جگوار

قفل شدن چرخ جگوار آی پیس در تست گوزن!

تست گوزن همچنان باعث آشکار شدن ضعف‌های خودروی بسیاری می‌شود این بار نیز نوبت جگوار آی پیس بوده تا یک تست پرحاشیه را پشت سر بگذارد.


شاید برخی افراد بگویند آی پیس مزیت مهمی نسبت به دیگر خودروها دارد زیرا بخش اعظم وزن قوای محرکه‌ی آن در کف خودرو پخش شده و بنابراین مرکز ثقل آن نسبت به برخی خودروهای درون‌سوز بیشتر است. اگرچه این امر به کراس اوور جگوار اجازه می‌دهد تا در سر پیچ‌ها کاملاً تخت باقی بماند اما تست گوزن اخیر این خودرو نشان داده که مشکلی در سیستم ESC آن وجود دارد.


در تمامی تست‌های انجام شده، با چرخش ناگهانی فرمان به سمت راست سیستم کنترل پایداری باعث قفل شدن چرخ جلوی سمت راننده شده و خودرو چندین متر به همین صورت روی زمین می‌لغزد. به این ترتیب جگوار آی پیس نمی‌تواند تست گوزن را بدون برخورد به مخروط‌های تعبیه شده پشت سر بگذارد.


این یک نتیجه‌ی بد برای هر خودرویی بوده و برای آی پیس به عنوان خودرویی گران و لوکس بدتر است.
شاید از نظر برخی افراد این مشکل به چگونگی برنامه‌ریزی سیستم کنترل پایداری الکترونیکی آی پیس مربوط باشد. این سیستم باید در چنین سناریوهای رانندگی دخالت کند اما نباید چرخ جلو قفل شده و خودرو از کنترل خارج شود. جگوار فعلاً واکنشی به این تست نشان نداده هرچند توانایی به‌روزرسانی از راه دور آی پیس به این معناست که بریتانیایی‌ها می‌توانند سیستم ESC را به‌روز کنند تا رفتار بهتری داشته باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (550 ديدگاه)

    انگلیسی های حقه باز

  2. datsun

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    جایزه بهترین ماشین سال ۲۰۱۹ اروپا رو گرفته بود.

  3. Elmiraj

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    این و آئودی e-tron قرار بود model 3 به چالش بکشن ، چندین جایزه گرفتن و اومده بودن تا فروششو به حداقل ممکن برسونن…!!!!
    ولی جالب اینجاست که بیخود نبود فروش یک سالشون اندازه یک ماه model 3 نیست…!!!!

    1. شاهین

      ۲۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1174 ديدگاه)

      جایزه …
      به ما هم موقع مدارس جایزه میدادن اخرش میفهمیدیم والدینمون جایزه رو خریدن و دادن به مدرسه که بهمون بدن دلمون خوش باشه

  4. امیر

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2957 ديدگاه)

    تو‌خیابون یهو‌ یکی میاد جلوت بعد میپیچی ک‌نزنی بهش ولی میری تو باقالیا…?
    جدای از شوخی امیدوارم مشکلش حل بشه

  5. نوید جهرمی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3761 ديدگاه)

    از جگوار که اینقدر روی هندلینگ و شاسی کار میکنه همچی نتیجه ای بعید بود. امیدوارم سریع فکر اصلاح باشن.

  6. M3csl

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    شاید راننده چیزی زده بوده
    ماشین همش قفلی می زده

  7. داود

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (215 ديدگاه)

    کاری که برلیانس سر پیچ انجام میده و می‌فرسته تو باقالیا .

    1. بهراد

      ۲۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (535 ديدگاه)

      واقعا؟ همه چرخاش قفل میشه یا یکیش؟

  8. فرزاد

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (142 ديدگاه)

    این ماشینای انگلیسی از قدیم همشون پر ایراد بودن مثل همین پیکان یا جگوارهای قدیمی که به شکستن سیبک چرخ معروف بودن یا مینی ماینرهای قدیمی که جلوبندیشون بسیار ضعیف بود و زود خراب میشد یا هیلمن های قدیمی که زود فرمان میبرید وچپ میکرد

    1. امیر

      ۲۵ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2957 ديدگاه)

      جگوار xj عموم داشت ک خیلی عالی بود مخصوصا شتابش
      ۶سیلندر بود
      تنها مشکلی ک براش پیش اومد پوسته کارتلش شکست و چون پیدا نشد مجبور شد بجای روغن توش گریس بریزه و با همون وضعیت تا مدت ها کار میکرد!!
      کابین راحتی داشت و البته مصرف بالاش(دو باک داشت)!!!
      یادش بخیر..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا