جگوار F تایپ جدید SVR چهارچرخ محرک، بالاترین مدل F تایپ است، ما آنرا در برابر سوپراسپرت دیگری برای تمام فصول قرار دادهایم یعنی پورشه ۹۱۱ توربو
جگوار در رابطه با F تایپ SVR بهعنوان بالاترین مدل خانوادهٔ F تایپ گفته است اینیک سوپرکار چهارفصل با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت است. این ادعای جسورانهای است که رقبای قدرتمندی را رودرروی جگوار قرار میدهد که مهمترین آنها پورشه است.
برای سالها از پورشه ۹۱۱ بهعنوان یک سوپرکار چهارفصل یادشده که میتوان از آن در تمامی شرایط استفاده کرد؛ اما در حال حاضر به نظر میرسد یک رقیب واقعی برای ۹۱۱ پیدا شده و آن F تایپ SVR است. هر دو خودرو از نوع چهارچرخ محرک هستند که موجب پایداری بسیار بالایی بر روی جادههای لغزنده شده و قابلیتهای خودرو را بهبود میبخشد؛ اما هیچیک از آنها ارزان نیستند.
نسخهٔ کوپهٔ جگوار F تایپ قیمتی برابر با ۱۱۰ هزار پوند دارد درحالیکه پورشه با قیمت ۱۲۷,۶۳۰ پوند حتی از این هم گرانتر است. همچنین ۹۱۱ قدرت کمتری در مقایسه با F تایپ دارد اما پورشه چیزهای فراوانی در آستین خود دارد که میتواند کاملاً F تایپ SVR را به چالش بکشد.
با ترکیب ۲+۲، پورشه ۹۱۱ توربو بهعنوان یک سوپراسپرت با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت بسیار کاربردی است درحالیکه تکنولوژیهای هوشمندانهای مثل فرمانپذیری چهارچرخ در آن بکار رفته و این یعنی یک مهندسی پیشرفته و عملکردی بالا؛ اما جگوار هم هرگز دستوپابسته نیست چراکه در نسخهٔ SVR کاملاً ارتقاء پیدا کرده است بنابراین این جدال بسیار نزدیک و نفسگیر خواهد بود.
شروع رقابت
صدا
استفاده از اگزوز جدید در SVR بدین معنی است که این مدل F تایپ هم مثل همیشه پرسروصدا است. البته این سیستم اگزوز مجهز به تنظیمات قابلتغییر شده است بنابراین میتوان در هنگام رانندگی در شهر صدای اگزوز را کم نمود. هرچند اگر در این حال هم پا را روی پدال گاز فشار دهید موتور نعره میکشد. در مقابل موتور شش سیلندر تخت پورشه قرار دارد که صدای سوت توربوی آن کمی آزاردهنده است و اگزوز خودرو نیز صدای اسپرتی ندارد.
طراحی
درحالیکه F تایپ با نگاهی به E تایپ افسانهای طراحی شده است، ظاهری متمایز و اسپرت دارد. در سوی دیگر ۹۱۱ قرارگرفته که تولید آن از سال ۱۹۶۳ تاکنون ادامه داشته است. هرچند در طی این سالها ظاهر ۹۱۱ بسیار تکامل یافته است اما ترکیب ۲+۲ و شیوهٔ موتورعقب آن همچنان باقیمانده است.
تکنولوژی
پورشه در نسل کنونی ۹۱۱ که با کد ۹۹۱ شناخته میشود در برخی قسمتهای کلیدی، بهروزرسانیهای جزئی انجام داده است. تجهیز به آخرین نسخهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه چراغهای جلوی LED استاندارد قطعاً به تازه ماندن چهرهٔ خودرو تا زمان انجام یک فیسلیفت کلی که در سال آینده صورت میگیرد، کمک کردهاند.
نتیجه
مقام اول پورشه ۹۱۱ توربو
۹۱۱ توربو باوجود قدرت کمتر سرعت بیشتری از F تایپ دارد درحالیکه در این بخش بازار، قیمت خودروها اهمیت کمتری دارد. ۹۱۱ بهطور تعجببرانگیزی کارآمد است درحالیکه به لطف تکنولوژی فرمانپذیری چهارچرخ، رانندگی بسیار جذابی ارائه میکند. باوجود ترکیب ۲+۲، این خودرو از فضای بار مناسب و معقول، عملکرد عالی و قابلیت استفادهٔ باورنکردنی برخوردار است درعینحالی که موتور توربوی آن بسیار سرگرمکننده است.
مقام دوم جگوار F تایپ SVR
هرچند F تایپ SVR حتی از F تایپ R دو دیفرانسیل هم بهتر است اما هنوز بهخوبی ۹۱۱ توربو نیست؛ بااینوجود این خودرو احساس خوبی ارائه میکند درحالیکه تواناییهای آن نیز بهصورت ماهرانهای افزایشیافته است؛ بنابراین جگوار F تایپ SVR خودرویی شیک، قدرتمند و تا حدودی کاربردی است که تا حد زیادی به پورشه نزدیک شده اما هنوز با آن فاصله دارد.
رقبای دیگر
آئودی R8 V10
آئودی R8 V10 قدرتی مشابه پورشه دارد اما پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی آن از عملکردی رعدآسا و صدایی باشکوه برخوردار است. سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس ۷ سرعتهٔ دوکلاچه در آن بهصورت استاندارد ارائه میشود درحالیکه ترکیب موتور وسط آن نیز برتر از F تایپ است.
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۵۳۳ اسب بخار |
قیمت | ۱۱۹,۵۲۰ پوند |
مرسدس بنز AMG GT S
AMG GT S با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 نشان میدهد که چگونه باید از سیستم توربوی مدرن استفاده کرد. این موتور همان عملکرد فوقالعادهای را دارد که از AMG انتظار میرود. البته عرض زیاد خودرو در مسیرهای تنگ مشکل ایجاد میکند اما اینیک جنگندهٔ مناسب و معقول است. طرح هاچبک مانند آن نیز ازلحاظ کاربردی بودن در برابر جگوار قرار میگیرد.
پیشرانه | ۴ لیتری V8 |
قدرت | ۵۰۳ اسب بخار |
قیمت | ۱۱۱,۴۹۵ پوند |
مشخصات فنی و مقایسه
پورشه ۹۱۱ توربو | جگوار F تایپ SVR | |
قیمت پایه | ۱۲۷,۶۳۰ پوند | ۱۱۰,۰۰۰ پوند |
قیمت تستشده | ۱۳۶,۰۴۰ پوند | ۱۲۴,۵۱۰ پوند |
فاصلهٔ بین دو محور | ۴.۴۵ متر | ۴.۶۲ متر |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۵۰/۱.۸۸/۱.۳۰ متر | ۴۴.۷/۱.۹۲/۱.۳۱ متر |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 | ۵ لیتری V8 |
قدرت | ۵۳۳ اسب بخار | ۵۶۷ اسب بخار |
گشتاور | ۷۱۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته PDK | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
حجم باک | ۶۸ لیتر | ۷۰ لیتر |
ظرفیت صندوق بار | ۱۱۵ لیتر | ۳۱۰ لیتر |
وزن خالص | ۱۵۹۵ کیلوگرم | ۱۷۰۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه | ۳.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۱۸ کیلومتر در ساعت | ۳۲۱ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت آزمون | ۹.۴ لیتر | ۱۵.۶ لیتر |
مصرف سوخت اعلامی | ۹.۱ لیتر (ترکیبی) | ۱۱.۳ لیتر (ترکیبی) |
امير علي
۲۵ شهریور ۱۳۹۵واقعاً ماشین دودیفرانسیل بهتره یا تک دیفرانسیل مثلاً در مورد 730li 2016 با 260 اسب بخار؟
asa
۲۵ شهریور ۱۳۹۵از همون اول هم معلوم بود پورش بهتر هستش.انگلیس های از خودراضی خیلی باید جون بکنند تا به المان برسند و سپس خودشونو باید حلاک کنند که بتونند با اسطوره المانی یعنی 911 برابری داشته باشند.رای من بی شک بین این دو پورش هست
new great britain
۲۵ شهریور ۱۳۹۵asa گفت:
(انگلیس های از خودراضی خیلی باید جون بکنند تا به المان برسند و سپس خودشونو باید حلاک کنند که بتونند با اسطوره المانی یعنی 911 برابری داشته باشند.رای من بی شک بین این دو پورش هست)
انتخاب من بدون شک svr
داخل کابین جگوار واقعا بهتر از پورشه هست.ولی به نظرم هردوتاشون تقریبا تو یک سطحن ولی تو شتاب پورشه بهتره ظاهرا و مصرف سوخت.
خدا رو شکر AutoExpress پورشه رو برنده اعلام کرد وگرنه حتما دوستان از خجالتش در میومدن.
بازم میگم انتخاب من svr فقط.ظاهره جذاب به همراه کابین زیبا قدرت بالا حالا یه شتاب بالاتر مصرف سوخت بیشتر نمیتونه من رو از انتخابم منصرف کنه.
mehran911
۲۵ شهریور ۱۳۹۵اتفاقا برعکس طراحی داخلی پورشه با جگوار قابل مقایسه نیست طراحی داخلی پورشه همیشه از نقاط قوتش بوده .
.
پورشه از نظر تکنولوژی مصرف سوخت تایمگیری در پیست شتاب و کیفیت ودوام کاملا برتر از جگوار هستش .
.
در مورد تمامی مواردی که گفتم منبع موثق دارم خواستی بگو .
سروش قاضی مطلق
۲۰ آبان ۱۳۹۵خدایییی انگلیسی تو طراحی واقعا تک هستش وجدانا من هیییچ وقت از طراحی پورشه خوشم نمیومدش واقعا پورشه خوبه اما نمی دونم چرا دل منو نمیبره طراحییش خنده داره جذب نمیکنه چه 911 چه پانامرا اف تایپ یه چییییز دیگست
Ace
۲۴ بهمن ۱۳۹۵اتفاقا جگوار اصلا منو جذب نکرد.
mohammad fm480
۲۵ شهریور ۱۳۹۵لایک asa درست میگی کاملا واضح و مشخصه 911 از اون جگوار بهتره . واقعا این انگلیسی ها هم خیلی ادعاشون میشه
ارمان
۲۵ شهریور ۱۳۹۵والا ما ایرانیا سمند میسازیم ادعامون میشه
تورو خدا اجازه بدید زمانی که انگلیس مکلارن میسازه ادعاش بشه. باشه عزیزم؟ اجازه میدید شما ؟
اخیرا تعداد کامنتهای خاله زنکی زیاد شده
متن کامنت اینه : ایش این انگلیس چقدر ادعاش میشه ، دیدیش اه اه اه ?????
بنتلی
۲۵ شهریور ۱۳۹۵کاملا باهات موافقم آرمان جان،دمت گرم
مجید
۲۵ شهریور ۱۳۹۵هر دوی این ماشین ها قابل احترام هستن درسته که پورشه بازیگر قهار و با سابقه ی هستش ولی این رو در نظر بگیرین این اولین جگوار با ویژگی های اصیل این کلاس هست پورشه مهندسی و تکنولوژی و شتاب اولیه بهتر داره و جگوار طراحی و زیبایی و جذابیت و حداکثر سرعت بیشتر در هر صورت من هم با ASA و همچنین new great britain عزیز موفق نیستم و به نظر من تو این مورد خاص هر دو تا برنده هستن.
Germany
۲۶ شهریور ۱۳۹۵پورشه 911 واقعا زشته یعنی به معنای واقعی کلمه زشته با این که طرفدار المانم ولی از پورشه متنفرم با دیدنش حالم بهم می خوره
بنتلی
۲۵ شهریور ۱۳۹۵آسا جان،توی یه مقاله دیگه اتواکسپرس ک مقایسه آئودی آر8با 911و مکلارن 570بود مکلارن اول شده بود
اتومبیل باز
۲۵ شهریور ۱۳۹۵خب دلیل نمیشه همیشه درست بگه این سایت معلومه طرفدار کشور خودشه چندین مقاله خوندم و رتبه بندی که به ناحق ماشین های کشور خودشو بالاتر اورد ولی اینجا پورشه خیلی بهتره نمیتونه رتبه اول و بهش نده بعد یه بحثی پیش میاد به نام تبلیغات مدل ها که این سایت در نشون دادن و تبلیغ مدل های مختلف استاد و معروفه اون مقایسه و یه مقایسه از جگوار که هم همینطوری بود این جور مقایسه ها فرقی در فروش مدل ها نداره پورشه همیشه فروش بالا داشته همیشه در مجلات مختلف بوده و این کافیه حالا رتبه بندی میخواد هرچی باشه این برند که برندست نه رتبه بندی اینجا هم اگر پورشه دوم میشد بازم فرقی نمیکرد مهم اینکه هر وقت اسمه ماشین اسپورت میاد اول مردم یاده ایتالیا میفتن بعد پورشه
بنتلی
۲۶ شهریور ۱۳۹۵اتومبیل باز عزیز شما منصف بودن اتواکسپرس رو ب دادن رتبه آخر ب خودروی انگلیسی میدونی؟!!! ینی اگه بخواد مقایسه درسی بکنه باید حتما خودرو انگلیسی آخر بشه؟! اون مقایسه غلط بود چون مکلارن اول شده بود ولی این مقایسه درسته چون جگوار دوم شده؟!!! !!
اتومبیل باز
۲۶ شهریور ۱۳۹۵اون مقایسه از دید من غلط بود چون به ناحق رتبه اول و داد به مک لارن در شرایطی که اکثر موارد پائینتر از پورشه بود اگر شما دوست داری اینجوری فکر کنی بکن ولی منظور من یه چیز دیگست کلا ربطی به این حرفا نداره هر اتومبیلی که بهتره باید رتبه اول و بهش داد حالا این سایت یا هر سایتی دلش خواست رتبه بندی کنه میخواد رتبه آخر و بهش بده از دسته من کاری برنمیاد خریداران هستن که قضاوت میکنن میزان فروش و علاقه مندی هست که قضاوت میکنه نه یه سایت هر وقت پورشه و سایر شرکت ها در حالا ورشکستی هستن میتونن به این سایت ها اعلام جنگ بدن
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵911 کمر فراری و پاگانی و مک لارن رو میشکنه. جگوار که در مقابلش عددی نیست.
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵تازه این 911 turbo بود. اگه 911 Turbo S بود که … .
علی"m.f"
۲۵ شهریور ۱۳۹۵تا اونجایی که من میدونم s یعنی تک دیفرانسیل 4s یعنی دو دیفرانسیل اینم 4s هس شاید (البته مطمعن نیستم درست باشه فقط شنیدم)
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵کاملا غلط شنیدی.
Turbo S نسبت به Turbo قدرت و گشتاورش حدود 40 تا بیشتره.
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵S از Supersport میاد.
رضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۵اگه مدل turbo s بود که جگوار نقطه میشد رسما
بنتلی
۲۵ شهریور ۱۳۹۵مجید جان تو یه مقایسه دیگه از اتواکسپرس مکلارن570 در مقایسه با 911 و آر8 اول شده بود!…درضمن شما یک مدل پورشه رو با کل شرکت مکلارن و پاگانی و فراری مقایسه کردی؟!…خیلی جالبه…نمیدونم الان بروس مکلارن و انزو فراری تو قبر چ حسی دارن!…اگه منظورت مدل خاصی از مکلارن و فراری بود ک هم رده 911 هستن «570و458»بازم ب این قاطعیت نمیشد مقایسه کرد!!!…چون هرسه خودروهای فوق العاده ای هستن …پاگانی هم ک اصلا خودرویی در رده911 نداره!!
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵بنتلی جان دوست عزیزم منظورم یکی همونی بود که گفتی. 911توربو اس و 650 اس و 488.
یکی دیگش هم 918 و پی وان و لافراری. برتری 918 دیگه غیر قابل انکاره.
البته قبول دارم علاقه ی من به پورشه در لحن صحبت کردنم (شکستن کمر !!) بی تاثیر نیست. وگرنه 488و 650S هیچ چی کم ندارن.
mehran911
۲۵ شهریور ۱۳۹۵توی اون مقایسه احمقانه ،
اتواکسپرس کاملا جانب دارانه رفتار کرد .
برتری کاملا با ۹۱۱ بود
آمار کاملا به نفع ۹۱۱ بود
توصیه میکنم آمارو دوباره ببینی
جالب اینجا بود که مقایسه در مورد سوپر اسپرت روزمره بود در حالی که اونا در پیست مقایسه کردن !!!
۵۷۰s با اینکه جدیدتر از ۹۱۱ ست اما بازم اصلا حریف نیست
mehran911
۲۵ شهریور ۱۳۹۵عه
تا اومدم در جواب بنتلی کامنت بزارم مجید عزیز پیش دستی کرد
ممنون رفیق ?
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ شهریور ۱۳۹۵پورشه خیلی هار لامصب
mehran911
۲۵ شهریور ۱۳۹۵این دو تا ویدیو رو حتما ببینید
http://www.aparat.com/v/iSAlK
http://www.aparat.com/v/PojY3
حامد
۲۵ شهریور ۱۳۹۵انگاری 911شلیک میشه!
هردوتا قابل تحسینن ولی 911 یه چیزه دیگه س.
Germany
۲۶ شهریور ۱۳۹۵جگوار هم زیباتر بود هم بهتر
mehran911
۲۶ شهریور ۱۳۹۵پروفسور
جگوار از چه لحاظ بهتر بود
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ شهریور ۱۳۹۵مرسی
XmanSHP9
۲۵ شهریور ۱۳۹۵از اولشم معلوم بود!!!!!
تو رو خدا دوستان برید تمام مطالبی رو که توش یه ماشین المانی هست رو ببینید.
به خدا قسم همه ماشینای المانی رو برنده میکنن!!!!! (به حق یا نا حق!!!!!)
دیگه حالم از هر مطلبی که ماشین المانی هس به هم میخوره.
کلا یه سری تاصب بی خود دارن!!!!
کامیاب
۲۶ شهریور ۱۳۹۵در شرایط مساوی،خودروی دودیفرانسیل عملکرد بسیار بهتری داره(به دلیل کنترل بیشتر بر روی تک تک چرخ ها)
Nima
۲۵ شهریور ۱۳۹۵این اتواکسپرس چرا مقاله هاش اینطوریه! خیییلى کوتاه هستن.
نه درباره قدرت و سرعت نه فضا نه طراحى داخلى نه کیفیت متریال نه هزینه ها نه آپشن ها! اصلا درباره هیییچى حرف نمیزنه. کاراند درایور و موتور ترند خیلى بهترن یا حتى همون مجله استرالیایه. اتو اکسپرس یهو یه نتیجه نهایى بت میده? فقط بلده درباره صدم گاز هاى آلاینده و دهم مصرف سوخت حرف بزنه و مالیات. شما هم توجه کردین؟
mehran911
۲۵ شهریور ۱۳۹۵پس اون جدول پایین چیه ؟!؟!؟!؟!؟!
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵ولی صداقت خودروساز ها خوب معلوم میشه اینجا. کیا فقط حرف میزنن و کیا با عملشون حرف هاشون رو اثبات میکنن.
تا 1 لیتر اختلاف در مصرف سوخت طبیعیه. چون کار خونه در شرایط ایده آل اندازه میگیره. 911 فقط 300CC اختلاف مصرف داره. در خالی که جگوار 4 لیتر هم بیشتر…
از صداقت خودروسازان آلمانی خوشم میاد. چیزی که هر کسی نداره.
بنتلی
۲۵ شهریور ۱۳۹۵مجید جان گفتی از صداقت خودروسازای آلمانی خوشم میاد…!!!
.
.
.
.
…دیزل گیت!
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵دیزل گیت تموم شد و رفت !!!!!! من که یادم نمیاد !!!!!
.
.
.
.
.
کاش هیچ وقت اتفاق نمی افتاد.
دولت برای ورود به بازار آمریکا شرایط بسیار سختی رو به فولکس واگن تحمیل کرده بود… فولکس البته تاوان اشتباهش رو هم داد.
اشتباهانی بوده درسته.
ولی کلا اعتمادم به برند های آلمانی خیلی خیلی خیلی بیشتره.
new great britain
۲۶ شهریور ۱۳۹۵مجید جان شما برو تست سوخت که مقایسه هم شده تو نشریهی What Car رو بخون.
مقایسه بین مصرف سوخت پورشه ۷۱۸ کِیمن اس و در مقابل با پیشرانهی ۶ سیلندر جگوار اف تایپ.
پورشه بیشتر از اون چیزی که گفته بود(6.7) در هر 100 کیلومتر مصرف کرده.(8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر)
جگوار هم خودش 7 لیتر رو اعلام کرده بود در حالی که 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر در تست واقعی مصرف کرد.
