

  5. GOD BLESS AMERICA

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    لامصب انقدر استیشنش رو قشنگ زدن کافی عشق مسافرت باشی ، اصلا دیگه نمی تونی به سدان فکر کنی.

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خیلی خوب زده
      توپ

  6. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    جگوار هم خودش بی نهایت زیباست هم مارکش هم اسمش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا