جگوار F تایپ از زمان معرفی در سال ۲۰۱۳ تاکنون تنها با موتورهای شش یا هشت سیلندر قابل انتخاب بوده است؛ اما در حال حاضر این سازندهٔ بریتانیایی یک انتخاب مقرونبهصرفه تر را هم برای کوپهٔ لوکس خود ارائه کرده است. دراینارتباط جگوار در نمایشگاه نیویورک F تایپ را با یکی از موتورهای چهار سیلندر سری Ingenium خود معرفی کرده است که نهتنها موجب کاهش مصرف سوخت و قیمت میشود که وزن خودرو را هم کاهش داده و موجب ارائهٔ تعادل بهتری شده است.
سری موتورهای Ingenium شامل نمونههای چهار سیلندر خطی در نسخههای بنزینی و دیزل با خروجیهای مختلفی از ۱۵۰ تا ۳۰۰ اسب بخار میشود که جگوار قدرتمندترین آنها را برای استفاده در F تایپ انتخاب کرده است. این موتور که از نوع ۲ لیتری توربو چهار سیلندر است، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی این موتور نیز انحصاراً یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده که آنرا به چرخهای عقب میرساند.
جگوار F تایپ با استفاده از این موتور چهار سیلندر میتواند ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این اعداد و ارقام برای چنین موتور کوچکی بسیار چشمگیر است درحالیکه در هر صد کیلومتر با استانداردهای اروپایی تنها ۶ لیتر سوخت مصرف میکند؛ اما بزرگترین مزیت این موتور، حداقل برای علاقهمندان به عملکرد، تعادل و هندلینگ بهتر F تایپ است چراکه نسخهٔ چهار سیلندر این خودرو بیش از ۵۰ کیلوگرم سبکتر از نسخهٔ V6 است و با وزن ۱۵۲۴ کیلوگرم سبکترین نسخهٔ F تایپ محسوب میشود.
رئیس تولید F تایپ مهندسی «ارول مصطفی» در مورد این نسخهٔ چهار سیلندر گفته است:
«کاهش وزن زیادی در محور جلوی این خودرو انجام گرفته که موجب تعادل و چالاکی رانندگی آن میشود؛ بنابراین انتظار میرود این F تایپ در جادههای پیچدرپیچ عملکرد واقعاً خوبی داشته باشد. این نسخهٔ چهار سیلندر که برادر کوچکتر و البته چابکتر مدلهای V6 و V8 محسوب میشود، شخصیت خاص خود را دارد».
همراه با ارائهٔ این موتور جدید، جگوار سپرهای F تایپ را هم از نو طراحی کرده است که این مورد در تمامی مدلها و موتورهای دیگر هم ارائه خواهد شد؛ اما نسخهٔ چهار سیلندر بهطور خاص از یک سر اگزوز در مرکز سپر و رینگهای ۱۸ اینچی سود میبرد. F تایپ چهار سیلندر در هر دو نسخهٔ کوپه و رودستر قابل سفارش خواهد بود و قیمت آن در انگلستان از ۴۹,۹۰۰ پوند آغاز میشود که تنها چند صد پوند کمتر از نسخهٔ V6 است. بااینحال این ماشین از لحاظ قیمت پایینتر از پورشه کیمن S قرار میگیرد. هنوز هیچ اشارهای به زمان عرضهٔ جگوار F تایپ چهار سیلندر در بازار ایالاتمتحده نشده است.
با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم
Noble
۲۴ فروردین ۱۳۹۶.
با خودم فکر می کردم چرا جگوار باید ( به نظر من) همچین اشتباهی رو بکنه روی ماشین نمادین و با ابهتی مثل جگوار اف تایپ از یه طرف موتور 5 لیتری V8 سوپرشارژ شده با 700 اسب بذاره و از یه طرف دیگه موتور 4 سیلندر 2 لیتری 300 اسبی.
یا خوندن این پاراگراف کاملا قانع شدم و اتفاقا از این ماشین خیلی خوشم اومد و تحسینش کردم.
(( جگوار F تایپ با استفاده از این موتور چهار سیلندر میتواند ظرف 5.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این اعداد و ارقام برای چنین موتور کوچکی بسیار چشمگیر است درحالیکه در هر صد کیلومتر با استانداردهای اروپایی تنها 6 لیتر سوخت مصرف میکند؛ ))
(( اما بزرگترین مزیت این موتور، حداقل برای علاقهمندان به عملکرد، تعادل و هندلینگ بهتر F تایپ است چراکه نسخهٔ چهار سیلندر این خودرو بیش از 50 کیلوگرم سبکتر از نسخهٔ V6 است و با وزن 1524 کیلوگرم سبکترین نسخهٔ F تایپ محسوب میشود.))
silver
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ماشین خوش تراشیه و حتی کوچک ترین موتورش هم راضی کننده است.
جگوار داره برمیگرده به روزای خوب گذشته
محمود
۲۴ فروردین ۱۳۹۶خخخخخخ احساس میکنم خودرو ساز ها دارند محصولاتشون و با قوانین ما برای ورود به بازار ایران تولید می کنند …
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۲۴ فروردین ۱۳۹۶عزیزم راه های ایران تو را می خواند………..
خداییش مگه میشه این تو خیابونا بیاد و همه مجذوبش نشن؟؟؟؟؟
من همچنان امیدوارم جگوار cx75 رو دوباره از نو بسازه و تولید انبوه کنه.حیفه جگوار هایپر کار نداره.تقریبا 23 ساله که بعد از تولید شاهکار xj220 دیگه جگوار هایپر تولید نکرده.
واقعا حیفه……….
Jast bentley continental
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ایول به زودی جگوار وارد ایران می شه من کلی غصه داشتم که f type نمی یاد حالا عالی شد
Archi KHAN
۲۶ فروردین ۱۳۹۶انشاله بزودی بیاد تو خیابونهای ایران
منتظریم …