جگوار

تخت گاز با جگوار اف تایپ 2021 در جاده

شاید نه گفتن به نسل جدید پورشه ۹۱۱ کار بسیار سختی باشد اما اگر خودرویی وجود داشته باشد که بتواند توجه شما را به خود جلب کند، مخصوصاً اگر به طراحی ظاهری اهمیت زیادی بدهید، آن خودرو جگوار اف تایپ خواهد بود.

حتی پس از گذشت این همه سال، اف تایپ ظاهر بسیار خوبی داشته و از نظر پرفورمنس مخصوصاً نسخه پرچم‌دار کنونی یعنی اف تایپ R نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این مدل تنها در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعتی دارد. در دل این خودرو نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار آشنای جگوار جا خوش کرده است.

این پیشرانه قدرت ۵۶۸ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری داشته و بنابراین قوی‌تر از خودرویی همچون لامبورگینی گالاردو سوپرلگرا می‌باشد. این خودرو سریع‌تر از گالاردو سوپرلگرا بوده اما این را به دوستداران لامبورگینی نگویید زیرا آن‌ها به حرف شما اعتنایی نخواهند کرد.

پیشرانه اف تایپ R با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند. این خودرو همچنین از سیستم تعلیق تنظیم شده و حالت سواری ویژه سود می‌برد اما در واقعیت به اندازه سایر بخش‌های خودرو احساس‌برانگیز نیست.

حالا به نظر می‌رسد اف تایپ R در روی کاغذ توانایی‌های زیادی دارد. شما قدرت بیشتری نسبت به برخی سوپرکارهای دیروزی داشته و سیستم چهار چرخ محرک نیز کشش زیادی ایجاد می‌کند؛ اما این پرفورمنس در دنیای واقعی هم دیده خواهد شد؟ مجله موتور اسپورت تصمیم گرفته این خودرو را در تست صفر تا ۲۹۰ کیلومتر در ساعت شرکت دهد. بهتر است خودتان این ویدئوی کوتاه را تماشا کنید تا شتاب گیری اف تایپ R را ببینید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دیووووونه ی این گربه وحشی ام

  2. آریا ماشین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    باید ببینیم در برابر پورشه ۹۱۱ توربو چی کار میکنه…
    و اینکه فکر کنم اف تایپ یه نسخه svr هم داره که پرچمداره . درسته؟

    1. ایمان

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      در بحث طراحی پیروز و در بحث پرفورمنس بازنده
      پورشه رو باید پرستید مخصوصاً اگه ۹۱۱ باشه
      این جگوار با این رنگ نظیر نداره

    2. پارسا

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (142 ديدگاه)

      به نظرم تنها ماشینی که میتونه ۹۱۱ رو به چالش بکشه نسل جدید کوروته

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. Babak

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      یک درصد هم فکر نکن حریف 911 توربو باشه
      نسل جدید 911 کاررا در درگ موتورترند به آن شکل رقبای با چند صد اسب بیشتر از خودش رو تحقیر کرد، 911 توربو رقیب سوپراسپرت ها و توربو اس رقیب هایپرکار ها خواهد بود

      1. بی طرف

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (100 ديدگاه)

        گودزیلای جدید یادتون رفت!!!(وای ۲۰۲۱ چه سالی بشه واسه ماشین بازا به خصوص اسپرت بازا!)

  3. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی زیبا

  4. fr

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    جگوار خوبه ولی اصلا رقیب 911 نیست چون این موتور جلو و پورشه موتور عقبه که تو همه چیز باعث برتری پورشه میشه از لحاظ پرستیژ برند هم که کاملا مشخصه ولی انصافا طراحی جگوار زیباست

    1. رضا

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      پرستیژ؟پورشه از جگوار! دوست عزیز کاملا سلیقه ای هست جگوار جز برند های فوق العاده خاص هست چه راحت نتیجه گیری سطحی میکنین.
      جالب بود به هر حال کامنت های جالبی از کاربر های جدید میبینیم در نوع خودش مرز های تعصب رو جا به جا میکنه

  5. fr

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    دوست عزیز تعداد کامنت نشان گر سابقه نیست
    1_ درسته جگوار خودروساز قدیمی تری هست و مدل های بسیار معروفی مثل e_type داره که اتفاقا ارزش کلکسیونی بالایی دارن اما از لحاظ پرستیژ برند که ربط مستقیم به قهرمانی مسابقات (لمانز)سطح بالای مهندسی (918 , carrera gt) مدل های کلکسیونی و تیراژ محدود بودن اون برند داره قابل مقایسه نیست
    لطفا اگر مخالف هستید با منطق و دلیل مدرک پاسخ دهید
    با تشکر

    1. رضا

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      دوست عزیز
      قرار نیست هر کسی برندی رو انتخاب میکنه بیاد باهاش تو پیست شرکت کنه یا ریس کنه از نظر امکانات و زیبایی و اشرافیت و خاص بودن جگوار هیچی از پورش کم نداره از نظر فنی هم من ایرادی براش نمیبینم برای استفاده روزانه هم مناسب هست.
      همه چیز توی شتاب و سرعت نیست یا رکورد توی پیست.

  6. علیرضا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    به شخصه اعتقاد دارم پورشه از نظر مهندسی بین سه تای اوله اما بعضی شرکتها هستن که واقعا خاصن . نمیدونم چرا انگلیسیا این خاص بودن رو خوب معنی میکنن بنتلی آستون جگوار رولزرویس .

  7. (Saeed(peugeot

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    برند جگوار در بین برندهای دیگه ….. مثل مدل s500 تو مابقی مدل های بنزه….

    واقعا باید تاج خاص بودن …تک بودن …با پرستیژ بودن و روی سر جگوار گذاشت ….
    شاید تو یک سری چیزا از رقبا عقب باشه….ولی یه سری آدم سوارش میشن که نگاه برندی دیگه نکنن.

  8. Hadi

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    درسته در خوب بودن جگوار شکی نیست،ولی هیچ ماشینی تو این کلاس ارزش اینو نداره که به خاطرش به ۹۱۱ نه بگی ،مخصوصا مدل توربو که که بحثش جداست…(نظر شخصی)

  9. فقط انگلستان

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    مجید جان
    آخه قورباغه رو چه به مقایسه با پلنگ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا