در نتیجهی برنامههای جگوار برای تولید شاسی بلندها و خودروهای الکتریکی بیشتر، XF تا حدی فراموش شده بود اما حالا وضعیت به گونه دیگری رقم خورده است.
دلیل آنهم وجود نسخه جدیدی از سدان اجرایی جگوار در بازار است. این خودرو در زمان درستی برای رقابت با ب ام و سری ۵ به روز و مرسدس E کلاس عرضه شده است.
XF اولیه با استایل مدرن خود جگوار را وارد عصر جدیدی کرد اما پس از اندکی خبرسازی شاهد خودنمایی نسل دوم بودیم که نظرات را به خود جلب نمود. این خودرو دگرگونی جدیای را تجربه کرده و علاوه بر استایل بهروزتر بیرونی، کابینی لوکستر و پیشرفتهتر نیز در آن دیده میشود. همچنین پیشرانههای این خودرو نیز به روز شده و شامل یک پیشرانه دیزلی هیبریدی ملایم با جذابیتهای فراوان است.
ابتدا بیایید کار را با طراحی XF شروع کنیم. همانند برادر کوچکتر و بهروزتر XE، مدل اسپورت و بازنگری شده اف تایپ و شاسیبلند پرفروش اف پیس، این XF نیز دارای استایل متفاوتتری است. سدان موردبحث هماکنون از چراغهای LED سود میبرد. به این موارد باید سپر جلوی گیراتر و سپر عقب تا حدی متفاوت را نیز اضافه کرد.
وجود یک سیستم اطلاعات سرگرمی خوب در یک سدان بزرگ بسیار مهم بوده و به همین خاطر جگوار از نمایشگر جدید ۱۱.۴ اینچی استفاده کرده که اقدام مثبتی محسوب میشود.
اینهایی که گفتیم مهمترین تغییرات بودند اما این یک جگوار است بنابراین هنوز هم سواری اسپورت و درگیر کنندهای باید داشته باشد. خوشبختانه پیشرانه ۲ لیتری توربوی حاضر در مدل تست P300 چنین ویژگیهایی دارد.
فرمان جدید خودرو از شاسیبلند آی پیس گرفته شده و حس بسیار خوبی هم دارد. خود سیستم فرمان توازن خوبی از وزن و دقت را داشته و مصنوعی و سنگین هم نیست. XF خودرویی با وزن ۱۷۴۴ کیلوگرم است اما حس سنگینی در خودرو وجود نداشته و تغییر جهت با آن نیز راحت صورت میگیرد. سیستم تعلیق جلو که از نوع دوبل جناغی بوده و در بخش عقب از نوع چند اتصالی میباشد چسبندگی و پایداری زیادی ایجاد میکند.
سواری XF خوب بوده و تکان های بدنه به خوبی کنترل شدهاند. این خودرو همان پرفورمنس و هندلینگی را دارد که ما میخواهیم. در واقع هرچقدر سرعت بالاتر میرود XF نرمتر و احساسبرانگیزتر ظاهر میشود. با وجود رینگهای ۲۰ اینچی در مدل تست شده، لرزشهایی با عبور از چالههای بزرگ وجود خواهد داشت اما در کل سواری خودرو خوب است.
پیشرانه P300 تحویل قدرت خطی و خوبی دارد. شاید در نگاه اول حس سرعت را القا نکند چون که گشتاور زیاد مشابه نمونههای دیزلی را ارائه نمیکند اما در ادامه به خوبی دور گرفته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیهای را بر جای میگذارد.
وجود گشتاور زیاد در دورهای میانی به این معنی است که نیازی به تحتفشار گذاشتن پیشرانه نبوده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز تعویضهای نرم و سریعی دارد.
تعداد تریم های XF فیس لیفت تقریبا نصف شده و بنابراین آپشن ها و نسخههای کمتری وجود دارد. همین موضوع باعث شده قیمت پایه این خودرو ۲۴۱۰ پوند کمتر شود. البته با قیمت ۴۱۸۵۰ پوندی، نسخه P300 R-Dynamic SE جزو مدلهای فول محسوب میشود اما در مقابل رقبایی همچون آئودی A6 45 TFSI S line کواتروی ۴۷۶۳۵ پوندی ارزانتر میباشد. شایان ذکر است آئودی فقط ۲۶۱ اسب بخار قدرت دارد.
بهروزرسانیهای XF در بخش کابین و تکنولوژی باعث شده این خودرو جزو بهترینهای کلاس خود باشد. سواری این خودرو دقیقاً همان چیزی است که از یک سدان بزرگ جگوار انتظار میرود و ترکیبی از راحتی و آسایش با هندلینگ چابک میباشد. اگرچه XF جادارترین خودروی کلاس نیست اما قیمت مناسب و طراحی زیبایی داشته و در کل با یک سدان اجرایی خوب طرف هستیم.
مشخصات جگوار XF P300 R-Dynamic SE
- قیمت: 41850 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 296 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 6.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
پدر خودرو سازی جهان
۱۵ بهمن ۱۳۹۹خیلی با ابهته?
??Amin_sto??
۱۵ بهمن ۱۳۹۹طراحی نمای عقبش زیاد جالب نشده ، میتونست بهتر باشه
مازیار
۱۵ بهمن ۱۳۹۹سدان جگوار با چهار سیلندر؟?
