جگوار اف تایپ برای مدل سال ۲۰۱۸ با تغییراتی مواجه شده است. در این نوشته به برخی از مهمترین مواردی که باید دربارهی این خودرو بدانیم اشاره شده است.
- تفاوت کمی نسبت به قبل وجود دارد
از آنجایی که زمان فیس لیفت اف تایپ فرا رسیده بود بنابراین مقایسهی این خودرو با مدل قبلی خالی از لطف نیست. البته باید گفت تغییرات کمی صورت گرفته اما این موارد در مجموع باعث تازهتر شدن ظاهر خودرو شدهاند.
در مدل ۲۰۱۸ شاهد چراغهای جلوی LED و سپر جدید که ورودی جدیدی دارد هستیم. در بخش عقب نیز شاهد چراغهایی با طراحی جدید هستیم. هرچند میتوانید اسپلیتر جلو را نادیده بگیرید زیرا که این مورد خاص مدل اسپورت ۴۰۰ است.
- مدل اسپورت ۴۰۰ جدید
اگر خواهان قدرت بیشتری نسبت به مدل S قدیمی هستید و البته نمیخواهید خیلی هزینهی سوخت زیادی داشته باشید میتوانید مدل اسپورت ۴۰۰ را انتخاب کنید.
این خودرو از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳۹۵ اسب بخاری استفاده میکند و از ویژگیهایی چون دامپرهای تطبیقی، ترمزهای بزرگتر، رینگهای ۲۰ اینچی و رنگ خاکستری تیرهی مخصوصی سود میبرد؛ و البته از اسپلیتر بزرگی که صحبت آن را کردیم.
این خودرو در دو فرم بدنهی کوپه و کانورتیبل در دسترس بوده و بهای آن از ۷۰۱۱۵ پوند آغاز میشود. میتوانید آن را بهصورت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک سفارش دهید اما تنها گیربکس اتوماتیک قابل انتخاب است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۴.۹ ثانیه ثبت شده و قابلیت رسیدن به سرعت ۲۷۵ کیلومتر در ساعت را دارد.
- مدل S دیگر عرضه نمیشود
بله درست است. مدل S که به عنوان نقطه عطف اف تایپ در نظر گرفته میشود دیگر ارائه نخواهد شد؛ اما ناراحت نباشید. هنوز هم با انتخاب تریم R دینامیک میتوانید نیازهای خود را برطرف کنید. این تریم با پیشرانهی ۶ سیلندر سوپرشارژردار ۳۳۵ یا ۳۷۵ اسب بخاری در دسترس بوده و جگوار آن را هستهی اف تایپ میداند. این خودرو از مشخصههایی چون رنگ مشکی، ورودیهای روی کاپوت و اسپلیتر جلویی برخوردار است. زیر خودرو نیز رینگهای ۱۹ اینچی بکار رفته است.
بهای R دینامیک از ۵۵۱۵۰ پوند آغاز میشود. مدل پایهی این خودرو نیز بهای ۵۱۴۵۰ پوندی دارد.
- دیگر مدل R دیفرانسیل عقب وجود ندارد
علاوه بر حذف مدل S، مدل R دیفرانسیل عقب نیز ارائه نخواهد شد. بله مطمئناً نسخهی چهارچرخ محرک این خودرو انتخاب احساسبرانگیزی به شمار میرود اما جای شرمساری است که مدل دیفرانسیل عقب آن دیگر ارائه نمیشود.
خب چرا این مدل ارائه نمیشود؟ شما میتوانید خریداران را سرزنش کنید زیرا از زمانی که نسخهی چهارچرخ محرک R عرضه شده فروش مدل دیفرانسیل عقب آن نیز کاهش یافته است.
- این خودرو با تکنولوژی GoPro عرضه میشود
برای افراد علاقهمند به پیست این خبر مایهی خوشحالی است. جگوار اف تایپ با برنامهای به نام ReRun عرضه میشود. این برنامه با خودرو هماهنگ شده و گوشی همراهتان را با GoPro سینک میکند و سپس میتوانید از اطلاعات شگفتانگیز آن لذت ببرید. سرعت، موقعیت پدال گاز، انتخاب دنده و نیروی جی از جمله اطلاعاتی است که شما میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.
- کابین خودرو بهتر است
بزرگترین خبر داخل کابین حضور سیستم InControl Touch Pro است. نسخهی پیشین این سیستم بسیار سنگین و کند بود اما سیستم جدید بسیار بسیار بهتر است. اگرچه که این سیستم هنوز در شرایط عالی قرار ندارد اما بهبودهای زیادی را به خود دیده است. صفحهنمایش سیستم پاسخ بهتری داشته و طراحی مناسبی را نشان میدهد.