اینم بماند که پورشه از یه پیشرانه 4 سیلند توربوشارژدار استفاده کرده.
و جگوار از پیشرانه 6 سیلندر!!!!!!!!!
صداقتی که گفتی این بود؟؟؟؟؟
به هر حال خیلی از خودروسازهای مطرح دنیا ممکنه مصرف سوخته واقعیشون بیشتر بشه.
ولی با اون حرفی که گفتی صداقت خودروسازهای آلمانی بیشتر از انگلیسی هاست قبول ندارم.
قربانت……..
بنتلی
۲۶ شهریور ۱۳۹۵مجید جان اون مطلبی ک great britain گفته تو اتوکار هم بود،زومیت ترجمشو گذاشته تو سایتش. تو نت مقایسه مصرف سوخت کیمن و جگوار سرچ کن .
mehran911
۲۶ شهریور ۱۳۹۵این دوتا رو ببین چه باحالن
.
آخه برادر من تمام تست های مصرف سوخت خودرو های آلمانی تحت سیکل NEDC انجام میشه اونم با دقت بسیار بالا
حالا یه مجله اومده تو هر شرایطی که دوست داشته خودرو ها رو تست کرده بعد واسه خودش نتیجه گیری کرده !!!!
پس منم از فردا بیام به روش خودم خودرو رو تست کنم و نتیجه گیری کنم
در ضمن جناب great britain شما برو کل سایت پورشه بگرد ببینم کجا می تونی عدد ۶.۷ رو پیدا کنی کیمن ۷۱۸ با گیربکس pdk صدی ۶.۹ میسوزونه برو سایت پورشه رو ببین
تو اون تست جگوار هم بیش از ۱ لیتر با واقعیت تفاوت داشت باز در همون تست پورشه و جگوار فقط وفقط ۱00cc با هم تفاوت داشتن اما اینجا بیش از ۵ لیتر !!!!!!!!!!
new great britain
۲۶ شهریور ۱۳۹۵مهران تمامه مجلات همه دروغ میگن اونی که با ماشینهای آلمان موافق باشه و اونا رو برتر بدونه درسته؟
آلمانی ها خوب بلدن دور بزنن (دیزل گیت).
در ضمن مهران جان تو سایت پورشه هم اشاره نشده .که از توان هیبریدی ویلیامز تو نسخه GT3r استفاده شده!!!!!!!!!!!
http://www.williamsf1.com/advanced-engineering/case-studies/incubating-technology
بهتره آدم با واقعیتها خودش رو وفق بده.
mehran911
۲۶ شهریور ۱۳۹۵واقعیت اینه که رولزرویس زیر مجموعه bmwهست و همه جوره محتاج bmw هستش
.
واقعیت اینه که بنتلی همه چیزشو مدیون فولکس واگن و آلمان هاست .
.
واقعیت اینه که مینی از اول تاریخش زیر مجموعه bmw بوده و هست و از خودش چیزی نداره .
.
واقعیت اینه که جگوار لندروور به لطف تاتاست که الان به اینجا رسیدن .
.
واقعیت اینه که واکسهال زیر مجموعه اوپل هست
.
پس شما اینگلیسیا از خودتون چی دارید ؟؟؟؟؟؟
.
پورشه بارها با حمایت از مارتینی و استفاده از محصولات ویلیامز در مسابقات اونارو از مشکلات مالی نجات داده
بنتلی
۲۷ شهریور ۱۳۹۵مهران جان شما میگی اون مجله تو شرایطی ک خودش دوست داشته تست کرده،خب هر دو تا خودرو تو شرایط یکسان تست شدن پس مشکلت چیه؟ نتایج تستش هم همونیه ک great britain گفته.
