جگوار

نسل بعدی جگوار XJ، خودرویی الکتریکی…

جگوار برنامه‌های فوق‌العاده‌ای برای آینده‌ای نزدیک داشته و از جمله آن‌ها می‌توان به شاسی بلندهای جدید و خودروهای بدون آلایندگی‌ای همچون I-Pace اشاره کرد؛ اما نسل بعدی XJ یکی از محصولاتی خواهد بود که احتمالاً بزرگ‌ترین دگرگونی را تجربه خواهد کرد.


سدان پرچم‌دار جدید بریتانیایی‌ها ظاهراً روی خط الکتریکی حرکت خواهد کرد و جگوار در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی آن در اواخر سال جاری میلادی است. این معرفی همچنین گرامی داشت پنجاهمین سالگرد تولید XJ نیز خواهد بود. اولین نسل این خودرو در سال ۱۹۶۸ تولید شده است.

جگوار XJ

جگوار XJ
جگوار XJ 2019 از پلتفرم کاملاً جدیدی بهره‌مند خواهد شد که با مدل مشابهی از لندروور که گفته می‌شود نشان رنجروور را خواهد داشت مشترک بوده و شایعه شده در قلب آن دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک قرار خواهد گرفت.


همین معماری تطبیق‌پذیر می‌تواند پیشرانه‌های احتراق داخلی را نیز در خود جای دهد بنابراین انتظار داریم مدل‌های هیبریدی بیشتر را در آینده از جگوار لندروور ببینیم. البته احتمال هیبریدی شدن XJ کم است.


هنوز جزئیات فنی زیادی از این خودرو منتشر نشده اما پنجمین نسل سدان پرچم‌دار جگوار می‌تواند محدوده حرکتی بیش از ۴۸۰ کیلومتری داشته باشد.

جگوار XJ
یان کالوم مدیر طراحی جگوار به همراه تیم خود مسئول زیباسازی این خودرو بوده و به نظر می‌رسد طراحی آن تکمیل شده و مقامات شرکت از طراحی XJ 2019 استقبال کرده‌اند.

نسل جدید سدان جگوار طبق انتظارات بجای فرم بدنه ۴ درب دارای ۵ درب خواهد بود و خط سقف خمیده‌ای برای آئرودینامیک بهتر و ظاهر دینامیک‌تر خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Fk

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    نمیدونم چرا خودرو سازی انگلستان قابل مقایسه با هیچ خودروسازی نیست !!!!
    میدونم الان هزارتا دیسلایک میاد
    ولی من بی تعصب حرف میزنم
    راجب این گربه وحشی هم که حرفی نزنم بهتره
    عکسا خودش نشون دهنده هستش

    1. حالا یکی

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (165 ديدگاه)

      اصولاً در مقایسه دوتا چیز یا چندتا چیز با هم، اون چیزی که کم ارزشتره، قابل نیست.
      بنابراین فکر میکنم منظورتون اینه که دیگر خودروسازان، قابل مقایسه با خودروسازان انگلیسی نیستند.

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        fk جان منظورتون گنگ بود.
        حالا یکی جان((یکی از نزدیکان خسته شده،البته ممکنه!!))خیلی بهتون فشار نیاد اینقدر فکر میکنید.

        1. حالا یکی

          ۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (165 ديدگاه)

          بله در این مملکت هرکی فکر نکنه و بیخیال باشه راحتتره
          نه خسته میشه و نه بهش فشار میاد
          من آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتم…..
          شما راحت باش

    2. Just bentley continental

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      داداش کی همچین حرفی رو زده
      رولز رویس و بنتلی تو لاکچری بودن حرف اولو تو دنیا می زنن
      لوکس ترین سدان دنیا رولز رویس فانتوم بعدشم مولسان
      بهترین گرندتوور دنیا بنتلی کانتیننتال gt
      لوکس ترین suv دنیا بنتلی بتایگا و لندرور اتوبیگرافی
      تو پرفورمنسم
      که دیگه ماشالا مکلارن همه رو داره جارو می کنه
      720 که هیچ سوپر اسپرتی بهش نمیرسه حتی رکورد درگش از خیلی از هایپر کار ها هم قوی تر بوده
      استون مارتینم که جدا طراحی های معرکه ای داره و خیلی قوی داره پیشرفت میکنه
      ولی جگوار یه کم عقب مونده از قافله
      البته اینو قبول دارم که انگلیس ماشیناش اکثرا برای قشر مرفح جامعه هستن به جز جگوار و مینی
      پس این حرفو نزن که ماشینای اینگلیسی به بقیه ماشینا نمی رسن و به نظرم خیلی خوب هم می رسن و تو کلاشون جلو هم می زنن بقیه رو ختم کلام

  2. Raha

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    رقبای آلمانیش رو بیشتر میپسندم

  3. me84

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    رقبای آمریکایی رو به بقیه ترجیح میدم. بعدش هم ژاپنی.

  4. Fk

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    پهلوان مک لارن
    منظورم این بود صنعت خودرو سازی انگلستان با تمام خودرو سازها متفاوته ،
    تو همه زمینها
    بی شک جزو برترینهاس
    نه اینکه مثلا المان نتونه رقابت کنه یا اون یکی کشور
    بنظرم کلا سیاستهای ساخت خودرو تو انگلستان با خودرو سازهای دیگه متفاوته
    برترین خودروهای جهان مال انگلستانه

  5. Fk

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    عادت ب کامنت طولانی ندارم
    یعنی حوصله تایپ ندا م
    وگرنه واسه إثبات حرفم خیلی دلیل وجود داره
    نمیخوام بگم ادم مطلعی هستم همین بس که من ازبچگی عاشق ماشین بودم اولین نشریه خودرویی تو ایران رو که ۱۲ تومن قیمتش بود رو تو دوران ابتدائی مطالعه میکردم (مجله ماشین )
    حالا دیگه قضاوت با دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا