نسل کنونی سدان اندازه بزرگ XJ دقیقاً ۷ سال پیش در ۲۰۰۹ میلادی معرفی شد و امروز مسنترین محصول جاگوار به حساب میآید که البته هنوز هم روی خط تولید است. میدانید که پیشینه آن نیز به سری ۱ در ۱۹۶۸ بازمیگردد.
روز گذشته وبسایت معتبر Carscoops تصاویری منتشر کرد که برداشت و پیشبینیشان از نسل آینده XJ را نشان میدهد.
عناصر اصلی طراحی از برادر کوچکتر یعنی XF و نیز جوانترین عضو خانواده، I-Pace مفهومی گرفته شده و حاصل کار بیشباهت به نسل کنونی XJ نیست؛ درست همانند آنچه اصالت در طراحی خوانده میشود و به معنی حفظ شاکله اصلی یک خودرو طی نسلهای متوالی آن در سالیان مختلف است. چراغهای جلو کاملاً مشابه I-Pace بوده و خطوط بدنه و بخش عقب (بجز مجموعه ستون C و شیشه عقب) قرابت زیادی با دو مدل کوچکتر کمپانی دارد.
نسل پیشین فقط در ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ بیش از ده هزار دستگاه فروخت، اما در چند سال اخیر این رقم به کمتر از چهار هزار دستگاه تقلیل یافته و نگرانیهایی را ایجاد کرده که میتواند منجر به بروز تغییراتی در آینده شود. بهعنوان مثال طی اُکتبر امسال تنها ۳۳۵ دستگاه XJ از خط تولید خارج شده که باوجود کفایت برای رقابت با مازراتی کوآتروپورته، لِکسِس LS، جِنِسیس G90 و آئودی A8، در مقایسه با آمار فروش کلاس S مرسدس بنز و سری ۷ بامو (به ترتیب ۲.۴۲۰ و ۱.۱۳۳ دستگاه) واقعاً ناامیدکننده است. گروه جاگوار-لندروور قطعاً باید فکری به حال این وضعیت بکند.
امپراتور لامبورگینی
۶ آذر ۱۳۹۵بالاخره نوبت به معرفی یک نسل جدید رسید.
واقعا آینده ی جگوار خیلی روشنه.
خیلی خوشحالم که مالکان هندی جگوار یعنی Tata Motors Ltd قدر این شرکت بزرگ و پرافتخار رو دونستن و مثل MG خرابش نکردن.
پتانسیل جگوار خیلی بالاست.
احسان(احسان سابق)
۶ آذر ۱۳۹۵امروز فیدل کاسترو مرد. یکی از ضد امریکایی ترین رهبران دنیا. زندگی مردم خودش رو به جهنم تبدیل کرده بود تا امریکا رو نابود کنه. همه تقصیرا رو گردن امریکا مینداخت. 4 نسل از کوبایی ها به طور کامل نابود شد اما امریکا نابود نشد. امریکایی ها بهترین ماشین ها رو سوار میشن در حالی که کوبایی ها باید با خودروهای 60 سال پیش زندگی کنن. جایی خوندم کوبایی ها به طور متوسط سالانه بین 1000 تا 1500 دلار درامد دارن در حالی که قیمت پژو 206 در این کشور بیش از 80 هزار دلاره. شوروی هم با غرب و سرمایه داری مبارزه کرد و در اخر فرو ریخت. حالا سوال اینجاست تا کی میخوایم در برابر سرمایه داری مبارزه کنیم؟
(ali (CHEVY NOVA
۶ آذر ۱۳۹۵درسته داش احسان امروز فیدل کاسترو در 90 سالگی چشم از جهان فرو بست و رفت
دنیا همینه دیگه 1 روز در اوجی و روز دیگه زیر یه خروار خاک
چه مرد های بزرگی که زمانی دنیا زیر چکمه هاشون بود و امروزه حتی نامی هم ازشون نمونده به غیر از چند عکس از اونها
دنیای عجیبی هستش
ونوم
۶ آذر ۱۳۹۵البته خودش لوکس زندگی کرد راستی میدونستین خیابونهای هاوانا پایتختشون مثل موزه میمونه انگار سوار ماشین زمان شده باشی اکثر ماشین ها متعلق به قبل انقلابشونه
KING918
۶ آذر ۱۳۹۵خیلی زیبا هر چند یه رندره ولی دیگه چراغ های عقب همه جگوار ها به این شکله یه جور امضا برای جگوار روی طراحی هر مدل ….
ghost
۶ آذر ۱۳۹۵میگن که قراره نسل جدید xj برای رقابت با پانامرا اماده بشه؟درسته این خبر؟
Bavaria
۶ آذر ۱۳۹۵فوقالعاده زشت
خداروشکر رندر هستش
علي
۶ آذر ۱۳۹۵هندوستانو دست کم نگیر. کشور رو به رشدیه و ظرفیت برای پیشرفت خیلی داره .البته من خودم موافق این بودم که هندوستان باید (((۳۰)))سال پیش به این جایگاه میرسید که نرسید.((( امان ار ریشه های استعمار و مهره های نفوذی)))
با تچکر
ونوم
۶ آذر ۱۳۹۵عجب طراحی قشنگی اصالت و لوکس بودن ازش میباره
King_Mclaren
۷ آذر ۱۳۹۵فقط میتونم بگم عــــالـــــی…