عجب تغییراتی رو گذروندیم
مهرداد كمال
۱۵ بهمن ۱۳۹۹دهه ۵۰ و ۶۰ جایگاه بسیار رفیعی داشت جگوار الان بایس با ائودی رقابت کنه
Farzad
۱۵ بهمن ۱۳۹۹چرا صفحه نمایش رو داخل کار نزاشتن ، این جوری داشبوردو خیلی تسلایی نشون میده و مضحک شده .
Benz
۱۵ بهمن ۱۳۹۹کل دنیا میخوان با بنز رقابت کنن اونوقت بعضی ها میگن ماشیناش بهترین ماشین جهان نیست !!!!! حتی بنز از امریکا که سخت ترین رقیبش هست هم بهتره.
mahdi-abdi
۱۶ بهمن ۱۳۹۹هیچ بهترینی وجود نداره همهشون در نوع خودشون بهترینن
8797
۱۷ دی ۱۴۰۰خب نیستند
Sina
۱۵ بهمن ۱۳۹۹کابینش خیلی قشنگه
قیافه عالی
مصرف کم
قدرتش کمه ولی دیگه نسخه ی پرفورمنس نیست که قدرت های خیلی بالا داشته باشه ، یه نسخه ارزونه
عیبش نام جگواره ، شاید الان همتون بگین چرا به خودروسازی به این بزرگی بگیم عیب
اما توی بازار دست دوم ، جگوار به هیچ وجه محبوب نیست و افت قیمت وحشتناکی داره
اگه این مشول حل بشه خوبه و دیگه بدون عیب میشه
(Saeed(peugeot
۱۵ بهمن ۱۳۹۹فوق العاده بوده و هست این ماشین …..
پدال جان شاهکاره گروه PSA… دی اس ۴ جدید رونمایی شد
زودتر مطلب شو بزار ، تا دوستان پدالی یه حالی کنن ….
تشکر
$ÃЪŦÏЛ$
۱۵ بهمن ۱۳۹۹من اصلا حوصله فرانسوی ندارم….همش چرت….
Ramin
۱۵ بهمن ۱۳۹۹اقای آبتین شما حوصلی فرانسوی نداری ( منم ندارم )
ولی خداوکیلی دی اس خوبه…
باید پشتش بشینی…
تو ایران هم نمایندگی داره….
تو ایران فقط دی اس 7…. ?? خیلی خفنه البته نسبت به قیمت 2 میلیاردیش…
$ÃЪŦÏЛ$
۱۵ بهمن ۱۳۹۹پدال لطفاً بجای اخبار اروپایی حداقل یا دوئل هارو شروع کن یا ماسل کارهای آمریکایی رو معرفی کن….
AMIR-REZA
۱۵ بهمن ۱۳۹۹عجب طراحی داره انصافا حال کردم باهاش
Hadi
۱۵ بهمن ۱۳۹۹این ماشین خیلی بی نظیر و بی نقصه ?
کاش جگوار هیچ وقت نخواد سدانها رو رو حذف کنه و نسل جدید XJ رو زود تر معرفی کنه…
این ماشین خیلی دوست داشتنی و کامله حتی با موتور 4 سیلندر
ولی قطعا v6 یه چیز دیگست……
?Ali Hossein?
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ببر دوستاشتنی????
$ÃЪŦÏЛ$
۱۵ بهمن ۱۳۹۹کسی اگه شباهتی با پلنگ توی این ماشین پیدا کرد بگه،من نسل قبل رو خیلی دوست داشتم،جنتلمنی برای خودش بود،اما….
انگلیسیه،این سیاست مدارا هم کم آزار ایران ندادن،زیاد حال نمیکنم باهاش حقیقتا….
دانیال_Surrey،England
۱۵ بهمن ۱۳۹۹همونقدر که موستانگ جدیدا شباهتی با موستانگ داره یا دیمن.
نه؟؟؟
کدوم نسل قبل؟؟
همچین میگی نسل قبل انگار 40 ساله رو خط تولیده.
نسل قبل مقابل حریفای آلمانی هیچ حرفی برای گفتن نداشت.
هر چند xf جز خودروهای قابل اطمینان کلاس خودشه.
کامنتات کلا حال خوشی نداره و مشکل داری با اروپایی ها.
$ÃЪŦÏЛ$
۱۶ بهمن ۱۳۹۹بازم باید وضع قوانین آلایندگی رو که اروپا شروع کرد بگم؟خودتون میدونید بخاطر چی خیلی از آمریکایی دوست ها بدشون از اروپا میاد….
ارشیا
۱۵ بهمن ۱۳۹۹اصلا قیافه اش ادم رو حال میاره
Aryan kia
۱۵ بهمن ۱۳۹۹داخلش خوبه ولی یه سوال دارم رنگ داخل کابین رو میشه عوض کرد یا نه؟
فرشاد
۱۵ بهمن ۱۳۹۹جایی خوندم استهلاکش وحشتناکه
Ramin
۱۵ بهمن ۱۳۹۹دوستان میگن چینی ها ماشیناشون ضعیفه موتوراش
اینم که 2 لیتری 4 سیلندر هست….
هعی میگد چین موتوراش ضعیفه ولی اینم موتورش ضعیفه…
البته قدرتش خوبه اما 2لیتری هست…
ولی مجموعا قیمتش خوبه 41 هزار پوند….
Omid622
۱۶ بهمن ۱۳۹۹تنها نقطه ضعف داخل ماشین مانیتور داشبورد هستش کا انکار یه تبلت چسپیده به داشبورد اینجور طراحی مانیتور برای داشبورد یه جوریه