جگوار-لندروور-رنجروور، یک سیستم ایمنی جدید برای حفاظت از دوچرخهسواران و موتورسیکلتها معرفی کرده است. اغلب سیستمهای ایمنی خودروها در جهان واقعی، کمبودها و نواقصی دارند. گاهی هشدارهای بیش از حد و آزاردهندهای دارند و گاهی در برابر شرایط تعریفنشده، عکسالعملی نشان نمیدهند. با این وجود تلاش شرکتها برای تکمیل ایمنی این سیستمها ستودنی است. در این برنامه از هشدارهای صوتی، لرزاننده و نور LED استفاده شده است.
جگوار-لندروور اخیراً فناوریهای پیشرفتهای را در بخش الکترونیکی معرفی نموده است. در آخرین برنامه این شرکت، سعی شده تا جلوی برخورد سوارکاران و راکبین با خودرو گرفته شود.. سیستم Bike Sense بر مبنای هشدار نزدیک شدن یک راکب به خودرو عمل میکند. این سیستم در زمانی که راکبی به خودرو نزدیک میشود، با به صدا درآوردن یک زنگ دوچرخه توجه راننده را به همان سمت جلب مینماید. بدین ترتیب از حرکات ناگهانی و خطرآفرین توسط راننده پیشگیری خواهد شد. دومین سیستم برای حفاظت از برخورد از جلو میباشد. در این حالت، اگر سنسورهای جلوی خودرو، تشخیص امکان برخورد را بدهند، از طریق ویبره در پدال گاز، راننده مطلع گشته و از فشردن گاز و ایجاد خطر جلوگیری خواهد شد. این سیستم در هنگام شروع حرکت و زمانی که خطر برخورد با عابران وجود دارد، کمککننده خواهد بود. آخرین سیستم ایمنی جدید گروه JLR برای اجتناب از برخورد با دوچرخهسواران در هنگام پیاده شدن از خودرو است. در این حالت از طریق چراغ هشدار دهنده LED و همچنین مکانیسم ویبره یا لرزاننده دستگیره درب، به راننده اعلام خطر میشود. [jwplayer mediaid=”۱۰۰۳۴۶″] [دانلود ویدئو]
همین برداشتنا جون هزار نفر رو گرفت زمانی که تازه فهمیدن علت قطع و ضایعه نخاع در تصادفات نبودن ریل تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی هست جای تاسفه حالا سر قیمت دنا چونه میزنن اما جون ادما ….
این سیستم جلوگیری از برخورد با دوچرخه هنگام پیاده شدن هم دنیاییه برای خودش میدونین تو ایران چقدر تلفات میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟ البته تلفات حتما به معنی مرگ نیست
تا زمانی که راننده ی خودرو خودش به این درک نرسیده باشه که باید قوانین رو رعایت کنه و احتیاط کنه،این فناوری ها نمیتونن نقش حیاتی داشته باشن اگرچه که میتونن از شدت حادثه بکاهن.
امروز یه ویدئو دیدم که لامبو هوراکان(اوراکان) با سرعت 320 کیلومتر چپ کرد! از ماشین هیچی نمونده بود…
گروه لندروور-جگوار فوق العاده دارن کار میکنن، توی 5-6 سال اخیر تکنولوژی های زیادی رو به دنیای خودرو آوردن
یه نمونش همین – نمایشگر مجازی که البته بیشتر برای مسابقه و اینا کاربرد داشت، ولی جالب بود
کاپوت شفاف – کلا لندروو دیسکاوری ویژن که جعبه ی تکنولوژی بود لامصب
در کل برندای انگلیسی خوب دارن میان جلو (اما بعضی اوقات با اینکه خوب پیش میرن فروششون خوب نیست، یکم ظلمه، ولی امیدوارم که دچار مشکل نشن، بعضی برنداش رو دوست دارم)
4MATIC
۱ بهمن ۱۳۹۳بااین کلمه داغون شدم :جگوار-لندروور-رنج روور
4MATIC
۱ بهمن ۱۳۹۳چند وقت پیش ولوو هم این تکنولوزی رو اختراع کرد
کافر مقدس
۱ بهمن ۱۳۹۳فناوری آمریکایی های بیچاره رو چه راحت هی رفته رفته بزرگتر و بزرگتر میکنن تا آخرسر بزنن ب نام بریتانیا:|
http://www.google.com/patents/WO2011137477A1?cl=en
afshin
۱ بهمن ۱۳۹۳اونا چه پیشرفتی داشتن که دغدغشون شده حفاطت از عابران ..اونوقت مال ما دغدغشون اینه ک چیو از رو ماشین بردارن ک ارزون تر پاشون در بیاد
amir
۲ بهمن ۱۳۹۳همین برداشتنا جون هزار نفر رو گرفت زمانی که تازه فهمیدن علت قطع و ضایعه نخاع در تصادفات نبودن ریل تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی هست جای تاسفه حالا سر قیمت دنا چونه میزنن اما جون ادما ….
Mostafa&S
۱ بهمن ۱۳۹۳اونا به فکر ایمنی مردمن اینا به فکر انداختن به مردم
نوید
۱ بهمن ۱۳۹۳این سیستم جلوگیری از برخورد با دوچرخه هنگام پیاده شدن هم دنیاییه برای خودش
میدونین تو ایران چقدر تلفات میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟
البته تلفات حتما به معنی مرگ نیست
نوید
۱ بهمن ۱۳۹۳این سیستم جلوگیری از برخورد با دوچرخه هنگام پیاده شدن از ماشین هم برای خودش دنیاییه
ماهان گاز
۱ بهمن ۱۳۹۳چی بگم !قراره رو دناهم نصب کنن البته 20میلیون میره روش
شاهین
۱ بهمن ۱۳۹۳تا زمانی که راننده ی خودرو خودش به این درک نرسیده باشه که باید قوانین رو رعایت کنه و احتیاط کنه،این فناوری ها نمیتونن نقش حیاتی داشته باشن اگرچه که میتونن از شدت حادثه بکاهن.
امروز یه ویدئو دیدم که لامبو هوراکان(اوراکان) با سرعت 320 کیلومتر چپ کرد! از ماشین هیچی نمونده بود…
صادق
۱ بهمن ۱۳۹۳گروه لندروور-جگوار فوق العاده دارن کار میکنن، توی 5-6 سال اخیر تکنولوژی های زیادی رو به دنیای خودرو آوردن
یه نمونش همین – نمایشگر مجازی که البته بیشتر برای مسابقه و اینا کاربرد داشت، ولی جالب بود
کاپوت شفاف – کلا لندروو دیسکاوری ویژن که جعبه ی تکنولوژی بود لامصب
در کل برندای انگلیسی خوب دارن میان جلو (اما بعضی اوقات با اینکه خوب پیش میرن فروششون خوب نیست، یکم ظلمه، ولی امیدوارم که دچار مشکل نشن، بعضی برنداش رو دوست دارم)
ارادت
ارادت
hozhabr
۲ بهمن ۱۳۹۳جا داره همین جا از تلاشه بی وقفه خودروسازی های داخلی بخاطر تلاش شبانه روزی در هر چ بیشتر کردن ایمنی خودروها چ فعال چ غیر فعال تشکر کنم
شایان
۲ بهمن ۱۳۹۳چون در بریتانیا در سال 19000 کشته و یا زخمی میشن در اثر برخورد دوچرخه با اتومبیل روزنامه همشهری گشتی در دنیای خبرها ص 24 تاریخ 1 بهمن 93
علی
۴ بهمن ۱۳۹۳این جگوار اگه بیاد ایران کلا باید رو ویبره باشه :D