چند وقتی است که گروه جگوار-لندروور تحت مدیریت جدیدی قرار گرفته است زیرا از سپتامبر سال ۲۰۲۰، «تیری بولوره» بر صندلی مدیرعاملی این شرکت تکیه زده است. از آن زمان، وی دیدگاههای جدیدی را برای این دو برند بریتانیایی ارائه کرده است. بولوره در ماه اول، کار خود در JLR را با بررسی تکتک محصولات جگوار و لندروور برای آشنایی با این برندها آغاز کرد. وی همچنین در نخستین تصمیمات خود در این شرکت، توسعهٔ نسل بعدی جگوار XJ را هم لغو کرد.
زمانی که بولوره بهعنوان مدیرعامل به گروه JLR اضافه شد، از یک سو، لندروور برندی بسیار موفق و دارای مسیر رشد مشخصی بود اما از سوی دیگر، شرایط جگوار میتوانست کمی بهتر شود زیرا مدیریت قبلی، جگوار را بهعنوان رقیبی برای بامو تصور میکرد و محصولات این برند را برای رقابت با مدلهای همکلاس بامو توسعه میداد. البته جگوار با این استراتژی موفقیتهایی کسب کرد اما به گفتهٔ بولوره، چرا باید از محصولی تقلید کرد که بهراحتی میتوان در بازار آنرا خرید؟
دیدگاه بولوره دراینباره کاملاً مشخص است. به اعتقاد وی، محصولات جگوار باید طوری ساخته شوند که خاص جگوار باشد و تلاش برای تقلید از رقبا باید متوقف گردد. او از ساخت کپی خسته شده و میخواهد جگوار روی ساخت محصولاتی اورجینال و اختصاصی تمرکز کند؛ بنابراین، ازآنجاییکه نسل جدید XJ فقط و فقط با هدف رقابت در نظر گرفته شده بود، توسعهٔ آن لغو شد. بلوره معتقد است که جگوار با سابقه درخشانش باید خودروهایی متفاوت، با فلسفه طراحی خاص خود و نه صرفاً برای رقابت روانه بازار کند.
اما علاوه بر بازنگری در محصولات جگوار، بهبود قابلیت اطمینان هم یکی دیگر از اولویتهای اصلی بولوره در JLR است زیرا محصولات جگوار و لندروور سالها است که در ارزیابیهای قابلیت اطمینان اوضاع خوبی ندارند و این شرایط باید بهبود پیدا کند.
GT
۲۲ تیر ۱۴۰۰کار درستی کرده 👌
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۲ تیر ۱۴۰۰برنامه هاشون بهتر از قبله .
محمد مختاری آذر
۲۲ تیر ۱۴۰۰کاش تولید می شد منتظر یه نسخه جدید از اف تایپ هستم
امیر
۲۲ تیر ۱۴۰۰کاش تولید می شد. به نظرم XJ بهترین محصول جگوار بود.
AMIR / ARMI
۲۲ تیر ۱۴۰۰این نوع تفکر رو دوست داشتم
( چرا باید از محصولی تقلید کرد که بهراحتی میتوان در بازار آنرا خرید؟ )
به نظرم جگوار میتونه خودش الگوی آلمانی ها باشه
همون جور که رنجرور خودش معیاری برای شاسی بلند های آلمانی هستش
فقط کافیه محصولی درست با توانایی های برجسته خودش بسازه . برند جگوار پتانسیل سوپر کار و هایپر کار داره . چیزی که بی ام و نداره
مانی
۲۲ تیر ۱۴۰۰مرسدس و بی ام و در طول سالیان این فکر رو تو ذهن مشتری جا انداختن
که وقتی میتونم این دو تا رو بخرم چرا باید جاگوار بخرم
و این گونه بود که فروش جاگوار به صفر رسید و کمیاب شد،البته بعضیها این کمیابی رو کلاس بالا تعبیر کردن!!!
مرسدس بیش از ۱۳۰ سال که الگو بوده و خواهد بود و نمونش رو تو خیلی از ماشینهای آمریکایی میتونی ببینی
حالا این جاگوار داغون میتونه برای مرسدس الگو باشه؟وقتی که میدونم شوخی نمیکنی برام جالبتره
AMIR / ARMI
۲۲ تیر ۱۴۰۰آمریکایی ها هیچ وقت در مسیری که آلمانی ها حرکت کردن پا نزاشتن
اتفاقا برعکس زمانی که سدان های لوکس آمریکایی مطرح بودن خودرو سازان آلمانی سدان های مطرحی نمیساختن
آمریکایی ها همیشه سبک و سنت خودشون داشتن و دارن !
سوپرشارژ و دف عقب انجین های حجیم و پوشراد . خودرو های سریع شاسی های نردبونی و امکانات کاربردی
خودروی های دارای کاراکتر و طراحی های عضلانی و منحصربفرد
چیزی که حتی در الکتریکی سازی هم رعایت میکنن . ( جی ام سی هامر . موستانگ مک ای )
نوع نگرش آلمانی ها به خودرو هیچ وقت روی خودرو سازان آمریکایی تاثیر نزاشت
برعکس در سال های اخیر تکنولوژی های ترند شده آمریکایی بودن که روی خودرو های آلمانی دیده شده .