مواد جدیدی نیز در کابین بکار رفته و صندلیها بازطراحی شدهاند. فریم صندلیها ۸ کیلوگرم سبکتر از قبل است و ارگونومی کابین نیز در سطح مناسبی ارزیابی میشود.
- فروش خودرو به زودی آغاز میشود
فروش خودرو در سهماههی اول سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد. بهای مدل پایهی ۶ سیلندر این خودرو از ۵۱۴۵۰ پوند آغاز خواهد شد و در نهایت به ۱۱۰ هزار پوند در مدل SVR خواهد رسید.
منبع: carthrottle
Alireza.GT86
۲۸ دی ۱۳۹۵واقعا زیباست … !
علي
۲۸ دی ۱۳۹۵هفت نکته ویژه در مورد چگوار اف تایپ ۲۰۱۸ عبارتند از:
۱-هیچ فرقی نکرده
۲- واقعا هیچ فرقی نکرده
۳- باور کنید هیچ فرقی نکرده
۴- حقیقتا هیچ فرقی نکرده
۵- قبول کن هیچ فرقی نکرده
۶- باور نداری هیچ فرقی نکرده؟
۷- ولی باور کن هیچ فرقی هم در آینده نخواهد کرد.
با تچکر
شاهین
۲۸ دی ۱۳۹۵سلام
دوست عزیز یا مطلبو نخوندی یا اینکه بازم مطلبو نخوندی :)
KING 918
۲۹ دی ۱۳۹۵علی جان خدایی کاری با کشور سازنده نداشته باش برو تو کف ماشین ببین چیه این ……
مجید
۲۸ دی ۱۳۹۵یکی از بهترین مدل های اسپرت ساخت جگواره!
فقط انگلستان
۲۸ دی ۱۳۹۵خودروسازی انگلیس تمام نشان های بهترین بودن رو داره یعنی اون چیزهایی که نشان دهنده برتری یک چیز هست رو به طور کامل داره که به صورت خلاصه چند تاش رو برای دوستان عزیز و ارجمند
می گم
1-میانه روی در تعداد ساخت = میانه روی همیشه نشان از بهتر بودن هستش
در خودروسازی اگه به برند هایی مثل بنز یا نیسان یا … نگاه کنید می بینید تعداد ساختشون خیلی زیاده و بعد از مدتی از چشم مردم می افتن ماشین هایی مثل رونتون یا کیونیگزگ یا … هم تعدادشون خیلی کمه و حتی تو دوبی یا شهرهایی که ماشین خوب زیاد دارن شاید بعد از چند روز یکیشون رو ببینیدکه خیلی کمه ولی خودروسازی انگلیس مابین این دو حالت رو انتخاب کرده نه خیلی زیاد نه خیلی کم
2-نایاب بودن = به ماده ای مثل مس نگاه کنید که مقدارش در طبیعت نسبت به ماده ای دیگر مثل آهن خیلی کمتره بنابراین ارزشش خیلی بیشتره وهر چی نوع ماده کمتر پیدا بشه ارزشش بیشتره تا در نهایت می رسه به الماس که از همه چی مقدارش در طبیعت کمتره و ارزشش هم از همه چی بیشتره یا مثلا انسان هایی با مغز بسیار قوی که نسبت به افراد مغز عادی تعدادشون خیلی کمتره و … در خودرو سازی هم می بینید که خودروهای انگلیسی خیلی کم پیدا می شن و جوری هم نیستن که این قدر کم باشن که به نظر برسه اصلا نیستن
3- همه چیز های خوب رو در بهترین سطح ممکن داشتن = مثلا به ماشینی مثل آستون مارتین نگاه کنید که همه چیز رو در بهترین سطح ممکن داره هم امکانات هم کیفیت هم راحتی و هندلینگ هم قدرتمند بودن هم همه موارد دیگه و می بینید که درصد خیلی بالایی از خودروهای انگلیسی همچین عملکردی دارن
4-پایین نیومدن ارزش به خاطر نبودن کنار بی ارزش ها = یه شهر رو تصور کنید که از زیبا ترین و بهترین خانه ها تشکیل شده باشه ولی در بین شهر خانه هایی زشت و ناهمگون وجود داشته باشن خواهید دید که ارزش و وجهه ی اون شهر رو خراب می کنن در خودروسازی هم می بینید که برندهای مثل مکلارن یا … همه خودروهاشون زیبا و خوب هستن و خودرو های بد و کم ارزش که وجهه ی دیگر خودروهاشون رو بیاره پایین وجود نداره
5- مشکل کم داشتن = یکی از نشانه های برتری یک چیز اینه که مشکل کم داشته باشه مثلا ماشینی مثل رنجروور رو در نظر بگیرید که کمترین میزان نقص رو داره یعنی از آفرودش از آنرود از کیفیتش و خلاصه از همه چیزش نتوان ایراد زیاد گرفت
و خیلی برتری های دیگه
این چیزهایی رو که گفتم در تمام موارد دنیا وجود داره و چیزی هست که به وضوح تو جهان می بینیم و غیر قابل انکار هستش هر کس هم منکر این موارد باشه فقط خودشو گول می زنه و داره چشمش رو به روی حقایق می بنده
اگر بخوام با توجه به این مورادی که وجود داره کشوری رو به عنوان رتبه دوم خودروسازی دنیا بعد از انگلیس انتخاب کنم انتخابم بدون شک ایتالیا هستش چون ایتالیا هم این موارد رو کاملا رعایت کرده و برتری خودش رو کاملا برای همه اثبات کرده
امیدوارم بدون تعصب حرفام رو خونده باشید چون همش حقیقته محضه با حرفای تعصبی هم هیچ کدوم از این قانون ها کوچکترین تغییری پیدا نخواهند کرد.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۲۸ دی ۱۳۹۵فقط انگلستان عزیز عاشق این مثالاتم.