درضمن رولزرویس و بنتلی بخش طراحی و مهندسی مخصوص خودشونو دارن،پلتفرم جدید رولزرویس با طراحی و مهندسی خودش ساخته شده و موتور وی12 پرچمدار بعدی بنتلی ک طراحیشو خودش انجام داده. مدیر بخش طراحی رولزرویس یک انگلیسیه و مدیر بخش طراحی خارجی بنتلی هم یک انگلیسیه. درضمن اصلا بحث رولزرویس و بنتلی نبود ک یه دفه بحثو عوض کردی!
mehran911
۲۷ شهریور ۱۳۹۵این خیلی افتخار بزرگیه که بنتلی و رولزرویس که یک عمر از تجهیزات فنی bmw و فولکس استفاده کردن حالا بعدر از گذشت این همه سال رولزرویس پلتفرم خودروی خودشو خودش تولید کنه ویا بنتلی برای خودش موتور تولید کنه !!!!!!!!!!!!!! واقعا چه افتخاری !!
.
در مورد مصرف سوخت کیمن هیچ جا مصرف ۶.۷ ثبت نشده برو تو سایت پورشه ببین مصرف برابر ۶.۹ ثبت شده .
مشکل من اینه که تو همون تست جگوار هم ۱.۱ لیتر با واقعیت تفاوت داشت و پورشه کیمن با توجه به مصرف ۶.۹ در تست ۸.۲ ثبت کرد یعنی ۱.۳ لیتر با واقعیت تفاوت داشت پس تفاوت مصرف جگوار و کیمن فقط۲۰۰cc هستش اما در این پست تفاوت بین ۹۱۱ و اف تایپ بیشتر از ۵ لیتر بوده !!!!!!!!!!
vahid porsche
۲۷ شهریور ۱۳۹۵دیزل گیت و ویلیامز بحث عوض کردن نیس رولز و بنتلی بحث عوض کردنه؟
به ویلیامزی مینازی که انجین خودروی فرمول یکش مال مرسدسه؟
رو که نیس ..
هر وقت ویلیامز خودش موتورشو ساخت بیا ویلیامز ویلیامز کن
mehran911
۲۵ شهریور ۱۳۹۵دقیقا مجید عزیز
این موضوع که بهش اشاره کردی در مورد شتاب ها هم صادقه
پورشه در عمل زمان های پایین تری نسبت به زمان اعلامی به ثبت میرسونه
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵آره دوست من. حقشه بهترین باشه.
بنتلی
۲۵ شهریور ۱۳۹۵مهران جان درمورد شتاب کاملا باهات موافقا،عدد های اعلامی خود پورشه همیشه بیشتر از شتاب واقعیشه، شتاب خودروهای پورشه واقعا فوق العادس و جای تحسین داره
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵فقط در مورد شتاب نیست.
تاپ اسپید
400 متر
0 تا 100
0 تا 200
0 تا 300
مسافت ترمز
mohammad fm480
۲۵ شهریور ۱۳۹۵1: بنز جی تی اس 2: پورشه 911 -3: آئودی آر 8 … 101: جگوار
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵Lambo Huracan
Audi R8 V10 Plus
Porsche 911 Turbo S
AMG GTS
Ferrari 488
BMW M6
Acura NSX
Mclaren 650S
.
.
.
Jaguar F type
اینا اولویت های من.
به سرعت و … کاری ندارم. به برتری هاشون احترام میذارم. ولی ملاک رتبه بندیم اینه که از کدوم بیشتر خوشم میاد. فقط و فقط همین.
LamboMercedes
۲۵ شهریور ۱۳۹۵المانی ها صادق هستن ..
انگلیسی ها ادمای باهوشی هستن..
پورشه با اون اصلات ..
جگوار با اون نگاه اسپرت .. اگه میشد به هر دوشون رای میدادم ..
اتومبیل باز
۲۵ شهریور ۱۳۹۵آلمانی ها هم آدم های باهوشی بودن و هستن صادق بودن نسبیه نمیشه یک دفعه گفت همه اینجورین ولی باهوش بودن میشه مبنایی داشته باشه چون در خیلی از موارد میشه اینو و دید
LamboMercedes
۲۵ شهریور ۱۳۹۵هوش چیزیه که خدا به همه داده اما به طرز استفاده از اون بستگی داره..
المانی ها هم باهوش هستن که در صنعت و تکنولوژی پیشرفته هستن ..
