پس از معرفی مدل EX در سال ۲۰۱۷، جگوار بهروزرسانیهای ویژهای را برای مدل ۲۰۱۸ این خودرو تدارک دیده که قوای محرکه جدید، تریمهای لوکستر و مجهزتر و سامانه چهار چرخ محرک با قابلیت دسترسی گستردهتر را شامل میشود. جگوار XE جدید هماینک به چهار موتور غیرتنفس طبیعی شامل سه موتور چهارسیلندر خطی و یک نمونه V-6 تجهیز و قابل سفارش شده است.
نمونه مورد بررسی در این مقاله موسوم به 25t R-Sport است که به پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژ، سامانه چهار چرخ محرک و بسیاری آپشنهای دیگر مجهز شده است. جگوار سه موتور جدید را برای سال ۲۰۱۸ در سدان XE پیشکش نموده است.
مدل XE S یا ۳۵تی به عنوان قویترین نسخه، به یک پیشرانه V-6 با توان خروجی ۳۸۰ اسب بخار مجهز شده است. مدل ۳۰تی از یک موتور ۴ سیلندر توربو به حجم ۲ لیتر، توان خروجی ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر بهره میبرد. مدل پایه ۲۵تی نیز پیشرانه فورد دو لیتری توربوشارژ خود را با یک نمونه ساخت جگوار با توان ۲۴۷ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتن متر تعویض نموده است.
همچنین در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار، نسخه پایه ۲۵تی قابلیت بهرهگیری از سامانه چهار چرخ محرک را نیز داراست که برای مشتری در حدود ۲۵۰۰ دلار بیشتر هزینه در برخواهد داشت. همچنین تمامی XEها به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همراه با پدل شیفتر مجهز هستند.
این خودرو همچنین از bmw 330i و لکسوس is200t نیز کندتر است. البته شتاب زیر هفت ثانیه لزوما کُند محسوب نمیشود اما وقتی با لرزش پیشرانه و عملکرد نه چندان مطلوب گیربکس همراه باشد، قطعا با یک نوع قوای محرکه بینظیر و درجه یک مواجه نیستیم.
میزان مصرف سوخت این خودرو به صورت رسمی معادل ۱۱.۲(شهر)، ۷.۸ (بزرگراه) و ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر(سیکل ترکیبی) اعلام شده است. ما در آزمایش خودمان نیز به ارقامی بسیار نزدیک به این آمار را دست یافتیم.
همچنین میزان چسبندگی ۲۵تی در اسکیدپد معادل ۰.۸۶جی ارزیابی شد. سفارش تریم R Sport در نسخه پایه ۲۵تی، برای نخستین بار است که در نظر گرفته شده و هزینهای در حدود ده هزار دلار بیشتر را نسبت به مدل پایه بر مشتری تحمیل خواهد کرد.
این تریم از نظر بصری تمایزاتی همچون کیت بدنه مخصوص شامل: سپرها و رکابهای جانبی جذابتر، جلوپنجره کرومی، اسپویلر عقب، چراغ های زنون و دی لایت های LED را به جگوار XE اضافه خواهد کرد. از نظر تجهیزات نیز امکاناتی مانند: سامانه کمکی حرکت بین خطوط، مانیتورینگ نقاط کور، حسگرهای پارک جلو و عقب، ترمز خودکار اضطراری، نور بالای خودکار و نمایشگر سطح هوشیاری راننده را در بر میگیرد.
همچنین خودرو مورد بررسی به پکیج کامفورت مجهز شده که شامل: درب برقی صندوق عقب، صندلیهای جلو گرم و سردشونده، صندلی عقب گرم شونده و سایهبان برقی شیشه عقب میشود و بهای آن معادل ۲۲۳۵ دلار است.
موارد دیگری همچون شناسایی علائم ترافیکی، سامانه محدود کننده تطبیقپذیر سرعت، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کمکی پارک، کروز کنترل تطبیقپذیر، صفحه نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی، پنل کیلومتر شمار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی ۸۲۵ واتی، قابلیت وای فای، رینگهای ۱۹ اینچی و گرمکن شیشه جلو، در قالب پکیج های مختلف بر روی نسخه پایه ۲۵تی بابهای ۳۹,۲۲۰ دلار قابل سفارش هستند و ارزش این خودرو را تا ۶۰,۶۴۵ دلار افزایش میدهند.
البته قیمت بالای نمونه مورد بررسی در قیاس با مدل ۳۵تی با موتور V-6 به قدرت ۳۸۰ اسب بخار، موجب میشود تا انتخاب اول ما نسخه پرقدرتتر XE S باشد.
ایلیا
۲ مرداد ۱۳۹۷عالی و لی همچنان عقب تر از رقبای آلمانی.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲ مرداد ۱۳۹۷عقب تر از رقبای آلمانی به لطف مدیریت آلمانی!!!!!!
yashar
۳ مرداد ۱۳۹۷هندیها مالک جگوار هستن
نه آلمانیها
net
۲ مرداد ۱۳۹۷چراغ عقبش زشته
امین
۲ مرداد ۱۳۹۷یه چیزی که مبرهن هست و کاملا واضح اینه که کیفیتش پایین تر از رقبای ژاپنیش هست.ولی نمیدونم چرا اینو به لکسس و اینفینیتی و آکیورا نرجیح میدم.شاید به خاطر اصالته خاصشه.
ahmad
۳ مرداد ۱۳۹۷به لطف پیکان هیچ وقت از ماشینای انگلیسی خوشم نماید . ( خخخخ ) البته الان که دیگه باید بگیم خودروهای المانی تا انگلیسی ، چون بیشتر خودروسازهای انگلیسی تحت تملک شرکتهای المانی در امدند . ولی همون قدیم هم خودروهای عجیب و غریبی تولید میکردند ، که ادم وقتی نگاه میکرد شاخ در میاورد ، مثلا همه جای دنیا ترمز دست ماشینو وسط ماشین میذاشتند ، اینا بغل صندلی راننده ، یا مثلا همه جای دنیا کیلومترو پشت فرمون میذاشتن ، اینا وسط داشبورد . کیلومترهاشونم که همه دروغ بود ، مینوشتند 200 تا در صورتی که 100 تا رو به زور میرفت . اینارو یادمه تو برنامه تخت گاز امریکا راجع به ماشینای انگلیسی میگفتن .
yashar
۳ مرداد ۱۳۹۷مالک جگوار لندرور هندیا هستن نه آلمانیا
فرا2001
۳ مرداد ۱۳۹۷استفاده از ترمز دستی در جهت مخالف به خاطر اینه که اونا از سمت راست رانندگی میکنن.
اشکان
۳ مرداد ۱۳۹۷حالا اگه تو این مقاله از جگوار تعریف کرده بود همه دنبال این بودن ببینن مجله مال کجاست که بگن از ماشینای انگلیسی تعریف کرده