این آلمانی ها بودن که هر دهه بزرگ تر شدن
آلمانی ها بودن که بعد ها وارد شاسی بلند سازی شدن . آلمانی ها بودن که در کابین هاشون صفحه نمایش های بزرگ گذاشتن به تقلید از آمریکایی ها و . و . و
AMIR / ARMI
۲۲ تیر ۱۴۰۰بزرگ تر شدن از نظر اندازه خودرو ها منظورم بود
porsche
۲۲ تیر ۱۴۰۰جک نگو
Sina10
۲۲ تیر ۱۴۰۰هر دو روی هم تاثیر داشتن
خودروسازی دنیا با توجه به رقبا تکامل پیدا کرده
چه امریکایی چه آلمانی چه ژاپنی و …
سالها بود که استهلاک و دوام یکی از بخش های بی ارزش از نطر خودروسازان محسوب میشد ، سالها بامو به استهلاک معروف بود اما ژاپنی های باعث تغییر این روند شدن
ماشین های عضلانی امریکایی تا همین نسل قبلشون فقط قدرت بودن و بس ، اما با پیروی از سبک اروپایی ها به هندلینگ و رانندگی هم توجه کردن
سالها لکسوس نماد خسته کننده بودن محسوب میشد اما با عرضه LFA و محصولات جذاب تر روش خودرو سازای اروپایی رو در پیش گرفتن
برقی سازی از آمریکا شروع شد به بقیه دنیا رسید
و کلی نمونه دیگه
ارش
۲۲ تیر ۱۴۰۰پدال لطفا درگ پورشه ۹۱۱ توربو s و فراری و لامبورگینی آوانتادور رو که در car wow برگزار شده ست رو بزار که نتیجه هم عجیبه و هم خیلی جالب .
Reza Waffen SS
۲۲ تیر ۱۴۰۰۹۱۱ تیونینگ شده بود
GT
۲۲ تیر ۱۴۰۰تیون هم نبود میبرد به راحتی
Reza Waffen SS
۲۲ تیر ۱۴۰۰درسته میبرد ولی تیونینگ شدن بهونه میده دست رقبا واسه همین خاطر این نوع درگ ها اهمیت چندانی ندارند
ehsan.fa
۲۲ تیر ۱۴۰۰چرا خودروهای انگلیسی به قابلیت اطمینان اهمیت نمیدن فقط روزلرویس و بنتلی خوبن اونم چون قیمت نجومی و مالکیت آلمانی دارن
Amirreza
۲۲ تیر ۱۴۰۰به عنوان یه آلمانی باز میگم که اگر جگوار به روز های اوج خودش البته کمی با چاشنی قابلیت اعتماد برگرده میتونه رقیب سرسختی برای آلمانی ها باشه
Sina10
۲۲ تیر ۱۴۰۰نمیدونم ولی این کارشون بشدت اشتباه بود
در واقعیت هیچ خودروساز متوسط یا کوچیک تر مثل جگوار نمیتونه از شرکت های بزرگ ترمثل بامو یا بنز پیروی نکنه
اگه قراره از هیچکسی پیروی نکنن ، نباید کراس اوور و SUV بفروشن چون کپی لندرووره
نباید سدان کامپکت با متوسط بسازن چون ائودی و بنز و بامو ساخته بودن
نباید خودروی اسپرت متوسط مثل اف تایپ بسازن چون کوروت و 911 قبلا ساختن
نباید گرند تورر بزرگ و پرفورمنس بسازن چون M8 قبلا ساخته شده ، در کل با این تفکر باید کل شرکت رو تعطیل کنن چون هر چیزی قبلا ساخته شده
چیزی که واضحه اینه که تنها شرکت هایی میتونن ماشین خاص تولید کنن و دنبال رقابت نباشن که وضع مالی و فروش مناسبی دارن. جگوار همین الان هم کلی مشکل فروش داره
در کل باید بگم ساخت خودرو در سال های اخیر ۹۹ درصد بخاطر رقابت با شرکت های دیگه بوده
شاید مثلا ماشین های خیلی تولید محدود مثل مکلارن سنا مثلا هوفی جز رقابت با شرکت های دیگه داشته
یا مثلا بامو i8 اون زمانی تولید شد با وجود اینکه رقبایی داشت اما هدفش چیز دیگه بود یا مثلا LFA که هدفش تغییر تصور خریداران بود
بهتر بگم این ایده که جگوار قصد داره دست از رقابت بکشه و فقط دنبال ساخت خودرو های خاص با توجه به فلسفه اش باشه اونم در شرایطی که گفتن میخوان تماما برقی بشن ( یعنی چیز هایی که با هم در تضاد هستن) نتیجه اش به احتمال زیاد شکست میشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰جگوار یه زمانی همیشه شرکت مطرحی بود حالا دیگه خیلی کم مگه چیز مهمی بشه یه خبری ازش به بیرون درز پیدا کنه، نمیدونم یا بخاطر ماشین های گرونه که دست بالا رو نداره یا واقعا ارزش خرید نداره….