یا حق
اتومبیل باز
۲۵ شهریور ۱۳۹۵پورشه برند قدرتمندیه بهترین موتورها و بهترین و کاربردی ترین اتومبیل هارو و میسازه واقا محشره خودروی اسپورت فراری و پورشه و لامبورگینی به نظرم باید اگر کسی میخواد پول اسپورت بده باید فقط این سه تا رو بخره و یا اگر عاشق اتومبیل اسپورت باشه و پولدرا باید این سه رو در خونش داشته باشه
Justice
۲۵ شهریور ۱۳۹۵جگوار ی ماشین خاص با ویژگی های خاصه،چه قدرت خالص موتور و طراحی بیرونی ،چه طراحی داخلی و مواد به کار رفته ،این ماشینو دست کم نگیرید
پورشه درسته که از تکنولوژی استفاده کرده اما نسبت به قیمت بالاتر نه زیبایی بیرونی داره و نه داخلی و نه خاص بودن
LamboMercedes
۲۵ شهریور ۱۳۹۵پورشه اصا لتش رو حفظ کرده .. منظورم این نیست که جگوار اصالت نداره اتفاقا اونم اصالت داره .. اما پورشه به نظر خیلی ها دارای ظاهری زیبا هستش گرچه سلیقه ای هست اما به این راحتیا اکثرا به پورشه عیب میکردن اما این ایراد های ظاهری هیچ اثری رو علاقمندان پورشه نداره ..
علیرضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۵خنده دار اینجاست که جماعتی که میگن انگلیسی از خود راضی و از جگوار ایراد میگیرند و جگوار F تایپ رو ماشینی بدرد نخور میدونن,عاشقان سینه چاک کره ای هستند و نمیشه به انها گفت بالای چشم هیوندای و کیا ابرو!!!!!!من این تناقضات رو چطور حل کنم؟؟؟؟؟؟؟؟
من جگوار رو بیشتر دوست دارم چون بیشتر جذب ام میکنه و حس بهتری نسبت بهش دارم
vahid porsche
۲۶ شهریور ۱۳۹۵کی گفته طرفداران پورشه و منتقدان جگوار عاشقکره ایا هستن؟
بگو بالای چشمشون ابروعه اگه چیزی گفتممن?
احمد باقری
۲۵ شهریور ۱۳۹۵من اگه پول داشته باشم، در درجه اول میخوام ماشینم پر ابهت و زیبا باشه، بنابراین جگوار رو بر می دارم.
Saied
۲۵ شهریور ۱۳۹۵انصافا با ۹۱۱ رقابت کردن خیلی دل و جرعت میخواد. فقط تو لیست ۱ ماشین رو در حدش دیدم که اونم مرسدس هستش. البته اونم فکر کنم با مدل gt2 کم بیاره.
رقیب این ماشین فراری ۴۸۸ هستش.
mohsen.b
۲۶ شهریور ۱۳۹۵از اول باید بگم که طرفدار پورشه هستم نه طرفداریه کورکورانه بلکه بخاطر اینکه پورشه تخصصش در ساخت خودروهای اسپورته ولی شرکت جگوار نیومده که این خودرو رو برای رقابت با پورشه اونم 911turbo بسازه-جگوار اومده یه خودروی زیبا و شیک و با کلاس رو تو قالب اسپرتیو هیجانی جا داده-انصاف داشته باشیم که تو انگلیسیا سبک دو شرکت جگوار و بنتلی در ساخت خودرو خیلی جالبه و خودروهای قابلی رو میسازن
Germany
۲۷ شهریور ۱۳۹۵دوستان نمیدونم کی در بالا با نام germanyبجای من نظر داده من لاستیک پورشه رو با جگوار عوض نمیکنم
soroush
۲۸ شهریور ۱۳۹۵ماشین المانی چیز دیگس
اول 911
بعدش amg gt
بعدشم ائودی
جگوارم اخر
البته همشون عشقن
میثم
۲۹ شهریور ۱۳۹۵پورشه ماشین ایمنی نیست تو تصادفات.
الان دیگه تو ماشین های اسپرت موتور جلو یا عقب بی معنی شده چون موتور این ماشین ها یه جورایی نزدیک مرکز قرار دارن واسه هندلینگ
به طور کلی پورشه استهلاک کمتری داره نسبت به جگوار ولی اگر ایمنی جگوار بیشتر باشه انتخاب من جگوار
بین بنز و آئودی انتخاب من 100درصد آئودی
Ace
۲۴ بهمن ۱۳۹۵با آئودی موافقم.
اما ایمنی پورشه هم خیلی بالاست.