ولی با اجازه به یه نکته از دیدگاهتون مخالفم.استون همه چی داره.ولی هنوزه داخل کابینش اونطور که طرفدارا انتظار دارن نیست.ولی تو مدل dbx من دیدم حداقل بهتر از db11 بود. به نظر من.امیدوارم از این نظر بهتر بشن.
و اینم بگم که خودروسازیه بریتانیا چه انبوه تولید کنه چه محدود هیچوقت منبع الماساشون(مهندسی انگلیسی و هنر زیبایی خودروهاشون) تموم شدنی نیست.❤️❤️
فقط انگلستان
۲۹ دی ۱۳۹۵بریتانیای کبیر گرامی همونطور که فرمودید کابین آستون مارتین نسبت به فراری یا مکلارن یکم سطح پایین تره ولی من هنوز خیلی دوسش دارم بقیه حرفاتون هم کاملا درست بود.
KING 918
۲۹ دی ۱۳۹۵رفیق دروغ چرا نخوندم دیدگاهتو ……
ولی عاشق و مجنون این مدل جگوارم بییییییییییییینهایت خوبه ………..
در حد 911 عزیزه واسه من ………….
اصلا لقب 911 بریتانیا رو داره ……….
فقط انگلستان
۲۹ دی ۱۳۹۵منم مثل خودت خیلی دوسش دارم
دمت دمادم.
Archi KHAN
۲۹ دی ۱۳۹۵گُلی شما …
ferrari
۲۸ دی ۱۳۹۵فوق العاده زیباست.
Viper ACR
۲۸ دی ۱۳۹۵خوشم اومد
X6
۲۸ دی ۱۳۹۵ایول به هندیا چی ساختن واوو…
(پهلوان مک لارن)new great britain
۲۸ دی ۱۳۹۵((ایول به هندیا چی ساختن واوو…))???
خودمونیم دوست عزیز ولی به پایه فولکس واگن اطلس که قطری ها ساختن نمیرسه.
نه؟?
X6
۲۸ دی ۱۳۹۵آره صدرصد به اون نمیرسه اون تکنولوژیش ماله آلمانه اما این… ????? نگم ماله کجاس بهتره ????
(پهلوان مک لارن)new great britain
۲۸ دی ۱۳۹۵(بزرگترین خبر داخل کابین حضور سیستم InControl Touch Pro است. نسخهی پیشین این سیستم بسیار سنگین و کند بود اما سیستم جدید بسیار بسیار بهتر است.(( اگرچه که این سیستم هنوز در شرایط عالی قرار ندارد)) اما بهبودهای زیادی را به خود دیده است. صفحهنمایش سیستم پاسخ بهتری داشته و طراحی مناسبی را نشان میدهد.)
الان شما تست کردی این سیستمو که میگی در شرایط عالی قرار ندارد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!?
اون وقت میگن با خودروسازی انگلیس مشکلی ندارن بعضی سایتا.
عطا
۲۸ دی ۱۳۹۵عاشق جگوار و استون مارتینم
دلیلم ایناس:
مثل پورشه و لامبو و فراری و مکلارن و دوج و…. اونطوری نیس که همه دوسش داشته باشن خاص هستن! دروغ میگم بگین، البته نمیگما هیچکی دوسش ندارن کمتر هست و خاصتر هست نسبت به اونیکی ماشینا