سبد محصولات گروه جگوار-لندروور طی سالهای اخیر با عرضهٔ محصولات جدیدی مانند جگوار E-Pace و رنجروور ولار گسترش پیدا کرده است و پیشبینی میشود که این گسترش تا سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا کند زیرا در این رابطه گزارش جدیدی منتشر شده که نشان میدهد این گروه خودروسازی بریتانیایی تا سال ۲۰۲۴ چهار محصول جدید را به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد. اولین خودرو از این چهار محصول جدید، جگوار I-Pace بود که در ماه مارس امسال رونمایی شد و تا اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد. به گزارش Autocar، خودروهای جدید بعدی این گروه نیز لندروور دیفندر، جگوار J-Pace و رنجروور آلرود خواهند بود.
طبق این گزارش، جگوار-لندروور علاوه بر معرفی محصولات کاملاً جدید، تا سال ۲۰۲۴ نسخههای بازطراحی شدهٔ تمامی محصولات کنونی خود را هم معرفی خواهد کرد. رنجروور اووک اولین خودرویی است که به اتاق جراحی خواهد رفت و نسخهٔ جدید آن در ماه نوامبر در نمایشگاه لسآنجلس امسال رونمایی خواهد شد. هرچند انتظار میرود اووک جدید روی نسخهٔ بروز شدهای از پلتفرم کنونی خود ساخته شود اما این گزارش ادعا کرده است که تمامی محصولات آیندهٔ جگوار-لندروور روی پلتفرم آلومینیومی جدیدی بنام معماری ماجولار طولی یا MLA ساخته خواهند شد. این پلتفرم جدید برای ارائهٔ سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک و همچنین قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی و الکتریکی در نظر گرفته شده است.
طبق گزارشات، این پلتفرم در سال ۲۰۲۰ به خط تولید وارد خواهد شد و انتظار میرود سبکتر از معماری آلومینیومی کنونی جگوار-لندروور باشد. فعلاً اطلاعات کمی از این پلتفرم جدید وجود دارد اما گفته شده برای اولین بار با دیفندر جدید معرفی خواهد شد. در این گزارش ادعا شده که در سال ۲۰۲۰ جگوار J-Pace و در سال ۲۰۲۱ نسل جدید رنجروور روی این پلتفرم ساخته خواهند شد؛ اما انتظار نمیرود در کوچکترین محصولات جگوار-لندروور یعنی مدلهای رنجروور اووک، لندروور دیسکاوری اسپرت و جگوار E-Pace تا سال ۲۰۲۵ یا بعدازآن از این پلتفرم جدید استفاده شود. بااینحال این گزارش گفته است که ساخت این سه خودروی مذکور روی پلتفرم جدید هنوز قطعی نیست زیرا استفاده از طرح طولی، این خودروها را به میزان قابلتوجهی بزرگتر از مدلهای کنونی خواهد کرد.
اما این پلتفرم تنها چیز جدید نیست که در این گزارش به آن اشاره شده است زیرا طی این گزارش همچنین به نسل بعدی پیشرانههای سری Ingenium هم اشاره شده است. گفته شده این موتورهای جدید کارآمدتر بوده و از توربوشارژرهای الکتریکی استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، شایعه شده که نسل آیندهٔ موتورهای Ingenium شامل نمونههای سه سیلندر و شش سیلندر خطی میشود؛ بنابراین طبق این گزارش، متأسفانه در نسل جدید پیشرانههای جگوار-لندروور، نمونههای هشت سیلندر بهطور کامل کنار خواهند رفت. اگر این شایعات صحت داشته باشند، این موضوعی ناامیدکننده خواهد بود زیرا هماکنون طیف گستردهای از محصولات جگوار-لندروور، از رنجروور اسپرت گرفته تا جگوار F-Type از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 استفاده میکنند.
سعید(تهران)
۱۷ مرداد ۱۳۹۷رنجروور ۶ سیلندر؟ )):
Long Live PetrolHeads
۱۷ مرداد ۱۳۹۷پس گفته بود تا سال 2021 نسل جدید XK رو هم معرفی می کنه ، ولی اینجا اسمی ازش نبرده